www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 19, 14:09:07

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 81 82 83 84 85 [86] 87 88 89 90 91 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13190693 alkalommal)
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #77195 Dátum: 2016 Szeptember 19, 09:59:55 »

Fotó vagy típus sokat segítene.

Az a baj, hogy csak a bekapcsoló gombot tudom kihúzni, de semmit sem csinál. Kis pöcök sincsen. Nem tudom, hogy számít e valamit, de az enyém csak az URH sávot fogja.
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77194 Dátum: 2016 Szeptember 19, 09:58:44 »

kihúzod a csatorna választót, behangolod, majd vissza alapállásba
Az a baj, hogy csak a bekapcsoló gombot tudom kihúzni, de semmit sem csinál. Kis pöcök sincsen. Nem tudom, hogy számít e valamit, de az enyém csak az URH sávot fogja.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #77193 Dátum: 2016 Szeptember 19, 09:00:31 »

Van valakinek gyári Blaupunkt rádiója? El tudná magyarázni, hogy hogyan kell a csatornákat "elmenteni"?
de nem tudja az összes rádió ezt az extrát. nálam pl kis piros pöckök voltak, amit manuálisan odateszel a skála elé. ha váltani akarsz, a piroshoz állítod a tekerentyűvel Grin
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #77192 Dátum: 2016 Szeptember 19, 07:52:03 »

Van valakinek gyári Blaupunkt rádiója? El tudná magyarázni, hogy hogyan kell a csatornákat "elmenteni"?
kihúzod a csatorna választót, behangolod, majd vissza alapállásba

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77191 Dátum: 2016 Szeptember 19, 06:50:06 »

Van valakinek gyári Blaupunkt rádiója? El tudná magyarázni, hogy hogyan kell a csatornákat "elmenteni"?
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #77190 Dátum: 2016 Szeptember 16, 12:42:33 »

ÜdVW,
ilyet nekünk is csinált az 1303-mas. Nálunk végül megadta magát a kuplung. Ki lett cserélve minden, azóta jó.
H.Bandi
Mit takar a minden? Lehet tudni?

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető HenczBandi
Hozzászólások: 54


« Hozzászólás #77189 Dátum: 2016 Szeptember 16, 12:38:56 »

Sziasztok!

Ha járó motornál nem tudom sebességbe rakni de ha leálltom akkor igen és utána egy út erejéig jó akkor merre keressem a hibát. Köszönöm.
ÜdVW,
ilyet nekünk is csinált az 1303-mas. Nálunk végül megadta magát a kuplung. Ki lett cserélve minden, azóta jó.
H.Bandi
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #77188 Dátum: 2016 Szeptember 15, 14:18:41 »

De miért? Nézz alá, vízszintes helyzetben. Gondolom vetted már le. Na.
nem ezt figyeltem mikor a kocsi alatt voltam, de meg fogom nézni, biztos igazatok van
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #77187 Dátum: 2016 Szeptember 15, 14:05:34 »

ok, köszönöm a tapasztalati leírást. szerintem ebből lehet tanulni.
tényleg nem gondoltam volna hogy a gumiharangból vissza tud jutni az olaj a váltóba.
De miért? Nézz alá, vízszintes helyzetben. Gondolom vetted már le. Na.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #77186 Dátum: 2016 Szeptember 15, 12:00:40 »

ok, köszönöm a tapasztalati leírást. szerintem ebből lehet tanulni.
tényleg nem gondoltam volna hogy a gumiharangból vissza tud jutni az olaj a váltóba.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #77185 Dátum: 2016 Szeptember 15, 11:48:37 »

Márpedig ki tud jönni nem kevés olaj és vissza is tud menni.

Most volt nálam egy ovál amibe mi csináltunk motort 2 éve és hozták, hogy elkezdett csöpögni az olaj a motorból. Alulról megnéztem, a jobbos harangon volt egy kb. 5mm hosszú szakadás a felső harmadnál. Ezen a kis lyukon annyi olajat vert ki a váltó, hogy azt a menetszél végigvitte a váltót tartó alváznyúlványon és a motor alja is tocsogott a váltóolajban. Forgás közben tud ám ott fröcsögni az olaj, illetve kanyarokban, berugózáskor is megy ki és be az olaj.

Tehát bár nem ömlik ki az olaj, ha szakad a gumi, nem ürül le a váltó, sok bogár biztos éveket eljár szakadt haranggal, de annak a gumiharangnak a funkciója kettős: nem engedi ki az olajat, nem engedi be a szennyeződést.

Lehet még ragozni, de ha kiszakad, ki kell cserélni és kész. 2500 Ft-ról és 1 órányi munkáról beszélünk.

szerinted vissza tud menni?
szerintem ha kijön pár csepp, akkor az a harang aljában gyűlik. de mitől ugrana vissza?

Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #77184 Dátum: 2016 Szeptember 15, 11:40:17 »

A pár csepp egy idő után elég sok tud lenni. De ahol kijön, vissza is talál.
Lengőtengelyesnél nem pár csepp van a féltengelyekben, és igen, inkább folyik, mint freccsen. Nézzetek meg egy robbantott rajzot. Némi műanyag pajzs van ott, de nyitott. Az keni a csapágyat is, csak a csapágynál van szimmering. Azért nem folyik ki az összes, mert kb. az olaj felső szintjénél van a féltengely (lsd. nívócsavar).

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #77183 Dátum: 2016 Szeptember 15, 11:22:50 »

szerinted vissza tud menni?
szerintem ha kijön pár csepp, akkor az a harang aljában gyűlik. de mitől ugrana vissza?
A pár csepp egy idő után elég sok tud lenni. De ahol kijön, vissza is talál.

Bácsi Győző
Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #77182 Dátum: 2016 Szeptember 15, 07:49:47 »

Jó olaj van benne?

Szerintem igen pár éve volt cserélve.
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #77181 Dátum: 2016 Szeptember 14, 22:58:17 »

Hát nekem is ez a furcsa hogy utána átmegyek a városon, 30 piros lámpa, üresbe rakom aztán zöldnél felváltok és hibátlan.
Jó olaj van benne?

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #77180 Dátum: 2016 Szeptember 14, 22:11:07 »

Ha egyik sebességet sem veszi, akkor szerintem a tengelykapcsoló nem emel ki eléggé (Pl. épp készül elszakadni a huzal.)
Akartam írni...
De a mondatod másik felével nem tudok mit kezdeni, mert ha ez lenne a hiba, akkor menet közben is recsegős lenne a váltás. Valamint beindításkor kinyomott kuplung mellett is érezni kéne, hogy mozdulni akar az autó.

Hát nekem is ez a furcsa hogy utána átmegyek a városon, 30 piros lámpa, üresbe rakom aztán zöldnél felváltok és hibátlan.
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #77179 Dátum: 2016 Szeptember 14, 20:24:43 »

Sziasztok!

Ha járó motornál nem tudom sebességbe rakni de ha leálltom akkor igen és utána egy út erejéig jó akkor merre keressem a hibát. Köszönöm.
Ha egyik sebességet sem veszi, akkor szerintem a tengelykapcsoló nem emel ki eléggé (Pl. épp készül elszakadni a huzal.)
Akartam írni...
De a mondatod másik felével nem tudok mit kezdeni, mert ha ez lenne a hiba, akkor menet közben is recsegős lenne a váltás. Valamint beindításkor kinyomott kuplung mellett is érezni kéne, hogy mozdulni akar az autó.
Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #77178 Dátum: 2016 Szeptember 14, 19:10:28 »

Sziasztok!

Ha járó motornál nem tudom sebességbe rakni de ha leálltom akkor igen és utána egy út erejéig jó akkor merre keressem a hibát. Köszönöm.
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #77177 Dátum: 2016 Szeptember 14, 18:36:31 »

Ki, milyen olajat ajánlana, Bogárba? Gyertyát?
Esetleg egy ékszíjcserés video?
 Evil

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77176 Dátum: 2016 Szeptember 14, 16:13:41 »

a kérdés költői volt

-lerágott csont kategória-

amúgy most akciós a botond -a második féláron- a mol kutaknál(én is ilyet használok.bár szidják sokan)
Mikor elküldtem már leesett! 😁
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #77175 Dátum: 2016 Szeptember 14, 13:44:07 »

Én a Mol Botond 20w-50-t raktam bele.
a kérdés költői volt

-lerágott csont kategória-

amúgy most akciós a botond -a második féláron- a mol kutaknál(én is ilyet használok.bár szidják sokan)
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77174 Dátum: 2016 Szeptember 14, 13:27:29 »

Ki, milyen olajat ajánlana, Bogárba? Gyertyát?
Esetleg egy ékszíjcserés video?
 Evil
Én a Mol Botond 20w-50-t raktam bele.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #77173 Dátum: 2016 Szeptember 14, 12:32:07 »

Ki, milyen olajat ajánlana, Bogárba? Gyertyát?
Esetleg egy ékszíjcserés video?
 Evil

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77172 Dátum: 2016 Szeptember 14, 12:21:01 »

De jó témát dobtam fel! 😃
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #77171 Dátum: 2016 Szeptember 14, 12:19:45 »

Aha. Kifele akármennyi, befele semmi. Értem... :-)
szerinted vissza tud menni?
szerintem ha kijön pár csepp, akkor az a harang aljában gyűlik. de mitől ugrana vissza?
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #77170 Dátum: 2016 Szeptember 14, 11:49:00 »

szerintem attól olajos féltengelyes, hogy a forgó féltengely egy csőben van elrejtve, ebben a csőben (a váltótól a kerékig) pedig jár egy kicsit az olaj a kanyartól, ki/berugózástól függően.  a keréknél pedig van szimmering, az tud is folyni ha baja van (vagy rosszul tették be). ettől olajos/olajsaras a dobfék belső oldala.
de a gumiharang alá bejutott olaj szerintem a életben vissza nem jut a váltóba
Aha. Kifele akármennyi, befele semmi. Értem... :-)

Bácsi Győző
1303LS
« Hozzászólás #77169 Dátum: 2016 Szeptember 14, 11:17:52 »

navárj.
 boccs, de ez kicsit túlzásnak tűnik Grin
Laikusoknak csakis túlzásokkal fogalmazok. Sokszor abból sem értenek.
Mondhatnám azt is, hogy kicsit csöpög nem baj, mert kevés olajjal is elmegy igénytelen jószág a bogár csak hajtani kell.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #77168 Dátum: 2016 Szeptember 14, 11:17:25 »

Attól olajos féltengelyes. És a kijutó olaj mellékesen a féltengely csapágyát is gondozza.
szerintem attól olajos féltengelyes, hogy a forgó féltengely egy csőben van elrejtve, ebben a csőben (a váltótól a kerékig) pedig jár egy kicsit az olaj a kanyartól, ki/berugózástól függően.  a keréknél pedig van szimmering, az tud is folyni ha baja van (vagy rosszul tették be). ettől olajos/olajsaras a dobfék belső oldala.
de a gumiharang alá bejutott olaj szerintem a életben vissza nem jut a váltóba
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #77167 Dátum: 2016 Szeptember 14, 10:38:34 »

navárj. te azt írtad, ha lyukas a harang, akkor kifolyik az olaj és a váltó üresen fog menni.
vagyis az olaj szerinted mindig kifolyik, bele a harangba, csak az ugye nem lyukas. így aztán visszajut a váltóba? vagy a harangban szinültig van olaj, és így ellennyomást képezve már nem folyik ki több?  Grin boccs, de ez kicsit túlzásnak tűnik Grin

addig rendben van, hogy lehet jönnek olajcseppek. de tönkremenni szerintem inkább attól tudna, ha oda bejut egy csomó homok, az a féltengely mozgása miatt kikoptatja a "csuklót" vagy félgömböt vagy mi van ott, és akkor tényleg még több olajat tud veszíteni. De a bejutó homok nyilván a fogaskerekeknek meg egyéb csúszó alkatrészeknek sem tesz jót és nem fog rendesen működni a váltó, vagy a difi..
Így én azt gondolom az inkább porvédő mint olaj kifolyás meggátló. nem?
Nincs nyomás. Sem csukló, sem félgömb. De tömítés sem. És nem kell ahhoz nagy dőlés, hogy az olajból kifelé is jusson Teljesen nem fog elfogyni, nyilvánvaló, de a kevés olaj is problémás. És a vadiúj váltók is olajban futnak, szóval ha csak a bejutó homok miatt megy tönkre a váltó, akkor a bogár váltó valami csoda, ami kenés nélkül is elfut. Csak jól le kell tömíteni... :-)

Bácsi Győző
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #77166 Dátum: 2016 Szeptember 14, 10:33:03 »

a gumiharang nem csak por és kosz elleni védelem?
szerinted oda kifolyik az olaj aztán vissza a váltóba?
Attól olajos féltengelyes. És a kijutó olaj mellékesen a féltengely csapágyát is gondozza.

Bácsi Győző
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #77165 Dátum: 2016 Szeptember 14, 09:22:54 »

Így én azt gondolom az inkább porvédő mint olaj kifolyás meggátló. nem?
De.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #77164 Dátum: 2016 Szeptember 14, 09:08:42 »

Ott bent nincs szimmering. Bár jól meg van csinálva, de a felverődő olaj az ott ki tud folyni. Mondjuk annyira nem, mint a cső közepén is a kerékcsapágyig.
navárj. te azt írtad, ha lyukas a harang, akkor kifolyik az olaj és a váltó üresen fog menni.
vagyis az olaj szerinted mindig kifolyik, bele a harangba, csak az ugye nem lyukas. így aztán visszajut a váltóba? vagy a harangban szinültig van olaj, és így ellennyomást képezve már nem folyik ki több?  Grin boccs, de ez kicsit túlzásnak tűnik Grin

addig rendben van, hogy lehet jönnek olajcseppek. de tönkremenni szerintem inkább attól tudna, ha oda bejut egy csomó homok, az a féltengely mozgása miatt kikoptatja a "csuklót" vagy félgömböt vagy mi van ott, és akkor tényleg még több olajat tud veszíteni. De a bejutó homok nyilván a fogaskerekeknek meg egyéb csúszó alkatrészeknek sem tesz jót és nem fog rendesen működni a váltó, vagy a difi..
Így én azt gondolom az inkább porvédő mint olaj kifolyás meggátló. nem?
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77163 Dátum: 2016 Szeptember 14, 08:28:30 »

a gumiharang nem csak por és kosz elleni védelem?
szerinted oda kifolyik az olaj aztán vissza a váltóba?
Gondolom ha olaj nélkül menne a váltó, azt hamar észrevenném. A kapcsoláson semmit nem veszek észre, hangja sincsen. Este aláfeküdtem, de csak annyit láttam, hogy koszos a gumiharang.
1303LS
« Hozzászólás #77162 Dátum: 2016 Szeptember 14, 08:16:42 »

a gumiharang nem csak por és kosz elleni védelem?
szerinted oda kifolyik az olaj aztán vissza a váltóba?
Ott bent nincs szimmering. Bár jól meg van csinálva, de a felverődő olaj az ott ki tud folyni. Mondjuk annyira nem, mint a cső közepén is a kerékcsapágyig.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #77161 Dátum: 2016 Szeptember 14, 07:36:53 »

Igen.
Kifolyik az olaj.
Olaj nélkül megy a váltó.
a gumiharang nem csak por és kosz elleni védelem?
szerinted oda kifolyik az olaj aztán vissza a váltóba?
1303LS
« Hozzászólás #77160 Dátum: 2016 Szeptember 14, 07:32:33 »

Emelőről megállapítható az állapota? Egyébként mi történik ha szakadt? Tönkremehet valami?
Igen.
Kifolyik az olaj.
Olaj nélkül megy a váltó.
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77159 Dátum: 2016 Szeptember 13, 20:12:33 »

Nem.
Emelőről megállapítható az állapota? Egyébként mi történik ha szakadt? Tönkremehet valami?
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #77158 Dátum: 2016 Szeptember 13, 18:51:36 »

Nem.
Akkor nem.  Tongue Nem emlékszem, hogy csatlakozik, de azért csak olajos lesz nem?

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #77157 Dátum: 2016 Szeptember 13, 18:14:28 »

Már olaj lenne alatta.
Nem.
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #77156 Dátum: 2016 Szeptember 13, 15:58:46 »

szerintem mindegyiknél gond ha szakadt, de nem drága az új gumiharang, ami annyiban tér el a gyáritól, hogy csavarok szorítják össze, így semmit nem kell szétszerelni, mégis feltehető ha aláfekszel. De a tiéd nem most lett felújítva? mégis szakadt? Az összecsavarozott él aztán álljon szerintem hátrafelé, bár erre talán más hiedelmek is vannak Smiley

 ez a fejlettebb konstrukció, az 1302-esek és 1303-asok ilyenek. meg a félautomata 1300as.




A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Oldalak: 1 ... 81 82 83 84 85 [86] 87 88 89 90 91 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.136 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.