www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 19, 20:13:51

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 88 89 90 91 92 [93] 94 95 96 97 98 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13195435 alkalommal)
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #76915 Dátum: 2016 Május 23, 18:35:50 »

Árulnak mágnest?
Egyáltalán milyen kell rá?
Nem tudom, beszerelik és jó. Smiley
1303LS
« Hozzászólás #76914 Dátum: 2016 Május 23, 18:18:39 »

Vörösvári cég megoldja, de ezt már sokszor írtam.
Ja érdemes úgy csinálni, hogy odaviszed az autót kiszedik, felújítják. Vezetékeket is cserélik, pl nekem a Fordon kemény 1000 Ft-ért töltőkábelt és az indítómotorhoz menő kábeleket is cserélték. Most patika.

Bogár generátort is pucba vágták. Azóta felkapcsolt világítással alapjáraton 14.4 Voltom van (72Ah indítóakksival és 36Ah munkaakkumlátorral. :-D ).
Árulnak mágnest?
Egyáltalán milyen kell rá?
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #76913 Dátum: 2016 Május 23, 17:56:23 »

ha a külön vezetékkel jól indul, akkor nem inkább a gyújtáskapcsolóban rosszak már az érintkezők, és nem megy át rajta elég nagy áramerősség hogy behúzza a mágnest (vagy mit kell annak megmozdítani?)

Akkor utána sem működne.

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #76912 Dátum: 2016 Május 23, 17:39:30 »

Valaki megtalálhatná és megoszthatná az új behúzó elérhetőségét. De soha senki nem tesz ilyet.  Undecided
Vörösvári cég megoldja, de ezt már sokszor írtam.
Ja érdemes úgy csinálni, hogy odaviszed az autót kiszedik, felújítják. Vezetékeket is cserélik, pl nekem a Fordon kemény 1000 Ft-ért töltőkábelt és az indítómotorhoz menő kábeleket is cserélték. Most patika.

Bogár generátort is pucba vágták. Azóta felkapcsolt világítással alapjáraton 14.4 Voltom van (72Ah indítóakksival és 36Ah munkaakkumlátorral. :-D ).
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #76911 Dátum: 2016 Május 23, 17:30:18 »

ha a külön vezetékkel jól indul, akkor nem inkább a gyújtáskapcsolóban rosszak már az érintkezők, és nem megy át rajta elég nagy áramerősség hogy behúzza a mágnest (vagy mit kell annak megmozdítani?)

De. Új gyújtáskapcsoló betét kell. Esetleg ha van kedve az embernek játszani akkor egy relézést bedobhat az ember.
1303LS
« Hozzászólás #76910 Dátum: 2016 Május 23, 17:21:20 »

ha a külön vezetékkel jól indul, akkor nem inkább a gyújtáskapcsolóban rosszak már az érintkezők, és nem megy át rajta elég nagy áramerősség hogy behúzza a mágnest (vagy mit kell annak megmozdítani?)

Ja, ezt kifelejtettem.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #76909 Dátum: 2016 Május 23, 17:19:57 »

Az indítót vedd ki, és át kell nézni. Az akksi saruk is legyenek tiszták. Ha sebességben megmozgatod a kocsit akkor is indul? Mert akkor a kommutátor környéke lesz.
ha a külön vezetékkel jól indul, akkor nem inkább a gyújtáskapcsolóban rosszak már az érintkezők, és nem megy át rajta elég nagy áramerősség hogy behúzza a mágnest (vagy mit kell annak megmozdítani?)
1303LS
« Hozzászólás #76908 Dátum: 2016 Május 23, 17:16:37 »

Ave!

Szeretnék tanácsot kérni! Indításkor az indítómotor néha elindul néha meg meg se nyikkan, van egy direkt vezetékem erre az esetre az akkuhoz amin elég egy pöccintés megmozdul az indítómotor és már újra működik a gyújtáskapcsolóról is minden. Azért néha (piros lámpa stb..) elég kellemetlen tud lenni. Hol lehet a hiba?
 Huh
Lesz erre mindenféle vélt hiba. Azonban a baj a behúzótekercsben van. Az egész úgy működik, hogy a behúzó 2 tekercsrészből áll. Elég sokat elmond ha megnevezzük őket. Az egyik a behúzótekercs a másik a benttartó tekercs. Ezek egybe vannak öntve a kupakot levéve láthatók a külön csatlakozóik. Na itt a kupak alatt szokott a behúzótekercs kivezetése elégni. Valószínűleg az idő/melegedés és a nagyobb áramerősség gyilkolja el.
Indítózáskor először mind a két tekercs áramot kap és testre megy a másik vége, tehát dolgozik. Amint berepült a bendix és záródik az önindítómotor áramköre akkor a behúzótekercs testpontja 12V+-ra kerül, így az már nem működik csak a benttartó marad munkában. A benttartó egyébként gyengéb is talán ezért éli túl a másikat a bevezetőszála.
Emiatt a hiba miatt forog a sok használt önindító kézről kézre. Amikor kicseréled az egyik rosszat a másik rosszra akkor a csatlakozások (mivel épp most csináltad) tök jók és több áramot engednek át mint előtte és azután majd 1-2 hónappal, szóval azt hiszed, hogy megjavítottad.
Ne legyenek kétségeid, mindegyik 30-40 éves önindító ilyen.
Valaki megtalálhatná és megoszthatná az új behúzó elérhetőségét. De soha senki nem tesz ilyet.  Undecided
Ja, tüneti kezelésnek töltsd fe az akkut, a vékony vezetéket az önindítón tisztítsd, erősítsd meg, hogy patent legyen, a hátsó ülés alatt a toldást szüntesd meg, de csakis forrasztást csinálj, tekergetés dugdosás nem számít.
Ha a névl.12Vból minél több jut a mágnesre akkor a benttartó tekercs is simán behúzza és működik. Ha viszont OKs mind a két tekercs akkor az a koszos szorulós bendixet is úgy veri bele a fogaskoszorúba, hogy csak úgy zörög.
« Utoljára szerkesztve: 2016 Május 23, 17:20:07 írta 1303LS »
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #76907 Dátum: 2016 Május 23, 17:03:05 »

Ave!

Szeretnék tanácsot kérni! Indításkor az indítómotor néha elindul néha meg meg se nyikkan, van egy direkt vezetékem erre az esetre az akkuhoz amin elég egy pöccintés megmozdul az indítómotor és már újra működik a gyújtáskapcsolóról is minden. Azért néha (piros lámpa stb..) elég kellemetlen tud lenni. Hol lehet a hiba?
 Huh
Az indítót vedd ki, és át kell nézni. Az akksi saruk is legyenek tiszták. Ha sebességben megmozgatod a kocsit akkor is indul? Mert akkor a kommutátor környéke lesz.

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #76906 Dátum: 2016 Május 23, 16:57:32 »

Ave!

Szeretnék tanácsot kérni! Indításkor az indítómotor néha elindul néha meg meg se nyikkan, van egy direkt vezetékem erre az esetre az akkuhoz amin elég egy pöccintés megmozdul az indítómotor és már újra működik a gyújtáskapcsolóról is minden. Azért néha (piros lámpa stb..) elég kellemetlen tud lenni. Hol lehet a hiba?
 Huh
(piros lámpánál le szoktad állítani?)
Nem elérhető karakury
Hozzászólások: 323


« Hozzászólás #76905 Dátum: 2016 Május 23, 16:54:40 »

Ave!

Szeretnék tanácsot kérni! Indításkor az indítómotor néha elindul néha meg meg se nyikkan, van egy direkt vezetékem erre az esetre az akkuhoz amin elég egy pöccintés megmozdul az indítómotor és már újra működik a gyújtáskapcsolóról is minden. Azért néha (piros lámpa stb..) elég kellemetlen tud lenni. Hol lehet a hiba?
 Huh

Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #76904 Dátum: 2016 Május 23, 08:55:47 »

Köszi a tippeket...majd megoldom ezt a kartergáz cső kérdést.
De mint ahogy már írtam ez a cső már október óta rajta van...és kb 1 hónapja van ez a probléma.
No mindegy...majd kiforrja magát h mi a gond...

Vegyél vastagabb csövet, ami jó a betöltőcsonkra, a légszűrőre meg rá tudod rögzíteni bilinccsel.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Szobi
Hozzászólások: 160


« Hozzászólás #76903 Dátum: 2016 Május 22, 23:27:09 »

Köszi a tippeket...majd megoldom ezt a kartergáz cső kérdést.
De mint ahogy már írtam ez a cső már október óta rajta van...és kb 1 hónapja van ez a probléma.
No mindegy...majd kiforrja magát h mi a gond...

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #76902 Dátum: 2016 Május 22, 22:23:48 »

Talán így érthetőbb...
A kartergáz visszavezető cső nem lyukas...ennek ellenére látható az olajpára kicsapódás a papír cső találkozásánál.
mert a lavegőszűrő nem kompatibilis az olajbetöltő egységgel  az olajbetöltő egy későbbi évjárat ami a papiros levegőszűrőhöz való ,vagy buszé .

Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #76901 Dátum: 2016 Május 22, 22:21:02 »

Nekem nem egyforma...az olajbetöltő mellé esélytelen lenne rádugni....bele annál inkább jó. Október óta van ez a cső...és kb 1 hónapja jött ez a probléma elő.
Ha csak beledugod a csonkba a kartergázcsövet, akkor ne csodálkozz, hogy mellette kifúj az olajgőz. Kell rá csinálni egy szűkítőt, és arra húzni a csövet.

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető Szobi
Hozzászólások: 160


« Hozzászólás #76900 Dátum: 2016 Május 22, 22:16:35 »

de a ket csonk elvileg egyforma, nem az uj csovel egyutt jott elo a gond?
Nekem nem egyforma...az olajbetöltő mellé esélytelen lenne rádugni....bele annál inkább jó. Október óta van ez a cső...és kb 1 hónapja jött ez a probléma elő.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #76899 Dátum: 2016 Május 22, 21:24:21 »

Ezt adták a bugbox-ba...A légszürőre így is úgy kellett felimádkozni
de a ket csonk elvileg egyforma, nem az uj csovel egyutt jott elo a gond?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Szobi
Hozzászólások: 160


« Hozzászólás #76898 Dátum: 2016 Május 22, 20:54:58 »

Pasztával próbáld meg összerakni. Csak 1 5let.
Van alatta minimális...de tudtommal ha jo az ac akkor ott semmi nem ereszthet.
Ezert gondoltam a kartergázra...
Nem elérhető Szobi
Hozzászólások: 160


« Hozzászólás #76897 Dátum: 2016 Május 22, 20:52:30 »

Az olaj a légszűrőből jön, nem a csőből.
Ennél kisebb volt a "folt"...akkor jobban látszódott hogy csak ahol összeérnek ott ilyen.
Nem elérhető Szobi
Hozzászólások: 160


« Hozzászólás #76896 Dátum: 2016 Május 22, 20:49:29 »

Ezt adták a bugbox-ba...A légszürőre így is úgy kellett felimádkozni
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #76895 Dátum: 2016 Május 22, 20:19:24 »

Talán így érthetőbb...
A kartergáz visszavezető cső nem lyukas...ennek ellenére látható az olajpára kicsapódás a papír cső találkozásánál.
Az olaj a légszűrőből jön, nem a csőből.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #76894 Dátum: 2016 Május 22, 20:06:35 »

Talán így érthetőbb...
A kartergáz visszavezető cső nem lyukas...ennek ellenére látható az olajpára kicsapódás a papír cső találkozásánál.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #76893 Dátum: 2016 Május 22, 19:04:49 »

És az új ac alatt is ismét látható...
Pasztával próbáld meg összerakni. Csak 1 5let.

Nem elérhető Szobi
Hozzászólások: 160


« Hozzászólás #76892 Dátum: 2016 Május 22, 16:19:08 »

És az új ac alatt is ismét látható...

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Szobi
Hozzászólások: 160


« Hozzászólás #76891 Dátum: 2016 Május 22, 16:17:42 »

Talán így érthetőbb...
A kartergáz visszavezető cső nem lyukas...ennek ellenére látható az olajpára kicsapódás a papír cső találkozásánál.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #76890 Dátum: 2016 Május 22, 14:12:31 »

Akkor nem a kartergáz nyomja ki, mert az elmegy a légszűrőbe.
jó lenne ha igy lenne de ez ostobaság

1303LS
« Hozzászólás #76889 Dátum: 2016 Május 22, 13:59:43 »

Nincs eldugulva a kartrergáz cső és szűrőm sincs...amikor cseréltem az ac-t akkor takaritottam ki a csövet. Mondjuk rendszerint tele van fehér trutyival és ahol összeér a jobb oldali fűtés csővel azon is hagy némi olaj foltot (párát)...
Akkor nem a kartergáz nyomja ki, mert az elmegy a légszűrőbe.
Nem elérhető vezo76
Hozzászólások: 275


06306358539

« Hozzászólás #76888 Dátum: 2016 Május 22, 13:55:11 »

Üdv karbi legalján egy müanyag állító csavarral mi tudok állítani és milyen eredményt hozhat?

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Szobi
Hozzászólások: 160


« Hozzászólás #76887 Dátum: 2016 Május 22, 10:06:56 »

A kartergáz szellőző csövet nézd meg a légszűrő felé, nincs -e eldugulva. Ugye nincs kartergáz"szűrő" majomságod, ha igen akkor azt kukázd azonnal, az csak pozőröknek meg tudatlanoknak való, napi használatra értelmetlen és felesleges hibaforrás.
Nincs eldugulva a kartrergáz cső és szűrőm sincs...amikor cseréltem az ac-t akkor takaritottam ki a csövet. Mondjuk rendszerint tele van fehér trutyival és ahol összeér a jobb oldali fűtés csővel azon is hagy némi olaj foltot (párát)...
1303LS
« Hozzászólás #76886 Dátum: 2016 Május 22, 09:55:19 »

Sziasztok,
Vettem új ac-t , bakelitet és 1 hét után ennél is szivárog a bakelit és a blokk között valami. Mivel elvileg az ac jó ezért most arra gondolok, hogy nem benzin hanem olaj (köd) jön fel a blokkból. Nem mondom hogy fitt a motorom, de lehet ekkora kartergáz hogy az ac bakelit alatt lássam??
A kartergáz szellőző csövet nézd meg a légszűrő felé, nincs -e eldugulva. Ugye nincs kartergáz"szűrő" majomságod, ha igen akkor azt kukázd azonnal, az csak pozőröknek meg tudatlanoknak való, napi használatra értelmetlen és felesleges hibaforrás.
« Utoljára szerkesztve: 2016 Május 22, 09:58:42 írta 1303LS »
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #76885 Dátum: 2016 Május 22, 09:51:40 »

Sziasztok,
Vettem új ac-t , bakelitet és 1 hét után ennél is szivárog a bakelit és a blokk között valami. Mivel elvileg az ac jó ezért most arra gondolok, hogy nem benzin hanem olaj (köd) jön fel a blokkból. Nem mondom hogy fitt a motorom, de lehet ekkora kartergáz hogy az ac bakelit alatt lássam??
lehet hát

Nem elérhető Szobi
Hozzászólások: 160


« Hozzászólás #76884 Dátum: 2016 Május 22, 09:42:37 »

Ilyen
Sziasztok,
Vettem új ac-t , bakelitet és 1 hét után ennél is szivárog a bakelit és a blokk között valami. Mivel elvileg az ac jó ezért most arra gondolok, hogy nem benzin hanem olaj (köd) jön fel a blokkból. Nem mondom hogy fitt a motorom, de lehet ekkora kartergáz hogy az ac bakelit alatt lássam??
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #76883 Dátum: 2016 Május 18, 17:33:56 »


Tóth Zoltán
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #76882 Dátum: 2016 Május 18, 17:11:48 »

"5 év diófa alatt állás után vettem az elözö bogaram..."

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető HenczBandi
Hozzászólások: 54


« Hozzászólás #76881 Dátum: 2016 Május 18, 09:42:38 »

Kösz a válaszokat!
Az lehet, hogy a motorolajba valahogy beszivárgott a benzin? Néztem az olajszintet, és jóval a maximum felett van, valamint benzinszagú az olaj. Most már van jó akksim is, beindítsam így? Vagy ha az olaj nagyon felhígult a benzinnel besülhet a motor kenéshiány miatt?
Üdv,

 a benzinpumpánál tud szivárogni. Szerintem ne nagyon indítsd be. Cserélj pumpát (és olajat is természetesen) vagy van olyan pumpa, amit fel is lehet újítani. Nálam ez volt a gond.
Bandi
Nem elérhető Normogo
Hozzászólások: 2982


« Hozzászólás #76880 Dátum: 2016 Május 18, 07:58:40 »

Kösz a válaszokat!
Az lehet, hogy a motorolajba valahogy beszivárgott a benzin? Néztem az olajszintet, és jóval a maximum felett van, valamint benzinszagú az olaj. Most már van jó akksim is, beindítsam így? Vagy ha az olaj nagyon felhígult a benzinnel besülhet a motor kenéshiány miatt?

2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #76879 Dátum: 2016 Május 16, 12:54:09 »

Kb. másfél éve nem beindított Bogárnál mi a helyes eljárás az első indításnál, hogy ne károsodjon? Némi olaj van a gép alatt. Megnézem az olaj szintet, megtekerem a tengelyt párszor, bemegy az akksi, aztán mehet?
5 év diófa alatt állás után vettem az elözö bogaram.
Letakaritottam ugy,ahogy,olajszintet megnéztem(nem kellett pótolni)akksit betettem,kapott benzint a tankba,karbiba,aztán inditóztam.
2. próbálkozásra beröffent a gép.hörgött,rángatott,okádott a kipuffon mindent,aztán 25-30 mp múlva beállt a normális alapjárat,elkezdett szépen ketyegni.
viszont a fékek ugy be voltak állva,hogy 10-15-ször "vasalni" kellett!

Tóth Zoltán
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #76878 Dátum: 2016 Május 16, 12:28:38 »

Kb. másfél éve nem beindított Bogárnál mi a helyes eljárás az első indításnál, hogy ne károsodjon? Némi olaj van a gép alatt. Megnézem az olaj szintet, megtekerem a tengelyt párszor, bemegy az akksi, aztán mehet?
Karbit esetleg töltsd fel benzinnel, akkor annyit nem kell tekerned.
Nem elérhető Normogo
Hozzászólások: 2982


« Hozzászólás #76877 Dátum: 2016 Május 16, 11:46:45 »

Kb. másfél éve nem beindított Bogárnál mi a helyes eljárás az első indításnál, hogy ne károsodjon? Némi olaj van a gép alatt. Megnézem az olaj szintet, megtekerem a tengelyt párszor, bemegy az akksi, aztán mehet?

2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #76876 Dátum: 2016 Május 15, 22:27:06 »

de lehet hogy rosszul emléxem  és az egy alapjárati dúsító ami nem dúsít hanem szegényít melegen  Lips Sealed mondjuk tök mindegy mert úgy is szar....


1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Oldalak: 1 ... 88 89 90 91 92 [93] 94 95 96 97 98 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.136 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.