www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 30, 23:05:01

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921354 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1900 1901 1902 1903 1904 [1905] 1906 1907 1908 1909 1910 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14781209 alkalommal)
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #4451 Dátum: 2006 Június 08, 21:05:40 »

Hat ha nem szukseges, akkor nem raknek bele keskenyitett hidat. (Ebben segitene, ha valaki megmondana melyik felninek mennyi az ET-je). Gondolom nem is olcso egy hazai rendelesu cucc.
Ja es egy 60 novemberi bogarban fogja idovel (remelem mar nyaron) megzabolazni a lenduletet  Grin

Arrol kinek mi a velemenye, hogy egy felujitaskor mennyire erdemes a kabelkoteget kicserelni?

mindenképp...és házilag nem nagy művelet...
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #4450 Dátum: 2006 Június 08, 21:04:50 »

Arra nagyon kell figyelni, hogy közben a tankot át ne fúrd!!  Undecided

annyira hogy a csonkon is átmenjen ???
Nem elérhető Greg
Hozzászólások: 607

« Hozzászólás #4449 Dátum: 2006 Június 08, 21:03:04 »

ja de közben a tengely még elforog vagy attól le lehet még kocogtatni??
Nem elérhető Greg
Hozzászólások: 607

« Hozzászólás #4448 Dátum: 2006 Június 08, 20:58:47 »

annyira hogy a csonkon is átmenjen ???
Nem elérhető Greg
Hozzászólások: 607

« Hozzászólás #4447 Dátum: 2006 Június 08, 20:58:16 »

Köszi :-)
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #4446 Dátum: 2006 Június 08, 20:55:41 »

Csókolom van egy SOS kérdésem

A váltó szabadon van, s a féltengely végéről nem sikerül leszednem a nagyon nagy csavart  nem akarja.
így mit lehet tenni???

Vgay a féltengely hogy tudom kiszednia váltóból ?
Elég azt a kb 8 csavart leszednem  vagya váltóháon levő nagyobb kb 8-10 csavart is le kell szednem ????



KÖSZÖNÖM A HELPET
lefurod az anyát 1 helyen teljesen átfurod majd vésövel le lehet kocogtatni!!

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Greg
Hozzászólások: 607

« Hozzászólás #4445 Dátum: 2006 Június 08, 20:52:04 »

Csókolom van egy SOS kérdésem

A váltó szabadon van, s a féltengely végéről nem sikerül leszednem a nagyon nagy csavart  nem akarja.
így mit lehet tenni???

Vgay a féltengely hogy tudom kiszednia váltóból ?
Elég azt a kb 8 csavart leszednem  vagya váltóháon levő nagyobb kb 8-10 csavart is le kell szednem ????



KÖSZÖNÖM A HELPET
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #4444 Dátum: 2006 Június 08, 20:50:01 »

Jó cucc!
Én még spórolnék mellé egy CB Performance-féle keskenyített hídra. (asszem, Hudák Misinék is rendelhető)
Ez most milyen autóban is lesz?

Hat ha nem szukseges, akkor nem raknek bele keskenyitett hidat. (Ebben segitene, ha valaki megmondana melyik felninek mennyi az ET-je). Gondolom nem is olcso egy hazai rendelesu cucc.
Ja es egy 60 novemberi bogarban fogja idovel (remelem mar nyaron) megzabolazni a lenduletet  Grin

Arrol kinek mi a velemenye, hogy egy felujitaskor mennyire erdemes a kabelkoteget kicserelni?

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27169


« Hozzászólás #4443 Dátum: 2006 Június 08, 18:44:18 »

Proci a processzor köznyelvi rövidítése.
Viszont a szivattyú és a pumpa abszolút más dolog.

PL.  egy számítógépben a központi memória is gyorsítja a feldolgozást meg a proci is, kb így viszonyul a pumpa is a szivattyúhoz.
Na jó kicsit sarkos voltam.  Grin
hát kinek mi, te már hallottad, a fél országnak lövése sem lenne... Smiley

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #4442 Dátum: 2006 Június 08, 18:30:45 »

Szivattyúknál a szállítási mennyiséget - azonos járókereket és emelési magasságot feltételezve - a motor fordulatszámának változtatásával, vagy a cső részleges elzárásával lehet elérni. Esetleg visszakeringetni a víz egy részét, de az energiapazarlás, mint ahogy a szűkítés is.
1303LS
« Hozzászólás #4441 Dátum: 2006 Június 08, 18:30:39 »

de én nem a szivattyú fölé 10 m-rel teszem azt az injekcióstűt ;-)))


Akkkómeg hülye lennék odaállni a szép hasammal.  Grin
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #4440 Dátum: 2006 Június 08, 18:28:35 »

Szivattyú témában 1303 mondja a frankót.
Azonos szivattyúk (értsd azonos a motor teljesítménye) különféle járókerekekkjel készülnek. vannak alacsony nyomású, közepes nyomású és nagynyomású átemelő szivattyúk. A cső keresztmetszetétől függetlenül a szállítási mennyiséget a járókerék fajtája és az emelési magasság határozza meg. Hiába szűkíted a csövet mondjuk egy alacsony nyomású szivattyúnál, akkor sem emel többet.
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #4439 Dátum: 2006 Június 08, 18:23:07 »

Mondjuk 1 báros szivattyú esetében a szivattyú felett 10méterrel elhelyezett slaaagvéggel a fecskendőd még csak meg sem csiklandozná a köldökömet.  Grin

Viszont ha az egy báros szivattyúra teszel egy 2-3-4 colos slaaagot azt is el tudja látni.
Ezért más a szerkezet azt arra találták ki. Nem embereket kettévágni.

de én nem a szivattyú fölé 10 m-rel teszem azt az injekcióstűt ;-)))
1303LS
« Hozzászólás #4438 Dátum: 2006 Június 08, 18:20:40 »

átemelő szivattyúról volt szó, nem gyerkjátékokról. tegyünk egy átemelő szivattyú végére egy injekcióstűt, ami abból kijön, azzal simán kettéváglak ;-)))

Mondjuk 1 báros szivattyú esetében a szivattyú felett 10méterrel elhelyezett slaaagvéggel a fecskendőd még csak meg sem csiklandozná a köldökömet.  Grin

Viszont ha az egy báros szivattyúra teszel egy 2-3-4 colos slaaagot azt is el tudja látni.
Ezért más a szerkezet azt arra találták ki. Nem embereket kettévágni.
1303LS
« Hozzászólás #4437 Dátum: 2006 Június 08, 18:16:41 »

dehogynem érdekli. a fordulatszám-nyomás diagramon látszik, hogy sokkal alacsonyabb fordulaton is sokkal nagyobb nyomást produkál (akkor is, amikor még a nyomásszabályzó határértékétől még bőven odébb van)



Nincs ilyen diagrammom, de SZVSZ alacsony fordulaton nagyobb a különbség mint mondjuk 5000-en.Ugye?
SZóval nem a nagy végnyomásról kell elnevezni hanem arról hogy a szélesebb kerekek miatt jóval többet szállít.
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #4436 Dátum: 2006 Június 08, 18:15:07 »

Na ez az ami nem igaz.
Tehetsz Te arra injekcios tűt is akkor sem fog magasabbra nyomni.
Amint a slaaagban a vízoszlop magasságának nyomása eléri azt az értéket amit a szivattyú nyomni képes a vizmozgáz megáll.
Ezért szívják meg sokan a tecsós meg ocsunos szivattyúkkal hétezerért és csak pisál a slaagjuk.

átemelő szivattyúról volt szó, nem gyerkjátékokról. tegyünk egy átemelő szivattyú végére egy injekcióstűt, ami abból kijön, azzal simán kettéváglak ;-)))
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #4435 Dátum: 2006 Június 08, 18:12:46 »

Míg az hogy nagyobb nyomású a motort abszolút nem érdekli

dehogynem érdekli. a fordulatszám-nyomás diagramon látszik, hogy sokkal alacsonyabb fordulaton is sokkal nagyobb nyomást produkál (akkor is, amikor még a nyomásszabályzó határértékétől még bőven odébb van)

a végnyomás viszont télleg nem érdekli a motort ;-) mint a szutyok 1,6-os honda, ami 160 lóerő, de 7-8000-es fordulaton - 2000 alatt meg egyszerűen halott, mert ott még 20 lóerő sincs benne. ugye kurvára nem az számít, hogy 7000-nél mit tud egy autó, mivel az emberek nagy többsége nem 7000-es fordulaton jár ;-)
1303LS
« Hozzászólás #4434 Dátum: 2006 Június 08, 18:10:22 »

tudom, azért írtam ;-)

de ha egy átemelőszivattyúval akarsz magasra spriccelni, akkor tegyél rá nagyvidáman egy jó szűk végű csövet a kilépő oldalra, és akkor nyugodtan locsolhatod vele a harmadik emeletet.

Na ez az ami nem igaz.
Tehetsz Te arra injekcios tűt is akkor sem fog magasabbra nyomni.
Amint a slaaagban a vízoszlop magasságának nyomása eléri azt az értéket amit a szivattyú nyomni képes a vizmozgáz megáll.
Ezért szívják meg sokan a tecsós meg ocsunos szivattyúkkal hétezerért és csak pisál a slaagjuk.
Holló
« Hozzászólás #4433 Dátum: 2006 Június 08, 18:08:49 »

neeeem - neeeem
velem felesleges Wink
1303LS
« Hozzászólás #4432 Dátum: 2006 Június 08, 18:07:42 »

én meg szín vak Cheesy

Kitárgyaljuk?  Grin
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #4431 Dátum: 2006 Június 08, 18:06:49 »

Jó ezzel most megfogtál (majdnem) mert tényleg más a szerkezet.


tudom, azért írtam ;-)

de ha egy átemelőszivattyúval akarsz magasra spriccelni, akkor tegyél rá nagyvidáman egy jó szűk végű csövet a kilépő oldalra, és akkor nyugodtan locsolhatod vele a harmadik emeletet.
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #4430 Dátum: 2006 Június 08, 18:04:29 »

...előbb kielégít egy kopott csapágyas motort.
ez most tényleg a pumpák nemi élete  Grin

1963 VW1200 DeLuxe
Holló
« Hozzászólás #4429 Dátum: 2006 Június 08, 18:03:21 »

én meg szín vak Cheesy
1303LS
« Hozzászólás #4428 Dátum: 2006 Június 08, 18:03:18 »

azonos teljesítmény és szerkezet esetén a szállított mennyiség és a nyomás kizárólag a cső átmérőjétől függ... próbáltad már a slag végét összenyomni?

Jó ezzel most megfogtál (majdnem) mert tényleg más a szerkezet.
1303LS
« Hozzászólás #4427 Dátum: 2006 Június 08, 18:00:33 »



szóval a nagynyomású olajpumpát nyugodtan lehet nagynyomású olajpumpának nevezni, még akkor is, ha egyébként egy emelt szállítású fogaskerekes szivattyúról van szó.



Hívhatjuk bárhogy engem egyébként nem zavar.
De tényleg. Grin
Viszont a motor működése szempontjából az a tulajdonsága a fontosabb hogy nagyobb szállítású mert így alacsony fordulaton előbb kielégít egy kopott csapágyas motort.
Míg az hogy nagyobb nyomású a motort abszolút nem érdekli mivel a szelep úgy sem engedi bármeddig dühöngeni.
Ebből a szempontból olyan mint ha arról beszélnénk hogy kék vagy piros a cucc amit beépítünk, még akkor is ha tudjuk hogy a piros a nagyobb.A motort akkor sem az érdekli hogy piros.

Megalkuvó vagyok.  Grin
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #4426 Dátum: 2006 Június 08, 17:47:34 »

Szóval:  Grin

Van ugye az úgynevezett átemelő szivattyú ami ha prosiban írt paramétereit nézzük rengeteg vizet tud szállítani viszont nincs emelőmagassága, kb 5-6métert szoktak írni.Nincs nagy nyomása.Mélyebb kútból ki sem nyomja ugye a vizet.
ÉS van a -mondjuk- búvár szivattyú ami képes a vizet 40-45méter magasra is felnyomni a vizszállítása viszont némileg alulmarad egy hasonló átemelő szivattyúétől.


azonos teljesítmény és szerkezet esetén a szállított mennyiség és a nyomás kizárólag a cső átmérőjétől függ... próbáltad már a slag végét összenyomni?
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #4425 Dátum: 2006 Június 08, 17:46:10 »

...
Különben is érdemes megjegyezni hogy a motor csapágyainak kopásának jelentős hányada az indításokkor következik be nem a motor üzemi fordulatán. SZóval a legfontosabb az üzemi olajnyomás mielőbbi elérése.
Indítózás után azonnal padlógáz.  Wink

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #4424 Dátum: 2006 Június 08, 17:44:45 »

A nyomást a rugós határoló szelep állítja be, mint a neve is mutatja ennek az a szerepe hogy a nyomás ne legyen túl nagy.
Az optimális nyomást egy nem szétkopott motor, olajszivattyú már alacsony fordulaton eléri, majd ez a kopások növekedésével egyre később fog bekövetkezni.
Az emeltszállítású olajszivattyú kopott motor esetén korábban ( alacsonyabb fordulaton ) képes a nagyobb nyomás elérésére.
Egyébként meg motorba építve egy olajszivattyúnál tök mindegy mekkora a maximális nyomása mert azt normál esetben soha nem éri el. Elengedi a fölös nyomást a szelep.

Különben is érdemes megjegyezni hogy a motor csapágyainak kopásának jelentős hányada az indításokkor következik be nem a motor üzemi fordulatán. SZóval a legfontosabb az üzemi olajnyomás mielőbbi elérése.

igen, és a kerékcsapágyak meg a kisebb gördülőellenállást hivatottak biztosítani, mivel szemben az indexnek az a helyes működése, ha felváltva világít-nem világít.

szóval a nagynyomású olajpumpát nyugodtan lehet nagynyomású olajpumpának nevezni, még akkor is, ha egyébként egy emelt szállítású fogaskerekes szivattyúról van szó.

csak hogy emiatt ne ess kétségbe, megsúgom, hogy amúgy pl. a vízcsap se csap.
1303LS
« Hozzászólás #4423 Dátum: 2006 Június 08, 17:42:43 »

Mindjárt áttérünk a locsoló szivattyúkra.


Szóval:  Grin

Van ugye az úgynevezett átemelő szivattyú ami ha prosiban írt paramétereit nézzük rengeteg vizet tud szállítani viszont nincs emelőmagassága, kb 5-6métert szoktak írni.Nincs nagy nyomása.Mélyebb kútból ki sem nyomja ugye a vizet.
ÉS van a -mondjuk- búvár szivattyú ami képes a vizet 40-45méter magasra is felnyomni a vizszállítása viszont némileg alulmarad egy hasonló átemelő szivattyúétől.
1303LS
« Hozzászólás #4422 Dátum: 2006 Június 08, 17:38:46 »

tsókolom bácsik! ez itt az olajpumpák nemi élete topik?  Grin
Mindjárt áttérünk a locsoló szivattyúkra.
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #4421 Dátum: 2006 Június 08, 17:38:08 »

tsókolom bácsik! ez itt az olajpumpák nemi élete topik?  Grin

1963 VW1200 DeLuxe
1303LS
« Hozzászólás #4420 Dátum: 2006 Június 08, 17:37:09 »



amúgy mintha említettem volna már, hogy ahhoz, hogy adott keresztetszeten több naftát toljon át, ahhoz ugye nagyobb nyomás szükségeltetik. márpedig attól, hogy valaki feltesz egy nagynyomású/emelt szállítású olajpumpát/fogaskerekes szivattyút, a blokk olajfuratai nem fognak kitágulni.

tehát az emelt szállítású fogaskerekes szivattyú szükségszerűen az eredetinél nagyobb nyomást állít elő, tehát nagynyomású.

A nyomást a rugós határoló szelep állítja be, mint a neve is mutatja ennek az a szerepe hogy a nyomás ne legyen túl nagy.
Az optimális nyomást egy nem szétkopott motor, olajszivattyú már alacsony fordulaton eléri, majd ez a kopások növekedésével egyre később fog bekövetkezni.
Az emeltszállítású olajszivattyú kopott motor esetén korábban ( alacsonyabb fordulaton ) képes a nagyobb nyomás elérésére.
Egyébként meg motorba építve egy olajszivattyúnál tök mindegy mekkora a maximális nyomása mert azt normál esetben soha nem éri el. Elengedi a fölös nyomást a szelep.

Különben is érdemes megjegyezni hogy a motor csapágyainak kopásának jelentős hányada az indításokkor következik be nem a motor üzemi fordulatán. SZóval a legfontosabb az üzemi olajnyomás mielőbbi elérése.
1303LS
« Hozzászólás #4419 Dátum: 2006 Június 08, 17:28:44 »

ha ledugózzuk, akkor nem is szállít többet ;-)))



Ki mondta hoyg többet szállít? SZVSZ kicsit naygobb lesz a nyomása a nagynak.
A szállítást dugózás nélkül kellene vizsgálni mondjuk úgy hogy egy slaaaggal locsolunk a világba, na akkor lesz a különbség számottevő.

1303LS
« Hozzászólás #4418 Dátum: 2006 Június 08, 17:26:02 »

hát, ez a túlzás tipikus esete, nekem ha vki azt mondja, hogy proci, tudom miről beszél, nem kell processzornak hívnia, stb stb. ha valami mindenki számára világos, minek másképp hívni? múltkor jót szívtam obiban, akartam csokit venni, igenám, de mi a rendes neve..hát eltartott egy darabig mire megtaláltam és leolvastam, hogy sorkapocs...aztán nemrég a gyárban kértem vkitől tapétázókést, csak nézett rám. mondom szike, egyből tudta, közben a szike egész más dolog...

Proci a processzor köznyelvi rövidítése.
Viszont a szivattyú és a pumpa abszolút más dolog.

PL.  egy számítógépben a központi memória is gyorsítja a feldolgozást meg a proci is, kb így viszonyul a pumpa is a szivattyúhoz.
Na jó kicsit sarkos voltam.  Grin
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #4417 Dátum: 2006 Június 08, 17:17:07 »


és akkor még a jóféle csirkepáleszról nem is beszéltünk ;-)
Holló
« Hozzászólás #4416 Dátum: 2006 Június 08, 17:01:20 »

sőőőt
sniccer pálinka
http://kep.tar.hu/holloart/50283147/21994732#2
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #4415 Dátum: 2006 Június 08, 16:48:56 »

aztán nemrég a gyárban kértem vkitől tapétázókést, csak nézett rám. mondom szike, egyből tudta, közben a szike egész más dolog...

sniccer az, vazze! ;-)))
dt
« Hozzászólás #4414 Dátum: 2006 Június 08, 16:48:33 »

OFF
EZER!!   Grin Grin Grin
ON

 
grat
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #4413 Dátum: 2006 Június 08, 16:48:01 »

Annyi a különbség, hogy én nem vagyok benne biztos hogy a nagypumpa ha pl ledugózzuk nagyobb nyomást állít elő mint a kicsi.

ha ledugózzuk, akkor nem is szállít többet ;-)))

amúgy mintha említettem volna már, hogy ahhoz, hogy adott keresztetszeten több naftát toljon át, ahhoz ugye nagyobb nyomás szükségeltetik. márpedig attól, hogy valaki feltesz egy nagynyomású/emelt szállítású olajpumpát/fogaskerekes szivattyút, a blokk olajfuratai nem fognak kitágulni.

tehát az emelt szállítású fogaskerekes szivattyú szükségszerűen az eredetinél nagyobb nyomást állít elő, tehát nagynyomású.
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19078

« Hozzászólás #4412 Dátum: 2006 Június 08, 15:58:09 »

OFF


EZER!!   Grin Grin Grin


ON
Oldalak: 1 ... 1900 1901 1902 1903 1904 [1905] 1906 1907 1908 1909 1910 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.108 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.