www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Szeptember 06, 22:04:19

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921272 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 420 421 422 423 424 [425] 426 427 428 429 430 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13921068 alkalommal)
1303LS
« Hozzászólás #63642 Dátum: 2012 Szeptember 09, 19:55:08 »

Szombat reggel úgy kiszámoltam a benzint, hogy kb az utolsó cseppel gurultam be Tbányára. (Bicskétől nem volt kút sehol)
Tankoltam valami névtele 6-os kúton, vagy hol bent már Tbányán.
Na, hazafelé már hallottam is néha be-becsörrenni a motort a 25'-os külső hőmérsékletnél, mint amilyet rendes benzinnel 40'körül szokott néha mutatni.
Nem tudom mennyibe került ott a benzin, de továbbra is kerülöm a noném kutakat.  Roll Eyes
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #63641 Dátum: 2012 Szeptember 09, 12:34:01 »

De a csappantyúk lehet, hogy ugyanolyanok. Viszont az összekötő rudazat más:

Ezen a rudazaton 2-2 furat van a 2-2 csappantyú tengelyéhez. A nagy olajhűtősnél meg 2 kicsi összekötő van oldalanként ami összeköti a 2 egymás melletti tengelyt és a nagy összekötőn meg csak 1-1 furat van, ahol csatlakozik a 2 kis összekötőhöz. Illetve más a törés is benne.

A képen látható beleérne az olajhűtőbe.

Nem ez a belső, kis olajhűtősé


Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #63640 Dátum: 2012 Szeptember 09, 12:29:19 »

Nem ez a belső, kis olajhűtősé

Ez a fajta termosztát csappantyú+rudazat való az 1.6-os nagyolajhűtős motorokra?

Köszi.

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #63639 Dátum: 2012 Szeptember 09, 11:26:00 »

Ez a fajta termosztát csappantyú+rudazat való az 1.6-os nagyolajhűtős motorokra?

Köszi.


Azt hiszem igen.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Robpanzer
« Hozzászólás #63638 Dátum: 2012 Szeptember 09, 11:22:51 »

Ez a fajta termosztát csappantyú+rudazat való az 1.6-os nagyolajhűtős motorokra?

Köszi.

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #63637 Dátum: 2012 Szeptember 06, 09:28:41 »

Szóval a kérdés: mennyivel kellene töltenie a dinamónak?
alapjáraton a dinamó keveset tölt (ha egyáltalán) emelt fordulaton (menet közben) már szerintem meg kell közelítse a 14V-ot. Ha jó az akksid, nincs 8 hangszóród amin folyton szól a zene, és nem csak 3km-nél rövidebb utakat mész, bőven elég a dinamó.
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #63636 Dátum: 2012 Szeptember 06, 08:25:23 »

Normál. Jobb.

Köszi Smiley
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #63635 Dátum: 2012 Szeptember 06, 06:03:09 »

Szóval a kérdés: mennyivel kellene töltenie a dinamónak?
szerintem 13V már jó



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető HyPerion
Hozzászólások: 386


« Hozzászólás #63634 Dátum: 2012 Szeptember 05, 21:44:06 »

Ne felj kerdezni!

Szóval a kérdés: mennyivel kellene töltenie a dinamónak?
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #63633 Dátum: 2012 Szeptember 05, 21:08:12 »

köszönöm fiúk a válaszokat! Új a szőnyegem,de saját szabás ami filcszőnyegből készűlt.Akkor valami gumi ütközök csinálok.
Viszont  gyújtásomat még leellenőrzöm.Most már annyira beállítottam,hogy nem durrog meg torpan.

Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2989


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #63632 Dátum: 2012 Szeptember 05, 14:16:11 »

Hát ezért vagyok tanácstalan,mert köze nincs ennek a három jelölésnek az osztósíkhoz,mikor a rotorom is a jelre mutat.De le van töltve,majd elolvasom mégegyszer.Lehet én vagyok értetlen.

A Rotort ne az elosztóház jeléhez igazítsd, (mert ha régebben nem pontosan szerelték be a meghajtót ....) hanem az 1. henger szegmenséhez fordítsd! Ekkor keresd az együttállást  Wink

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #63631 Dátum: 2012 Szeptember 05, 13:00:54 »

Normál. Jobb.

Üdv!
A főtengelyen lévő ékszíjtárcsa csavarja jobb vagy bal menetes? Huh

Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #63630 Dátum: 2012 Szeptember 05, 11:35:31 »

Üdv!
A főtengelyen lévő ékszíjtárcsa csavarja jobb vagy bal menetes? Huh
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #63629 Dátum: 2012 Szeptember 05, 09:38:07 »

uj papucsokon

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #63628 Dátum: 2012 Szeptember 05, 09:03:34 »

A szőnyeg a pedál alatt ki van sliccelve, ott nem érhet hozzá.
A tűzfalon gondolod?
Igen, kell lennie egy ütközőnek, egy két félből álló bilincs fog közre egy gumitéglát, és az van felcsavarozva a pedálra.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29089


Road Force One

« Hozzászólás #63627 Dátum: 2012 Szeptember 05, 08:58:28 »

A tűzfalon gondolod?

SZVSZ: ott!  Roll Eyes

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #63626 Dátum: 2012 Szeptember 05, 08:49:55 »

Hát ezért vagyok tanácstalan,mert köze nincs ennek a három jelölésnek az osztósíkhoz,mikor a rotorom is a jelre mutat.De le van töltve,majd elolvasom mégegyszer.Lehet én vagyok értetlen.
Ha egy jeled van, már jó. Ha nem lenne rajta egy sem, akkor lenél bajban.
Ha jelen van, akkor már el kell indulnia a motornak, aztán hogy hétésfél a fok, vagy több-kevesebb, azt már hallhatod.

Bácsi Győző
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #63625 Dátum: 2012 Szeptember 05, 08:47:40 »

Valaki?
A szőnyeg a pedál alatt ki van sliccelve, ott nem érhet hozzá.
A tűzfalon gondolod?

Bácsi Győző
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #63624 Dátum: 2012 Szeptember 04, 23:42:27 »

még egy kérdést feltenni már félek... CheesyTongue
Ne felj kerdezni!


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető HyPerion
Hozzászólások: 386


« Hozzászólás #63623 Dátum: 2012 Szeptember 04, 23:10:49 »

Keress valahol új rá való behúzómágnest, de akkor írd meg nekem is, mert vennék én is...

Mindenképpen szólok, ha találtam, de most úgy néz ki, hogy nem ez okozza a bajt...

Az előző kérdésemre érkezett válaszok miatt úgy érzem, mintha enyhe zavar támadt volna az Erőben, így még egy kérdést feltenni már félek... CheesyTongue Megnyugtatásként: mindenkinek igazat adtam, és megfogadtam a tanácsát, megyek szépen sorba a javaslatokon. Csütörtök este megpróbálom majd összefoglalni az eddigieket.

Viszont felmerült egy újabb kérdés: a dinamónak mennyivel kellene töltenie? Gondolom, hogy a mostani generátorok 14,4-es értékét nem kell tudnia, de mégis, mi a normális/elfogadható érték?
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #63622 Dátum: 2012 Szeptember 04, 20:54:48 »

Hát ezért vagyok tanácstalan,mert köze nincs ennek a három jelölésnek az osztósíkhoz,mikor a rotorom is a jelre mutat.De le van töltve,majd elolvasom mégegyszer.Lehet én vagyok értetlen.

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #63621 Dátum: 2012 Szeptember 04, 18:57:53 »

http://www.vbklub.net/szereles/gyujtas/gyujtas.HTM

Igaz félig aludtam,de talán nem túl hülye a kérdésem.Valaki felvilágosítaná szegény Szobafestőt ékszíjtárcsa jelölésben?
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #63620 Dátum: 2012 Szeptember 04, 18:15:00 »

kérdés:
Ékszíjtácsámon  melyik jelnek kellene a motor osztósíkjánáĺ lennie,mikor a rotor is  jelen van? D motor
Nekem van rajt 3 ékjelölésem,de azok vagy 7 óra környékén járnak ekkor, viszont vn egy egyedüli gyári csík ami osztósíkon van, mikor a rotor is a jelre mutat.
De onnan mi jelöli a 7,5 fokot?
Igaz félig aludtam,de talán nem túl hülye a kérdésem.Valaki felvilágosítaná szegény Szobafestőt ékszíjtárcsa jelölésben?

Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #63619 Dátum: 2012 Szeptember 04, 18:12:09 »

a helye megvan,de én még nem talĺkoztam vele a kuplung pedálon milyen gumi van,hogy ne likasszam ki az új szőnyegemet? Mert néha eléri a pedál.valami képetek nincs róla? Vagy mivel tudom pótolni? Tom gumival,de...
Valaki?

Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #63618 Dátum: 2012 Szeptember 04, 17:10:18 »

ha buszba rakod semmi  extra ha bogárba faragás....néha(szerkezet függö)

Buszba rakom, de hézagolni vagy ilyesmi nem kell? Csak rárakom és kész? Huh
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #63617 Dátum: 2012 Szeptember 04, 14:01:05 »

Üdv!
Van egy motor amin 180-as kuplung volt, de nekem meg 215-ös kuplungom van, ezt szeretném rávarázsolni.
Ha jól tudom a lendkerék kuplung kombó átszerelése nem elég.  Undecided
Mit tegyek?
Köszi
ha buszba rakod semmi  extra ha bogárba faragás....néha(szerkezet függö)

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető MatroX
Hozzászólások: 1248


Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu

« Hozzászólás #63616 Dátum: 2012 Szeptember 04, 13:43:50 »

Üdv!
Van egy motor amin 180-as kuplung volt, de nekem meg 215-ös kuplungom van, ezt szeretném rávarázsolni.
Ha jól tudom a lendkerék kuplung kombó átszerelése nem elég.  Undecided
Mit tegyek?
Köszi

Váltót kell megfaragni ha nem megy be az egyszer biztos a harang részén , többit majd a szakik ha van még más is! Smiley

Vw bogár 1303 74- évj.   autóblog: www.vwbug.blog.hu
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #63615 Dátum: 2012 Szeptember 04, 12:58:04 »

Üdv!
Van egy motor amin 180-as kuplung volt, de nekem meg 215-ös kuplungom van, ezt szeretném rávarázsolni.
Ha jól tudom a lendkerék kuplung kombó átszerelése nem elég.  Undecided
Mit tegyek?
Köszi
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #63614 Dátum: 2012 Szeptember 04, 12:45:44 »

A srác kérdezett, öcsém konkrét megoldási javaslatot írt, amit addig senki sem tett meg. Aztán szedjük már szét egy picit a fickót. Kicsit ez jött le nekem. Bocs, ha tévedek....
És nem személyeskedés akart lenni, csak semmi buzulás... Smiley
tévedsz, bugyibuci  Kiss



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #63613 Dátum: 2012 Szeptember 04, 10:06:08 »

most rólam beszélsz? :-PP
A srác kérdezett, öcsém konkrét megoldási javaslatot írt, amit addig senki sem tett meg. Aztán szedjük már szét egy picit a fickót. Kicsit ez jött le nekem. Bocs, ha tévedek....
És nem személyeskedés akart lenni, csak semmi buzulás... Smiley

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
1303LS
« Hozzászólás #63612 Dátum: 2012 Szeptember 04, 09:00:03 »


Most már ezt sem látod. Evil
1303LS
« Hozzászólás #63611 Dátum: 2012 Szeptember 04, 08:57:25 »

Direkt nem teszem off-ba:
Ha a saját hozzászólásaid között keresnél, hisz arra voltál kiváncsi, akkor ez nem fordul elő. De egyszerűbb valamire rámondani, hogy szar, mint megtanulni használni.
Miért kéne a sajátjaim között. A főoldalon kerestem az összes között, erre kidobja összesen azt a párat amit látsz. Direkt úgy hagytam a kivágást, hogy látszódjon, hogy összesen 1 oldal találat.
Amit írsz az abban lenne szar, hogy 1700 talált HSZ közül kellene kikeresnem azt az egyet. De ez összesen az a 9db-ot találja.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #63610 Dátum: 2012 Szeptember 04, 08:53:43 »

Direkt nem teszem off-ba:
Ha a saját hozzászólásaid között keresnél, hisz arra voltál kiváncsi, akkor ez nem fordul elő. De egyszerűbb valamire rámondani, hogy szar, mint megtanulni használni.
1303LS
« Hozzászólás #63609 Dátum: 2012 Szeptember 04, 08:51:44 »


[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
« Utoljára szerkesztve: 2012 Szeptember 04, 08:59:25 írta 1303LS »
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14984

« Hozzászólás #63608 Dátum: 2012 Szeptember 04, 08:45:25 »

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #63607 Dátum: 2012 Szeptember 04, 08:43:43 »

1303LS
« Hozzászólás #63606 Dátum: 2012 Szeptember 04, 08:41:35 »

Vili:Nem értem mi a problémád, kereső működik. Sírsz mint a sebesvalagú...  Kiss
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14984

« Hozzászólás #63605 Dátum: 2012 Szeptember 04, 08:30:59 »

Ezeket már egyszer jó bőven leírtam itt, csak a kereső ugyebár nem működik így kénytelen voltam újra leírni.
Az egyik lehetséges hibaforrás amit GAS is említ. De esélyesebb, hogy a behúzómágnes halt be.
Ezek az öreg mágnesek MIND ilyenek már, akárki akármit mond.
Felépítésük olyan, hogy két tekercs van egybetekerve, 3pont kivezetéssel amiből 2 közösítve van a kis csúszkasarus kivezetésre a bakeliten kívülre.
Egyik a "behúzómágnes" a másik a "megtartómágnes".
Amikor a bendix még kint van és indítunk, akkor mindkettő működik és NAGYerővel behúz, amikor az indítómotor rézpapucsai összeérnek és teker az indítómotor, akkor a "behúzómágnes" testpontja "+"-ra kerül így az a tekercs már nem húz, csak a gyengébb "megtartómágnes" tartja bent a bendixet.
Ha leforrasztasz egy mágnes bakelitfedelét, akkor láthatod, hogy MINDEGYIKben a közösített szálak közül az egyik ott bent el van égve. Vagy a sokéves korrózió, vagy simán a terhelés elvékonyítja. Állítólag az újabb (kistestű) önindítók már jobbak. Vagy más a tekercs anyaga, vagy vastagabb a kivezetett szál, vagy jobb a lakk rajta, nem tudom.
Alap esetben amíg a mágnes megkapja a 12Vból a nagy részét addig semmi gond nincs, simán behúz csak magában a "megtartómágnes" is, azonban ha valahol kontakthiba miatt elvész egy kicsike a 12Vból akkor jönnek ezek a kattogós nemindulós hibák.
Jó teszt lehet egy lemerült akksi. Ha produkált olyat az autó mostanában, hogy indítózáskor behúz, de LASSAN pörget, mert gyenge az akksi és kizárhatjuk a perselyszorulást, vagy egyéb mechanikai szorulást, akkor biztosan jó a behúzómágnes, mert alacsony fesszel is behúz, tehát működik mindkét kör.
A megnyugtató végleges megoldás az új behúzómágnes, nem tudom melyik kompatibilis, lehet-e kapni és mennyi. Ha van infó azt én is kérném.
Vagy olyan tekercselőt keresni aki tudja, hogy miről van szó és nem csak sima motorokat tud tekerni. Ja és nem 5-6ezret akar elkérni a műveletért. Ilyen infót is kérek, ha van valakinek.
Utoljára ( 10 éve) a Népliget hátamögött egy önindító felújítónál vettem a bogárhoz mágnest. Gyári számot kértek az önindító oldaláról és pár nap múlva mehettem érte.

Vili:Nem értem mi a problémád, kereső működik. Sírsz mint a sebesvalagú...  Kiss
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29089


Road Force One

« Hozzászólás #63604 Dátum: 2012 Szeptember 04, 07:24:17 »

.... A hátsó ülés alatti csúszósarut egyenesen ki is iktathatod, forraszd össze.

Ez az a H alakú csatlakozó, ami a hátsó ülés - vezető ülés mögött van??? Mert nekem is azt iktatták ki a múltkoriban, eggyéforrasztva a 4 vezetéket, és azóta nincs akksi-merülési probléma például, úgy tűnik... Indult azóta minden alkalommal Öcsisajt... Roll Eyes

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
1303LS
« Hozzászólás #63603 Dátum: 2012 Szeptember 04, 07:20:55 »

Üdv Mindenkinek!

Elkezdtem kicsit rendbe szedni a bogarat (polírozgatás, egyebek), külsőre már egész szép a megjelenése...

Viszont ma (meg vagy három nappal ezelőtt) nem akart beindulni, hiába fordítottam el a kulcsot... Gyújtás van, piros lámpa ég, aztán ahogy indítanám meg sem tekeri... Mindkét esetben úgy tudtam beindítani, hogy kicsit megmozgattam, úgy hogy sebességben volt (gyújtás nélkül gurítottam, majd ráengedtem a kuplungot). Direkt nem akartam beugratni... A lényeg az, hogy utána ráadtam a gyújtást, és szépen elkezdte tekerni, majd pedig beindult gond nélkül. Van valakinek ötlete, hogy mitől lehet ez?

Ja és két kép a fejleményekről:
Sajnos majdnem minden "öreg" önindító ilyen. Segíthet, ha a behúzómágnesre menő vezetékek csatlakozásait rendbeteszed, de végleges megoldást nem fog adni. A hátsó ülés alatti csúszósarut egyenesen ki is iktathatod, forraszd össze.
A gond a mágnes belsejében van, mivel ez egy kettős tekercselésű (találóan nevezhető behúzó és megtartótekercsnek) és ebből sajnos az erősebbik mindegyiken kifekszik (a kupak alatt a szabadonálló vezeték ég el) csak a megtartó fogja indításkor húzni. EZ sajnos csak épp határesetben képes működni, tehát ha koppra fel van töltve az akksi, minden csatlakozás a lehető legtöbb áramot átengedi és az önindítóban minden a legkisebb ellenállással csúszik a helyére. Ha bármelyik tényező kicsit is gyengül, már nem fog behúzni. Keress valahol új rá való behúzómágnest, de akkor írd meg nekem is, mert vennék én is, nekem vagy 5 éve ilyen az önindítóm. Meg van még 2 ami szintén ugyanilyen.
Ezeket már egyszer jó bőven leírtam itt, csak a kereső ugyebár nem működik így kénytelen voltam újra leírni.
Oldalak: 1 ... 420 421 422 423 424 [425] 426 427 428 429 430 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.155 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.