www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 30, 20:19:11
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921226
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
306
307
308
309
310
[
311
]
312
313
314
315
316
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3408803 alkalommal)
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9884 Dátum:
2010 Június 26, 09:47:23 »
Idézetet írta: Aircult - 2010 Június 26, 00:30:26
itt az 1997 cm3 mar 90 lo
http://www.vw1302.de/docs/1302oettinger-tsv2000.jpg
duplaszívós hengerfeje van
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9883 Dátum:
2010 Június 26, 00:30:26 »
Idézetet írta: vw1966 - 2010 Június 26, 00:12:48
http://www.pre67vw.com/okrasa/files/oettinger2.pdf
az írja 85 lovas az eredeti tsv2000 ha jól látom
itt az 1997 cm3 mar 90 lo
http://www.vw1302.de/docs/1302oettinger-tsv2000.jpg
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9882 Dátum:
2010 Június 26, 00:12:48 »
Idézetet írta: Aircult - 2010 Június 25, 22:48:58
gerhard oettinger bácsi forog a sírjában
http://www.pre67vw.com/okrasa/files/oettinger2.pdf
az írja 85 lovas az eredeti tsv2000 ha jól látom
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9881 Dátum:
2010 Június 25, 22:48:58 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Június 25, 22:40:45
Az én autómmal semmi baj nincs. Igaz, hogy csak 12.7 lóerő, de legalább jó.
gerhard oettinger bácsi forog a sírjában
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9880 Dátum:
2010 Június 25, 22:40:45 »
Az én autómmal semmi baj nincs. Igaz, hogy csak 12.7 lóerő, de legalább jó.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
drflexes
Hozzászólások: 4531
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9879 Dátum:
2010 Június 25, 22:15:35 »
Idézetet írta: Aircult - 2010 Június 25, 20:29:33
új számom van:20 592 5434
sparkafer
Hozzászólások: 13994
30-347-1939
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9878 Dátum:
2010 Június 25, 21:54:22 »
Idézetet írta: callook - 2010 Június 25, 20:00:45
Az új tőcsavar beszerelésekor észrevettem a hengerfejen még egy hiányosságot: Ebben a fejben ezek a tőcsavarok acél perselybe mennek, nem közvetlenül az aluminiumba. Ez jó, de az már nem, hogy ezek a perselyek 5 mm-rel mélyebben ülnek a himbatengely rögzítésének felfekvő felületétől, így a tőcsavarok csak be vannak tekerve, nincsenek belehúzva a fejbe, mert nincs min megszorulniuk... Majd télen megperselyezem őket rendesen, most összeraktam.
Nekem a tuninghoz nem sok közöm van, de:
Egyszer nekem is megszakadt a hengerfej tartó tőcsavar. Legyártattam a nagyobb menettel, megfúrtam a nagyobb menetet, de persze nem lehetett nyomítékra húzni, mert nem volt mihez.
Majd legyártattam egy vállas verziót. Avval már nem volt gondom.
«
Utoljára szerkesztve: 2010 Június 25, 21:55:53 írta sparkafer
»
http://sparkafer.blogspot.hu/
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9877 Dátum:
2010 Június 25, 20:29:33 »
Idézetet írta: Bill - 2010 Június 25, 20:10:32
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9876 Dátum:
2010 Június 25, 20:18:41 »
Idézetet írta: Bill - 2010 Június 25, 20:10:32
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9875 Dátum:
2010 Június 25, 20:13:36 »
Idézetet írta: Bill - 2010 Június 25, 20:10:32
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9874 Dátum:
2010 Június 25, 20:13:14 »
Ez nem regény, ez egy igaz történet a küzdelmemől a bogárboltos alkatrészekkel...
Idézetet írta: Maresz - 2010 Június 25, 20:04:31
kibaszott regény
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9873 Dátum:
2010 Június 25, 20:10:32 »
Idézetet írta: Maresz - 2010 Június 25, 20:04:31
kibaszott regény
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9872 Dátum:
2010 Június 25, 20:04:31 »
Idézetet írta: callook - 2010 Június 25, 20:00:45
Ma szabin voltam, ugyhogy kicsit matattam az autómon. Első körben átnéztem a himbasor környékét, hogy kicseréljem a bűnös alkatrészt, ami miatt a múlt heti gyorsulás után már 2-3 mm szelephézagot mértem... A gyanúm beigazolódott, miszerint az új szelepállító-csavaroknak közük sincs a gyáriakhoz... Az új gyavarok 3 mm-t koptak!! Söt, nem is koptak, hanem szétverődtek. Egyszerűen olyan a végük, mint egy dorninak, ami szar anyagból van és 20 éven át ütötték. Gyönyörű peremesre verődtek... Mielőtt kicseréltem volna őket használt gyáriakra, kipróbáltam amit Stunt mondott: Egy reszelővel meghúztam egy utángyártott csavart, amit szépen vitt a reszelő! Utána megpróbáltam ezt egy gyárival, amin mint az üvegen, lesiklott a szerszám...
Miután leellenőriztem a himbákat, szelepeket és lökőrudakat, elkezdtem összeszerelni a vezérlést, de jött a következő meglepetés: A 044 hengerfej egyik himbarögzítő tőcsavarján megszakadt a menet! Mindez úgy, hogy a nyomatékkulcs 20Nm-re volt állítva (Ezt a kulcsot rendszeresen hitelesítik), illetve az anya is rendesen rajt volt a tőcsavaron, tehát nem csak 1-2 menet fogott és én erőltettem... Szóval, himba visszabont, anya lebarmol, töcsavar kihajt. Kivettem egy gyári tőcsavart egy másik fejből, és mondanom sem kell, a két csavar között nagyon komoly anyagminőségi különbségek voltak... Na de 20Nm-t nem bír el egy M8 csavar?! Az új tőcsavar beszerelésekor észrevettem a hengerfejen még egy hiányosságot: Ebben a fejben ezek a tőcsavarok acél perselybe mennek, nem közvetlenül az aluminiumba. Ez jó, de az már nem, hogy ezek a perselyek 5 mm-rel mélyebben ülnek a himbatengely rögzítésének felfekvő felületétől, így a tőcsavarok csak be vannak tekerve, nincsenek belehúzva a fejbe, mert nincs min megszorulniuk... Majd télen megperselyezem őket rendesen, most összeraktam. Beállítottam a szelephézagokat is, kétszer leellenőriztem, sőt 2 hézagmérővel is átnéztem a hézagokat. Leellenőriztem a gyújtást is és vettem vissza 3 fokot az alapelőgyújtásból. Utána ellenőriztem és állítottam a szinkronon. Itt jegyezném meg, hogy a bogárboltban 34ezer Ft-ért vásárolt rudazattal a fordulat emelkedésével szépen megy el a szinkron, valószínűleg valamelyik karon pontatlan az egyik furat... Mindegy, beállítottam elfogadhatóra...Utána CO-t mértem, majd a főfúvókát 0,1 mm-rel növeltem, a féklevegőt meg 0,2 mm-rel csökkentettem. Az egész napom közben úgy telt, hogy 45 percenként menekültem a zápor elöl, mert a garázsban egy FIAT volt szétborítva... Nap végén végre mehettem egy próbakört: Érezhetően jobban megy (vagy csak nem vezettem már 1 hete a bogarat és eltunyultam az 1,4 PDTDI-től?)... De egy biztos, írtam a gyorsulási verseny után, hogy nem tudtam kiforgatni a motort és 5500-nál elváltottam, mert olyan 5900-6000 környékén dadogott, vagy durrogott, vagy nem is tudom mit csinált, de nagyon ijesztő volt... Most a próbakör végén kipróbáltam 1. és 2. fokozatban is elforgattam 6500-ig és semmi rendelleneset nem tapasztaltam... Kiváncsi leszek, hogy mennyivel jobb úgy a gép 1/4 mérföldön, ha nem kell a cél előtt még egy 4. fokozatot böknöm, hanem kiforgathatom 1. 2. 3.-ban...
kibaszott regény
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9871 Dátum:
2010 Június 25, 20:03:42 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Június 25, 18:26:09
http://www.youtube.com/watch?v=ARULYRY6Tfk&feature=related
Ez forog.
harmadikból negyedikbe nagyot ejt
akkor inkább nyomaték
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9870 Dátum:
2010 Június 25, 20:00:45 »
Ma szabin voltam, ugyhogy kicsit matattam az autómon. Első körben átnéztem a himbasor környékét, hogy kicseréljem a bűnös alkatrészt, ami miatt a múlt heti gyorsulás után már 2-3 mm szelephézagot mértem... A gyanúm beigazolódott, miszerint az új szelepállító-csavaroknak közük sincs a gyáriakhoz... Az új gyavarok 3 mm-t koptak!! Söt, nem is koptak, hanem szétverődtek. Egyszerűen olyan a végük, mint egy dorninak, ami szar anyagból van és 20 éven át ütötték. Gyönyörű peremesre verődtek... Mielőtt kicseréltem volna őket használt gyáriakra, kipróbáltam amit Stunt mondott: Egy reszelővel meghúztam egy utángyártott csavart, amit szépen vitt a reszelő! Utána megpróbáltam ezt egy gyárival, amin mint az üvegen, lesiklott a szerszám...
Miután leellenőriztem a himbákat, szelepeket és lökőrudakat, elkezdtem összeszerelni a vezérlést, de jött a következő meglepetés: A 044 hengerfej egyik himbarögzítő tőcsavarján megszakadt a menet! Mindez úgy, hogy a nyomatékkulcs 20Nm-re volt állítva (Ezt a kulcsot rendszeresen hitelesítik), illetve az anya is rendesen rajt volt a tőcsavaron, tehát nem csak 1-2 menet fogott és én erőltettem... Szóval, himba visszabont, anya lebarmol, töcsavar kihajt. Kivettem egy gyári tőcsavart egy másik fejből, és mondanom sem kell, a két csavar között nagyon komoly anyagminőségi különbségek voltak... Na de 20Nm-t nem bír el egy M8 csavar?! Az új tőcsavar beszerelésekor észrevettem a hengerfejen még egy hiányosságot: Ebben a fejben ezek a tőcsavarok acél perselybe mennek, nem közvetlenül az aluminiumba. Ez jó, de az már nem, hogy ezek a perselyek 5 mm-rel mélyebben ülnek a himbatengely rögzítésének felfekvő felületétől, így a tőcsavarok csak be vannak tekerve, nincsenek belehúzva a fejbe, mert nincs min megszorulniuk... Majd télen megperselyezem őket rendesen, most összeraktam. Beállítottam a szelephézagokat is, kétszer leellenőriztem, sőt 2 hézagmérővel is átnéztem a hézagokat. Leellenőriztem a gyújtást is és vettem vissza 3 fokot az alapelőgyújtásból. Utána ellenőriztem és állítottam a szinkronon. Itt jegyezném meg, hogy a bogárboltban 34ezer Ft-ért vásárolt rudazattal a fordulat emelkedésével szépen megy el a szinkron, valószínűleg valamelyik karon pontatlan az egyik furat... Mindegy, beállítottam elfogadhatóra...Utána CO-t mértem, majd a főfúvókát 0,1 mm-rel növeltem, a féklevegőt meg 0,2 mm-rel csökkentettem. Az egész napom közben úgy telt, hogy 45 percenként menekültem a zápor elöl, mert a garázsban egy FIAT volt szétborítva... Nap végén végre mehettem egy próbakört: Érezhetően jobban megy (vagy csak nem vezettem már 1 hete a bogarat és eltunyultam az 1,4 PDTDI-től?)... De egy biztos, írtam a gyorsulási verseny után, hogy nem tudtam kiforgatni a motort és 5500-nál elváltottam, mert olyan 5900-6000 környékén dadogott, vagy durrogott, vagy nem is tudom mit csinált, de nagyon ijesztő volt... Most a próbakör végén kipróbáltam 1. és 2. fokozatban is elforgattam 6500-ig és semmi rendelleneset nem tapasztaltam... Kiváncsi leszek, hogy mennyivel jobb úgy a gép 1/4 mérföldön, ha nem kell a cél előtt még egy 4. fokozatot böknöm, hanem kiforgathatom 1. 2. 3.-ban...
«
Utoljára szerkesztve: 2010 Június 25, 20:03:48 írta callook
»
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
MatroX
Hozzászólások: 1248
Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9869 Dátum:
2010 Június 25, 19:59:29 »
Idézetet írta: Maresz - 2010 Június 25, 19:00:06
Km-t órát is akasztja szépen ahogy nézem......
Vw bogár 1303 74- évj. autóblog:
www.vwbug.blog.hu
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9868 Dátum:
2010 Június 25, 19:41:52 »
Idézetet írta: gas - 2010 Június 25, 19:02:47
a recept gyári hengerfejekből indul?
vagy valami más nagyobb szelepes típus?
még a szelep is gyári..járatok megmunkálva........
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9867 Dátum:
2010 Június 25, 19:02:47 »
Idézetet írta: Maresz - 2010 Június 24, 23:00:07
recept megvan
a recept gyári hengerfejekből indul?
vagy valami más nagyobb szelepes típus?
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9866 Dátum:
2010 Június 25, 19:00:06 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Június 25, 18:26:09
http://www.youtube.com/watch?v=ARULYRY6Tfk&feature=related
Ez forog.
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9865 Dátum:
2010 Június 25, 18:26:09 »
http://www.youtube.com/watch?v=ARULYRY6Tfk&feature=related
Ez forog.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9864 Dátum:
2010 Június 25, 10:15:52 »
gratula maresz, az szép eredemény! Tök jó, hogy végre vannak
valós
számok, amikhez lehet viszonyítani és nem csak szájlóerők. Ráadásul beigazolódott, hogy egy bogár ~80 lóval baromi jól megy
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9863 Dátum:
2010 Június 24, 23:01:15 »
Idézetet írta: tazoli - 2010 Június 24, 22:57:58
Ne csüggedj, te már építettél erős mocit ha jól emlékszem 102le-t tudott az a blokk ami most Leonnál van.
Ebből is kihozod majd azt a 100+lovat.
Martinnak meg grat. Én másfél éve mondom hogy kell egy olyan motor nekem.
Az a motor keréken volt 107 és akkor szarul volt karburálva. Utána tettem bele kisebb levegőfúvókát és érezhetően ersőbb lett.
Szerintem akkor az a motor volt 120 ló főtengelyre számolva, DCNF karbival.
Ez a motor meg most is erős, erősebbnek érződik mindnél, ami eddig nálam megfordult. De ez csak a nagy alul jövő nyomaték hatása miatt érződik így.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9862 Dátum:
2010 Június 24, 23:00:07 »
Idézetet írta: tazoli - 2010 Június 24, 22:57:58
Ne csüggedj, te már építettél erős mocit ha jól emlékszem 102le-t tudott az a blokk ami most Leonnál van.
Ebből is kihozod majd azt a 100+lovat.
Martinnak meg grat. Én másfél éve mondom hogy kell egy olyan motor nekem.
recept megvan
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
tazoli49
Hozzászólások: 3840
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9861 Dátum:
2010 Június 24, 22:57:58 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Június 24, 22:18:50
Konkrétan valami el van b@szva a motorommal, mert nem forog rendesen.
Ez nem azt jelenti, hogy rossz, mert egy nyomatékos traktorállat, hanem azt, hogy egy ilyen motorból 100 lóerő felett kell jönnie ugyanekkora, de kicsit magasabb fordulaton jelentkező nyomatékkal.
A két motor teljesítménye azonos, nekem nyomatékosabb, nem csak a nagy köbcenti, hanem a hangolás miatt is.
Ne csüggedj, te már építettél erős mocit ha jól emlékszem 102le-t tudott az a blokk ami most Leonnál van.
Ebből is kihozod majd azt a 100+lovat.
Martinnak meg grat. Én másfél éve mondom hogy kell egy olyan motor az enyébe.
«
Utoljára szerkesztve: 2010 Június 24, 23:00:20 írta tazoli
»
ratro
Hozzászólások: 4513
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9860 Dátum:
2010 Június 24, 22:54:19 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Június 24, 22:51:27
Próbának nem.
Ha azzal jobban forog, akkor tudom, hogy hol a szűk keresztmetszet.
Aztán azt hiszem 1.25-öst tennék be...
így már értem...
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9859 Dátum:
2010 Június 24, 22:51:27 »
Idézetet írta: ratro - 2010 Június 24, 22:43:00
1.4? Nem lesz az erős?
Próbának nem.
Ha azzal jobban forog, akkor tudom, hogy hol a szűk keresztmetszet.
Aztán azt hiszem 1.25-öst tennék be...
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9858 Dátum:
2010 Június 24, 22:47:58 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Június 24, 22:34:18
Elsőször 1.4-es himbasor.
Az nincs kölcsön?
az nincs idf van meg hyde out kipouf
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
ratro
Hozzászólások: 4513
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9857 Dátum:
2010 Június 24, 22:43:00 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Június 24, 22:34:18
Elsőször 1.4-es himbasor.
Az nincs kölcsön?
1.4? Nem lesz az erős?
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9856 Dátum:
2010 Június 24, 22:34:18 »
Idézetet írta: Maresz - 2010 Június 24, 22:22:05
idf proba?
Elsőször 1.4-es himbasor.
Az nincs kölcsön?
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9855 Dátum:
2010 Június 24, 22:22:05 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Június 24, 22:18:50
Konkrétan valami el van b@szva a motorommal, mert nem forog rendesen.
Ez nem azt jelenti, hogy rossz, mert egy nyomatékos traktorállat, hanem azt, hogy egy ilyen motorból 100 lóerő felett kell jönnie ugyanekkora, de kicsit magasabb fordulaton jelentkező nyomatékkal.
A két motor teljesítménye azonos, nekem nyomatékosabb, nem csak a nagy köbcenti, hanem a hangolás miatt is.
idf proba?
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9854 Dátum:
2010 Június 24, 22:18:50 »
Idézetet írta: BigBug - 2010 Június 24, 19:11:19
nem értek hozá de gyanítom Stuntéban van még 30-35% plusz
kérném Stunt Mester elemezze a népnek !
Konkrétan valami el van b@szva a motorommal, mert nem forog rendesen.
Ez nem azt jelenti, hogy rossz, mert egy nyomatékos traktorállat, hanem azt, hogy egy ilyen motorból 100 lóerő felett kell jönnie ugyanekkora, de kicsit magasabb fordulaton jelentkező nyomatékkal.
A két motor teljesítménye azonos, nekem nyomatékosabb, nem csak a nagy köbcenti, hanem a hangolás miatt is.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9853 Dátum:
2010 Június 24, 21:53:41 »
Idézetet írta: BigBug - 2010 Június 24, 19:09:49
<beszúrt kép törölve>
annyit modtak h karburálással javithatók talán 1 picit.....mert 4500 nál kicsit megszegényedik.......
de szerintem akkor dobhatnám ki megszakitot is mert az már azért 5500 felet nem szivesen dolgozik....
lesz video is stunrol is rolam is
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9852 Dátum:
2010 Június 24, 21:51:29 »
Idézetet írta: Maresz - 2010 Június 24, 16:06:31
75.7 lo
5440nél 118.9nm
6150 forog 4.be 168,8km/h
szép adatok gratulálok
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9851 Dátum:
2010 Június 24, 20:05:15 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Június 24, 18:56:29
Szóval summa summárum, szépek a görbéim, de nem vagyok 100%-osan boldog velük. Jó vele autózni, lapos a teljesítmény és nyomaték görbe is, nem kell állandóan kapcsolgatni, emelkedőre is jól megy, de ebből a motorból a 75 ló nagyon keskeny, valójában nincs kihasználva, máshogy fogalmazva, szinte kár volt. Ez persze nem igaz, mert 1500-as fordulaton 110 Nm azért magáért beszél és 2000-től 3500 ig végig 140 Nm felett van, minden előzés csak egy kis pöccintés a pedálon, de ha végsebességről van szó, akkor hurkagyurka, kb. 170-et tud ezzel a hosszú váltóval, mert max 5000-ig forog. Röviddel még ennyit sem tudna. Olyan, mint egy typ4-es 2000-es motor.
Most aztán megy az agyalás, hogy mi lesz télen. Valami máshogy lesz, az biztos.
itt az idf
kölcsön
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9850 Dátum:
2010 Június 24, 19:48:17 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Június 24, 18:56:29
...
Most aztán megy az agyalás, hogy mi lesz télen. Valami máshogy lesz, az biztos.
Azért 2000-4000 f/perc között nagyon meggyőző az a nyomaték.
Ha túrázni kell, akkor hosszabbíts a váltó áttételen.
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9849 Dátum:
2010 Június 24, 19:13:55 »
Egy ideig még elhiszed magadnak is, hogy jól megy aztán óvatosan felkerül egy pár idf, majd észrevétlenül másik hengerfej és kipufogó.
A menetszél meg leszedi az oettinger matricát és egy szép emlék lesz a retro tuning.
Mert ez a motor akkor lesz igazán jó amikor "többet forog, jobban pörög"
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Június 24, 18:56:29
Szóval summa summárum, szépek a görbéim, de nem vagyok 100%-osan boldog velük. Jó vele autózni, lapos a teljesítmény és nyomaték görbe is, nem kell állandóan kapcsolgatni, emelkedőre is jól megy, de ebből a motorból a 75 ló nagyon keskeny, valójában nincs kihasználva, máshogy fogalmazva, szinte kár volt. Ez persze nem igaz, mert 1500-as fordulaton 110 Nm azért magáért beszél és 2000-től 3500 ig végig 140 Nm felett van, minden előzés csak egy kis pöccintés a pedálon, de ha végsebességről van szó, akkor hurkagyurka, kb. 170-et tud ezzel a hosszú váltóval, mert max 5000-ig forog. Röviddel még ennyit sem tudna. Olyan, mint egy typ4-es 2000-es motor.
Most aztán megy az agyalás, hogy mi lesz télen. Valami máshogy lesz, az biztos.
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
BigBug
Hozzászólások: 28919
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9848 Dátum:
2010 Június 24, 19:11:19 »
Idézetet írta: BigBug - 2010 Június 24, 19:09:49
<beszúrt kép törölve>
nem értek hozá de gyanítom Stuntéban van még 30-35% plusz
kérném Stunt Mester elemezze a népnek !
sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....
ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
BigBug
Hozzászólások: 28919
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9847 Dátum:
2010 Június 24, 19:09:49 »
sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....
ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9846 Dátum:
2010 Június 24, 18:56:29 »
Szóval summa summárum, szépek a görbéim, de nem vagyok 100%-osan boldog velük. Jó vele autózni, lapos a teljesítmény és nyomaték görbe is, nem kell állandóan kapcsolgatni, emelkedőre is jól megy, de ebből a motorból a 75 ló nagyon keskeny, valójában nincs kihasználva, máshogy fogalmazva, szinte kár volt. Ez persze nem igaz, mert 1500-as fordulaton 110 Nm azért magáért beszél és 2000-től 3500 ig végig 140 Nm felett van, minden előzés csak egy kis pöccintés a pedálon, de ha végsebességről van szó, akkor hurkagyurka, kb. 170-et tud ezzel a hosszú váltóval, mert max 5000-ig forog. Röviddel még ennyit sem tudna. Olyan, mint egy typ4-es 2000-es motor.
Most aztán megy az agyalás, hogy mi lesz télen. Valami máshogy lesz, az biztos.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9845 Dátum:
2010 Június 24, 18:46:50 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Június 24, 18:41:55
Tanulságos összehasonlítani a Maresz görbéit az enyémmel.
Mind a kettő kb. 75 lóerő, az egyik 1600 ccm a másik 2100 ccm.
Nekem minden 2000 fordulattal lejjebb történik. Nekem 2000-nél már van 40 lóerőm, Maresznek ott kezd el dolgozni a gép...
Összeségébben iylen motor akartam, de nem vagyok elégedett, mert szélesebb fordulatszám tartományt szeretnék. Azt kell, hogy mondjam, a maga nemében Maresz 1.6-osa jobban el van találva. Nem akartam nagy fordulatú motort, de 5500 körül akarok csúcsteljesítményt.
A typ3-asom a két weberrel 72 lovas volt 5500-as fordulaton, ez meg 74 lovas 4220-nál.
A nyomaték is érdekes... Maresznek ott van a csúcs nyomaték, ahol nekem a csúcsteljesítmény...
4200-nál.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak:
1
...
306
307
308
309
310
[
311
]
312
313
314
315
316
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...