www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2021 Október 24, 08:36:21

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Budapest
2021.12.31.
916692 Hozzaszólás 215 Témában írta 1594 Felhasználó
Legújabb tag: Pusszautó
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1992 1993 1994 1995 1996 [1997] 1998 1999 2000
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 7779404 alkalommal)
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #123 Dátum: 2006 Február 02, 14:57:31 »

először talán hogy a kanóc rajta van-e a szívatón...
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #122 Dátum: 2006 Február 02, 14:50:13 »

Ez így hallomásra kb olyasmi, mint amikor nem megy a szivató.

Én is arrafelé keresgélnék, a pillangószelep csappantyúja becsukódik-e, nincs-e megszorulva.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #121 Dátum: 2006 Február 02, 13:06:06 »

Buci hidegindulaskor nem hajlando elindulni, elinditom, 800ra felporog aztan meghal. Sad Sokaid inditasra elobb utobb el is indul, aztan egy ideig csinalja, majd megjavul. Van otletetek? A jelenseghez hozza tartozik pl az is, hogy mondjuk valtasnal valtasz, gaz es nem tortenik semmi. Aztan jo egy masodperc mulva el is kezd gyorsulni. Addig szo szerint nem gyorsul, gurul, motor meg alapjaraton. De hallod hogy kapja a benzint, nem tudom leirni hogy, de erezni. De nem porog fel... Sad Aztan ha bemelegszik minden ok!

Ez így hallomásra kb olyasmi, mint amikor nem megy a szivató.

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető Lazly
Hozzászólások: 904

« Hozzászólás #120 Dátum: 2006 Február 02, 12:22:19 »

Az alabbi problemam van:

Buci hidegindulaskor nem hajlando elindulni, elinditom, 800ra felporog aztan meghal. Sad Sokaid inditasra elobb utobb el is indul, aztan egy ideig csinalja, majd megjavul. Van otletetek? A jelenseghez hozza tartozik pl az is, hogy mondjuk valtasnal valtasz, gaz es nem tortenik semmi. Aztan jo egy masodperc mulva el is kezd gyorsulni. Addig szo szerint nem gyorsul, gurul, motor meg alapjaraton. De hallod hogy kapja a benzint, nem tudom leirni hogy, de erezni. De nem porog fel... Sad Aztan ha bemelegszik minden ok!

Otlet?

Ma soroksarin megjarattam, hatha valami dugulas... Majd holnap kiderul.

Segitsetek!!

Koszi, Udv!
1303LS
« Hozzászólás #119 Dátum: 2006 Február 02, 11:52:13 »

A rali váltók tolókerekesek és azért alkalmazzák az egyenes fogazást, mert a hajtási vesztesége kisebb. A fogakat azonban erősebbre kell készíteni, mert kisebb a kapcsolódó felület.
Mellesleg egy egyenes fogazású komoly tolókerekes váltó sokszorosa árban egy utcai váltónak.

Nem igazán értek a ralli dolgokhoz.
Az egyenes fogazású váltók még esetleg azért is jók mert a tolókerekes váltót duplakuplung technikával gyorsabban lehet kapcsolni mint egy szinkronizálttat ahol meg kell várni amíg a szinkron gyűrű "összeforgatja"  a két kereket.
Úgy tudom a régebbi F1 autókban is duplakuplungoltak.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #118 Dátum: 2006 Február 02, 10:11:00 »

Akkor miért nyomják a rallisok egyenes fogazású váltóval? Marad hely a nagyobb fogaskerekeknek?
Nem értek hozzá, de nekem egy rallis csávó azt mondta, hogy az egyenes fogazású váltó jóval erősebb mocikat bír ki, mint a sima utcai.

A rali váltók tolókerekesek és azért alkalmazzák az egyenes fogazást, mert a hajtási vesztesége kisebb. A fogakat azonban erősebbre kell készíteni, mert kisebb a kapcsolódó felület.
Mellesleg egy egyenes fogazású komoly tolókerekes váltó sokszorosa árban egy utcai váltónak.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #117 Dátum: 2006 Február 02, 09:47:11 »

Szóval a bogártuning egyik szűk keresztmetszete a hengerfej. A hőterhelése még széri állapotban is nagy, repedésre hajlamos és idióta a kipufogócsatornája, ott is nagy hőt ad le.

Valójában a szívó és kipufogó csatorna kibővítése nélkül csak a 35/32-es gyári 1600-as szelepeket érdemes beletenni, hiába a nagyobb szelep a szűk csatornák korlátozzák az áramlást. A sima hengerfejet pedig öngyilkosság 40/35-ös szelepesre alakítani, ahhoz egy speciális hengerfej kell.

Mondjuk ilyen : http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1241

A másik pedig hengerfej korlátozott hőleadása. Sok tuningműhely azt csinálja, hogy egy olyan (hengerfej tömítés szerű) gyűrűt tesz bele a kimunkált hengerfejbe, hogy amikor lehúzza a fejet nyomatékkal, akkor a hengerfej síkja, de legalább a  4 felöntés, ha nincs lemunkálva ráül a hengerre és hőt tud átadni. Ehhez pontos gépmunka kell és azok a gyűrűk, amiket beraknak, azok sem egyszerű alumínium vagy rézkarikák.

Ezekkel a gyűrűkkel és a hengertalp gyűrűoivel nem csak a dugattyúkiállást, hanem a hengerfej köbölését is pontosan meg lehet csinálni.

Ha ezeket nem magadnak csinálod meg, akkor itthon senki nem fogja neked megcsinálni, mert sok, aprólékos meló van vele.

Most derült ki, hogy az én hengerfejembe is kellenek új szelepek, új szelepvezetők is a kipufogó oldalra, hozzáértők javaslatára ilyen szelepet vettem, nem a megszokott Kolbenschmidt /TRW szelepeket: www.osvat.com  Ez egy torinói szelepgyár, sok autógyár beszállítója és állítólag az egyik legjobb minőségű sorozatgyártott szelep ma a piacon.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7943


« Hozzászólás #116 Dátum: 2006 Február 02, 09:37:02 »

A ferde fogazás fő dolga még hogy egyszerre nem egy fogpáron tud átadni erőt hanem a ferdeség miatt több fogpárra oszlik ezáltal nagyobb erőt tud a rendszer átvinni károsodás és olajégetés nélkül.Persze emellett még halk is.

Akkor miért nyomják a rallisok egyenes fogazású váltóval? Marad hely a nagyobb fogaskerekeknek?
Nem értek hozzá, de nekem egy rallis csávó azt mondta, hogy az egyenes fogazású váltó jóval erősebb mocikat bír ki, mint a sima utcai.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #115 Dátum: 2006 Február 02, 09:34:46 »

Gyuszkó, illa berek, náda kerek!  Grin Grin Grin

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #114 Dátum: 2006 Február 02, 09:02:44 »

Akkor lehetek megynyugodva, hogy tolatáskor kicsit visít, vagyis tényleg olyan hangja van, mint a játék lendekerekes autóknak! EZ NEM BAJ?

Olajozd meg a lendkereket Grin Grin Cool Evil

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #113 Dátum: 2006 Február 02, 08:44:03 »

Hullamos rugos alateteket is szereztel a mocira? (ha jol emlekszem gyarilag ilyenek vannak a motoron)
(En az olajszuro-fedel tarto tocsavarokat is kicserelem majd hagyomanyos csavarokra, igy a fejuk miatt nem tudnak majd megindulni. Remelhetoleg)

Van olyanom is, de nem ragaszkodom a gyárihoz, lényeg, hogy jó legyen. Szóval nem leszek öngyilkos, ha kiderül, hogy valahova csak sima alátétet tettem menetrögzítővel, gyárilag meg hullámos van...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #112 Dátum: 2006 Február 02, 08:37:37 »

Na erről beszélek (kép). Az utolsó 8 mm-en miért 10mm a szelepvezető belső átmérője??
<beszúrt kép törölve>

Ez (azt olvastam tegnap) azért van, hogy amikor nyitva van a szelep és az égéstermékek áramlanak és rárakódnak a szelepszárra ne vigye be a koszt az illesztett részbe. Ha kiszámolod, kb tényleg ennyit emel a széria tengely az 1.1-es himbával, kb. 8 mm-t.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 935


« Hozzászólás #111 Dátum: 2006 Február 01, 21:41:03 »

A felújítási költségekhez még hozzátenném, hogy most költöttem 4600 Ft-ot tisztán csavarokra és alátétekre, mert én szeretek mindent kicserélni újra. Ahol nem kell, oda nem vettem semmi különlegeset (önzáró, 10.9-es, stb.), csak olcsó horganyzott csavart és anyákat, illetve 8 zárt anyát esztétikai okokból, de semmi költekezés, ennyi!
Hullamos rugos alateteket is szereztel a mocira? (ha jol emlekszem gyarilag ilyenek vannak a motoron)
(En az olajszuro-fedel tarto tocsavarokat is kicserelem majd hagyomanyos csavarokra, igy a fejuk miatt nem tudnak majd megindulni. Remelhetoleg)

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
1303LS
« Hozzászólás #110 Dátum: 2006 Február 01, 19:55:54 »

A ferde fogazás fő dolga még hogy egyszerre nem egy fogpáron tud átadni erőt hanem a ferdeség miatt több fogpárra oszlik ezáltal nagyobb erőt tud a rendszer átvinni károsodás és olajégetés nélkül.Persze emellett még halk is.
1303LS
« Hozzászólás #109 Dátum: 2006 Február 01, 19:46:17 »

Csak megjegyzem, hogy a váltóknál is ez a helyzet. Azért dobálja ki a kopott váltó a sebességeket, mert a ferdefogazású fogaskerekek "taszítják" egymást. És azért visít a rally kocsik váltója, mert az meg egyenes fogazású. Normál váltóban a rüki szokott egyenes fogazású lenni, ezért van "lendkerekes autó" hangja a kocsinak tolatáskor.
Viszont egyenes fogazású váltóval nagyobb nyomatékot lehet átvinni.

Bocs de az első mondatodat ki kell hogy javítsam.
A ferdefogazású váltókban a fogaskerekek (az összes) állandó kapcsolatban vannak egymással(ki-ki a párjával.Viszont nincsenek rögzítve a tengelyhez, hanem kapcsoláskor egy szinkrongyűrűt és egy kapcsoló gyűrűt mozgat a a kapcsoló villa ami a megfelelő kerékpárt rögzíti a tengelyhez.
Na az a kapcsológyűrű vagy körmös gyűrű viszonylag kicsi körmei szoktak ferdére kopni és azt dobja le magáról a fogaskerék oldva a kapcsolatot a tengelyhez képest.
Kép nélkül kicsit kusza lehet de tőlem jobbra most nem telik magyarázatilag.
Leon 1303
« Hozzászólás #108 Dátum: 2006 Február 01, 19:22:36 »

Akkor lehetek megynyugodva, hogy tolatáskor kicsit visít, vagyis tényleg olyan hangja van, mint a játék lendekerekes autóknak! EZ NEM BAJ?
Csak megjegyzem, hogy a váltóknál is ez a helyzet. Azért dobálja ki a kopott váltó a sebességeket, mert a ferdefogazású fogaskerekek "taszítják" egymást. És azért visít a rally kocsik váltója, mert az meg egyenes fogazású. Normál váltóban a rüki szokott egyenes fogazású lenni, ezért van "lendkerekes autó" hangja a kocsinak tolatáskor.
Viszont egyenes fogazású váltóval nagyobb nyomatékot lehet átvinni.
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #107 Dátum: 2006 Február 01, 19:11:16 »

megint okosodtam egy picit Smiley
ja én is! Shocked

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #106 Dátum: 2006 Február 01, 19:05:58 »

megint okosodtam egy picit Smiley

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #105 Dátum: 2006 Február 01, 19:00:04 »

Csak megjegyzem, hogy a váltóknál is ez a helyzet. Azért dobálja ki a kopott váltó a sebességeket, mert a ferdefogazású fogaskerekek "taszítják" egymást. És azért visít a rally kocsik váltója, mert az meg egyenes fogazású. Normál váltóban a rüki szokott egyenes fogazású lenni, ezért van "lendkerekes autó" hangja a kocsinak tolatáskor.
Viszont egyenes fogazású váltóval nagyobb nyomatékot lehet átvinni.

...és ezért találta fel a citroen a v-alakban fogazott fogaskereket, mert az nem tolja semerre, viszont nem is visít. csak egy kicsit nehézkes legyártani...
(amúgy a citroen jele is innen származik)
Elérhető Typ117
Hozzászólások: 18156


1969

« Hozzászólás #104 Dátum: 2006 Február 01, 18:31:24 »


jéé. :-) erre mindig kiváncsi voltam, az a hang mitől van.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7943


« Hozzászólás #103 Dátum: 2006 Február 01, 18:22:18 »

A probléma az a gyári ferdefogazásúval, hogy ahogy erőt kell átvinni a fogaskerekeken, a vezérműtengely az autó eleje felé eltolja.
...
Erre találták ki az egyenes fogazású kereket, ami nem tolja a tengelyt tengelyirányban (axiálisan), ellenben zajos (síró hang) gyorsabban kopik, mert a kapcsolódó felület kisebb, azonban kisebb energiát emészt fel a hajtása is.
ál figyelni kell.

Csak megjegyzem, hogy a váltóknál is ez a helyzet. Azért dobálja ki a kopott váltó a sebességeket, mert a ferdefogazású fogaskerekek "taszítják" egymást. És azért visít a rally kocsik váltója, mert az meg egyenes fogazású. Normál váltóban a rüki szokott egyenes fogazású lenni, ezért van "lendkerekes autó" hangja a kocsinak tolatáskor.
Viszont egyenes fogazású váltóval nagyobb nyomatékot lehet átvinni.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
1303LS
« Hozzászólás #102 Dátum: 2006 Február 01, 17:26:39 »

Na erről beszélek (kép). Az utolsó 8 mm-en miért 10mm a szelepvezető belső átmérője??
<beszúrt kép törölve>

Így hiretlen én arra gondolnék hogy a hőleadása nagyobb az így megnövelt felületen.
Ha jól értelmezem hogy miről is van szó.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #101 Dátum: 2006 Február 01, 14:51:59 »

Volt szó korábban az egyenes fogazású vezérműkerékről...

A probléma az a gyári ferdefogazásúval, hogy ahogy erőt kell átvinni a fogaskerekeken, a vezérműtengely az autó eleje felé eltolja. Ez széria esetben nem túl nagy baj, azonban amint nagyobb emelésű vezérműtengely és/vagy dupla vagy erősebb szeleprugót tesz be az ember akkor az első vállas csapágynak a tengelyt úgy nekinyomja, hogy hamar elkopik a csapágy támfelülete és a tengelynek lesz 1 cm axiális játéka...

Erre találták ki az egyenes fogazású kereket, ami nem tolja a tengelyt tengelyirányban (axiálisan), ellenben zajos (síró hang) gyorsabban kopik, mert a kapcsolódó felület kisebb, azonban kisebb energiát emészt fel a hajtása is. Erősebb szeleprugóknál és nagy emelésű tengelynél mindenképpen kell.


Aki csak egy sima nagyobb emelésű tengelyt tesz be, annak érdemes a dupla vállal* rendelkező vezérműtengely csapágyat berakni, mert ez jobban és tartósabban támaszt. A vezérműtengely axiális játékának max 0.3 nak kell lenni, de ez egy be nem tartaható adat, mert hézagolni majdnem lehetetlen.

*A gyári vezérműtengely csapágyak leghátsó csapágyának csak a blokk bal felében van támasz válla, a duplának a jobb felében is. Berakásnál figyelni kell.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #100 Dátum: 2006 Február 01, 13:59:21 »

A felújítási költségekhez még hozzátenném, hogy most költöttem 4600 Ft-ot tisztán csavarokra és alátétekre, mert én szeretek mindent kicserélni újra. Ahol nem kell, oda nem vettem semmi különlegeset (önzáró, 10.9-es, stb.), csak olcsó horganyzott csavart és anyákat, illetve 8 zárt anyát esztétikai okokból, de semmi költekezés, ennyi!

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #99 Dátum: 2006 Február 01, 13:55:06 »

Na erről beszélek (kép). Az utolsó 8 mm-en miért 10mm a szelepvezető belső átmérője??

Nem tudom, az egyik tippem, hogy égéstermékek ne tudjanak belerakódni olyan könnyen.
Egyébként ezt még nem is figyeltem. Majd megnézem közelebbről.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ecneB
Hozzászólások: 238


« Hozzászólás #98 Dátum: 2006 Február 01, 13:40:40 »

jah. ezt mondtak a boltban is amit felhivtam..
köszi!

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 16962


« Hozzászólás #97 Dátum: 2006 Február 01, 13:24:53 »

A népszínház utcában a Blahától egy köpésre.
Vidd az eredetit is.

Segitseg kellene!!

szüksegem lenne 6V-os dinamoba valo SZÉNKEFÉRE! 2re ugye...

hol kapok még iylet?!
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 802


« Hozzászólás #96 Dátum: 2006 Február 01, 13:18:38 »

Az nem baj, a szelepvezető hüvely vezeti jól.

Na erről beszélek (kép). Az utolsó 8 mm-en miért 10mm a szelepvezető belső átmérője??

'81 Hecho en México
Nem elérhető ecneB
Hozzászólások: 238


« Hozzászólás #95 Dátum: 2006 Február 01, 13:09:18 »

Segitseg kellene!!

szüksegem lenne 6V-os dinamoba valo SZÉNKEFÉRE! 2re ugye...

hol kapok még iylet?!

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #94 Dátum: 2006 Február 01, 12:04:51 »

Igen, de az utolsó 8 mm-en ("belenyúlás") nincs megvezetve (kipuff szelep)...

Az nem baj, a szelepvezető hüvely vezeti jól.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 802


« Hozzászólás #93 Dátum: 2006 Február 01, 12:00:30 »

Ezt nem értem. Mi a baj? Azért nyúlik bele hosszan, mert hosszan kell megvezetni a szelepet, hogy ne ébredjenek egységnyi felületen nagy erők, ne kopjon szét. Minél hosszabb, annál jobb ilyen szempontból.

Igen, de az utolsó 8 mm-en ("belenyúlás") nincs megvezetve (kipuff szelep)...

'81 Hecho en México
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #92 Dátum: 2006 Február 01, 11:53:07 »

Mennyi normál motorban az olaj 'üzemi hőmérséklete'?
Nem lehet túlhűteni a motort ilyen mindenféle extra cuccal?  Undecided

Elméletileg túl lehet hűteni, gykorlatilag nem annyira.

Az olaj üzemi hőmérséklete 80-130 fok között van. 70 alatt ne legyen és 140 felett sem.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #91 Dátum: 2006 Február 01, 11:51:40 »

Na igen de pont a belenyúlás belső átmérője nagyobb, akkor meg minek?? ( kipuff szelepnél)
(És a szívószelepet kenése?)

Ezt nem értem. Mi a baj? Azért nyúlik bele hosszan, mert hosszan kell megvezetni a szelepet, hogy ne ébredjenek egységnyi felületen nagy erők, ne kopjon szét. Minél hosszabb, annál jobb ilyen szempontból.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 802


« Hozzászólás #90 Dátum: 2006 Február 01, 11:47:40 »

A szelepek bronzvezetőit nem keni semmi, azok szárazon mennek. Annyi olaj jut bele, amennyi a hengerfejből belejut, inkább csak olajpára. Ezért is van a typ1-es motornak olyan mélyen a szívócsatornába belógó hosszú szelepvezetője.

Na igen de pont a belenyúlás belső átmérője nagyobb, akkor meg minek?? ( kipuff szelepnél)
(És a szívószelepet kenése?)

'81 Hecho en México
Nem elérhető Petyó
Hozzászólások: 1020


1962

« Hozzászólás #89 Dátum: 2006 Február 01, 11:44:48 »

Mennyi normál motorban az olaj 'üzemi hőmérséklete'?
Nem lehet túlhűteni a motort ilyen mindenféle extra cuccal?  Undecided

Petyó
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #88 Dátum: 2006 Február 01, 11:42:46 »

Ok, az olajat le lehet hűteni, de nem reped szanaszét a hengerfej közben

ja OK!

 Smiley

Arra kell figyelni, hogy tiszta és száraz, ne olajsáros legyen a hengerfej, az átjárhatósága fontos, ne legyen dzsuva a bordák között. Ez a legtöbb, amit tehetünk.
És legyen pontos a gyújtásidőpont.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #87 Dátum: 2006 Február 01, 11:29:24 »

Ebből az egész olajozási rendszerből már csak azt nem értem hogy a szelepszárak kenéséről mi gondoskodik? Vagy a szelepvezető olyan anyagból vannak? ("impregnált"?). Igaz a kipuff szelepeken nincs szimering...

A szelepek bronzvezetőit nem keni semmi, azok szárazon mennek. Annyi olaj jut bele, amennyi a hengerfejből belejut, inkább csak olajpára. Ezért is van a typ1-es motornak olyan mélyen a szívócsatornába belógó hosszú szelepvezetője.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 802


« Hozzászólás #86 Dátum: 2006 Február 01, 11:28:46 »

Ha melegszik az olaj (+140 fok) akkor egy külső olajhűtőt is beteszek, aminek most előkészítem a bevezetését a blokkba. De szerintem nem fog kelleni. Remélem!

Ok, az olajat le lehet hűteni, de nem reped szanaszét a hengerfej közben

ja OK!

 Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2006 Február 01, 11:30:37 írta aptom »

'81 Hecho en México
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #85 Dátum: 2006 Február 01, 11:26:25 »

Nekem a Typ 4 motorom a vezérműtengellyel, és egyéb átalakítások utábn sem nyomja fel az olajat 110 Fok felé. Olasz autópályán kergetve állt ott.
A pót karter sokat jelent ezeknél valóban.

Én attól inkább félek, hogy a hengerfej hőterhelése nő nagyon meg a növelt kompresziótól és az kevésbé érintkezik az olajjal, nem adja le a hőt rendesen és jön a gátrepedés stb.

Meglátjuk!

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 802


« Hozzászólás #84 Dátum: 2006 Február 01, 11:24:06 »

Mindez azért, mert az olajjárat nem volt kitisztítva. A himbatengely-himba ugyanis úgy kapja az olajozást, hogy a szeleptőkén keresztül a nyomórúdon felmegy az olaj a himbába és a himbakaron lévő furaton a himbatengelyhez megy.

Ebből az egész olajozási rendszerből már csak azt nem értem hogy a szelepszárak kenéséről mi gondoskodik? Vagy a szelepvezető olyan anyagból vannak? ("impregnált"?). Igaz a kipuff szelepeken nincs szimering...

'81 Hecho en México
Oldalak: 1 ... 1992 1993 1994 1995 1996 [1997] 1998 1999 2000
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.131 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.