www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2022 Augusztus 19, 16:16:46

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Nyári Rajzás
Balatonalmádi, Yacht Camping
2022. június 15-19.
918147 Hozzaszólás 216 Témában írta 1596 Felhasználó
Legújabb tag: cicema1573
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1992 1993 1994 1995 1996 [1997] 1998 1999 2000 2001 2002 ... 2005
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 8952752 alkalommal)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #344 Dátum: 2006 Február 07, 21:04:17 »

Köszi!
Kedvet kaptam én is SZMB-zni, úgyhogy szétkaptam a "tartalék" indítómotoromat. Minden elfogadható állapotban volt, kivéve a csapágyperselyt, amiben egy kicsit lötyög a tengely. Úgyhogy holnap megróbálok vadászni párat a helyi a boltban, bár lehet hogy ez rossz ötlet... Smiley 

Ha a kezedben van, akkor nehezen tudod a perselyek lógását ellenőrizni, mert csak az egyik persely van bent, a tengely másik vége lóg, mint b*zi s*ggében a lóf*sz. Ez normális.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #343 Dátum: 2006 Február 07, 21:00:53 »

ha már angol szakkifejezéseknél tartunk, akkor megkérdezném a nagyérdeműt, hogy a "powder coating" az magyarul a szinterezés?
más:
fényezésnél használt kifejezés: "color sanding" (nem tudom, magyarul erre milyen kifejezést használnak a fényezők)
a friss fényezés apró hibáinak, narancshéj effekt stb eltüntetése nedves "csiszolással", a felület tükörszerűvé varázsolásához.
kérdés, hogy hol csinálnak ilyet itthon?

A powder coating a szinterezés, ha ismered a folyamatot akkor az angol kifejezés sokkal kifejezőbb...

A color sanding pedig tényleg az, amikor a kész fényezést vizesen bemattítják nagyon finom papírral, aminek eredményeképpen a felület egyenletes lesz, de elsősorban azért csinálják, hogy a szemét kijöjjön a felületből utána pedig általában valami jó 3M Finishing Compound-dal felpolírozzák és csodaszép lesz. Az én CTE-258 piros bogaramat így csináltuk és azt hiszem 1993-ban Agárdon én lettem a második legszebb fényezésű bogár, az első egy osztrák airbrush lett. (1993-ban airbrush! Akkor láttam először élőben ilyet!) Az báránybőr koronggal volt polírozva. Mint a tükör!
De az való igaz, hogy a bemattításnál és a gépi polírnál nagyon kell vigyázni, mert az élekről nagyon könnyen lekapja a festéket, még akkor is, ha az jó húsosra (nagyobb, mint 250 mikron) van fújva egyébként, mert az éleken elvékonyodik akár 80 mikronig. A polír ezt nagyon könnyen lekapja.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #342 Dátum: 2006 Február 07, 20:53:13 »

Köszi!
Kedvet kaptam én is SZMB-zni, úgyhogy szétkaptam a "tartalék" indítómotoromat. Minden elfogadható állapotban volt, kivéve a csapágyperselyt, amiben egy kicsit lötyög a tengely. Úgyhogy holnap megróbálok vadászni párat a helyi a boltban, bár lehet hogy ez rossz ötlet... Smiley 

Két dolog nagyon fontos, hogy nem tudod kipróbálni az indítómotort, ha a kezedben van, mert az első csapágyperselye a kuplungharangban van és ha elöl nincs megvezetve akkor lezárlatol. A másik pedig, hogy az axiáljátékot nagyon jól kell beállítani a hátsó perselynél lévő hézagoló gyűrűkkel. A megfelelő játék 0.3 mm.
Ezért írják, hogy ne használjunk túl vastag tömítőpasztát, mert megváltoztatja a játékot, pláne ne olyat, ami szilárduláskor változtatja a térfogatát.

A csapágypersely pedig kutya közönséges egyrétegű bronzpersely, egy valamirevaló esztergányos (sic!) 20 perc alatt megcsinálja mindkettőt. Ellenőrizni kell a kuplungharangban lévőt is! Az hamarabb kopik.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #341 Dátum: 2006 Február 07, 19:26:19 »

a polírozás csak egy része ennek a folyamatnak. a lényege, hogy valami speckó 1200-2000-es nedves csiszolópapírral(?)
tényleg felzokták polirozni de föleg a nagyobb felületeket,pl ajto falcot nem! Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #340 Dátum: 2006 Február 07, 19:10:39 »

Én úgy tudom, hogy a friss festést még fel kell polírozni. Szerintem erről lenne szó.
a polírozás csak egy része ennek a folyamatnak. a lényege, hogy valami speckó 1200-2000-es nedves csiszolópapírral(?) eltüntetik az apró egyenletlenségeket, narancsosodást és csak utána políroznak.
mondjuk én egy kicsit félek ettől, mert nem vagyok benne biztos, hogy elég vastag rétegben fújták-e hozzá az autómat...
voltak helyek a fényezés után, ahol a festékréteg nem fedett rendesen -pl. A-oszlop alja felé- és bele kellett javítani.
tavaly nyáron volt fújva az autó és nagyon szeretném, ha szép tükrös csillogása lenne (mondjuk a krémfehér szín miatt nem tudom, mennyire érvényesülne)

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető Petyó
Hozzászólások: 1020


1962

« Hozzászólás #339 Dátum: 2006 Február 07, 19:03:39 »

Én úgy tudom, hogy a friss festést még fel kell polírozni. Szerintem erről lenne szó.

Petyó
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #338 Dátum: 2006 Február 07, 19:00:44 »

ha már angol szakkifejezéseknél tartunk, akkor megkérdezném a nagyérdeműt, hogy a "powder coating" az magyarul a szinterezés?
más:
fényezésnél használt kifejezés: "color sanding" (nem tudom, magyarul erre milyen kifejezést használnak a fényezők)
a friss fényezés apró hibáinak, narancshéj effekt stb eltüntetése nedves "csiszolással", a felület tükörszerűvé varázsolásához.
kérdés, hogy hol csinálnak ilyet itthon?

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 802


« Hozzászólás #337 Dátum: 2006 Február 07, 18:59:05 »

Én is elolvastam ezt, mikor nekikezdtem és oda jutottam, hogy Loctite SuperBlack szilikonbázisú tömítőpaszta pont jó lesz. A lényeg a vízmentes zárás. Szerintem Amato tudna erről mondani valamit.

Gondolom ez a D1 meg D14 valami Volkswagen paszta a 70-es évekből, amit valamelyik nagyobb gyártótól vettek és átnevezték. Valami "anti seizure compound" vagy "liquid gasket"   Wink

Köszi!
Kedvet kaptam én is SZMB-zni, úgyhogy szétkaptam a "tartalék" indítómotoromat. Minden elfogadható állapotban volt, kivéve a csapágyperselyt, amiben egy kicsit lötyög a tengely. Úgyhogy holnap megróbálok vadászni párat a helyi a boltban, bár lehet hogy ez rossz ötlet... Smiley 

'81 Hecho en México
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #336 Dátum: 2006 Február 07, 18:33:41 »

Most olvasgattam az indítómotor szét- és összeszerelését ahol azt írják hogy bizonyos helyeket "D1" tömítőmasszával,
a mágneskapcsoló felfekvőfelületét pedig "D14" tömítőmasszával kell bekenni. Mik ezek a jelölések?

Én is elolvastam ezt, mikor nekikezdtem és oda jutottam, hogy Loctite SuperBlack szilikonbázisú tömítőpaszta pont jó lesz. A lényeg a vízmentes zárás. Szerintem Amato tudna erről mondani valamit.

Gondolom ez a D1 meg D14 valami Volkswagen paszta a 70-es évekből, amit valamelyik nagyobb gyártótól vettek és átnevezték. Valami "anti seizure compound" vagy "liquid gasket"   Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető lacabug
Hozzászólások: 810


« Hozzászólás #335 Dátum: 2006 Február 07, 17:55:52 »

olyan jók azok az oldalak amiken bogikat újitanak fel.szeretem nézegetni őket.tudtok még ilyen oldalakat??
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 802


« Hozzászólás #334 Dátum: 2006 Február 07, 16:51:40 »


Most olvasgattam az indítómotor szét- és összeszerelését ahol azt írják hogy bizonyos helyeket "D1" tömítőmasszával,
a mágneskapcsoló felfekvőfelületét pedig "D14" tömítőmasszával kell bekenni. Mik ezek a jelölések?

'81 Hecho en México
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #333 Dátum: 2006 Február 07, 16:33:26 »

A tárcsáson két M10-es fogja a féknyerget, a porvédőt meg két kis M6-os csavar. Jól meg lehet különböztetni, szerintem.
ez tény de a kép akkor is furcsa hiszen a sik részen 3 csavar tartja a porvédöt/alaplapot  2 látszik is 1 a csobk alat kéne lenni!de akkor is sok nekem a luk!de lehet h csak én képzelgek már!!!a sok alkatrésztöl!! Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #332 Dátum: 2006 Február 07, 16:29:06 »

a tárcsás csonkon is van pont 3csavar hisz a porvédö lemezt is fel kel csavarozni!! Huh

A tárcsáson két M10-es fogja a féknyerget, a porvédőt meg két kis M6-os csavar. Jól meg lehet különböztetni, szerintem.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető lacabug
Hozzászólások: 810


« Hozzászólás #331 Dátum: 2006 Február 07, 16:19:44 »

az 5 csavarosé pl ilyen is lehet.
jahh.ez függőcsapszegeshez való.
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #330 Dátum: 2006 Február 07, 16:19:16 »

Az a dobfék alaplap csavarjai. Ez dobfékes tengelycsonk. A féknyerget két nagyobb csavar fogja az egyik oldalon.
a tárcsás csonkon is van pont 3csavar hisz a porvédö lemezt is fel kel csavarozni!! Huh

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető lacabug
Hozzászólások: 810


« Hozzászólás #329 Dátum: 2006 Február 07, 16:18:07 »


Az a két lyuk a szélén nem az? Roll Eyes
az 5 csavarosé pl ilyen is lehet.

[melléklet törölve a rendszer által]
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21997


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #328 Dátum: 2006 Február 07, 16:14:54 »

Az a dobfék alaplap csavarjai. Ez dobfékes tengelycsonk. A féknyerget két nagyobb csavar fogja az egyik oldalon.


ok.köszi Wink

www.elitevwclub.hu

1975 VW Bug Custom Cal-looker
1982 Porsche 931 (924 Turbo)




Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #327 Dátum: 2006 Február 07, 16:12:35 »


Az a két lyuk a szélén nem az? Roll Eyes

Az a dobfék alaplap csavarjai. Ez dobfékes tengelycsonk. A féknyerget két nagyobb csavar fogja az egyik oldalon.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21997


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #326 Dátum: 2006 Február 07, 15:39:23 »

Nenyereg tartót nem látok rajta



Az a két lyuk a szélén nem az? Roll Eyes

www.elitevwclub.hu

1975 VW Bug Custom Cal-looker
1982 Porsche 931 (924 Turbo)




Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Balage meló
« Hozzászólás #325 Dátum: 2006 Február 07, 15:34:28 »

Nenyereg tartót nem látok rajta

Találós kérdés:)
Azt látom,hogy gömbfejes,de ez tárcsafékes vagy dobfékes ültetett tengelycsonk?

Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21997


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #324 Dátum: 2006 Február 07, 15:30:42 »

Találós kérdés:)
Azt látom,hogy gömbfejes,de ez tárcsafékes vagy dobfékes ültetett tengelycsonk?


www.elitevwclub.hu

1975 VW Bug Custom Cal-looker
1982 Porsche 931 (924 Turbo)




Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető Tyrsec
Hozzászólások: 277


« Hozzászólás #323 Dátum: 2006 Február 07, 10:03:55 »

Sziasztok,
Hat nekem meg szokni kell ezt a forumot, de ez a bogar, ilyen nincs, felni hiba ide vagy oda.....
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10120


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #322 Dátum: 2006 Február 07, 06:52:31 »

Ezt az autót ajánlom Stunt figyelmébe, az iszonyatosan kidolgozott apró részletek miatt:

Baszki, ez nem is autó, ez patika! Gyönyörű! Nem kéne kesztyűben szerelni! Még jó, hogy az egyik felnin találtam egy pici hibát, mert azt mondanám, ilyen nincs is! :-))))))

Bácsi Győző
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17096


« Hozzászólás #321 Dátum: 2006 Február 07, 05:30:35 »

Azt nem tudom, meddig, de a pereceknek volt ilyen ablaka is. Ha egy picit letekernéd, a hajlatnél lenne egy pici kivágás...
Szerintem az Indiánnál vannak gyári új ilyen ablakok, mert a Hernádinak volt 4... :-)

1952-ben ilyen ablak volt, vagy rosszul tudom?
Nem elérhető lacabug
Hozzászólások: 810


« Hozzászólás #320 Dátum: 2006 Február 07, 00:22:52 »

öccsém, ez nagyon duuurva !


tényleg igényes,szép.bár az amennyit ráköltöttek. Smiley
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #319 Dátum: 2006 Február 06, 23:08:29 »

öccsém, ez nagyon duuurva !


Ezt az autót ajánlom Stunt figyelmébe, az iszonyatosan kidolgozott apró részletek miatt:
http://www.oldbug.com/gates.htm
<beszúrt kép törölve>


VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #318 Dátum: 2006 Február 06, 22:25:01 »

Ezt az autót ajánlom Stunt figyelmébe, az iszonyatosan kidolgozott apró részletek miatt:
http://www.oldbug.com/gates.htm


Engem nem érdekel milyen ablakos, ez az autó gyönyörű. Mindenpici részlete, minden csőcsatlakozás, minden elgondolás. És ilyen motor specifikációval gondolom halad is........

Holnap jobban átnézem, most megyek aludni.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #317 Dátum: 2006 Február 06, 22:24:47 »

itt egy eredeti 52-es:

http://www.klassiskebiler.dk/museum/indhold/tyskland/vw/1952vwtype1/1952vwtype1.jpg
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #316 Dátum: 2006 Február 06, 22:21:56 »

ja, 52 októberéig ilyen volt az oldalablak.

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #315 Dátum: 2006 Február 06, 22:21:35 »

nem, hanem hogy úgy néz ki, mintha az üveg az ajtó síkja mögött lenne.
a teliablak az osztotton stimmel.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18256


1969

« Hozzászólás #314 Dátum: 2006 Február 06, 22:17:49 »


??
az a teliablak?
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #313 Dátum: 2006 Február 06, 22:17:01 »

ehhh, trabantablakos... mér kell ezt???
1952-ben ilyen ablak volt, vagy rosszul tudom?

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #312 Dátum: 2006 Február 06, 22:14:22 »

az iszonyatosan kidolgozott apró részletek miatt:

ehhh, trabantablakos... mér kell ezt???
Sompi
« Hozzászólás #311 Dátum: 2006 Február 06, 22:13:24 »


Én belepróbálnám egy tisztítás és külső átnézés után, azt hiszem. Van rá esély, hogy jó a váltó.
Asszem így teszek! végülis ez csak némi melóba kerül!! vakarni a fejem utána is ráérek!
Köszi!  
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #310 Dátum: 2006 Február 06, 22:12:24 »

Ezt az autót ajánlom Stunt figyelmébe, az iszonyatosan kidolgozott apró részletek miatt:
http://www.oldbug.com/gates.htm


1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #309 Dátum: 2006 Február 06, 22:06:45 »

És azt is hézagolni kell.
Szóval hagyd a francba.
Vagy mi is a baja?

Önmagában a hézagolás, új alkatrészekkel elég egzakt. A baj ott van, hogy ahhoz kell igazi tapasztalat, hogy a használt fogaskerékpárok kapcsolódási pontjairól (a fogakon) megmondd, hogy az egyáltalán lehet-e csendes.

Én belepróbálnám egy tisztítás és külső átnézés után, azt hiszem. Van rá esély, hogy jó a váltó.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #308 Dátum: 2006 Február 06, 22:03:50 »

bontott. elvileg jó de renbe kéne tenni mielőtt betesszük. ne akkor derüljön ki hogy szar amikor elindulnék..

Ja látom hogy AO-s.
SZVSZ egy próba még mindig jobb mint egy jó váltó szétszedése és roszul(erre nagy az esély még szakiknál is)összerakása.Váltót tutiszerelő nem olcsóért matat.
Sompi
« Hozzászólás #307 Dátum: 2006 Február 06, 22:00:48 »

És azt is hézagolni kell.
Szóval hagyd a francba.
Vagy mi is a baja?
bontott. elvileg jó de renbe kéne tenni mielőtt betesszük. ne akkor derüljön ki hogy szar amikor elindulnék..
1303LS
« Hozzászólás #306 Dátum: 2006 Február 06, 21:57:29 »

vagy mindenből új alkatrész.

És azt is hézagolni kell.
Szóval hagyd a francba.
Vagy mi is a baja?
Sompi
« Hozzászólás #305 Dátum: 2006 Február 06, 21:56:07 »

Ne állj neki, sokkal bonyolultabb és nagyobb tapasztalatot igényel az összerakása, mint a motoré. Sok kapcsolódó fogaskerékpáron és csapágyon nem is mérhető a kopás, hanem nagytapasztalatú szakik szemre nézik meg (fogfesték és festékpapír nélkül), hogy az vajon halk lesz-e, vagy sírni fog. A difi pontos kihézagolására meg egy fél emberöltőnyi tapasztalat kell, vagy mindenből új alkatrész.
Sejtettem Grin
Namost a tegnap talált váltómról van szó AO-s hosszúváltó. szeretném rendbetenni és beépíteni...
szerineted??? hol hogyan kivel??? Grin
Oldalak: 1 ... 1992 1993 1994 1995 1996 [1997] 1998 1999 2000 2001 2002 ... 2005
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.131 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.