www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2022 Január 26, 17:42:05

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Budapest
2021.12.31.
917077 Hozzaszólás 215 Témában írta 1594 Felhasználó
Legújabb tag: Swalbi
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1994 1995 1996 1997 1998 [1999] 2000 2001
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 8178149 alkalommal)
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18182


1969

« Hozzászólás #104 Dátum: 2006 Február 01, 18:31:24 »


jéé. :-) erre mindig kiváncsi voltam, az a hang mitől van.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7943


« Hozzászólás #103 Dátum: 2006 Február 01, 18:22:18 »

A probléma az a gyári ferdefogazásúval, hogy ahogy erőt kell átvinni a fogaskerekeken, a vezérműtengely az autó eleje felé eltolja.
...
Erre találták ki az egyenes fogazású kereket, ami nem tolja a tengelyt tengelyirányban (axiálisan), ellenben zajos (síró hang) gyorsabban kopik, mert a kapcsolódó felület kisebb, azonban kisebb energiát emészt fel a hajtása is.
ál figyelni kell.

Csak megjegyzem, hogy a váltóknál is ez a helyzet. Azért dobálja ki a kopott váltó a sebességeket, mert a ferdefogazású fogaskerekek "taszítják" egymást. És azért visít a rally kocsik váltója, mert az meg egyenes fogazású. Normál váltóban a rüki szokott egyenes fogazású lenni, ezért van "lendkerekes autó" hangja a kocsinak tolatáskor.
Viszont egyenes fogazású váltóval nagyobb nyomatékot lehet átvinni.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
1303LS
« Hozzászólás #102 Dátum: 2006 Február 01, 17:26:39 »

Na erről beszélek (kép). Az utolsó 8 mm-en miért 10mm a szelepvezető belső átmérője??
<beszúrt kép törölve>

Így hiretlen én arra gondolnék hogy a hőleadása nagyobb az így megnövelt felületen.
Ha jól értelmezem hogy miről is van szó.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #101 Dátum: 2006 Február 01, 14:51:59 »

Volt szó korábban az egyenes fogazású vezérműkerékről...

A probléma az a gyári ferdefogazásúval, hogy ahogy erőt kell átvinni a fogaskerekeken, a vezérműtengely az autó eleje felé eltolja. Ez széria esetben nem túl nagy baj, azonban amint nagyobb emelésű vezérműtengely és/vagy dupla vagy erősebb szeleprugót tesz be az ember akkor az első vállas csapágynak a tengelyt úgy nekinyomja, hogy hamar elkopik a csapágy támfelülete és a tengelynek lesz 1 cm axiális játéka...

Erre találták ki az egyenes fogazású kereket, ami nem tolja a tengelyt tengelyirányban (axiálisan), ellenben zajos (síró hang) gyorsabban kopik, mert a kapcsolódó felület kisebb, azonban kisebb energiát emészt fel a hajtása is. Erősebb szeleprugóknál és nagy emelésű tengelynél mindenképpen kell.


Aki csak egy sima nagyobb emelésű tengelyt tesz be, annak érdemes a dupla vállal* rendelkező vezérműtengely csapágyat berakni, mert ez jobban és tartósabban támaszt. A vezérműtengely axiális játékának max 0.3 nak kell lenni, de ez egy be nem tartaható adat, mert hézagolni majdnem lehetetlen.

*A gyári vezérműtengely csapágyak leghátsó csapágyának csak a blokk bal felében van támasz válla, a duplának a jobb felében is. Berakásnál figyelni kell.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #100 Dátum: 2006 Február 01, 13:59:21 »

A felújítási költségekhez még hozzátenném, hogy most költöttem 4600 Ft-ot tisztán csavarokra és alátétekre, mert én szeretek mindent kicserélni újra. Ahol nem kell, oda nem vettem semmi különlegeset (önzáró, 10.9-es, stb.), csak olcsó horganyzott csavart és anyákat, illetve 8 zárt anyát esztétikai okokból, de semmi költekezés, ennyi!

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #99 Dátum: 2006 Február 01, 13:55:06 »

Na erről beszélek (kép). Az utolsó 8 mm-en miért 10mm a szelepvezető belső átmérője??

Nem tudom, az egyik tippem, hogy égéstermékek ne tudjanak belerakódni olyan könnyen.
Egyébként ezt még nem is figyeltem. Majd megnézem közelebbről.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ecneB
Hozzászólások: 238


« Hozzászólás #98 Dátum: 2006 Február 01, 13:40:40 »

jah. ezt mondtak a boltban is amit felhivtam..
köszi!

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 16996


« Hozzászólás #97 Dátum: 2006 Február 01, 13:24:53 »

A népszínház utcában a Blahától egy köpésre.
Vidd az eredetit is.

Segitseg kellene!!

szüksegem lenne 6V-os dinamoba valo SZÉNKEFÉRE! 2re ugye...

hol kapok még iylet?!
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 802


« Hozzászólás #96 Dátum: 2006 Február 01, 13:18:38 »

Az nem baj, a szelepvezető hüvely vezeti jól.

Na erről beszélek (kép). Az utolsó 8 mm-en miért 10mm a szelepvezető belső átmérője??

'81 Hecho en México
Nem elérhető ecneB
Hozzászólások: 238


« Hozzászólás #95 Dátum: 2006 Február 01, 13:09:18 »

Segitseg kellene!!

szüksegem lenne 6V-os dinamoba valo SZÉNKEFÉRE! 2re ugye...

hol kapok még iylet?!

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #94 Dátum: 2006 Február 01, 12:04:51 »

Igen, de az utolsó 8 mm-en ("belenyúlás") nincs megvezetve (kipuff szelep)...

Az nem baj, a szelepvezető hüvely vezeti jól.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 802


« Hozzászólás #93 Dátum: 2006 Február 01, 12:00:30 »

Ezt nem értem. Mi a baj? Azért nyúlik bele hosszan, mert hosszan kell megvezetni a szelepet, hogy ne ébredjenek egységnyi felületen nagy erők, ne kopjon szét. Minél hosszabb, annál jobb ilyen szempontból.

Igen, de az utolsó 8 mm-en ("belenyúlás") nincs megvezetve (kipuff szelep)...

'81 Hecho en México
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #92 Dátum: 2006 Február 01, 11:53:07 »

Mennyi normál motorban az olaj 'üzemi hőmérséklete'?
Nem lehet túlhűteni a motort ilyen mindenféle extra cuccal?  Undecided

Elméletileg túl lehet hűteni, gykorlatilag nem annyira.

Az olaj üzemi hőmérséklete 80-130 fok között van. 70 alatt ne legyen és 140 felett sem.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #91 Dátum: 2006 Február 01, 11:51:40 »

Na igen de pont a belenyúlás belső átmérője nagyobb, akkor meg minek?? ( kipuff szelepnél)
(És a szívószelepet kenése?)

Ezt nem értem. Mi a baj? Azért nyúlik bele hosszan, mert hosszan kell megvezetni a szelepet, hogy ne ébredjenek egységnyi felületen nagy erők, ne kopjon szét. Minél hosszabb, annál jobb ilyen szempontból.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 802


« Hozzászólás #90 Dátum: 2006 Február 01, 11:47:40 »

A szelepek bronzvezetőit nem keni semmi, azok szárazon mennek. Annyi olaj jut bele, amennyi a hengerfejből belejut, inkább csak olajpára. Ezért is van a typ1-es motornak olyan mélyen a szívócsatornába belógó hosszú szelepvezetője.

Na igen de pont a belenyúlás belső átmérője nagyobb, akkor meg minek?? ( kipuff szelepnél)
(És a szívószelepet kenése?)

'81 Hecho en México
Nem elérhető Petyó
Hozzászólások: 1020


1962

« Hozzászólás #89 Dátum: 2006 Február 01, 11:44:48 »

Mennyi normál motorban az olaj 'üzemi hőmérséklete'?
Nem lehet túlhűteni a motort ilyen mindenféle extra cuccal?  Undecided

Petyó
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #88 Dátum: 2006 Február 01, 11:42:46 »

Ok, az olajat le lehet hűteni, de nem reped szanaszét a hengerfej közben

ja OK!

 Smiley

Arra kell figyelni, hogy tiszta és száraz, ne olajsáros legyen a hengerfej, az átjárhatósága fontos, ne legyen dzsuva a bordák között. Ez a legtöbb, amit tehetünk.
És legyen pontos a gyújtásidőpont.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #87 Dátum: 2006 Február 01, 11:29:24 »

Ebből az egész olajozási rendszerből már csak azt nem értem hogy a szelepszárak kenéséről mi gondoskodik? Vagy a szelepvezető olyan anyagból vannak? ("impregnált"?). Igaz a kipuff szelepeken nincs szimering...

A szelepek bronzvezetőit nem keni semmi, azok szárazon mennek. Annyi olaj jut bele, amennyi a hengerfejből belejut, inkább csak olajpára. Ezért is van a typ1-es motornak olyan mélyen a szívócsatornába belógó hosszú szelepvezetője.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 802


« Hozzászólás #86 Dátum: 2006 Február 01, 11:28:46 »

Ha melegszik az olaj (+140 fok) akkor egy külső olajhűtőt is beteszek, aminek most előkészítem a bevezetését a blokkba. De szerintem nem fog kelleni. Remélem!

Ok, az olajat le lehet hűteni, de nem reped szanaszét a hengerfej közben

ja OK!

 Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2006 Február 01, 11:30:37 írta aptom »

'81 Hecho en México
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #85 Dátum: 2006 Február 01, 11:26:25 »

Nekem a Typ 4 motorom a vezérműtengellyel, és egyéb átalakítások utábn sem nyomja fel az olajat 110 Fok felé. Olasz autópályán kergetve állt ott.
A pót karter sokat jelent ezeknél valóban.

Én attól inkább félek, hogy a hengerfej hőterhelése nő nagyon meg a növelt kompresziótól és az kevésbé érintkezik az olajjal, nem adja le a hőt rendesen és jön a gátrepedés stb.

Meglátjuk!

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 802


« Hozzászólás #84 Dátum: 2006 Február 01, 11:24:06 »

Mindez azért, mert az olajjárat nem volt kitisztítva. A himbatengely-himba ugyanis úgy kapja az olajozást, hogy a szeleptőkén keresztül a nyomórúdon felmegy az olaj a himbába és a himbakaron lévő furaton a himbatengelyhez megy.

Ebből az egész olajozási rendszerből már csak azt nem értem hogy a szelepszárak kenéséről mi gondoskodik? Vagy a szelepvezető olyan anyagból vannak? ("impregnált"?). Igaz a kipuff szelepeken nincs szimering...

'81 Hecho en México
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #83 Dátum: 2006 Február 01, 11:21:39 »

Lesz nagyobb katrer (+ 1.7 liter és jobb hűtés) valamint nagyobb szállítású (30 mm-es blueprinted Schadek) olajpumpa. És szerelek be olajhőmérőt meg olajnyomásmérőt és majd meglátom.
Ha melegszik az olaj (+140 fok) akkor egy külső olajhűtőt is beteszek, aminek most előkészítem a bevezetését a blokkba. De szerintem nem fog kelleni. Remélem!

Nekem a Typ 4 motorom a vezérműtengellyel, és egyéb átalakítások utábn sem nyomja fel az olajat 110 Fok felé. Olasz autópályán kergetve állt ott.
A pót karter sokat jelent ezeknél valóban.
Elérhető TBK001
Hozzászólások: 28871


Road Force One

« Hozzászólás #82 Dátum: 2006 Február 01, 11:12:24 »

Bocs: kívülre is raktunk...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11503

« Hozzászólás #81 Dátum: 2006 Február 01, 11:12:09 »

A franc egye meg, az én motorommal is ez lehet! Ugyan beáztattam benzinbe a nyomórudakat, meg ki is tisztogattam, de szerintm nem jön elég olaj a hengerfejbe. Alig szivárog valami az illesztések mentén. Pedig 3 légkör az olajnyomás. Lehet hogy ezért? Sad

a himbát ritkán áztatja benzinbe két napra és fújja azt is ki...de ha még meg is csinálja, nagy figyelmet kell fordítani a rudak végeire és a tőke és himba fogadó félgömbjére, mert ha nem paszolnak pontosan össze ("jó lesz az a használt rúd a másik motorból!") akkor nem átvezetik az olajat egymásba, hanem kicsepeg és nem keni a tengelyt.
Elérhető TBK001
Hozzászólások: 28871


Road Force One

« Hozzászólás #80 Dátum: 2006 Február 01, 11:11:30 »

Ismertem én ilyen "Sanyi bácsi" -kat.
Volt egy öreg, akik valami rettenetesen nagy és tapasztalt bogárszerelőnek számított. Ő volt "A" bogárszerelő.
Egy ismerősöm elvitte hozzá a kocsiját, hogy kopog valami a futóműben.

A kocsi ott parkolt az öregnél egy hétig, majd közölte, hogy kész van és 60 ropi lesz (én akkor bruttó 27 ezer forintot kerestem havonta, csak viszonyítás miatt). Elmesélte, hogy csapágyat cserélt, meg lengőkart meg féltengelyt meg...
Mikor az ismerős elindult hazafele, akkor az első kanyarban megint elkezdett kopogni valami a futóműben, pont ugyanúgy, mint eddig.
Ekkor egy éppen egy kicsit tapasztaltabb sráccal volt együtt, aki kiszállt, megnézte, majd közölte, hogy nincsenek meghúzva a kerékcsavarok. Jól meghúzták és a kopogás el is múlt.

Visszamentek az örghez ordítva, aki hosszas kiabálás után bevallotta, hogy semmit sem csinált a kocsival.
Még arra is lusta volt, hogy leszedje a dísztárcsát és megnézze a kereket.

Ennyit a "Sanyi bácsi" -król.

Vannak újlkeletű "Sanyi bácsik" is, csak legfeljebb tuning műhelynek hívják őket.
Az egyxik ex-tatabábnyai Bogaras srác náluk csináltatta a motorját (1,3-ról 1,6), majd egy rövidke idő múlva jelezte nekik, hogy ég a töltésjelző. Jött is telefonon a diagnózis, generátor-csere.
Én azért bekukkantottam a motortérbe és bátortalanul megkérdeztem a tulajt, hogy nem lesz egy kicsit sok az a kb 3-5 cm holtjáték az ékszíjon?
Ugyanis az összes hézagolóalátétet belülre pakolták.
Leszedtük, raktunk belőle belülre is és jó lett.
És nem kellett 10-15 ezret szánni a cserére...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #79 Dátum: 2006 Február 01, 11:09:18 »

És ilyenkor mennyivel nő a hőterhelés? Ezt nem kellene kompenzálni vhogy?

Lesz nagyobb katrer (+ 1.7 liter és jobb hűtés) valamint nagyobb szállítású (30 mm-es blueprinted Schadek) olajpumpa. És szerelek be olajhőmérőt meg olajnyomásmérőt és majd meglátom.
Ha melegszik az olaj (+140 fok) akkor egy külső olajhűtőt is beteszek, aminek most előkészítem a bevezetését a blokkba. De szerintem nem fog kelleni. Remélem!

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 802


« Hozzászólás #78 Dátum: 2006 Február 01, 11:05:05 »

8.5:1-hez számoltam, ehhez úgy kalkuláltam, hogy a hengerfejből (égéstérből) 1.8 mm-t kell levenni homlokmaróval...

És ilyenkor mennyivel nő a hőterhelés? Ezt nem kellene kompenzálni vhogy?

'81 Hecho en México
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7943


« Hozzászólás #77 Dátum: 2006 Február 01, 10:59:23 »

Ismertem én ilyen "Sanyi bácsi" -kat.
Volt egy öreg, akik valami rettenetesen nagy és tapasztalt bogárszerelőnek számított. Ő volt "A" bogárszerelő.
Egy ismerősöm elvitte hozzá a kocsiját, hogy kopog valami a futóműben.

A kocsi ott parkolt az öregnél egy hétig, majd közölte, hogy kész van és 60 ropi lesz (én akkor bruttó 27 ezer forintot kerestem havonta, csak viszonyítás miatt). Elmesélte, hogy csapágyat cserélt, meg lengőkart meg féltengelyt meg...
Mikor az ismerős elindult hazafele, akkor az első kanyarban megint elkezdett kopogni valami a futóműben, pont ugyanúgy, mint eddig.
Ekkor egy éppen egy kicsit tapasztaltabb sráccal volt együtt, aki kiszállt, megnézte, majd közölte, hogy nincsenek meghúzva a kerékcsavarok. Jól meghúzták és a kopogás el is múlt.

Visszamentek az örghez ordítva, aki hosszas kiabálás után bevallotta, hogy semmit sem csinált a kocsival.
Még arra is lusta volt, hogy leszedje a dísztárcsát és megnézze a kereket.

Ennyit a "Sanyi bácsi" -król.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #76 Dátum: 2006 Február 01, 10:56:03 »

Mondok egy példát.
Nekem volt olyan blokkom, amin a szelephimbák ráhegedtek a himbatengelyre, mert nem kapott olajat - túlmelegedett és összegyógyult és a himbacsavarok kiszakadtak a hengerfejből, valamint a nyomórudak is elgörbültek (pedig nem alu volt).

Mindez azért, mert az olajjárat nem volt kitisztítva. A himbatengely-himba ugyanis úgy kapja az olajozást, hogy a szeleptőkén keresztül a nyomórúdon felmegy az olaj a himbába és a himbakaron lévő furaton a himbatengelyhez megy. Ha még ki is fújja, ki is tisztítja a szerelőbácsi a rudakat, a himbát ritkán áztatja benzinbe két napra és fújja azt is ki...de ha még meg is csinálja, nagy figyelmet kell fordítani a rudak végeire és a tőke és himba fogadó félgömbjére, mert ha nem paszolnak pontosan össze ("jó lesz az a használt rúd a másik motorból!") akkor nem átvezetik az olajat egymásba, hanem kicsepeg és nem keni a tengelyt.


De ragozhatnám tovább, hogy mi van, ha a szeleptőke kopott a motortömbben és egyáltalán nem megy olaj a nyomórúdba? stb.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Petyó
Hozzászólások: 1020


1962

« Hozzászólás #75 Dátum: 2006 Február 01, 10:55:36 »

A motorom felújításában ÉN vagyok a leggyengébb láncszem.
Már öt éve nem csináltattam meg.  Grin
Akkor most engem is ki kell cserélni?  Roll Eyes

Petyó
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #74 Dátum: 2006 Február 01, 10:48:03 »

ne írj ilyeneket mert mindjárt beszólnak, hogy a sanyi bácsi a kert végében igenis tud 50 ezerért komplett motorgenerált végezni...


Az a helyzet, hogy tényleg össze lehet lapátolni motort olcsón, de ha tényleg jót akar az ember akkor drága.
És következetesen kell mindent jól megcsinálni, hogy ne maradjon gyenge láncszem.




Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #73 Dátum: 2006 Február 01, 10:43:21 »

Nem dobnál egy képeket a felnikről, kész állapotban?

Majd dobok, egyelőre a kocsi _mellett_ van és nem is tudok odaférni az egyéb odahalmozot alkatrészektől.


Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #72 Dátum: 2006 Február 01, 10:38:25 »

És azt is mondják, hogy repedésre hajlamos az AS21-es.

Csupa jó, hír egy nagyobb motor elkezdése előtt, nem?
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7943


« Hozzászólás #71 Dátum: 2006 Február 01, 10:37:52 »

Egy motorfelújításhoz még jön a vezérműtengely csapágyak, a majdnem tuti hengerfej felújítás és igény szerint sok apróság. Semmiképpen nincs anyagár 100 alatt, ha nem konyhakilincsből fröccsöntünk csapágyakat és dugattyút Kínában.

ne írj ilyeneket mert mindjárt beszólnak, hogy a sanyi bácsi a kert végében igenis tud 50 ezerért komplett motorgenerált végezni...

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #70 Dátum: 2006 Február 01, 10:37:45 »

Csak információként írom ide, hogy egy vonalba fúrás és főtengely köszörülés az első túlméretre (0.25), valamint a hajtórudak kis szemének perselyezése summa 22e Ft a www.szakalmetal.hu -nál  Ehhez még jön a csapágykészlet, álló csapágyak 9200 és a hajtórudak 2500. 33700 Ft.


Nem dobnál egy képeket a felnikről, kész állapotban?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #69 Dátum: 2006 Február 01, 10:37:23 »

Állítólag az AS-21 keményebb anyag, de a tőcsavar meg hamarabb kiszakad belőle. Nincs igazság a földön...   Tongue


És azt is mondják, hogy repedésre hajlamos az AS21-es.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #68 Dátum: 2006 Február 01, 10:34:17 »

Csak információként írom ide, hogy egy vonalba fúrás és főtengely köszörülés az első túlméretre (0.25), valamint a hajtórudak kis szemének perselyezése summa 22e Ft a www.szakalmetal.hu -nál  Ehhez még jön a csapágykészlet, álló csapágyak 9200 és a hajtórudak 2500. 33700 Ft.

Tudom, hogy a szakál nem a legolcsóbb gépműhely, és azt is tudom, hogy a Kolbenschmidt csapágyak sem a legolcsóbbak, de mindkettő jó minőséget képvisel.

Egy motorfelújításhoz még jön a vezérműtengely csapágyak, a majdnem tuti hengerfej felújítás és igény szerint sok apróság. Semmiképpen nincs anyagár 100 alatt, ha nem konyhakilincsből fröccsöntünk csapágyakat és dugattyút Kínában.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11503

« Hozzászólás #67 Dátum: 2006 Február 01, 08:55:10 »

Állítólag az AS-21 keményebb anyag, de a tőcsavar meg hamarabb kiszakad belőle. Nincs igazság a földön...   Tongue

Az AS41-es blokkban is csalódtam egy kicsit
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #66 Dátum: 2006 Február 01, 08:04:39 »

Stunt! Mekkora hengereket teszel fel?


Marad a gyári 85.5-ös (1600-as). Nagyon jó állapotú, újnak mondható minden tekintetben, alig látszik meddig járt a dugó.

Ha majd nagyobb hengereket teszek fel akkor többmindent módosítok. Az nem most lesz.

Az AS41-es blokkban is csalódtam egy kicsit, mert ebbe is ugyanúgy beverődnek/benyomódnak a csapágyak, mint a korábbi blokkokba. Ha nekiállok valami 1800 körüli gépet építeni akkor szerintem egy új motortömb is kell. De legfőképpen két komolyabb hengerfej...és már a költségek el is szaladtak. A karburátort és kipufogót nem is említettem...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #65 Dátum: 2006 Január 31, 22:38:02 »

(mentségemre szolgáljon, hogy a T3 is léghűtéses boxer)
Oldalak: 1 ... 1994 1995 1996 1997 1998 [1999] 2000 2001
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.123 másodperc alatt készült el 19 lekéréssel.