www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2024 Március 28, 23:29:12

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Tawaszi Rallye
Budapest
2024. május 11.
920121 Hozzaszólás 218 Témában írta 1606 Felhasználó
Legújabb tag: Stoye
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 27 28 29 30 31 [32] 33 34 35 36 37 ... 2014
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 10565282 alkalommal)
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5774


redgear.hu

« Hozzászólás #79287 Dátum: 2019 Június 19, 08:10:34 »

Este a sörök megvoltak, szóval ez a feketeség egy viszonylag kemény szivacs, 2 mm vastag, öntapadós.
köszi a leírást,képen nem látom mintha a széle le lenne gömbölyítve(?)
vagy az alap kasztnilemezre idomul az ívesedik?

ami izgalmas nekem☺ hogy hogyan fog majd a kárpitanyag egységes ívesre feszülni
tud-e majd ez az anyag besimulni és ott-olyan marad-e? mert hogy a gyári az ilyen kenderkócszerü formázható és nem visszarúgós anyag
remélem alaptalan a félelmem.... szurkolok☺

Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3046


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #79286 Dátum: 2019 Június 19, 06:22:01 »

jól néz ki
ez hogyan, honnan, milyen anyag, írhatnál róla (2 sör között)☺
Este a sörök megvoltak, szóval ez a feketeség egy viszonylag kemény szivacs, 2 mm vastag, öntapadós. A nevét majd kitudakolom a kárpitostól, mert tőle van. Ember a hátoldali fóliára rárajzolja az éppen aktuális formát, ollóval kivágás, majd ragasztás. Elméletileg könnyű feladat, de a bogár minden irányból is íves, ferde, görbe részeire kitalálni a megfelelő méretet na az sok idő. Én több helyen sima csomagolópapírból alkottam meg előbb a formát és az alapján lettek meg a szivacsdarabok. Általában úgy, hogy a papírmintát 3-4-szer módosítottam, illesztettem. Nagyon erősen ragad, szóval ha belekezdünk akkor már nincs sok választásunk. pontosabban a frissen felrakott darab ha még nincs rányomkodva a lemezre akkor kis szerencsével még leszedhető, de nem ez a jellemző. A ragacs már marad a felületen, a szivacs meg esélyes hogy szakad. Összességében teCCős anyag. Ami feketeség látható a képeken az egy 8 órás műszak eredménye.
« Utoljára szerkesztve: 2019 Június 19, 06:30:50 írta VW T2b »

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
1999 Citroën Saxo 1.1
IFA HP 401
SKIF M1
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3046


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #79285 Dátum: 2019 Június 19, 06:19:56 »


1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
1999 Citroën Saxo 1.1
IFA HP 401
SKIF M1
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3483


« Hozzászólás #79284 Dátum: 2019 Június 18, 21:05:14 »


1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5774


redgear.hu

« Hozzászólás #79283 Dátum: 2019 Június 18, 20:10:34 »

Egy kis szivacsozás a kárpit alá sosem árt.
jól néz ki
ez hogyan, honnan, milyen anyag, írhatnál róla (2 sör között)☺
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3046


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #79282 Dátum: 2019 Június 18, 17:13:59 »

Letelt egy kis kényszer szünet, úgy 70 nap és máris haladhattunk tovább egy kicsit. Egy kis szivacsozás a kárpit alá sosem árt.
És még. Nem bánnám ha már készen lenne.

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
1999 Citroën Saxo 1.1
IFA HP 401
SKIF M1
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3046


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #79281 Dátum: 2019 Június 18, 17:12:02 »

Letelt egy kis kényszer szünet, úgy 70 nap és máris haladhattunk tovább egy kicsit. Egy kis szivacsozás a kárpit alá sosem árt.

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
1999 Citroën Saxo 1.1
IFA HP 401
SKIF M1
Nem elérhető Gerzsong
Hozzászólások: 11

« Hozzászólás #79280 Dátum: 2019 Június 18, 10:11:49 »


Ok, most már képben vagyok! És mit lehet tenni ha már lötyögős a forgórész? Csak cserélni lehet a komplett pillangó zárat?Vagy trükkösen megoldható?
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #79279 Dátum: 2019 Június 17, 22:08:30 »

Csőszerű, igen de fel van sliccelve. Rugósstift.
hasított hüvely https://www.szerszamstore.hu/_upload//images/catalog/028586/600x/hasitott_huvely.jpg

Nem elérhető Gerzsong
Hozzászólások: 11

« Hozzászólás #79278 Dátum: 2019 Június 17, 14:29:26 »

Csőszerű, igen de fel van sliccelve. Rugósstift.

Értem, reméljük kijön, köszönöm!
1303LS
« Hozzászólás #79277 Dátum: 2019 Június 17, 14:17:10 »

Köszönöm! Pont így néz ki ahogy a képen. Csőszerű a stift, mintha réz lenne, nem tömör, mert át lehet látni rajta !
Csőszerű, igen de fel van sliccelve. Rugósstift.
Nem elérhető Gerzsong
Hozzászólások: 11

« Hozzászólás #79276 Dátum: 2019 Június 17, 14:12:08 »

Nem vagyok benne biztos, de szerintem ezt csak így egyben lehet cserélni.
<beszúrt kép törölve>

A fekete kerek gombosnál van egy kis stift, amit ki lehet ütni.

Köszönöm! Pont így néz ki ahogy a képen. Csőszerű a stift, mintha réz lenne, nem tömör, mert át lehet látni rajta !
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17217


« Hozzászólás #79275 Dátum: 2019 Június 17, 14:07:42 »

Nem vagyok benne biztos, de szerintem ezt csak így egyben lehet cserélni.


A fekete kerek gombosnál van egy kis stift, amit ki lehet ütni.
1303LS
« Hozzászólás #79274 Dátum: 2019 Június 17, 14:05:44 »

Sziasztok!
Tudnátok abban segíteni,hogyan szedjem le a egy 61-es évjáratú 1200-es Bogár pillangó ablak zárjának a forgó részét? A forgó részen úgy látom van egy lyuk amiben egy stift, ezt kiütve lejön? Vagy az nem stift? Köszi előre is!
Igen, azt a stiftet kell kiütni.
Nem elérhető Gerzsong
Hozzászólások: 11

« Hozzászólás #79273 Dátum: 2019 Június 17, 13:03:37 »

Sziasztok!
Tudnátok abban segíteni,hogyan szedjem le a egy 61-es évjáratú 1200-es Bogár pillangó ablak zárjának a forgó részét? A forgó részen úgy látom van egy lyuk amiben egy stift, ezt kiütve lejön? Vagy az nem stift? Köszi előre is!
Nem elérhető asterix6
Hozzászólások: 4

« Hozzászólás #79272 Dátum: 2019 Június 17, 08:32:57 »

azért kevesebb a kiosztás mert a generátornál nem kell lekapcsolni az áramfejlesztő kört mint a dinamónál ott ugyan is hanincs forgatva  akkor villanymotorként fogyasztaná az áramot ezért le kell kapcsolni a rendszerről.
 ha le szerelted a a dinamó feszültség szabályzóját akkor a vastag piros vezetékeket  kell összekötni  leforrasztani.
a következő lépés attól függ milyen fesszabályzód van a generátorhoz .

Szia!
Köszi a tanácsot! Amennyire értek az elektronikához (rádió bekötés stb... megyeget) észrevettem, hogy a D+, D-, DF generátor kiosztáshoz tartozó vezetékek mennek rá a fesszabályozó hasonló kiosztásaira, csak az "elölről", és a "hátulról" jövő piros vastag vezetékekkel nem tudtam mit kezdeni... Azt márkisilabizáltam, hogy a generátor D+ piros vezetékére megy rá a kék töltésjelző lámpa vezetéke... Tiszta sikerélmény ez a mai nap...  Cheesy
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #79271 Dátum: 2019 Június 16, 22:51:32 »

Üdv!
Dinamósról generátorosra alakulna a bogár, van valakinek rajza, hogy a fesszabályozónál mit mivel kell összekötni?  A generátorfesszabályozónak kissé kevesebb a vezetékkiosztása...

azért kevesebb a kiosztás mert a generátornál nem kell lekapcsolni az áramfejlesztő kört mint a dinamónál ott ugyan is hanincs forgatva  akkor villanymotorként fogyasztaná az áramot ezért le kell kapcsolni a rendszerről.
 ha le szerelted a a dinamó feszültség szabályzóját akkor a vastag piros vezetékeket  kell összekötni  leforrasztani.
a következő lépés attól függ milyen fesszabályzód van a generátorhoz .

Nem elérhető asterix6
Hozzászólások: 4

« Hozzászólás #79270 Dátum: 2019 Június 15, 08:55:13 »

Szia!
Igen, az Indexről!
Tudnál fotót készíteni az ülés alatti fesszabályzód kábelezéséről?


Az előbbi generátoros képen azt vettem észre, hogy a gerjesztőkábel (vastag piros) kivételével furán (számomra) vannak a vezetékek bekötve. A D- csatinál a fotódon a negatív testkábel van rádugva, ez rendben is van. A DF-re eddig mindenhol a zöld kábelt írták csatlakoztatni, nálad a kábelköteg barna kábele lett rácsúsztatva. Lehet, hogy ez váltja fel a generátoros kábelezés piros vezetékét?

Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2956


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #79269 Dátum: 2019 Június 14, 23:19:05 »

Biztos. :-)

Akkor már nem fotózom.

 Grin
« Utoljára szerkesztve: 2019 Június 14, 23:21:13 írta Imrüs »

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14827

« Hozzászólás #79268 Dátum: 2019 Június 14, 23:13:19 »

Szia!
Esetleg "A-Ascona" az Indexről?
A két bekötés között egy plusz vezeték van.
Ha "muszáj" akkor testelés esetleg kiváltható ...
Biztos. :-)

Akkor már nem fotózom.
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2956


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #79267 Dátum: 2019 Június 14, 23:12:21 »

Üdv!
Dinamósról generátorosra alakulna a bogár, van valakinek rajza, hogy a fesszabályozónál mit mivel kell összekötni?  A generátorfesszabályozónak kissé kevesebb a vezetékkiosztása...


Szia!
Esetleg "A-Ascona" az Indexről?
A két bekötés között egy plusz vezeték van.
Ha "muszáj" akkor testelés esetleg kiváltható ...

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető asterix6
Hozzászólások: 4

« Hozzászólás #79266 Dátum: 2019 Június 14, 22:31:17 »

Üdv!
Dinamósról generátorosra alakulna a bogár, van valakinek rajza, hogy a fesszabályozónál mit mivel kell összekötni?  A generátorfesszabályozónak kissé kevesebb a vezetékkiosztása...
Nem elérhető asterix6
Hozzászólások: 4

« Hozzászólás #79265 Dátum: 2019 Június 14, 16:40:31 »

Üdv!
12 voltos dinamót és vékony kormányrúdhoz kisricnis kormányt keresek! Ha lenne eladó szóljatok! (20/ három23 0953)
Előre is köszönöm!
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3282


« Hozzászólás #79264 Dátum: 2019 Június 11, 18:51:08 »

a soklemezes kar az jó nyugalom . szerezz egy rendes rudat én is tudnék adni 4-5darabot pusmogas
Köszi el ugrok érte Wink
« Utoljára szerkesztve: 2019 Június 11, 18:53:22 írta gas »

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #79263 Dátum: 2019 Június 09, 22:25:30 »

Üdv mindenkinek!
Az 1.6-ra átépített motor jól muzsikál, de az új AC, rövid tulórudas, mivel nem volt, csak hosszú rudam, eggyet levágtam de a pontos méretet nem tudtam, de emlékszem, hogy kb legalább fél cm a különbség, az AC-kat össze hasonlítva is 6mm jött ki, hát ennyit levágtam, most már tudom, hogy 100 mm-es a rövid és 108 mm-es a hosszú tolórúd, így az enyém nem lett jó, ha be melegszik csikorog , pedig bezsíroztam, az is gond lehet, hogy az új AC karja nem egy anyagból van, hanem egymás mellé rakott egy csapszegen mozgó 4db lemez, szóval ezt még orvosolni kell, elég zavaró, hogy szépen ciripel, aztán egyszercsak rákezdi, és gondolom az AC-nek sem tesz jót.
Szóval ha más is így járna, hogy cserélni kell a toló rudat  100 mm-es a rövid és 108 mm-es a hosszú tolórúd.

a soklemezes kar az jó nyugalom . szerezz egy rendes rudat én is tudnék adni 4-5darabot pusmogas

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #79262 Dátum: 2019 Június 09, 22:24:12 »

Amikor eltört az új AC membranon lévő karja (műanyagból van). Akkor kapott 8e-ért egy elektromosat.  Undecided
nem mindegyik utángyártott műanyag.

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14827

« Hozzászólás #79261 Dátum: 2019 Június 04, 17:33:53 »

Üdv mindenkinek!
Amikor eltört az új AC membranon lévő karja (műanyagból van). Akkor kapott 8e-ért egy elektromosat.  Undecided
RNIE
« Hozzászólás #79260 Dátum: 2019 Június 04, 14:24:25 »


Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3282


« Hozzászólás #79259 Dátum: 2019 Június 04, 08:00:24 »

Üdv mindenkinek!
Az 1.6-ra átépített motor jól muzsikál, de az új AC, rövid tulórudas, mivel nem volt, csak hosszú rudam, eggyet levágtam de a pontos méretet nem tudtam, de emlékszem, hogy kb legalább fél cm a különbség, az AC-kat össze hasonlítva is 6mm jött ki, hát ennyit levágtam, most már tudom, hogy 100 mm-es a rövid és 108 mm-es a hosszú tolórúd, így az enyém nem lett jó, ha be melegszik csikorog , pedig bezsíroztam, az is gond lehet, hogy az új AC karja nem egy anyagból van, hanem egymás mellé rakott egy csapszegen mozgó 4db lemez, szóval ezt még orvosolni kell, elég zavaró, hogy szépen ciripel, aztán egyszercsak rákezdi, és gondolom az AC-nek sem tesz jót.
Szóval ha más is így járna, hogy cserélni kell a toló rudat  100 mm-es a rövid és 108 mm-es a hosszú tolórúd.
« Utoljára szerkesztve: 2019 Június 04, 08:02:04 írta gas »

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
1303LS
« Hozzászólás #79258 Dátum: 2019 Június 04, 06:32:13 »


Itt már alig maradt valaki. Ki válaszolna?
Néha van ugyanaz a kép 2-3 topicba berakva és ennyi.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17217


« Hozzászólás #79257 Dátum: 2019 Június 03, 21:24:02 »


Gyújtáskapcsoló betétből létezik 4 lábas?
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3046


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #79256 Dátum: 2019 Június 03, 17:18:41 »

A fészbúkon 1 órán belül megvolt a válasz :-))
Jó neked.   Cheesy

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
1999 Citroën Saxo 1.1
IFA HP 401
SKIF M1
RNIE
« Hozzászólás #79255 Dátum: 2019 Június 03, 17:05:54 »

Valamelyik bogár boltos nem tudja? Tőlük kéne megkérdezni, hátha lenne válasz.
A fészbúkon 1 órán belül megvolt a válasz :-))
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3046


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #79254 Dátum: 2019 Június 02, 07:24:07 »

Gyújtáskapcsoló betétből létezik 4 lábas?
Valamelyik bogár boltos nem tudja? Tőlük kéne megkérdezni, hátha lenne válasz.

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
1999 Citroën Saxo 1.1
IFA HP 401
SKIF M1
RNIE
« Hozzászólás #79253 Dátum: 2019 Június 01, 14:29:00 »

Gyújtáskapcsoló betétből létezik 4 lábas?
RNIE
« Hozzászólás #79252 Dátum: 2019 Május 27, 11:48:28 »

1 évjáraton belül többféle gyújtáskapcsoló létezik?
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17217


« Hozzászólás #79251 Dátum: 2019 Május 13, 18:08:12 »

Próbáld meg kivenni a dugót és oda bekötni azt a kábelt, amelyiken jön a 13,8V, mikor megy a motor.

Tehát hátulról nézve balról olaj,index,töltés visszajelzés,ami nekem le van dugózva.Van egy üres foglalat,amin egy izzítószál van a km órán.Tettem bele izzót.Rádugva az egyik kék vezetékes sarut,ami,ha nem tévedek a fesszabályzóról jön,és a működése pont ellentétes.
Tehát gyújtásnál nem világít,motor elindításnál sem világít,csak amikor adok neki egy kis gázt és valóban lesz töltés,na onnan folyamatosan világít.
Végül is ez is egy visszajelzés nekem.Mellékesen tettem fel egy ideiglenes feszmérőt,ez nagyon hasznos,bár típusidegen.Habár az mp3 lejátszó mellett elfér.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27018


« Hozzászólás #79250 Dátum: 2019 Május 13, 16:55:20 »

Tehát hátulról nézve balról olaj,index,töltés visszajelzés,ami nekem le van dugózva.Van egy üres foglalat,amin egy izzítószál van a km órán.Tettem bele izzót.Rádugva az egyik kék vezetékes sarut,ami,ha nem tévedek a fesszabályzóról jön,és a működése pont ellentétes.
Tehát gyújtásnál nem világít,motor elindításnál sem világít,csak amikor adok neki egy kis gázt és valóban lesz töltés,na onnan folyamatosan világít.
Végül is ez is egy visszajelzés nekem.Mellékesen tettem fel egy ideiglenes feszmérőt,ez nagyon hasznos,bár típusidegen.Habár az mp3 lejátszó mellett elfér.
töltés visszajelző gyújtásnál világít, járó motornál nem. az a visszajelzés, hogy nem ég pirosan, tehát jó. ha piros, vagy parázslik, akkor van valami gond.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3046


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #79249 Dátum: 2019 Május 13, 16:17:02 »

Tehát hátulról nézve balról olaj,index,töltés visszajelzés,ami nekem le van dugózva.Van egy üres foglalat,amin egy izzítószál van a km órán.Tettem bele izzót.Rádugva az egyik kék vezetékes sarut,ami,ha nem tévedek a fesszabályzóról jön,és a működése pont ellentétes.
Tehát gyújtásnál nem világít,motor elindításnál sem világít,csak amikor adok neki egy kis gázt és valóban lesz töltés,na onnan folyamatosan világít.
Végül is ez is egy visszajelzés nekem.Mellékesen tettem fel egy ideiglenes feszmérőt,ez nagyon hasznos,bár típusidegen.Habár az mp3 lejátszó mellett elfér.
Ahol az üres helyre izzót tettél ott szerintem a foglalat a testponton van. Ha a foglalatba tett izzó aljára illeszted a világoskék vezeték csúszósaruját ami ugye a fesszabtól érkezik, akkor járó motornál azon megjelenik a generált (szabályzott) feszültség. Ezért világít az izzód járó motornál. Valami rejtélyes elba..., elkötések lehetnek. A töltés visszajelző izzó helyének ledugózását sem értem így elsőre, ilyen visszajelzésnek alapból lennie kéne. Valami nagy barkácsolást követhetett el az előző 2-8 tulajdonos egyike.

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
1999 Citroën Saxo 1.1
IFA HP 401
SKIF M1
Nem elérhető antpeter
Hozzászólások: 169


« Hozzászólás #79248 Dátum: 2019 Május 13, 15:28:26 »

Biztos?
Ha jól emlékszem, a dinamó és a generátor is ezen keresztül kapja a gerjesztést.
Igazad lehet,mert én is ezt olvastam,ezért gondoltam,hogy fontos lehet.Talán ennek a hiánya miatt nem működik az elektronikus fesszabályzó,nem tudom.
Mindenesetre most egy kicsit hagyom a témát,majd egyszer legközelebb foglalkozom még vele.Valószínű,hogy vannak utólagos átalakítások is az autóban.
Azért köszi

DO IT YOURSELF
Oldalak: 1 ... 27 28 29 30 31 [32] 33 34 35 36 37 ... 2014
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.179 másodperc alatt készült el 19 lekéréssel.