www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2024 Október 06, 00:36:06

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Nyári Rajzás
Yacht Camping
2024. június 14-16.
920552 Hozzaszólás 218 Témában írta 1611 Felhasználó
Legújabb tag: Begami
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 2008 2009 2010 2011 2012 [2013] 2014
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 11166775 alkalommal)
Nem elérhető Petyó
Hozzászólások: 1020


1962

« Hozzászólás #75 Dátum: 2006 Február 01, 10:55:36 »

A motorom felújításában ÉN vagyok a leggyengébb láncszem.
Már öt éve nem csináltattam meg.  Grin
Akkor most engem is ki kell cserélni?  Roll Eyes

Petyó
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #74 Dátum: 2006 Február 01, 10:48:03 »

ne írj ilyeneket mert mindjárt beszólnak, hogy a sanyi bácsi a kert végében igenis tud 50 ezerért komplett motorgenerált végezni...


Az a helyzet, hogy tényleg össze lehet lapátolni motort olcsón, de ha tényleg jót akar az ember akkor drága.
És következetesen kell mindent jól megcsinálni, hogy ne maradjon gyenge láncszem.




Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #73 Dátum: 2006 Február 01, 10:43:21 »

Nem dobnál egy képeket a felnikről, kész állapotban?

Majd dobok, egyelőre a kocsi _mellett_ van és nem is tudok odaférni az egyéb odahalmozot alkatrészektől.


Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #72 Dátum: 2006 Február 01, 10:38:25 »

És azt is mondják, hogy repedésre hajlamos az AS21-es.

Csupa jó, hír egy nagyobb motor elkezdése előtt, nem?
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7973


« Hozzászólás #71 Dátum: 2006 Február 01, 10:37:52 »

Egy motorfelújításhoz még jön a vezérműtengely csapágyak, a majdnem tuti hengerfej felújítás és igény szerint sok apróság. Semmiképpen nincs anyagár 100 alatt, ha nem konyhakilincsből fröccsöntünk csapágyakat és dugattyút Kínában.

ne írj ilyeneket mert mindjárt beszólnak, hogy a sanyi bácsi a kert végében igenis tud 50 ezerért komplett motorgenerált végezni...

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #70 Dátum: 2006 Február 01, 10:37:45 »

Csak információként írom ide, hogy egy vonalba fúrás és főtengely köszörülés az első túlméretre (0.25), valamint a hajtórudak kis szemének perselyezése summa 22e Ft a www.szakalmetal.hu -nál  Ehhez még jön a csapágykészlet, álló csapágyak 9200 és a hajtórudak 2500. 33700 Ft.


Nem dobnál egy képeket a felnikről, kész állapotban?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #69 Dátum: 2006 Február 01, 10:37:23 »

Állítólag az AS-21 keményebb anyag, de a tőcsavar meg hamarabb kiszakad belőle. Nincs igazság a földön...   Tongue


És azt is mondják, hogy repedésre hajlamos az AS21-es.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #68 Dátum: 2006 Február 01, 10:34:17 »

Csak információként írom ide, hogy egy vonalba fúrás és főtengely köszörülés az első túlméretre (0.25), valamint a hajtórudak kis szemének perselyezése summa 22e Ft a www.szakalmetal.hu -nál  Ehhez még jön a csapágykészlet, álló csapágyak 9200 és a hajtórudak 2500. 33700 Ft.

Tudom, hogy a szakál nem a legolcsóbb gépműhely, és azt is tudom, hogy a Kolbenschmidt csapágyak sem a legolcsóbbak, de mindkettő jó minőséget képvisel.

Egy motorfelújításhoz még jön a vezérműtengely csapágyak, a majdnem tuti hengerfej felújítás és igény szerint sok apróság. Semmiképpen nincs anyagár 100 alatt, ha nem konyhakilincsből fröccsöntünk csapágyakat és dugattyút Kínában.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11536

« Hozzászólás #67 Dátum: 2006 Február 01, 08:55:10 »

Állítólag az AS-21 keményebb anyag, de a tőcsavar meg hamarabb kiszakad belőle. Nincs igazság a földön...   Tongue

Az AS41-es blokkban is csalódtam egy kicsit
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #66 Dátum: 2006 Február 01, 08:04:39 »

Stunt! Mekkora hengereket teszel fel?


Marad a gyári 85.5-ös (1600-as). Nagyon jó állapotú, újnak mondható minden tekintetben, alig látszik meddig járt a dugó.

Ha majd nagyobb hengereket teszek fel akkor többmindent módosítok. Az nem most lesz.

Az AS41-es blokkban is csalódtam egy kicsit, mert ebbe is ugyanúgy beverődnek/benyomódnak a csapágyak, mint a korábbi blokkokba. Ha nekiállok valami 1800 körüli gépet építeni akkor szerintem egy új motortömb is kell. De legfőképpen két komolyabb hengerfej...és már a költségek el is szaladtak. A karburátort és kipufogót nem is említettem...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #65 Dátum: 2006 Január 31, 22:38:02 »

(mentségemre szolgáljon, hogy a T3 is léghűtéses boxer)
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #64 Dátum: 2006 Január 31, 22:37:17 »

Egy T3 mento? Ott a helyed!  Shocked

á, azt csak viccből vettem, én T2fan vagyok, és az is legyen 2,5 m magas ;-)
Nem elérhető madarka
Hozzászólások: 28


T3 Caravelle 1.9 WBX

« Hozzászólás #63 Dátum: 2006 Január 31, 22:33:53 »

Kosz a tanacsot! Ezzel kezdem holnap!

Egy T3 mento? Ott a helyed!  Shocked
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #62 Dátum: 2006 Január 31, 22:30:44 »

Szombaton ujra T3 tali lesz!

fujjj, kirekesztő bagázs, méghogy feltétel egy T3-as... na most ezért nem fogom beindítani a T3-as mentőmet, inkább elmegyek egy jobb társaságba, ahol egy csomó T2-es tulaj lesz ;-)
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #61 Dátum: 2006 Január 31, 22:28:04 »

Stuntmanus javallotta mar, hogy nezzem meg a behuzo rele erintkezojet. De az szerintem nem okozhatja az orszaguti hibajat. Vagy megis?

debizony. húzogassad a kart, és hallgasd közben, hol kattan, akkor megtalálod a relét (T2-ben a biztitábla mögött van). jó esetben az érintkezők pucoválása segít, legrosszabb esetben relé csere. egy pofátlan bontós akár 2-300 forintot is elkér egy ilyenért...
Nem elérhető madarka
Hozzászólások: 28


T3 Caravelle 1.9 WBX

« Hozzászólás #60 Dátum: 2006 Január 31, 22:23:47 »

Ja, es megegy: ismeritek ezt az oldalt? Szombaton ujra T3 tali lesz!

http://www.freeweb.hu/t3-tuning/kezdolap.html
Nem elérhető madarka
Hozzászólások: 28


T3 Caravelle 1.9 WBX

« Hozzászólás #59 Dátum: 2006 Január 31, 22:13:31 »

Buszosok! Tud valaki olyan okot mondani, ami miatt egy T3-nak nem muxik az orszaguti vilagitas, csak a tompitott, de ha reflektorozok, akkor felvillan az orszaguti is meg a reflektor is (dupla kockalampas Caravelle!) Viszont nem marad ugy.

A biztositekokat vegigneztem, mind jo. Stuntmanus javallotta mar, hogy nezzem meg a behuzo rele erintkezojet. De az szerintem nem okozhatja az orszaguti hibajat. Vagy megis?
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11536

« Hozzászólás #58 Dátum: 2006 Január 31, 21:15:19 »

Stunt! Mekkora hengereket teszel fel?

A gépmunkák kivételével mindent magamnak csinálok legjobb tudásom szerint.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #57 Dátum: 2006 Január 31, 20:50:53 »

Kompressziót mennyit számoltál?


8.5:1-hez számoltam, ehhez úgy kalkuláltam, hogy a hengerfejből (égéstérből) 1.8 mm-t kell levenni homlokmaróval. GSA küldött (köszönet érte!) sok hasznos linket ezekről az égéstér, dugattyúkiállás stb. számításokról és nagyjából összevág az én kalkulációmmal, úgyhogy talán jó lesz. Ezért is kell a pontos csapágyhézag... kicsit nő a terhelés a forgattyúsmechanizmuson. Ez hamar szétüti azt a csapágyat, ami még a nagyobb illesztéssel sokat elment volna, széria kompresszió esetén.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #56 Dátum: 2006 Január 31, 20:35:23 »



Kompressziót mennyit számoltál?
1303LS
« Hozzászólás #55 Dátum: 2006 Január 31, 20:34:29 »

Tök gyári lesz minden kívülről. Se egy sportdob, se egy sportszűrő.
Én is kíváncsi vagyok rá, hogy mit lehet ilyen módon elérni. 70 lóerő a célom, mondtam már, meg a szép motorhang, nem kipufogóhang, motorhang.

Én is motorhangot írtam. Shocked
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #54 Dátum: 2006 Január 31, 20:33:08 »

A rajzáson meg elpöfögtetsz majd féltank benzint álló helyzetben mert mindenki a Te motorod hangját akarja hallani.  Grin
Na jó én is.  Grin

Tök gyári lesz minden kívülről. Se egy sportdob, se egy sportszűrő.
Én is kíváncsi vagyok rá, hogy mit lehet ilyen módon elérni. 70 lóerő a célom, mondtam már, meg a szép motorhang, nem kipufogóhang, motorhang.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #53 Dátum: 2006 Január 31, 20:20:59 »


Úgy akarok utazni 140-nel, hogy a hangja szép boxer legyen, a rezgése meg mint egy egy villanymotor!  Grin

A rajzáson meg elpöfögtetsz majd féltank benzint álló helyzetben mert mindenki a Te motorod hangját akarja hallani.  Grin
Na jó én is.  Grin
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #52 Dátum: 2006 Január 31, 20:19:10 »

Ez nem lehetetlen kívánság, ismerve a hozzáállásodat

Bácsi Győző
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17252


« Hozzászólás #51 Dátum: 2006 Január 31, 20:17:46 »

vw1966,
A Buszba megy, amíg faragjuk a kétezres mocit. Nem szeretnék lakás nélkül maradni a talikon... :-)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #50 Dátum: 2006 Január 31, 20:14:23 »

Meddig akarod pörgetni szegényt? 10000-ig?  Cheesy


Úgy akarok utazni 140-nel, hogy a hangja szép boxer legyen, a rezgése meg mint egy egy villanymotor!  Grin

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #49 Dátum: 2006 Január 31, 20:12:43 »

Emlékszem, amikor érdekelt voltam teherautós motor témában, sokat beszélgettünk pl. a MAN szervíz műhelyfőnökével. Ő mondta, hogy nincs titok, mennek azok a motorok 1millió km-t gond nélkül/ez tizenévvel ezelőtt volt/, csak a maximálisan betartott gyári előírások szerint kell összerakni..

...és nagy igazság, hogy részletekben rejlenek az igazi finomságok. Sok apró kis részletből épül fel az igazi jó motor.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #48 Dátum: 2006 Január 31, 20:11:14 »

Grammoltam a hajtórudakat is,

Meddig akarod pörgetni szegényt? 10000-ig?  Cheesy
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #47 Dátum: 2006 Január 31, 20:11:07 »

Vagyis igényes vagy: Mit kell ezen röhögni? Undecided

Hát, azt, hogy a motor jóesetben 5500-at fog forogni, nincs igazán jelentősége. Ráadásul nagyon nehéz a lendkerék is, elsimít minden tömegerőkből származó rezonanciát.

Mindenesetre mindig élveztem a motorépítést és nagyon szivesen csinálom.
Sajnos a költségek természetesen behatárolnak, de egyszer majd úgyis építek magamnak egy igazi ütős typ1 motort. Remélem még ebben a kasztniban fog szerepelni... Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #46 Dátum: 2006 Január 31, 20:09:11 »

Emlékszem, amikor érdekelt voltam teherautós motor témában, sokat beszélgettünk pl. a MAN szervíz műhelyfőnökével. Ő mondta, hogy nincs titok, mennek azok a motorok 1millió km-t gond nélkül/ez tizenévvel ezelőtt volt/, csak a maximálisan betartott gyári előírások szerint kell összerakni..

Bácsi Győző
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #45 Dátum: 2006 Január 31, 20:07:05 »

Ti összeraknátok egy olyan hengert, amin apró repedések (2-3) vannak? Ha felülről nézem ott, ahol a hengerfejbe beleül, a perem teteje.  Most láttam, mikor megtisztogattam őket... mit történhetett velük? Csak az egyik oldali hengerek... fura a hengerfej is kaki volt. Megfőtt? Mit tanácsoltok? Elmenne ott a kompresszió vagy bogárnál nem olyan vészes?

Ha azok tényleg repedések, akkor az a henger kuka, sajnos. Ezek akkor repednek így el, ha detonációs égéssel üzemelt a motor viszonylag sokáig, pl. rosszul beállított gyújtás miatt vagy szar benzin miatt. Egyszer láttam ilyet, ha megmelegszik a henger mégjobban kinyílik és leáll az a henger.


Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #44 Dátum: 2006 Január 31, 20:05:00 »

Vagyis igényes vagy: Mit kell ezen röhögni? Undecided

Bácsi Győző
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #43 Dátum: 2006 Január 31, 20:03:42 »

Tényleg az vesz el nagyon sok időt, hogy mindent maximálisan jóra szeretnék megcsinálni.
Mivel pl. nem egyenes fogazású vezérműkerekem lesz a vezérműtengelyt is hézagolom axiálisan.
Grammoltam a hajtórudakat is, amikor motortuninggal foglalkozó ismerősöm meghallotta, gyakorlatilag 5 percig nevetett....

A gépműhelyben is van haver, kértem, hogy a csapágyakat nagy figyelemmel nagyon pontosan illesszék, mindet 6 századra, mert polgárpukkasztásból 0W30-as olajjal akarok járni!  Grin

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #42 Dátum: 2006 Január 31, 19:59:44 »

A fűtőcsatorna áll a külső és a belső részből. Ha a belső cső egyben van, a fűtés működik, csak nem olyan hatékonyan. Ha a külső rész csak picit rohadt, még lehet foltozni, de nem lesz hosszúéletű megoldás. Ha amúgy is le kell bontani, cseréld ki!

Bácsi Győző
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #41 Dátum: 2006 Január 31, 19:56:52 »

A Stunt tegnap elvitte valami csókához a hengerfejeket felújítani. Árat még nem mondott. Úgy döntöttem, hogy henger-dugó csere egyelőre nem lesz, a gyűrűket még átnézzük. Most olajpumpa meghajtó fogaskerék rövidítési projekt kezdődik... :-)))

Én már nagyon belebonyolódtam az okosításba, most vonalba fúrják a blokkot hosszú vajúdás után, mert a csapágyak be vannak verődve. Új csapágyakat kap és minden maximálisan jóra lesz megcsinálva, időt, pénzt és energiát nem kímélve.
A hengerfejek is alakulnak.
A gépmunkák kivételével mindent magamnak csinálok legjobb tudásom szerint.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #40 Dátum: 2006 Január 31, 19:47:52 »

akkor nem olcso
meg ha  a tapso punyad t akkoer a küszöb is meg oszlop alja stb!
de ha a fűtés működik akkor a küszöbnek nincs nagy gondja nem?
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #39 Dátum: 2006 Január 31, 19:45:49 »

Le is köll bontani...  Undecided
akkor nem olcso
meg ha  a tapso punyad t akkoer a küszöb is meg oszlop alja stb!

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18428


1969

« Hozzászólás #38 Dátum: 2006 Január 31, 19:37:42 »

Ha már itt járock megkérdem nincs-e valakinek 1970-es Bogár komplett kapcsolási rajza? Shocked
a váci bogarasok oldalán találhatsz!

itt balra a linkek közt
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #37 Dátum: 2006 Január 31, 19:36:19 »


Ha már itt járock megkérdem nincs-e valakinek 1970-es Bogár komplett kapcsolási rajza? Shocked
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #36 Dátum: 2006 Január 31, 19:35:13 »

A legolcsóbb dolog a bogár lakatolásnál...Viszel két panelt, 11eHUF/db, aztán már csak idő kérdése.

Bácsi Győző
Oldalak: 1 ... 2008 2009 2010 2011 2012 [2013] 2014
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.122 másodperc alatt készült el 19 lekéréssel.