www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 19, 07:35:24

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 76 77 78 79 80 [81] 82 83 84 85 86 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13185190 alkalommal)
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #77395 Dátum: 2017 Január 06, 16:53:08 »

Megtaláltam, hogy miért nem működött a állófűtés.
 

RNIE
« Hozzászólás #77394 Dátum: 2017 Január 04, 11:51:55 »




Köszi.Igen,185/14
Sárvédőkédert méterben hol kapok a nagyokon kívül?
« Utoljára szerkesztve: 2017 Január 04, 12:04:38 írta RNIE »
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #77393 Dátum: 2017 Január 04, 11:26:33 »

D motorhoz milyen gyertyát vegyek?
Illetve a váltóhoz milyen olajat és mennyit?
80W-90
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #77392 Dátum: 2017 Január 04, 10:42:26 »

D motorhoz milyen gyertyát vegyek?
Illetve a váltóhoz milyen olajat és mennyit?

2.5 liter váltóolaj:
http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/aug1971_thing/65.jpg
és feltételezem olyan ami a régi szabvány szerint is jó:
http://www.bogarhatu.hu/tudasbazis/index.php/V%C3%A1lt%C3%B3olaj

gyertyára azt írja pl Bosch V145T1:
http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/aug1971_thing/73.jpg
 de ugye rakhatsz bele megfelelő hőértékű platina meg több pólusút is, de nekem a normálissal sem volt bajom

jéé, a ('72-es) leírás azt írja ezen csak 14es kerekek vannak, az viszont 185 széles Shocked
http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/aug1971_thing.php

nem tudom milyen évjárat a tiéd, itt van több használati útmutató is:
http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/thing.php
Nem elérhető mikrobi
Hozzászólások: 2169


« Hozzászólás #77391 Dátum: 2017 Január 04, 10:40:17 »

Ha kiemelőkaros kuplungod van arról le tudod szedni azt az asztalkát(futógyűrűt) oszt jó lesz, ha új típusú szerkezeted van azon a futógyűrű fix rá van heftölve vagy préselve, azt nem tudod lebányászni, ilyenkor komplett csere.
Én is jártam már így, beszoptam én is. Anno aszonták az autósboltban hogy csak 1 fajta kuplungszerkezet létezik bogárhoz oszt jó lesz az rá, hát nem lett jó.

Leszedhető .. Már megtörtént.
Köszi
Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #77390 Dátum: 2017 Január 04, 10:35:19 »

Az asztalka alatt mit értesz? A kupplung szerkezeten lévő futógyűrűt vagy a váltón lévő megvezető csonkot?
Ha kiemelőkaros kuplungod van arról le tudod szedni azt az asztalkát(futógyűrűt) oszt jó lesz, ha új típusú szerkezeted van azon a futógyűrű fix rá van heftölve vagy préselve, azt nem tudod lebányászni, ilyenkor komplett csere.
Én is jártam már így, beszoptam én is. Anno aszonták az autósboltban hogy csak 1 fajta kuplungszerkezet létezik bogárhoz oszt jó lesz az rá, hát nem lett jó.
Nem elérhető mikrobi
Hozzászólások: 2169


« Hozzászólás #77389 Dátum: 2017 Január 04, 09:41:53 »

leveheted az asztalkát a kuplungról bár a kinyomó karok így 300ezer km helyett csak kb150ezret bírnak Roll Eyes

Az asztalka alatt mit értesz? A kupplung szerkezeten lévő futógyűrűt vagy a váltón lévő megvezető csonkot?
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #77388 Dátum: 2017 Január 04, 09:03:06 »

köszönöm. én is közben találtam  hogy 1970.07től változott

a kérdés,.. csak a futógyűrű a különbség?
tehát a futógyűrű lebányászása után pont ugyanúgy működik mint  a gyűrű nélküli?

a problémám hogy  a nagytudású szerelő rosszat rendelt annak idején/vagy rosszat küldtek- már nem fog kiderülni/ és ahelyett hogy kicseréltette volna, ráerőszakolta a motort a  váltóra, ebből adódott a kupplung sírása.. igy sikeresen eldarálta  a vezetőhüvely végét is..
még szerencse hogy az autó maga még egy métert sem ment..


leveheted az asztalkát a kuplungról bár a kinyomó karok így 300ezer km helyett csak kb150ezret bírnak Roll Eyes

Nem elérhető mikrobi
Hozzászólások: 2169


« Hozzászólás #77387 Dátum: 2017 Január 03, 22:13:16 »

köszönöm. én is közben találtam  hogy 1970.07től változott

a kérdés,.. csak a futógyűrű a különbség?
tehát a futógyűrű lebányászása után pont ugyanúgy működik mint  a gyűrű nélküli?

a problémám hogy  a nagytudású szerelő rosszat rendelt annak idején/vagy rosszat küldtek- már nem fog kiderülni/ és ahelyett hogy kicseréltette volna, ráerőszakolta a motort a  váltóra, ebből adódott a kupplung sírása.. igy sikeresen eldarálta  a vezetőhüvely végét is..
még szerencse hogy az autó maga még egy métert sem ment..


A nem futógyűrős  vezetőhüvelyes kinyomócsapágyhoz való (újabb fajta)
Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #77386 Dátum: 2017 Január 03, 21:35:30 »

szakértőkhöz
mi a  különbség a két alkatrész közt ?     
kuplung kinyomó szerkezet
kuplung kinyomó szerkezet futógyűrűs


és mielőtt  valaki okosan megmondja hogy  a  futógyűrű.... :-)
komolyabb válaszra lennék kiváncsi
melyik milyen motorhoz való?


A nem futógyűrős  vezetőhüvelyes kinyomócsapágyhoz való (újabb fajta)
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #77385 Dátum: 2017 Január 03, 20:46:06 »

szakértőkhöz
mi a  különbség a két alkatrész közt ?     
kuplung kinyomó szerkezet
kuplung kinyomó szerkezet futógyűrűs


és mielőtt  valaki okosan megmondja hogy  a  futógyűrű.... :-)
komolyabb válaszra lennék kiváncsi
melyik milyen motorhoz való?

Nem motorfüggő. Kinyomócsapágytól inkább.
« Utoljára szerkesztve: 2017 Január 03, 20:47:37 írta ABF-932 »

Bácsi Győző
Nem elérhető mikrobi
Hozzászólások: 2169


« Hozzászólás #77384 Dátum: 2017 Január 03, 20:06:40 »

szakértőkhöz
mi a  különbség a két alkatrész közt ?     
kuplung kinyomó szerkezet
kuplung kinyomó szerkezet futógyűrűs


és mielőtt  valaki okosan megmondja hogy  a  futógyűrű.... :-)
komolyabb válaszra lennék kiváncsi
melyik milyen motorhoz való?
RNIE
« Hozzászólás #77383 Dátum: 2017 Január 03, 19:57:06 »

D motorhoz milyen gyertyát vegyek?
Illetve a váltóhoz milyen olajat és mennyit?
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #77382 Dátum: 2017 Január 02, 12:59:31 »

Kint szar idő bent pedig meleg ,darts meg még nincs csak később. Így hát olvasgatok és merülnek fel kérdések kíváncsiságból.
Pl.:bogi 1200-1300 motornál (alap nem tuning) milyen kompresszió különbséget mérhetünk hideg és meleg motornál? Bocs ha hülye a kérdés ,csak úgy jött. Lehet a front teszi Grin Grin Grin

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #77381 Dátum: 2016 December 31, 19:38:41 »

A lakkot javítsd ki rajta, az a lelke. Ha nem rozsdál, sosem törik el.

Typ 3 első futómű szétszedve. Csak úgy érdekesség képpen. Elütöttem az idő délelőtt. Nem tudtam, hogy nem torziós lapok vannak elöl. Valaki mondta vagy olvastam még régebben hogy biztonsági okokból van több darabból a torzió elöl azért nem is értem miért rudas a typ3. Eltörik oszt cumi.
BUÉK
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #77380 Dátum: 2016 December 31, 09:26:08 »

Typ 3 első futómű szétszedve. Csak úgy érdekesség képpen. Elütöttem az idő délelőtt. Nem tudtam, hogy nem torziós lapok vannak elöl. Valaki mondta vagy olvastam még régebben hogy biztonsági okokból van több darabból a torzió elöl azért nem is értem miért rudas a typ3. Eltörik oszt cumi.
BUÉK
van ilyen futóművem bagóért odaadnám vagy alkatrészekre is cserélném (tavasszal kiviszem a méhbe alvázfejjel együtt) nem rohadt lengőkarok is vannak hozzá

Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #77379 Dátum: 2016 December 30, 20:18:54 »

Typ 3 első futómű szétszedve. Csak úgy érdekesség képpen. Elütöttem az idő délelőtt. Nem tudtam, hogy nem torziós lapok vannak elöl. Valaki mondta vagy olvastam még régebben hogy biztonsági okokból van több darabból a torzió elöl azért nem is értem miért rudas a typ3. Eltörik oszt cumi.
BUÉK
1303LS
« Hozzászólás #77378 Dátum: 2016 December 28, 19:22:17 »

Az rengeteg pénz egy vecsési "zsidónak".  Grin
Meg ez is eszembe jutott:
"Nem vagyunk olyan gazdagok, hogy olcsón vásároljunk.
De sznob módra sem szeretünk költeni."
1303LS
« Hozzászólás #77377 Dátum: 2016 December 28, 11:04:51 »

Az rengeteg pénz egy vecsési "zsidónak".  Grin
Szoktam mondani, hogy "azért engedhetem meg magamnak, mert nem engedem meg magamnak".  Cheesy
1303LS
« Hozzászólás #77376 Dátum: 2016 December 28, 11:01:54 »

1000 Ft egy ékszíj.Tökre megéri nem venni újat.
Van egy csomó alkatrész egy kocsiban ami 1000Ft körül van. Na, hajrá cserélni mindent, azonnal.  Cheesy
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #77375 Dátum: 2016 December 28, 10:53:37 »

2015 február 1.6-os motorom elkészült/by SzabóMiki/ 20-50 került bele,
semmi olajfogyasztás
télen kevés használat semmi gond
nyáron nagy meleg nem higul fel(gyoma 35 fok hazafelé 90-100 utazó)

elötte: D 1200 15-40 jó moci ,nagy melegben alapjárat olajlámpa pislákol/aztán visszahűl és minden ok/

mindenki azt rak bele amit akar, ezek az én tapasztalataim.....
Amióta van hőmérőm, azóta látszik szépen, hogy a késői 1200 -es fúvókázása eléggé szegény gyárilag (főleg a féklevegő, a 30PICT3 karbinál), emiatt 20 fok feletti külső hőmérsékletnél erősebben melegszik a motor (akár 90-100 fokig), ahol már elhígul a legtöbb olaj. (Átfúvókázva stabil 80 fok és plusz 1,5 liter fogyasztás...)

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13424


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #77374 Dátum: 2016 December 28, 09:47:35 »

10W-40, 15W-40,
Tuningnál:10W-60

20W-50 amikor már orrán száján fossa az olajat. Akkor még érdemes Finist is tölteni bele, úgy hamarabb lesz a motorgenerál.

Jééé van wiki is:http://www.bogarhatu.hu/tudasbazis/index.php/Motorolaj

Remélem valaki olvassa, mert elég sok meló van benne.

2015 február 1.6-os motorom elkészült/by SzabóMiki/ 20-50 került bele,
semmi olajfogyasztás
télen kevés használat semmi gond
nyáron nagy meleg nem higul fel(gyoma 35 fok hazafelé 90-100 utazó)

elötte: D 1200 15-40 jó moci ,nagy melegben alapjárat olajlámpa pislákol/aztán visszahűl és minden ok/

mindenki azt rak bele amit akar, ezek az én tapasztalataim.....

Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #77373 Dátum: 2016 December 28, 09:35:05 »

1000 Ft egy ékszíj.Tökre megéri nem venni újat.
Persze, csak minek...
Jó, tudom, itt mindenki 500 km -enként cserél gyertyát is... hajrá! Smiley

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #77372 Dátum: 2016 December 28, 09:06:13 »

Bogár motor, D' ->GULF 20w-50
10W-40, 15W-40,
Tuningnál:10W-60

20W-50 amikor már orrán száján fossa az olajat. Akkor még érdemes Finist is tölteni bele, úgy hamarabb lesz a motorgenerál.

Jééé van wiki is:http://www.bogarhatu.hu/tudasbazis/index.php/Motorolaj

Remélem valaki olvassa, mert elég sok meló van benne.
« Utoljára szerkesztve: 2016 December 28, 09:13:10 írta abes »
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #77371 Dátum: 2016 December 28, 09:04:19 »

1000 Ft egy ékszíj.Tökre megéri nem venni újat.
Az rengeteg pénz egy vecsési "zsidónak".  Grin
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #77370 Dátum: 2016 December 28, 09:03:19 »

Mindig figyelem ezt az ékszíjparát.
Szakadt már el valakinek pár éves szíj a bogáron?
Nekem az a szíj van rajta amivel vettem. Már akkor kopottas volt, mentem vele 45ezret. Jedi vagyok?
Ja nekem beszakadt a szíj és csapkodott a motortérben.
RNIE
« Hozzászólás #77369 Dátum: 2016 December 28, 09:03:12 »

Nem, nálam ugyanez. Na meg mi van, ha elszakad? Leáll a generátor. Na bumm, kicserélni a szíjat 5 perc?
1000 Ft egy ékszíj.Tökre megéri nem venni újat.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #77368 Dátum: 2016 December 28, 08:36:35 »

Nem, nálam ugyanez. Na meg mi van, ha elszakad? Leáll a generátor. Na bumm, kicserélni a szíjat 5 perc?
5 perc?  Grin

Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #77367 Dátum: 2016 December 28, 08:23:15 »

Tessék:
Bogár motor-->MOL BOTOND vagy jobb.
Bogár motor, D' ->GULF 20w-50

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #77366 Dátum: 2016 December 28, 08:14:44 »

Mindig figyelem ezt az ékszíjparát.
Szakadt már el valakinek pár éves szíj a bogáron?
Nekem az a szíj van rajta amivel vettem. Már akkor kopottas volt, mentem vele 45ezret. Jedi vagyok?
Nem, nálam ugyanez. Na meg mi van, ha elszakad? Leáll a generátor. Na bumm, kicserélni a szíjat 5 perc?

VW Beetle - the original since 1938
1303LS
« Hozzászólás #77365 Dátum: 2016 December 28, 08:09:44 »

Én Bogárban- ha minden működik - olajat cserélnék (motor, váltó, fék). Ékszíjat állapottól függően (és betennék egyet, ha elszakad, legyen másik; ja és töltsd le a telcsidre az ékszíjcserés videót :-))

Mindig figyelem ezt az ékszíjparát.
Szakadt már el valakinek pár éves szíj a bogáron?
Nekem az a szíj van rajta amivel vettem. Már akkor kopottas volt, mentem vele 45ezret. Jedi vagyok?
1303LS
« Hozzászólás #77364 Dátum: 2016 December 28, 08:07:58 »

Kellene nyitni egy táblázatot ahová be lehetne írni a motor típusát valamint az olajat ami belekerül. Lássuk milyen sokszínűek a felhasználók.
Tessék:
Bogár motor-->MOL BOTOND vagy jobb.
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #77363 Dátum: 2016 December 28, 08:05:12 »

Majd megmondják az okosok az olaj minőségét. Én már nem merek állást foglalni.
Kellene nyitni egy táblázatot ahová be lehetne írni a motor típusát valamint az olajat ami belekerül. Lássuk milyen sokszínűek a felhasználók.

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #77362 Dátum: 2016 December 27, 22:12:14 »

Olajcserékhez manual jutúbon?Vagy Bélám átjön szögelni szép napfényes délelőtt...
Milyen olajak kellenek és mennyi?
D motorkód
Gyertya milyen?
Majd megmondják az okosok az olaj minőségét. Én már nem merek állást foglalni.
Csak süssön a nap. Pénteken már nem dolgozom.
Szeretem a D-s motort. Kimegy a világból. Igaz Maxi?  Wink

RNIE
« Hozzászólás #77361 Dátum: 2016 December 27, 20:53:03 »

Olajcserékhez manual jutúbon?Vagy Bélám átjön szögelni szép napfényes délelőtt...
Milyen olajak kellenek és mennyi?
D motorkód
Gyertya milyen?
« Utoljára szerkesztve: 2016 December 27, 21:45:51 írta RNIE »
RNIE
« Hozzászólás #77360 Dátum: 2016 December 27, 20:48:21 »

Én Bogárban- ha minden működik - olajat cserélnék (motor, váltó, fék). Ékszíjat állapottól függően (és betennék egyet, ha elszakad, legyen másik; ja és töltsd le a telcsidre az ékszíjcserés videót :-))

Köszi.Azt mindenképp  Grin
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #77359 Dátum: 2016 December 27, 20:18:22 »

Én Bogárban- ha minden működik - olajat cserélnék (motor, váltó, fék). Ékszíjat állapottól függően (és betennék egyet, ha elszakad, legyen másik; ja és töltsd le a telcsidre az ékszíjcserés videót :-))

Frissen vett autóban mit érdemes cserélni?Gyertyák,ékszíj und...?
RNIE
« Hozzászólás #77358 Dátum: 2016 December 27, 20:11:03 »

Frissen vett autóban mit érdemes cserélni?Gyertyák,ékszíj und...?
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #77357 Dátum: 2016 December 22, 19:35:45 »

bogárnál az ablakmosó cső cseréje mekkora szopás? hozzáférhető a fúvóka alja, vagy le kell venni a kasztnit hozzá? Smiley illetve milyen átmérőjű a cső?

köszi!
pik-pak  de fogalmam sincs hány milis 5vagy 6

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #77356 Dátum: 2016 December 22, 16:30:52 »

bogárnál az ablakmosó cső cseréje mekkora szopás? hozzáférhető a fúvóka alja, vagy le kell venni a kasztnit hozzá? Smiley illetve milyen átmérőjű a cső?

köszi!
szerintem a rádió és a fűtés/szellőzés vezetékek fognak leginkább zavarni. Ha a rádiót könnyen ki tudod tolni a beltér felé, akkor nem hiszem hogy bonyolult lenne.
Oldalak: 1 ... 76 77 78 79 80 [81] 82 83 84 85 86 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.127 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.