www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 02, 13:01:42

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921356 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1463 1464 1465 1466 1467 [1468] 1469 1470 1471 1472 1473 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14827082 alkalommal)
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #21931 Dátum: 2007 December 01, 19:59:37 »

ezt az olajbetöltő helyére kell beépíteni. egyébként az.
Képről jut eszembe,a kartergáz kiegyenlítő Bugpack cucc az hasznos?

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
RNIE
« Hozzászólás #21930 Dátum: 2007 December 01, 19:56:20 »

Képről jut eszembe,a kartergáz kiegyenlítő Bugpack cucc az hasznos?
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #21929 Dátum: 2007 December 01, 19:54:21 »

Ránézésre nem hiszem hogy ezeken a motorokon figyelnék a lambdát, a légmennyiséget vagy tömeget stb... Szerintem itt egyszerűen az adott fordulatszámhoz esetleg még a fojtószelep álláshoz igazítják a befecskendezést.

alapjárat, gyorsítás, motorfék üzem ? akkor semmi ileyemi ? Smiley nem hiszem

amúgy ilyen rendsze rkée bogárra, légtömegmérő nélküli mint a mono jetronic , de hengerenkénti befecskendezős, magasabb nyomású. de itt semmi pillangószelepállás érzékelőt sem látok.
« Utoljára szerkesztve: 2007 December 01, 19:56:34 írta Mákos »

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #21928 Dátum: 2007 December 01, 19:52:16 »

Ránézésre nem hiszem hogy ezeken a motorokon figyelnék a lambdát, a légmennyiséget vagy tömeget stb... Szerintem itt egyszerűen az adott fordulatszámhoz esetleg még a fojtószelep álláshoz igazítják a befecskendezést.
egy szij kellene rá mert igy eleg szar lesz a hutese Evil

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #21927 Dátum: 2007 December 01, 19:46:53 »

Hájtekk befecskendezős typ 1 motorokon, ami hengerenkénti, hoyg oldják meg a légtömegmérést pl ezen?

<beszúrt kép törölve>
Ránézésre nem hiszem hogy ezeken a motorokon figyelnék a lambdát, a légmennyiséget vagy tömeget stb... Szerintem itt egyszerűen az adott fordulatszámhoz esetleg még a fojtószelep álláshoz igazítják a befecskendezést.


                             GNX-967
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #21926 Dátum: 2007 December 01, 19:28:38 »

Hájtekk befecskendezős typ 1 motorokon, ami hengerenkénti, hoyg oldják meg a légtömegmérést pl ezen?


VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #21925 Dátum: 2007 December 01, 17:43:17 »

igen. de így az egyik 0,3-0,6 az új meg 0,15-0,45. de akkor ezekszerint normális mindkettő
Szerintem nagy valoszinuseggel igen.
(persze pontosabb kepet egy olajnyomas jelado, ami nem ketallasu, adhat muszerrel egyutt)

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #21924 Dátum: 2007 December 01, 17:42:22 »

hát nem szokott gyújtáson világítani mindkét lámpa??
arra értettem
Akkor igen, de utana aludjon el.
En kis odafigyelessel megszoktam, hogy eloszor csak gyujtasig forditom a kulcsot - ket lampa ellenoriz, aztan leveszem a gyujtast -ket lampa kialszik. Ha igen, akkor megy csak az inditozas. Igy tudom, hogy az olajnyomas jelado mukodik-e. Most mar rutinbol mindig igy inditok.

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #21923 Dátum: 2007 December 01, 17:37:16 »

A szamok nyomas kulonbozo nyomas mertekegysegek.
30-60kPa (kilopascal) az 0,3-0,6 bar.
A bogi motor (typ1-es) alapjaraton, bemelegedve 1 bar alatt van! Szerintem a ket ertek ami kozott kapcsol a nyomaskapcsolo. Azaz amit ha meghalad, akkor elalszik a lampa. Az, hogy 24-es vagy 28-as kulccsal rakod be szerintem mindegy, a menet legyen azonos, ami valszeg az is (10x1 ha jo emlekszem).
Ha meg menet kozben fordulatnal kivillan az olajnyomas, akkor mar ugyis lottek  Grin
igen. de így az egyik 0,3-0,6 az új meg 0,15-0,45. de akkor ezekszerint normális mindkettő
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #21922 Dátum: 2007 December 01, 17:34:48 »

Az baj.
hát nem szokott gyújtáson világítani mindkét lámpa??
arra értettem
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #21921 Dátum: 2007 December 01, 17:31:01 »

... bár az sem jó, mert álló motornál is világít..
Az baj.

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #21920 Dátum: 2007 December 01, 17:29:48 »

Tegnap vettük észre, hogy az olajgombám megadta magát. alatta minden olajos volt, a lemezen állt egy vékony réteg.
vettem is hozzá újat a Bakátson, mondtam hogy H-s motor. nem tudtam hogy az mindegy és egy fajta van csak.
Szóval amit vettem, azon az állt hogy 0,15-0,45 bar és 24es kulccsal lehetett becsavarni.
Viszont ami benne volt az sokkal vaskosabb, ahhoz 28as kulcs kellett, és az áll rajta hogy 30-60 kPa.

mit jelent ez a két szám rajtuk?
0,15 alatt világít a visszajelző lámpa és 0,45ig nem durran ki?  Huh

akkor ezek szerint eddig rossz "nagyságú" gomba volt benne??

A szamok nyomas kulonbozo nyomas mertekegysegek.
30-60kPa (kilopascal) az 0,3-0,6 bar.
A bogi motor (typ1-es) alapjaraton, bemelegedve 1 bar alatt van! Szerintem a ket ertek ami kozott kapcsol a nyomaskapcsolo. Azaz amit ha meghalad, akkor elalszik a lampa. Az, hogy 24-es vagy 28-as kulccsal rakod be szerintem mindegy, a menet legyen azonos, ami valszeg az is (10x1 ha jo emlekszem).
Ha meg menet kozben fordulatnal kivillan az olajnyomas, akkor mar ugyis lottek  Grin

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #21919 Dátum: 2007 December 01, 17:05:12 »

szóval?
ki tudja mik ezek a számok az olajgomba alján?
és hogy melyik jó bogármotorba?

[melléklet törölve az admin által]
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27170


« Hozzászólás #21918 Dátum: 2007 December 01, 16:19:02 »

Egyetétek, de szerintem az elsődleges és másodlagos funkció felcserélendő !  Wink
nekem van kopoltyú rajta és mégis nehéz becsukni, ha minden ablak fent van és be van csukva a másik ajtó...

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #21917 Dátum: 2007 December 01, 14:54:20 »

0,45 elég kevés még alapjáraton is.
akkor lehet hogy 0,15 és 0,45 bar között világít a visszajelző? bár az sem jó, mert álló motornál is világít..
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #21916 Dátum: 2007 December 01, 14:53:22 »

0,45 elég kevés még alapjáraton is.
nem tudom mennyinek kell lenni. ezért kérdezem

akkor mit jelenthetnek ezek a számok?
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #21915 Dátum: 2007 December 01, 14:38:21 »

Tegnap vettük észre, hogy az olajgombám megadta magát. alatta minden olajos volt, a lemezen állt egy vékony réteg.
vettem is hozzá újat a Bakátson, mondtam hogy H-s motor. nem tudtam hogy az mindegy és egy fajta van csak.
Szóval amit vettem, azon az állt hogy 0,15-0,45 bar és 24es kulccsal lehetett becsavarni.
Viszont ami benne volt az sokkal vaskosabb, ahhoz 28as kulcs kellett, és az áll rajta hogy 30-60 kPa.

mit jelent ez a két szám rajtuk?
0,15 alatt világít a visszajelző lámpa és 0,45ig nem durran ki?  Huh

akkor ezek szerint eddig rossz "nagyságú" gomba volt benne??

0,45 elég kevés még alapjáraton is.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Normogo
Hozzászólások: 2982


« Hozzászólás #21914 Dátum: 2007 December 01, 13:15:26 »

Bogárra valaki nem próbált már központi injektort szerelni?

Mélyebben nem értek hozzá, de ami volt nekem Escortom CFI injektorral, az elég egyszerű felépítésűnek tűnt. Van egy "karburátor", azon rajta van alapjárati motor, ill. benne van a spricni, az injektor. Ehhez jön a benya az elektromios AC-től, a vezérlést pedig a központi egység végzi, amihez csatlakozik pár szenzor (lambda szonda, légtömegmérő, ilyesmik).

Elméleti síkon egy kb. 1300-as központi injektoros kocsiról való rendszert cakk-pakk rá lehetbne fabrikolni a Bogira. Már ha érdemes. Ha passzolna, akkor tuti érdemes lenne.

Bugmastert kérdezd, ő a nagy injektor építő!

2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #21913 Dátum: 2007 December 01, 12:53:09 »

Tegnap vettük észre, hogy az olajgombám megadta magát. alatta minden olajos volt, a lemezen állt egy vékony réteg.
vettem is hozzá újat a Bakátson, mondtam hogy H-s motor. nem tudtam hogy az mindegy és egy fajta van csak.
Szóval amit vettem, azon az állt hogy 0,15-0,45 bar és 24es kulccsal lehetett becsavarni.
Viszont ami benne volt az sokkal vaskosabb, ahhoz 28as kulcs kellett, és az áll rajta hogy 30-60 kPa.

mit jelent ez a két szám rajtuk?
0,15 alatt világít a visszajelző lámpa és 0,45ig nem durran ki?  Huh

akkor ezek szerint eddig rossz "nagyságú" gomba volt benne??
« Utoljára szerkesztve: 2007 December 01, 14:01:19 írta Typ117 »
RNIE
« Hozzászólás #21912 Dátum: 2007 December 01, 12:41:20 »

Bogárra valaki nem próbált már központi injektort szerelni?

depo megvan?
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #21911 Dátum: 2007 December 01, 12:36:29 »

Bogárra valaki nem próbált már központi injektort szerelni?

Mélyebben nem értek hozzá, de ami volt nekem Escortom CFI injektorral, az elég egyszerű felépítésűnek tűnt. Van egy "karburátor", azon rajta van alapjárati motor, ill. benne van a spricni, az injektor. Ehhez jön a benya az elektromios AC-től, a vezérlést pedig a központi egység végzi, amihez csatlakozik pár szenzor (lambda szonda, légtömegmérő, ilyesmik).

Elméleti síkon egy kb. 1300-as központi injektoros kocsiról való rendszert cakk-pakk rá lehetbne fabrikolni a Bogira. Már ha érdemes. Ha passzolna, akkor tuti érdemes lenne.
plusz jönnek hozzá a forgásjeladók és szöghelyzet érzékelők melyeknek a gyújtás, előgyújtás állítás, szabályzásban van szerepük, ezek pedig mind a befecskendező rendszer működését befolyásoló  jelek. A vezérlő egység az adott motorkarakterisztikához van programozva, kitalálva. Befecskendezési idő, befecskendezett mennyiség, terhelés, levegő hőmérséklet, motorhőmérséklet, lambda jel, katalizátor, környezeti légnyomás stb... Egyszóval érdemes elfelejteni. Még egy K-jetronic-ot rá lehet faragni sok-sok szívással, mert abban javában mechanikus-hidraulikus elemek dolgoznak. (erről tapasztalatban Bugmaster tud nyilatkozni). De ha valaki injektort szeretne akkor SZVSZ beszerez egy mexikoi rendszert. Különben a karburátor 1000-szer jobb és megbízhatóbb minden szempontból. Nagyvonalakban ennyi, de ha részletesebben érdekel mesélhetek a Ford UPAC, ESCP vagy EEC  motorirányító rendszer működéséről.
« Utoljára szerkesztve: 2007 December 01, 12:42:08 írta Süsü »


                             GNX-967
Nem elérhető WildDaemon
Hozzászólások: 1086


« Hozzászólás #21910 Dátum: 2007 December 01, 11:44:30 »

ideális munkahely  Grin bogár is , flex is,örülés is, sör is   http://www.youtube.com/watch?v=35IhmLZtSAM

Há de wazzeg! 2 emberes munkát (kasztni leemelés) 6-an oldanak meg? Ehh! és még majdnem hogy el is esnek vele! a sőőőrr! Smiley)))
mondtam már neked, hogy munka közbe ne igyál wazzeg! Smiley
Nem elérhető WildDaemon
Hozzászólások: 1086


« Hozzászólás #21909 Dátum: 2007 December 01, 11:42:34 »

Mondom ez csak az én logikámra kivetített képlet volt de akkor nem jártam messze! Smiley

Csak az a baj vele, hogy a 71-es bogimon volt ilyen de semmi érezhető hatása nem volt semmi téren! Smiley
Nem elérhető WildDaemon
Hozzászólások: 1086


« Hozzászólás #21908 Dátum: 2007 December 01, 11:41:39 »

Egyetétek, de szerintem az elsődleges és másodlagos funkció felcserélendő !  Wink

Mondom ez csak az én logikámra kivetített képlet volt de akkor nem jártam messze! Smiley
Nem elérhető WildDaemon
Hozzászólások: 1086


« Hozzászólás #21907 Dátum: 2007 December 01, 11:39:47 »

http://www.youtube.com/watch?v=LiOK5FQL-78&feature=related


Na most lementek HÍDBA ha megnézitek  ezt.   Volt vele munka,és mennyi vágás heggesztés.

Ez azért odabasz! Smiley
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #21906 Dátum: 2007 December 01, 11:38:03 »

Bogárra valaki nem próbált már központi injektort szerelni?

Mélyebben nem értek hozzá, de ami volt nekem Escortom CFI injektorral, az elég egyszerű felépítésűnek tűnt. Van egy "karburátor", azon rajta van alapjárati motor, ill. benne van a spricni, az injektor. Ehhez jön a benya az elektromios AC-től, a vezérlést pedig a központi egység végzi, amihez csatlakozik pár szenzor (lambda szonda, légtömegmérő, ilyesmik).

Elméleti síkon egy kb. 1300-as központi injektoros kocsiról való rendszert cakk-pakk rá lehetbne fabrikolni a Bogira. Már ha érdemes. Ha passzolna, akkor tuti érdemes lenne.

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #21905 Dátum: 2007 December 01, 11:32:56 »

Elméletileg a kopoltyu azt  a szerepet töltené be, hogy amikor felhuzott ablaknál bezárod az ajtót akkor ne besűrítsd a levegőt az utastérbe hanem könnyebben tud bezárni azáltal, hogy a kopoltyúkon ki tud szökni a levegőtöblet. a másodlagos szerepe a belső légtér szellőztetése lett volna menet közben.
De ez csak az én gondolatmenetem ha valaki tud pontosabb infót azt szívesen halgatom! Smiley


Egyetétek, de szerintem az elsődleges és másodlagos funkció felcserélendő !  Wink

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #21904 Dátum: 2007 December 01, 11:22:14 »

http://www.youtube.com/watch?v=_XtXTtvT88k&feature=related

És üzemképes.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #21903 Dátum: 2007 December 01, 11:19:39 »

http://www.youtube.com/watch?v=-FypbA5ptpo&feature=related

A folytatás.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #21902 Dátum: 2007 December 01, 11:16:04 »

http://www.youtube.com/watch?v=LiOK5FQL-78&feature=related


Na most lementek HÍDBA ha megnézitek  ezt.   Volt vele munka,és mennyi vágás heggesztés.
Nem elérhető zoka
Hozzászólások: 1652


« Hozzászólás #21901 Dátum: 2007 December 01, 09:45:09 »

ideális munkahely  Grin bogár is , flex is,örülés is, sör is   http://www.youtube.com/watch?v=35IhmLZtSAM
az csak hideg van arrafelé  ;Dkicsit délebre ok

06208005898
Nem elérhető WildDaemon
Hozzászólások: 1086


« Hozzászólás #21900 Dátum: 2007 December 01, 09:31:00 »

tudja valaki hogy mi a funkciója a kopoltyúnak a hátsóoldalsó ablak mögött (azon kívül, hogy belülről is rohadhasson  a kasznyi)?

Elméletileg a kopoltyu azt  a szerepet töltené be, hogy amikor felhuzott ablaknál bezárod az ajtót akkor ne besűrítsd a levegőt az utastérbe hanem könnyebben tud bezárni azáltal, hogy a kopoltyúkon ki tud szökni a levegőtöblet. a másodlagos szerepe a belső légtér szellőztetése lett volna menet közben.
De ez csak az én gondolatmenetem ha valaki tud pontosabb infót azt szívesen halgatom! Smiley
Nem elérhető tom@SZ
Hozzászólások: 629


(Ó\_!_/Ó)

« Hozzászólás #21899 Dátum: 2007 December 01, 08:54:01 »

tudja valaki hogy mi a funkciója a kopoltyúnak a hátsóoldalsó ablak mögött (azon kívül, hogy belülről is rohadhasson  a kasznyi)?

Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #21898 Dátum: 2007 December 01, 08:30:58 »

ideális munkahely  Grin bogár is , flex is,örülés is, sör is   http://www.youtube.com/watch?v=35IhmLZtSAM

Nem elérhető WildDaemon
Hozzászólások: 1086


« Hozzászólás #21897 Dátum: 2007 December 01, 00:01:15 »

Sziasztok!!
Annyira nem mondanám hogy hülye vagyok a bogár karbikhoz,de némi kollegális vita után ugy döntöttem meg kérdezem TŐLETEK is azt amit tőlem.
Egyik munkatársam kérdezgetett a bogár porlasztókról,fogyasztásról stb........Parkolóba megmutattam neki,kérdezi mi a funkciója konkrétan(!)annak ott?
Ez a valami az alapjárati szabályzó szelep fölötti nagy csavar.Elmondtam neki amit én tudok róla,meg hogy hogy működik,erre ő azt mondta ez szerinte nem igy van,és egyszerüen nem tudtam  meg győzni.Tehát ezt kérdezem én most hogy ez a csavar egészen pontosan mi.Üdvw

Ennek a csavarnak a neve Bypass csavar ezzel állítod az alapjárati fordulatszámot mégpedig úgy hogy az alsó kissebb csavar(alapjárati keverék csavar)-ral beállított benzin mennyiségéhez a Bypass csavarral adod az egységnyi levegőt (a karburátor pillangószelepe zárt állapotban van minimállís levegő áteresztéssel) így lesz megfelelő alapjárati keveréked.
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #21896 Dátum: 2007 November 30, 21:41:40 »

Van az alapjárati levegő, az a pici.
Aztán van az alapjárati benzin, az a nagy.
Afölött már csak a szívató van.

Ha ket csavar van, akkor a kicsi az alapjarati keverek beallitasara, a nagy pedig a beallitott keverek mennyisegere van hatassal.

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #21895 Dátum: 2007 November 30, 20:50:28 »

Tehát ezt kérdezem én most hogy ez a csavar egészen pontosan mi.

Tolj egy kepet arrol, h egeszen pontosan mirol is beszelsz ... :-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #21894 Dátum: 2007 November 30, 20:50:12 »

van az alapjárati kis állitó csavar és ami fölötte van?

Van az alapjárati levegő, az a pici.
Aztán van az alapjárati benzin, az a nagy.
Afölött már csak a szívató van.

Bácsi Győző
Nem elérhető edebug
Hozzászólások: 187

« Hozzászólás #21893 Dátum: 2007 November 30, 20:35:31 »

Nekem ott  szívató fogasíve van...
van az alapjárati kis állitó csavar és ami fölötte van?

---Andris---
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #21892 Dátum: 2007 November 30, 20:29:30 »

Sziasztok!!
?
Ez a valami az alapjárati szabályzó szelep fölötti nagy csavar.Elmondtam neki amit én tudok róla,meg hogy hogy működik,erre ő azt mondta ez szerinte nem igy van,és egyszerüen nem tudtam  meg győzni.Tehát ezt kérdezem én most hogy ez a csavar egészen pontosan mi.Üdvw
Nekem ott  szívató fogasíve van...

Bácsi Győző
Oldalak: 1 ... 1463 1464 1465 1466 1467 [1468] 1469 1470 1471 1472 1473 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.185 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.