www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 28, 23:59:02

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921353 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 74 75 76 77 78 [79] 80 81 82 83 84 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14748625 alkalommal)
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #77491 Dátum: 2017 Február 08, 09:07:12 »

Köszönöm a válaszokat.

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
1303LS
« Hozzászólás #77490 Dátum: 2017 Február 08, 06:34:23 »

Sziasztok! Ha az olajnyomás szabályozó rugó(gyenge) gyengül akkor az olajhőfok emelkedni fog? Ha esetleg erősebb kerül bele akkor nem melegszik kellőképp a motor? Hogy is van ez? Valaki mért már rugóerőt kiszerelve esetleg?
Először is ketté kell választani a dolgot.
Az olajnyomás SZABÁLYOZÓ szelep az egy egyszerű túlnyomásszelep. A motor hátulján z olajkör végén helyezkedik el és gyakorlatilag csak a hidegen megnövekvő, esetleg túlforgatott motor magas olajnyomását vezeti el. Szerintem Te nem erre gondolsz.
Amire gondolhatsz az csak az olaj áramlási irányát változtatja, nagyobb nyomásnál, sűrűbb hideg olajnál nyit és engedi közvetlenül IS a csapágyak felé az olajat, így védve az olajhűtőt, egy esetleges szétnyomástól. Gyakorlatilag megkerülve az olajhűtőt.
Ha az elsőként említett rugója törik el, vagy ragad nyitottan meg a szelep, akkor kevés lesz az egész rendszerben a nyomás, ettől nem melegedni fog a motor, hanem simán tönkremegy.
A "megkerülő" szelep rugó törése, nyitva leragadása esetén jelentkezhet olajmelegedés, mert kevesebb fog a hűtőn átmenni, olajnyomásban viszont nem lesz változás csak az áramlási útban.
Azonban ezek a szelepek nem igazán szoktak tönkremenni. Ha az olajnyomásmérő ponton OK-s a nyomás hidegen/melegen akkor ne idegesítsd magad. Olajnyomásműszer is csak ingerszegény életvitel mellett, elsivárosodott lelkivilágnál kell egy bogárba.
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #77489 Dátum: 2017 Február 08, 06:03:42 »

Sziasztok! Ha az olajnyomás szabályozó rugó(gyenge) gyengül akkor az olajhőfok emelkedni fog? Ha esetleg erősebb kerül bele akkor nem melegszik kellőképp a motor? Hogy is van ez? Valaki mért már rugóerőt kiszerelve esetleg?
Csekély műszaki ismereteim azt súgják, hogy a melegedés a nagyobb nyomással növekszik.

Bácsi Győző
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #77488 Dátum: 2017 Február 07, 10:16:47 »

Sziasztok! Ha az olajnyomás szabályozó rugó(gyenge) gyengül akkor az olajhőfok emelkedni fog? Ha esetleg erősebb kerül bele akkor nem melegszik kellőképp a motor? Hogy is van ez? Valaki mért már rugóerőt kiszerelve esetleg?

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #77487 Dátum: 2017 Február 03, 20:32:36 »

Egy ujabb kocsi...és más csak az extrák vannak hátra




WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #77486 Dátum: 2017 Február 02, 20:43:32 »

Grin Grin Grin Köszi a meghívást!  , tutkó, hogy ott leszünk!
Nyugi!  Cool Wink

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2019 Hyundai Ioniq Electric
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #77485 Dátum: 2017 Február 02, 20:24:51 »

Bomba italok, Coca Cola és rózsaszínű kupakos HP.  Grin Tiszta büfékocsi! Jöhetsz a Piknikre!  Wink
Grin Grin Grin Köszi a meghívást!  , tutkó, hogy ott leszünk!

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #77484 Dátum: 2017 Február 02, 19:21:33 »

..................és a bambuszpolc is Cheesy (miután gyártottam hozzá tartót)
Bomba italok, Coca Cola és rózsaszínű kupakos HP.  Grin Tiszta büfékocsi! Jöhetsz a Piknikre!  Wink

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2019 Hyundai Ioniq Electric
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #77483 Dátum: 2017 Február 02, 15:56:27 »

Szép lett, gratulálok!!  Wink Grin
Köszönöm!

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #77482 Dátum: 2017 Február 02, 12:37:06 »

Ma 52éves a Bogink Cheesy Szülinapjára be is kerültek az eredeti kárpitok! (már felújítás után)

Szép lett, gratulálok!!  Wink Grin

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #77481 Dátum: 2017 Február 02, 12:30:34 »

Szép lett. Gratulálok! 
Köszönöm Szépen!

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #77480 Dátum: 2017 Február 02, 12:28:41 »

Ma 52éves a Bogink Cheesy Szülinapjára be is kerültek az eredeti kárpitok! (már felújítás után)

Szép lett. Gratulálok! 

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #77479 Dátum: 2017 Február 02, 12:21:54 »

Felújítás előtt (nem kis szerencsémre nagggyon jó alapot tudtam szerezni):

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #77478 Dátum: 2017 Február 02, 12:17:44 »

Ma 52éves a Bogink Cheesy Szülinapjára be is kerültek az eredeti kárpitok! (már felújítás után)
..................és a bambuszpolc is Cheesy (miután gyártottam hozzá tartót)

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #77477 Dátum: 2017 Február 02, 12:14:59 »

Ma 52éves a Bogink Cheesy Szülinapjára be is kerültek az eredeti kárpitok! (már felújítás után)

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #77476 Dátum: 2017 Január 30, 09:58:25 »

Akkor használd.

Hogy is mondták a régi öregek? "Minden bontás, egy rontás..."
Nekem is voltak "ötleteim" a motorommal kapcsolatban, aztán a Szabó Mikike szépen leoltott, mondván majd, ha baja lesz, akkor hozzányúlunk... addig nem! És asszem igaza volt...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #77475 Dátum: 2017 Január 30, 09:53:56 »

de a működésével nincsen baj.
Akkor használd.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #77474 Dátum: 2017 Január 30, 08:37:05 »

En azt hallottam, hogy 50 ezrenként érdemes cserélni a motort. Mert addigra az 1000km -enként cserélt gyertyák miatt annyi spén kerül a csapágyakba, hogy a főtengely kopogása miatt nem hallod meg, kell-e szelepet cserélni.
Wink

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77473 Dátum: 2017 Január 30, 07:44:39 »

kb tök mindegy mennyire igaz...
attól függően menyit akarsz-tudsz költeni és milyen bogarat szeretnél és mire fogod használni

-lent vannak a hengerfejek? nézesd meg őket szakemberrel

-nincsenek lent de ismert a motor múltja és jól is működik: nincs teendő

-nincsenek lent és nem ismert a motor múltja és szeretnél biztosra menni-$-
vagy nem jól működik és a jelek alapján a szelepekkel lehet gond: gépműhely felújítás- ahol nem az új szelepek-ára lesz a nagy költség


ja és 100000 km-t manapság bogarazni nem gyakori, nekem 6-7 évente jön össze
legutóbb a szeleprugók rogytak meg, azért nem zártak jól a szelepek és szükséges volt rendbe tenni a hengerfejeket









Igazából nem ismerem a motor előéletét, de a működésével nincsen baj.
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5804


redgear.hu

« Hozzászólás #77472 Dátum: 2017 Január 29, 15:02:33 »

Találtam egy régi Totalcar cikket a Hoffer szervízről. Ott írták, hogy a kipufogószelepeket 100 ezer kilóméterenként cserélni kell. Ez mennyire igaz?
kb tök mindegy mennyire igaz...
attól függően menyit akarsz-tudsz költeni és milyen bogarat szeretnél és mire fogod használni

-lent vannak a hengerfejek? nézesd meg őket szakemberrel

-nincsenek lent de ismert a motor múltja és jól is működik: nincs teendő

-nincsenek lent és nem ismert a motor múltja és szeretnél biztosra menni-$-
vagy nem jól működik és a jelek alapján a szelepekkel lehet gond: gépműhely felújítás- ahol nem az új szelepek-ára lesz a nagy költség

ja és 100000 km-t manapság bogarazni nem gyakori, nekem 6-7 évente jön össze
legutóbb a szeleprugók rogytak meg, azért nem zártak jól a szelepek és szükséges volt rendbe tenni a hengerfejeket




Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77471 Dátum: 2017 Január 29, 12:06:58 »

Találtam egy régi Totalcar cikket a Hoffer szervízről. Ott írták, hogy a kipufogószelepeket 100 ezer kilóméterenként cserélni kell. Ez mennyire igaz?
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77470 Dátum: 2017 Január 24, 06:04:09 »

Igazából csak a Láng autóban néztem, de ott csak a honlapon szerepel, még rendelni sem rendelnek ha kell. Ezért nem néztem meg a többi nagykerest.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #77469 Dátum: 2017 Január 23, 19:24:37 »

Pontosan, most néztem: Utcáról, kedvezmény nélkül 224 Ft a Reinz. Gondolom Bárdinál sem drágább...

Nem kell mindenért bogárboltba rohanni.

bárdinál elring van ,kedvezménnyel 100pár forint

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #77468 Dátum: 2017 Január 23, 19:04:03 »

Pontosan, most néztem: Utcáról, kedvezmény nélkül 224 Ft a Reinz. Gondolom Bárdinál sem drágább...

Nem kell mindenért bogárboltba rohanni.

Unix nincs a környéken? 230 pénz...

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #77467 Dátum: 2017 Január 23, 18:17:28 »

Akkor veszek két új tömítést. Igazából csak azért akartam megspórolni, mert a postaköltség több, mint az alkatrész ár.
Unix nincs a környéken? 230 pénz...
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77466 Dátum: 2017 Január 23, 16:09:01 »

Én szezononként szoktam a saját és mások bogarát szervizelni (nem jellemző, hogy futnak egy évben 5ezret). Ez olajcseréből, szelephézag-gyújtás-karbi ellenőrzésből és állításból áll. Én ilyenkor mindig cserélek. Ha már van egy szezon a tömítésben, akkor az beült a helyére, kicsit kikeményedett, másodszorra nem biztos, hogy tömít. Egy szerviz költségébe ez belefér.

Én csak 2 esetben nem cserélek tömítést:

1. ha friss motort raktam össze és az állványon járatás után leellenőrzöm a szelephézagot.
2. ha út szélén kényszerülök szerelni.

Akkor veszek két új tömítést. Igazából csak azért akartam megspórolni, mert a postaköltség több, mint az alkatrész ár.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #77465 Dátum: 2017 Január 23, 15:13:51 »

Javítottam.  Wink

illetve 2esetben nem , én is pont ezt írtam volna de megspóroltad nekem 


Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #77464 Dátum: 2017 Január 23, 15:01:14 »

Én szezononként szoktam a saját és mások bogarát szervizelni (nem jellemző, hogy futnak egy évben 5ezret). Ez olajcseréből, szelephézag-gyújtás-karbi ellenőrzésből és állításból áll. Én ilyenkor mindig cserélek. Ha már van egy szezon a tömítésben, akkor az beült a helyére, kicsit kikeményedett, másodszorra nem biztos, hogy tömít. Egy szerviz költségébe ez belefér.

Én csak 2 esetben cserélek tömítést:

1. ha friss motort raktam össze és az állványon járatás után leellenőrzöm a szelephézagot.
2. ha út szélén kényszerülök szerelni.

illetve 2esetben nem , én is pont ezt írtam volna de megspóroltad nekem 

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #77463 Dátum: 2017 Január 23, 14:03:25 »

Én szezononként szoktam a saját és mások bogarát szervizelni (nem jellemző, hogy futnak egy évben 5ezret). Ez olajcseréből, szelephézag-gyújtás-karbi ellenőrzésből és állításból áll. Én ilyenkor mindig cserélek. Ha már van egy szezon a tömítésben, akkor az beült a helyére, kicsit kikeményedett, másodszorra nem biztos, hogy tömít. Egy szerviz költségébe ez belefér.

Én csak 2 esetben nem cserélek tömítést:

1. ha friss motort raktam össze és az állványon járatás után leellenőrzöm a szelephézagot.
2. ha út szélén kényszerülök szerelni.

Sziasztok!
Rég jártam erre, de szokás szerint segítségre van szükségem. Tavasszal esedékes lesz a szelephézag állítás. Szoktatok ilyenkor szelepfedél tömítést cserélni? Vagy ez elhanygolható?
Előre is köszönöm!
« Utoljára szerkesztve: 2017 Január 23, 15:13:19 írta callook »

Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #77462 Dátum: 2017 Január 23, 13:48:46 »

Sziasztok!
Rég jártam erre, de szokás szerint segítségre van szükségem. Tavasszal esedékes lesz a szelephézag állítás. Szoktatok ilyenkor szelepfedél tömítést cserélni? Vagy ez elhanygolható?
Előre is köszönöm!
Én vennék két újat, és a régivel összeraknám, ha folyik az olaj egy mozdulattal cserélhető. Ha gumirozott a régi parafa tömítés, és nem régebbi 5 évnél, akkor akár jó is lehet a régi. Zsigulimon sima gumi tömítés van, és 3X raktam vissza és hibátlan. Ott viszont csavarok fogják, és a parafa az tönkre megy. Bogárnál más a szituáció. Ebből látszik, hogy jobb konstrukció. Én biztos azt csinálnám amit az elején leírtam neked.
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77461 Dátum: 2017 Január 23, 11:11:47 »

Sziasztok!
Rég jártam erre, de szokás szerint segítségre van szükségem. Tavasszal esedékes lesz a szelephézag állítás. Szoktatok ilyenkor szelepfedél tömítést cserélni? Vagy ez elhanygolható?
Előre is köszönöm!
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19078

« Hozzászólás #77460 Dátum: 2017 Január 20, 19:33:28 »

olvastam,meg van a véleményem... Cool

halljuk, halljuk!!    Wink

komolyan!
Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13425


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #77459 Dátum: 2017 Január 20, 19:27:35 »

.. vélemény??? (mint a legilletékesebbtől  Wink )

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2017/01/19/teligumi_7fok/
olvastam,meg van a véleményem... Cool

Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19078

« Hozzászólás #77458 Dátum: 2017 Január 20, 18:30:20 »

.. vélemény??? (mint a legilletékesebbtől  Wink )

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2017/01/19/teligumi_7fok/
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #77457 Dátum: 2017 Január 18, 17:22:43 »


itt más a kézi munka





WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #77456 Dátum: 2017 Január 18, 16:45:13 »

Így a mozgató kar hidegen lentebb ér.
de az nem olyan könnyen látszik kívülről, frissen leállított motornál.

míg ha benyúl az ember a kutyaház mögé akkor talán érzi (és ott nem is égeti meg a kezét), hogy az a rugókkal előfeszített lemezcsík ami a lamellákat mozgatja az melyik oldalon van. talán erre vonatkozott a kérdés, hogy melyik oldal a nyitott, melyik a zárt. vagy lehet hogy a lamellák tengelyén lehet érezni azt a pipa alakú végződést, csak vajon melyik a nyitott állás és melyik a zárt? én nem emlékszem és nem vagyok bogár közelében
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #77455 Dátum: 2017 Január 18, 16:38:08 »

Ez hol volt?

Ahol a papír cső belecsatlakozik a dobba, ott volt belepattintva.
A termosztát hidegen összemegy, melegen kitágul. Így a mozgató kar hidegen lentebb ér.

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #77454 Dátum: 2017 Január 18, 16:36:18 »

Hát ez az, hogy még langyi sem jön. Lehet, hogy a motor nem is melegszik be? Azt hogy tudnám megnézni? A termosztáttal mozgatott csappanytyúnak van a házon kívül egy kis karja annnak, hogy kellene állni hideg és meleg motornál?
hány km-t / hány percet mentél egyfolytában?
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #77453 Dátum: 2017 Január 18, 16:33:38 »

Ellenőrizd hogy ki vannak-e véve a szűkítők, nehogy úgy járj mint én  Grin  Grin  Grin
Ez hol volt?

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #77452 Dátum: 2017 Január 18, 16:33:23 »

Érdemes megnézni, hogy a csappantyúkat teljesen nyitja -e a kar, mint Donát is írta. Rengeteget számít, többet, mint várná az ember (nekem pl. a két oldal nem egyforma, és erősen érezni).
A másik, ilyen hidegben egyszerűen nem olyan meleg a motor, és ha fordulat sincs, akkor kevés a meleg (langyosat aránylag hamar fúj, de rendes meleget nem).
Hát ez az, hogy még langyi sem jön. Lehet, hogy a motor nem is melegszik be? Azt hogy tudnám megnézni? A termosztáttal mozgatott csappanytyúnak van a házon kívül egy kis karja annnak, hogy kellene állni hideg és meleg motornál?

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Oldalak: 1 ... 74 75 76 77 78 [79] 80 81 82 83 84 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.154 másodperc alatt készült el 19 lekéréssel.