www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 14, 20:45:53

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921214 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 443 444 445 446 447 [448] 449 450 451 452 453 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13110498 alkalommal)
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #62712 Dátum: 2012 Június 23, 09:02:18 »




Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #62711 Dátum: 2012 Június 23, 09:00:43 »

1.6 AD-s motorom van rács nélküli fedővel.
és nem melegszik.

... gondolom ismeritek a vezetési stílusomat :-)



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #62710 Dátum: 2012 Június 23, 08:42:26 »

tehát nem a rács léte vagy nemléte miatt melegedett, hanem mert szar.
pusziii!!  Kiss
Wink
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #62709 Dátum: 2012 Június 23, 06:09:15 »

Tehát rács nélkül az 1.6 szvsz tuti nem jó, de ráccsal se biztos, hogy jó. Ennyi.
tehát nem a rács léte vagy nemléte miatt melegedett, hanem mert szar.
pusziii!!  Kiss



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető bokonon
Hozzászólások: 1558


« Hozzászólás #62708 Dátum: 2012 Június 22, 22:54:41 »

Tehát...
Tehát rács nélkül az 1.6 szvsz tuti nem jó, de ráccsal se biztos, hogy jó. Ennyi.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #62707 Dátum: 2012 Június 22, 20:28:27 »

Én elkövettem azt a hibát (is) hogy 1.6 motort F helyére a régi teli motortérfedővel raktam be (AR 1.6 hengerekkel). Egy kánikulai napon, sztrádán 4 személlyel átégett a 3. henger.
Utána a hiba pedig az volt, hogy csak a hengereket-dugókat cseréltem javitáskor, főtengelyhez és hf-hez nem nyúltam. De a mocitértetőt legalább lecseréltem a tizrácsosra.
Mondjuk így is melegszik Undecided
Tehát...
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #62706 Dátum: 2012 Június 22, 19:31:55 »

Szerintetek mennyire viselné meg a bogár motorját, ha a sokrácsos géptetőt, rács nélkülire cserélném?
Inkább esővízgyűjtőt tennék be, másik légszűrővel.

Nem elérhető bokonon
Hozzászólások: 1558


« Hozzászólás #62705 Dátum: 2012 Június 22, 14:32:27 »

Szerintetek mennyire viselné meg a bogár motorját, ha a sokrácsos géptetőt, rács nélkülire cserélném?

Én elkövettem azt a hibát (is) hogy 1.6 motort F helyére a régi teli motortérfedővel raktam be (AR 1.6 hengerekkel). Egy kánikulai napon, sztrádán 4 személlyel átégett a 3. henger.
Utána a hiba pedig az volt, hogy csak a hengereket-dugókat cseréltem javitáskor, főtengelyhez és hf-hez nem nyúltam. De a mocitértetőt legalább lecseréltem a tizrácsosra.
Mondjuk így is melegszik Undecided
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #62704 Dátum: 2012 Június 22, 11:15:29 »

vagy gegob-ot
Porsche is festett már ki szépen Sprintstar felniket.Talán még KPZ felniket is.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #62703 Dátum: 2012 Június 22, 10:53:28 »

Gumibogit keresd sztem
vagy gegob-ot



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29083


Road Force One

« Hozzászólás #62702 Dátum: 2012 Június 22, 10:34:58 »

Egy volt komáromi Bogaras haver, meg nagyon "cool" módon belemezelte a hátsó szélvédő alatti szellőzőket... merthogy úgy sokkal jobban néz ki...
Na ő, a Balcsira menet úgy átlag 5-10 km-ként tartott pihenőt... Biztos megérte... Roll Eyes

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #62701 Dátum: 2012 Június 22, 10:24:41 »

F2-es 1.3-ból épített 1.6-os szimplaszívós motor jól viselte. Amikor nagyon melegedett akkor a tömítés körbe hiányzott.  Undecided
AR ből épített 1.6 nagyon szarul viselte  nyáron nagy melegben keményebb igénybevétel közben leállt  pattogtak a lemezek és büdös volt 10perc pihenő után újrament ..... kiemelővel  már nem csinálta Undecided

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #62700 Dátum: 2012 Június 22, 10:16:20 »

1.6, ezek szerint nem fog túlmelegedni?
F2-es 1.3-ból épített 1.6-os szimplaszívós motor jól viselte. Amikor nagyon melegedett akkor a tömítés körbe hiányzott.  Undecided
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #62699 Dátum: 2012 Június 22, 09:54:39 »

Nem véletlen tették rá a rácsot. Billentsd ki, ha már ilyenre vágysz..

Szerintetek mennyire viselné meg a bogár motorját, ha a sokrácsos géptetőt, rács nélkülire cserélném?
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #62698 Dátum: 2012 Június 22, 08:53:13 »

Szerintetek mennyire viselné meg a bogár motorját, ha a sokrácsos géptetőt, rács nélkülire cserélném?
1,6 os motort nyáron megviseli  Undecided

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #62697 Dátum: 2012 Június 22, 07:54:01 »

1.6, ezek szerint nem fog túlmelegedni?
gyári 1.6, vagy 1.3ból épített? nagy olajhűtő és kutyaház van rajta?
én a helyedben egy olajhőmérő beépítése után cserélném le. akkor látnád hogy hasonló körülmények közt mennyit változott
Nem elérhető martonmany
Hozzászólások: 887


« Hozzászólás #62696 Dátum: 2012 Június 21, 22:47:09 »

Milyen motor? Végül is mindegy.
1.6 is elvan rácsok nélkül. Inkább a tömítés körben legyen rendben, olajhűtő és a henger bordázata legyen tiszta.
Ékszíj feszes legyen akkor nem lehet nagy gond.
1.6, ezek szerint nem fog túlmelegedni?
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #62695 Dátum: 2012 Június 21, 21:51:12 »

Akkor rajta vagyok a szopórolleren  Cheesy Bár az enyém még megy rendesen, de akkor nem is használom, ha nem muszáj.

Te még tudtad javítani a HF-et ?
tELJES FELÚJÍTÁS LETT A VÉGE, HA MÁR SZÉT VOLT SZEDVE. CAPS LOCK
Anyaggal 40-45 körül volt, ebből ha jól emlékszem a gépműhely kért 20-30-at. (4-4 új szelep Baditztól, gépműhely fúr-farag, szelepvezetőt és fészket gyárt, szelepet csiszol, Vetart nagyon rendes és ad egy repedt hf-et hogy 8 egyforma rugó kerüljön be).

Tényleg, azt elfelejtettem eddig írni,hogy ha szétszeded, akkor a rugók hosszát mérd meg, mert ahol nekem kiment a szelepvezető, ott kífújt a rendszer és kilágyította a rugókat.

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető szilati
Hozzászólások: 1119


« Hozzászólás #62694 Dátum: 2012 Június 21, 21:10:53 »

Többen vannak akik már újítottak fel Sprint Start, milyen ezüst vagy szürke festéket használtatok? A samba fórumán van pár thread erről de semmi konkrét csak a szemre meg kb és társaik, porfestetni szeretném majd feketével kifesteni, ehhez kellene valami kiindulópont. Kösz.
Gumibogit keresd sztem
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #62693 Dátum: 2012 Június 21, 21:00:41 »

Szerintetek mennyire viselné meg a bogár motorját, ha a sokrácsos géptetőt, rács nélkülire cserélném?
Milyen motor? Végül is mindegy.
1.6 is elvan rácsok nélkül. Inkább a tömítés körben legyen rendben, olajhűtő és a henger bordázata legyen tiszta.
Ékszíj feszes legyen akkor nem lehet nagy gond.
« Utoljára szerkesztve: 2012 Június 21, 21:17:33 írta abes »
Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #62692 Dátum: 2012 Június 21, 20:42:38 »

Többen vannak akik már újítottak fel Sprint Start, milyen ezüst vagy szürke festéket használtatok? A samba fórumán van pár thread erről de semmi konkrét csak a szemre meg kb és társaik, porfestetni szeretném majd feketével kifesteni, ehhez kellene valami kiindulópont. Kösz.

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető martonmany
Hozzászólások: 887


« Hozzászólás #62691 Dátum: 2012 Június 21, 20:39:21 »

Szerintetek mennyire viselné meg a bogár motorját, ha a sokrácsos géptetőt, rács nélkülire cserélném?
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #62690 Dátum: 2012 Június 20, 22:27:20 »

Az lehet amit a Stone írt... Testkábel...
Szűr Gabi autóját nem bírtam beindítani... Azt vettem észre, hogy ha nagynehezen beindul, akkor pont akkor amikor befejezem az indítózást (Amikor az indítómotor már nem vesz fel áramot, de a motor még forgott egy-kettőt és a gyújtás is még egy pillanatig megvolt)...
Megmértem, a gyújtótekercsnél 12V volt, de indítózáskor csak 4-5V... Testkábel csere után mindig volt megfelelő feszültség a gyújtásnál és indult az autó... A test problémákat egyszerűen kimérhetitek, ha indítózáskor megméritek a blokk és gyújtótekercs közti feszültséget...

tolásra(tapasztalatból beszélek Wink )2 méter alatt beindul............szóval erre mit mondasz ?

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #62689 Dátum: 2012 Június 20, 18:58:58 »





cumi az cumi de kész Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13424


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #62688 Dátum: 2012 Június 20, 18:46:38 »

Ha kap benzint akkor nézzük a szikrát. Lehet, hogy a kondenzátor okoz problémát. El van szigetelve és azon a ponton lehet a hiba, és áthúz. Öreg a kondenzátor és abban van a hiba ez is lehet. Első lépés ki kell cserélni, és egyben az elszigetelését is átnézni ilyenkor. Érdemes egy új megszakítót is beletenni ekkor. A gyertyákat is cseréld le a belevalót tedd bele a hőértéket figyeld ezt szemmel látni. Lehet négy féle is, csak jók legyenek a gyertyák. Évekig jártam így hiba nélkül. Ha nem jó a hőérték akkor is működik a motor, ez ne tévesszen meg. A trafóró is lehet rossz ha nem szünik a hiba ezt kell kicserélni. Maradnak a vezetékek. Létezik optikai kábel, ott megszakad az üvegszál amit nem látsz. A réz gyújtáskábel a biztos. Ugratni is lehet a szikrát ezzel jobb indítást lehet elérni. Meg kell nézni az elosztófedelet nincs-e rajta repedés, mert ekkor ott ugrik át a szikra. Belül a szegmencseknél a szikráktól elég az anyag és oxidálódik. Megnő a távolság a rotor között és a rotor is kopik mert elfogy. Meg kell tisztítani ezeket. A szikra jobban áthúz utánna. Jó vastag vezeékek kellenek a trafóig, mert van feszültségesés. Nem 6 voltot, csak 4-et transzformál ekkor. Ha az akku gyenge, vagy tél van ez az érték tovább csökken.
tolásra(tapasztalatból beszélek Wink )2 méter alatt beindul............szóval erre mit mondasz ?

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #62687 Dátum: 2012 Június 20, 18:45:38 »

ebből nem derült ki, hogy van üvegszálas
Nem, ez rezes szilikon.  Grin
Elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #62686 Dátum: 2012 Június 20, 18:42:22 »

ebből nem derült ki, hogy van üvegszálas

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #62685 Dátum: 2012 Június 20, 18:40:42 »

http://gyujtokabel.unas.hu/spd/unas_339424/VW21_SR_gyujtokabel_keszlet
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #62684 Dátum: 2012 Június 20, 18:29:59 »

Egyedül a Józsi próbál segíteni, de ő meg sajnos nem tudja, hogy a fejemmel a s*ggemben is érzem a benzin szagát indítózáskor, és azt is tudom, hogy egy deka szikra nincs.
2 éve oldalakat írtam tele ezzel a problémámmal, kaptam a "cserélj akkut" és "építs be még egyet" okosságokat. Nem ez a baj, cseréltem, nem lett jobb.
Ma már nem jutok el a kocsi alá, de ami késik, az nem siet.
A volt sógorom 63-as kabriója is ezzel a problémával küszködött. Indításkor az indítómotor megette az összes áramot. Ha kitetted a fél lábad és meglökted, azonnal indult. Nem tudták megoldani. Ráfogták a 6 Voltra és az oxidációra.

Elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #62683 Dátum: 2012 Június 20, 18:26:41 »

http://www.gyujtokabel.hu/szerk.html

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #62682 Dátum: 2012 Június 20, 18:23:02 »

Ezt nem tudom mi amit írtál, de amiről írtam az olyan kábel amiben nem réz drót megy középen, hanem üvegszál sodrony.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #62681 Dátum: 2012 Június 20, 18:10:10 »



Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #62680 Dátum: 2012 Június 20, 17:47:14 »

Egyedül a Józsi próbál segíteni, de ő meg sajnos nem tudja, hogy a fejemmel a s*ggemben is érzem a benzin szagát indítózáskor, és azt is tudom, hogy egy deka szikra nincs.
2 éve oldalakat írtam tele ezzel a problémámmal, kaptam a "cserélj akkut" és "építs be még egyet" okosságokat. Nem ez a baj, cseréltem, nem lett jobb.
Ma már nem jutok el a kocsi alá, de ami késik, az nem siet.
Ha kap benzint akkor nézzük a szikrát. Lehet, hogy a kondenzátor okoz problémát. El van szigetelve és azon a ponton lehet a hiba, és áthúz. Öreg a kondenzátor és abban van a hiba ez is lehet. Első lépés ki kell cserélni, és egyben az elszigetelését is átnézni ilyenkor. Érdemes egy új megszakítót is beletenni ekkor. A gyertyákat is cseréld le a belevalót tedd bele a hőértéket figyeld ezt szemmel látni. Lehet négy féle is, csak jók legyenek a gyertyák. Évekig jártam így hiba nélkül. Ha nem jó a hőérték akkor is működik a motor, ez ne tévesszen meg. A trafóró is lehet rossz ha nem szünik a hiba ezt kell kicserélni. Maradnak a vezetékek. Létezik optikai kábel, ott megszakad az üvegszál amit nem látsz. A réz gyújtáskábel a biztos. Ugratni is lehet a szikrát ezzel jobb indítást lehet elérni. Meg kell nézni az elosztófedelet nincs-e rajta repedés, mert ekkor ott ugrik át a szikra. Belül a szegmencseknél a szikráktól elég az anyag és oxidálódik. Megnő a távolság a rotor között és a rotor is kopik mert elfogy. Meg kell tisztítani ezeket. A szikra jobban áthúz utánna. Jó vastag vezeékek kellenek a trafóig, mert van feszültségesés. Nem 6 voltot, csak 4-et transzformál ekkor. Ha az akku gyenge, vagy tél van ez az érték tovább csökken.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #62679 Dátum: 2012 Június 20, 17:11:13 »

Egyedül a Józsi próbál segíteni, de ő meg sajnos nem tudja, hogy a fejemmel a s*ggemben is érzem a benzin szagát indítózáskor, és azt is tudom, hogy egy deka szikra nincs.
2 éve oldalakat írtam tele ezzel a problémámmal, kaptam a "cserélj akkut" és "építs be még egyet" okosságokat. Nem ez a baj, cseréltem, nem lett jobb.
Ma már nem jutok el a kocsi alá, de ami késik, az nem siet.
Figyelemmel követem a vesszőfutásod és örülök minden fejlemény megosztásának. Próbálnék én segíteni, de nem tudok. Csak annyit tudok mondani ugorj el a Szabó Mikihez.

Azt azért megpróbálnám, hogy közvetlenül egy negatívot hátrahúznék az akkumulátortól a gyújtásig (esetleg még egy pozitívot is).
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #62678 Dátum: 2012 Június 20, 16:46:47 »

Egyedül a Józsi próbál segíteni, de ő meg sajnos nem tudja, hogy a fejemmel a s*ggemben is érzem a benzin szagát indítózáskor, és azt is tudom, hogy egy deka szikra nincs.

ez majdnem olyan, mintha a varázsló írta volna :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #62677 Dátum: 2012 Június 20, 16:13:51 »

Egyedül a Józsi próbál segíteni, de ő meg sajnos nem tudja, hogy a fejemmel a s*ggemben is érzem a benzin szagát indítózáskor, és azt is tudom, hogy egy deka szikra nincs.
2 éve oldalakat írtam tele ezzel a problémámmal, kaptam a "cserélj akkut" és "építs be még egyet" okosságokat. Nem ez a baj, cseréltem, nem lett jobb.
Ma már nem jutok el a kocsi alá, de ami késik, az nem siet.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #62676 Dátum: 2012 Június 20, 12:47:49 »

A gyújtást meg fülre kell beállítani a legjobban forgó pontra.

ez az eljárás bogárnál egy szar motort eredményez.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #62675 Dátum: 2012 Június 20, 11:35:58 »

Ugye a kezdetek óta indítási problémái vannak az Oválnak.
Ma ellenőrzöm, jövök az eredménnyel.
Más probléma van ott. Gáz nélkül egy negyedet fordul a főtengely és indulnia kell. Ekkor jó! Páran látták a kocsimat és az indítást is. Ha kell teszek fel erről filmet. Forduljon egyet a főtengely, de sose hármat, mert akkor ott valami probléma van. Az meg végképp nem jó, ha 10 másodpercig indítózgat valaki. Ha rám halgatsz, akkor első lépcsőben leveszed a légszűrőt és a kis csövön indítás előtt telitöltöd benzinnel a karbit. (Inyekciós fecskendővel). A jól feltőltött akkuval és egy gázadással teljessen benyomott gázpedállal be kell induljon. Ha nem indul be akkor az AC-től kell kezdeni. Bele kell fújni és szívni. Minden irányban zárnia kell, ha nem teszi, szét kell szedni és kitisztítani. Vissza engedi a karbitól a benzint a tankig. Ha nem párólgott el a benzin a karbiból akkor csak az van az indításhoz, vagy az sem. Ekkor azt hiszed, hogy nincs szikra, mert nem indul, de a tanktól kell felszívnia, hisz visszaengedte a koszos AC szelep. A gyújtást meg fülre kell beállítani a legjobban forgó pontra. Ha műszerhez állítod megdicsérnek a vizsgán mint engem, de beledurrog a karbiba a nagy előgyújtás miatt és használhatatlan a forgalomban a jármű. Utolsó a benzin levegő keverék beállítása.  Amikor megtorpan a motor egy felet visszatekersz. Fülre hallod. Leállítás után akár negyed óra múlva ráadod a gyújtást és csak megmozdítod a gyújtáskapcsolóban a kulcsot a rugó ellenében és már el is engeded! Fél másodperc!! Pöcre indulni fog. Ha eljössz hozzám segítek benne.
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #62674 Dátum: 2012 Június 20, 11:04:08 »


Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #62673 Dátum: 2012 Június 20, 10:38:02 »



Buzi, aki fékez! :-)))
Oldalak: 1 ... 443 444 445 446 447 [448] 449 450 451 452 453 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.491 másodperc alatt készült el 19 lekéréssel.