www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2022 Október 04, 08:44:15

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Őszi Rajzás
Ring Autósmozi, Mogyoród
2022. szeptember 3.
918332 Hozzaszólás 216 Témában írta 1596 Felhasználó
Legújabb tag: cicema1573
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 ... 2006
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 9144473 alkalommal)
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2431


« Hozzászólás #79779 Dátum: 2020 Szeptember 22, 10:04:40 »

Bugpack kartergáz szűrőt (dupla karbi) kell időnként pucolni?
Nem elérhető kanyarkiraly
Hozzászólások: 755


CSD-226

« Hozzászólás #79778 Dátum: 2020 Szeptember 16, 13:53:44 »

És valóban..... Undecided Ők nem is vállalják. Cry

Bárkinek elfekvőben ilyen óra, vagy szerkezet?

Köszi

https://automuszer.eu/

ha ők nem tudják megjavítani, akkor senki☺

VW1300 '69 "Bíborka"    (OFF - Opel Rekord B '66 - UFF)
Nem elérhető kanyarkiraly
Hozzászólások: 755


CSD-226

« Hozzászólás #79777 Dátum: 2020 Szeptember 10, 18:58:48 »

[Köszi

quote author=kormányzoo link=topic=8.msg934181#msg934181 date=1599748847]
https://automuszer.eu/

ha ők nem tudják megjavítani, akkor senki☺
[/quote]

VW1300 '69 "Bíborka"    (OFF - Opel Rekord B '66 - UFF)
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5728


redgear.hu

« Hozzászólás #79776 Dátum: 2020 Szeptember 10, 16:40:47 »

Van köztünk óraguru? Esetleg valakinek jól bevált órása? Pár órást már megjártam, de nem jutottam előre: VDO 1303-ba való óra, tekercses lengetővel. Pár lengés után a hátsó oldal felé megáll. Tranzisztort, kondit már cseréltem, de bármilyen ötletet elfogadok. Köszi
https://automuszer.eu/

ha ők nem tudják megjavítani, akkor senki☺
Nem elérhető kanyarkiraly
Hozzászólások: 755


CSD-226

« Hozzászólás #79775 Dátum: 2020 Szeptember 10, 13:16:28 »

Van köztünk óraguru? Esetleg valakinek jól bevált órása? Pár órást már megjártam, de nem jutottam előre: VDO 1303-ba való óra, tekercses lengetővel. Pár lengés után a hátsó oldal felé megáll. Tranzisztort, kondit már cseréltem, de bármilyen ötletet elfogadok. Köszi

VW1300 '69 "Bíborka"    (OFF - Opel Rekord B '66 - UFF)
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3195


« Hozzászólás #79774 Dátum: 2020 Augusztus 18, 11:45:52 »

a perselyt a kihúzott rudazaton kell cserélni vagy a rögzítő "nemtommin" vagy a váltóból jövő rúdon?

nem lehet (nagyobb szívás árán) ott helyben széthúzni mondjuk 5-10-20 centit és nőgyógyász segítségével kicserélni a perselyt?

(még nem vizsgáltam meg, mi látszik ott a hátsó ülés alatt, de valószínűleg nálam is hasznos lenne, csak nálam egybe van fényezve a rendszám mögötti fedél a kasztival)

Ha csak a lyukon keresztül akarod szerelni mindenképp kell valamit rákötni, alá fűzni a rúdnak, hogy ha le esik az alagút aljára fel tudd venni

 ill elég nehéz lehet a biztosító gyűrűt az új perselyre rá piszkálni, .....plóbáltam nekem nem ment nem vagyok nőgyógyász de ha jól emlékszem az alagút nem rugalmas ellenben a...... Wink

 semmi gond ha nincs elöl lyuk vedd le a kasznit Cool Evil


VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3195


« Hozzászólás #79773 Dátum: 2020 Augusztus 18, 11:36:27 »

Én úgy csináltam, hogy amikor már benn a rúd az új persellyel, és nem bírtam sehogy sem a helyére piszkálni a váltó kar helyén benyúltam egy kb 60 cm-es (s)palyszer görbébikvégével és azzal sikerült elsőre "bekanalazni" a helyére.

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2917


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #79772 Dátum: 2020 Augusztus 18, 08:57:33 »

nem is jött meg a kedvem a szereléshez Grin
csak kíváncsi voltam, hogy aki most szedte szét, lát-e esélyt arra hogy meg lehet csinálni ott helyben. de a választ inkább nemként értékeltem Cheesy
nálam lehet hogy egyébként is a váltóval van gond, mert néha kiugrál negyedikből. talán ha pont rossz neki a rezonancia.. de van egy pici másik fura hang is, ha a váltóbot (adott sebességi fokozaton belül, mintegy holtjátékként) erre vagy arra áll. erről feltételezem hogy elmúlhatna a persely cserével, de megszoktam, tudok vele élni.


Nálam a váltókar rezonálásával kezdődött x fordulaton, aztán meg egyre gyakrabban sikerült kereszteződésben második helyett negyedikbe "visszakapcsolni"   Huh
Azóta szépen pontosan működik.  Cheesy

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18261


1969

« Hozzászólás #79771 Dátum: 2020 Augusztus 18, 08:47:11 »

Ez a meló a leírtak szerint is elég nagy szívás   Evil
Én felmosónyél helyett, a hátsó ülés alatt a dekli eltávolítása után kötöttem egy kötelet a rúdra mielőtt kihúztam. Az segített visszavezetni, de ez is elég jó ötlet.
Az új perselyt a rúd eltávolítása után is elég nehéz behelyezni.
A nőgyógyászati rutin mindenképpen elkél  Grin

nem is jött meg a kedvem a szereléshez Grin
csak kíváncsi voltam, hogy aki most szedte szét, lát-e esélyt arra hogy meg lehet csinálni ott helyben. de a választ inkább nemként értékeltem Cheesy
nálam lehet hogy egyébként is a váltóval van gond, mert néha kiugrál negyedikből. talán ha pont rossz neki a rezonancia.. de van egy pici másik fura hang is, ha a váltóbot (adott sebességi fokozaton belül, mintegy holtjátékként) erre vagy arra áll. erről feltételezem hogy elmúlhatna a persely cserével, de megszoktam, tudok vele élni.
Elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2917


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #79770 Dátum: 2020 Augusztus 18, 08:22:57 »

a perselyt a kihúzott rudazaton kell cserélni vagy a rögzítő "nemtommin" vagy a váltóból jövő rúdon?

nem lehet (nagyobb szívás árán) ott helyben széthúzni mondjuk 5-10-20 centit és nőgyógyász segítségével kicserélni a perselyt?

(még nem vizsgáltam meg, mi látszik ott a hátsó ülés alatt, de valószínűleg nálam is hasznos lenne, csak nálam egybe van fényezve a rendszám mögötti fedél a kasztival)

Ez a meló a leírtak szerint is elég nagy szívás   Evil
Én felmosónyél helyett, a hátsó ülés alatt a dekli eltávolítása után kötöttem egy kötelet a rúdra mielőtt kihúztam. Az segített visszavezetni, de ez is elég jó ötlet.
Az új perselyt a rúd eltávolítása után is elég nehéz behelyezni.
A nőgyógyászati rutin mindenképpen elkél  Grin




"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17101


« Hozzászólás #79769 Dátum: 2020 Augusztus 17, 13:36:12 »

a perselyt a kihúzott rudazaton kell cserélni vagy a rögzítő "nemtommin" vagy a váltóból jövő rúdon? - ha benézel a kiszerelt váltórúd ablakán, a kocsi hátulja felé van egy fém karika kivágás, abban kell cserélni

Ez a fekete L alakú vas van felhegesztve belülről az alagútra, abba kell tenni a fehér perselyt (itt van egy továbbfejlesztett verzió is a képen, nagyobb igénybevételre, tartósabb is, itthon nem találtam)

nem lehet (nagyobb szívás árán) ott helyben széthúzni mondjuk 5-10-20 centit és nőgyógyász segítségével kicserélni a perselyt? - ha nincs más megoldás talán lehet, de nem tudom, a persely mennyire tolerálja az alakváltozást és hogy feszegeted be a helyére a perselyt úgy, hogy a rúd is a helyén van.

(még nem vizsgáltam meg, mi látszik ott a hátsó ülés alatt, de valószínűleg nálam is hasznos lenne, csak nálam egybe van fényezve a rendszám mögötti fedél a kasztival)
[/quote]
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18261


1969

« Hozzászólás #79768 Dátum: 2020 Augusztus 17, 11:53:15 »

Ha zörög a váltóbot és/vagy nem tudod jól kapcsolni a sebességeket, cseréld ki a műanyag perselyt!

a perselyt a kihúzott rudazaton kell cserélni vagy a rögzítő "nemtommin" vagy a váltóból jövő rúdon?

nem lehet (nagyobb szívás árán) ott helyben széthúzni mondjuk 5-10-20 centit és nőgyógyász segítségével kicserélni a perselyt?

(még nem vizsgáltam meg, mi látszik ott a hátsó ülés alatt, de valószínűleg nálam is hasznos lenne, csak nálam egybe van fényezve a rendszám mögötti fedél a kasztival)
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17101


« Hozzászólás #79767 Dátum: 2020 Augusztus 17, 11:24:02 »

Ha zörög a váltóbot és/vagy nem tudod jól kapcsolni a sebességeket, cseréld ki a műanyag perselyt!


Ahogy én csináltam, némi kutatómunka után:
- levettem elöl az összes takarót és fedelet (és a rendszámot), hogy előre ki tudjam csúsztatni a rudat
- fogtam egy felmosó nyelet, aminek a végén van fül és egy gyorskötözőt lazán átfűztem a lukon
- kivettem a szőnyegeket, leszereltem a váltórudat, ekkor láthatóvá válik a rúd a végén a váltóbot perselyével
- betoltam a nyelet, a laza gyorskötözőt átbújtattam a váltórúd perselyén és szorosra húztam
- a hátsó ülés alatt kivettem a komplett nemtommit (ami a rudat rögzíti a váltó rúdjához - 8-as és 10-es csavarok)
- ekkor előre ki lehet húzni a váltórudat
- kiszedegettem a maradékát a perselynek, majd a fém gyűrűt átraktam az újra, jól bezsíroztam és benyomtam a helyére (ha beesik, pecázni kell :-))
- bezsíroztam a rúd végét és elölről betoltam a perselyig, majd tovább (itt nem árt, ha segít valaki célozni, hogy bemenjen a perselybe)
- sokat kell mozgatni, hogy a sok alagútban futó csövet kikerüld (lehet befűzni a rúd végébe kihúzás előtt valami madzagot, úgy könnyebb a visszarakás)
- mindent visszaszerelsz, beállítod a váltókart (ha előtte bejelölted filccel a helyét, könnyebb lesz).
- tesztkör és nyertél.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14590

« Hozzászólás #79766 Dátum: 2020 Augusztus 17, 07:42:15 »

Huhhh... szét lett kapva. Most minden egy szortiment dobozban hever... ha előkerülnek a fiúk (Patonyi Peti és Németh Gergő), akik segítenek, megkérdezem tőlük...
Ez engem is érdekelne.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 28940


Road Force One

« Hozzászólás #79765 Dátum: 2020 Augusztus 17, 07:04:13 »

a fúvoka setupot meg tudnád nézni nekem
 ?

Huhhh... szét lett kapva. Most minden egy szortiment dobozban hever... ha előkerülnek a fiúk (Patonyi Peti és Németh Gergő), akik segítenek, megkérdezem tőlük...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6925


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #79764 Dátum: 2020 Augusztus 16, 20:44:59 »

a fúvoka setupot meg tudnád nézni nekem
 ?
Sajnos úgy néz ki, összetett a hiba. Szétkaptuk a karbit és volt benne dzsuva azért, annak ellenére, hogy két benzinszűrő is van a rendszerben (gyári helyén az üzemanyagtank alatt és az AC és a karbi között), valamint az egyik membrán a karbiban szakadt is volt.
Gyakorlatilag kicseréljük az elektromos oldalt: gyújtókábelek, rotor, trafó, elosztófedél és meglátjuk... A karbi megy ultrahangos tisztításra és elvileg rendelnek nekem az ebay-ről egy karbi felújító készletet...
Idén már nem tudom, tudok-e még majd Bogarazni, vagy elmenni egy Talira...

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 28940


Road Force One

« Hozzászólás #79763 Dátum: 2020 Augusztus 13, 07:03:31 »

Megvan a hiba?

Sajnos úgy néz ki, összetett a hiba. Szétkaptuk a karbit és volt benne dzsuva azért, annak ellenére, hogy két benzinszűrő is van a rendszerben (gyári helyén az üzemanyagtank alatt és az AC és a karbi között), valamint az egyik membrán a karbiban szakadt is volt.
Gyakorlatilag kicseréljük az elektromos oldalt: gyújtókábelek, rotor, trafó, elosztófedél és meglátjuk... A karbi megy ultrahangos tisztításra és elvileg rendelnek nekem az ebay-ről egy karbi felújító készletet...
Idén már nem tudom, tudok-e még majd Bogarazni, vagy elmenni egy Talira...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2431


« Hozzászólás #79762 Dátum: 2020 Augusztus 12, 16:36:52 »

Az első gyújtáskapcsoló betét hibáját úgy tártuk fel, hogy a generátorról vittünk egy direkt pluszt a trafóra és úgy beindult... Akkor gond nélkül indult...

Megvan a hiba?
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2431


« Hozzászólás #79761 Dátum: 2020 Augusztus 12, 16:36:08 »

Dupla 40-es weberre is 7.5 előgyújtást állítsak, vagy figyelembe kell vennem a hengerűrtartalmat is? Kap új elosztót. Köszönöm.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 28940


Road Force One

« Hozzászólás #79760 Dátum: 2020 Augusztus 10, 13:02:06 »

A fordulatszám ingadozás valóban inkább karbi gond, de a holvan holnincs problémára... kimérni valóban nem lehet de kizárni talán.
Egy külön gyújtás szálat elvinni és próba esetleg pár napig.

Az első gyújtáskapcsoló betét hibáját úgy tártuk fel, hogy a generátorról vittünk egy direkt pluszt a trafóra és úgy beindult... Akkor gond nélkül indult...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #79759 Dátum: 2020 Augusztus 10, 07:50:49 »

Ezért jobb autóvillamossági hibakeresésnél a próbalámpa (nem ledes, hanem izzós) használata. Sokszor van olyan, hogy (mivel a mérőműszerek úgy vannak kitalálva, hogy ne terheljenek), hogy terhelés nélkül méred a 12 Voltot, de abban a pillanatban, hogy terheled (mint valós üzemben), már leesik a 12 V.



Vaagy meg van törve a kábel, "holvan holnincs" nekem a index szivatott így, ha mértem mindig volt 12v, a test és a feszkó is kb 5 cm-re a végétől.......

Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3195


« Hozzászólás #79758 Dátum: 2020 Augusztus 09, 22:23:50 »

Nem lehetetlen, de azt kimérni...
Legutóbb màr többször beindult  de ez a felpörgés, visszaesés a fordulatszámnál nagy aggasztó.
Mindenesetre hétfőn valszeg kikapjuk a karbit és megy a tisztítóba.
Kap új trafót, elosztófedelet, rotort, gyújtókábeleket és meglàtjuk...

A fordulatszám ingadozás valóban inkább karbi gond, de a holvan holnincs problémára... kimérni valóban nem lehet de kizárni talán.
Egy külön gyújtás szálat elvinni és próba esetleg pár napig.

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 28940


Road Force One

« Hozzászólás #79757 Dátum: 2020 Augusztus 09, 13:49:28 »



Vaagy meg van törve a kábel, "holvan holnincs" nekem a index szivatott így, ha mértem mindig volt 12v, a test és a feszkó is kb 5 cm-re a végétől.......

Nem lehetetlen, de azt kimérni...
Legutóbb màr többször beindult  de ez a felpörgés, visszaesés a fordulatszámnál nagy aggasztó.
Mindenesetre hétfőn valszeg kikapjuk a karbit és megy a tisztítóba.
Kap új trafót, elosztófedelet, rotort, gyújtókábeleket és meglàtjuk...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 28940


Road Force One

« Hozzászólás #79756 Dátum: 2020 Augusztus 09, 13:45:29 »

Szerintem lóg a pillangószlep tengelye. Ki van kopva, és ezért produkál ilyeneket.


Azt elvileg Tati tesztelte, mielőtt megvettem tőle... (progresszív Weber karbiról van szó)

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3271


« Hozzászólás #79755 Dátum: 2020 Augusztus 08, 07:51:16 »

Én egyszer úgy jártam a hol van hol nincs jelenségnél (index), hogy........
Na dehát azindexnek úgy kell működnie ,hogy hol jó-hol nem. Nem?  Grin Evil

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #79754 Dátum: 2020 Augusztus 07, 21:35:38 »

Nos, úgy tűnik, korai volt az öröm...  Tongue
Nemrég ugyanúgy elkezdte, hogy indul - nem indul...
Sőt, újabban lefullad...
Patonyi Peti vitte volna át tegnap Tatára, egy Bogaras ismerősék autószervizébe, kis beállításra-hangolásra, de amint kiállt a garázsból, lefulladt és nem indult...
Szétszedte a karbit, de nem talált a fúvókákban, meg a látható helyeken koszt, dugulást.
Kínunkban már kicseréltük a trafóról a gyújtáselosztóba menő gyújtókábelt, a rotort... Hol volt szikra, hol nem...
Méricskéltünk és amikor nem indult, nem mértünk feszültséget a gyújtáskapcsolótól jövő kábelen.
Aztán nagy nehezen beindult, de most meg azt produkálja, ha beindult, akkor egyszer magas fordulaton pörög, aztán meg kicsit visszaesik a fordulat, majd megint felpörög...
Próbáljunk meg egy ultrahangos karbipucolást, hátha valami kosz van benne mégis? Tati és Szabó Miki is erre tippel....  Undecided Tongue
Szerintem lóg a pillangószlep tengelye. Ki van kopva, és ezért produkál ilyeneket.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 26797


« Hozzászólás #79753 Dátum: 2020 Augusztus 07, 16:24:20 »



Vaagy meg van törve a kábel, "holvan holnincs" nekem a index szivatott így, ha mértem mindig volt 12v, a test és a feszkó is kb 5 cm-re a végétől.......
Én egyszer úgy jártam a hol van hol nincs jelenségnél (index), hogy a biztosíték ketté volt törve, de nem elégve. Aztán ha épp olyan volt, akkor érintkezett, ha meg nem, akkor nem. Csak akkor tűnt fel, mikor kivettem a helyéről és leesett a műanyagról a fém része a biztosítéknak.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3195


« Hozzászólás #79752 Dátum: 2020 Augusztus 07, 15:56:24 »

Nos, úgy tűnik, korai volt az öröm...  Tongue
Nemrég ugyanúgy elkezdte, hogy indul - nem indul...
Sőt, újabban lefullad...
Patonyi Peti vitte volna át tegnap Tatára, egy Bogaras ismerősék autószervizébe, kis beállításra-hangolásra, de amint kiállt a garázsból, lefulladt és nem indult...
Szétszedte a karbit, de nem talált a fúvókákban, meg a látható helyeken koszt, dugulást.
Kínunkban már kicseréltük a trafóról a gyújtáselosztóba menő gyújtókábelt, a rotort... Hol volt szikra, hol nem...
Méricskéltünk és amikor nem indult, nem mértünk feszültséget a gyújtáskapcsolótól jövő kábelen.
Aztán nagy nehezen beindult, de most meg azt produkálja, ha beindult, akkor egyszer magas fordulaton pörög, aztán meg kicsit visszaesik a fordulat, majd megint felpörög...
Próbáljunk meg egy ultrahangos karbipucolást, hátha valami kosz van benne mégis? Tati és Szabó Miki is erre tippel....  Undecided :


Vaagy meg van törve a kábel, "holvan holnincs" nekem a index szivatott így, ha mértem mindig volt 12v, a test és a feszkó is kb 5 cm-re a végétől.......

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 28940


Road Force One

« Hozzászólás #79751 Dátum: 2020 Augusztus 07, 15:01:23 »

Nem tudom, mennyiben más az 1300-é, mint az 1303-é, de a sorrend talán nagyjából hasonló:
- kormány leszerelés, kürt kikötése...
- ...

Nekem mázlim volt, mert a Golf 1 betétje megegyezik az 1303-éval...

Nos, úgy tűnik, korai volt az öröm...  Tongue
Nemrég ugyanúgy elkezdte, hogy indul - nem indul...
Sőt, újabban lefullad...
Patonyi Peti vitte volna át tegnap Tatára, egy Bogaras ismerősék autószervizébe, kis beállításra-hangolásra, de amint kiállt a garázsból, lefulladt és nem indult...
Szétszedte a karbit, de nem talált a fúvókákban, meg a látható helyeken koszt, dugulást.
Kínunkban már kicseréltük a trafóról a gyújtáselosztóba menő gyújtókábelt, a rotort... Hol volt szikra, hol nem...
Méricskéltünk és amikor nem indult, nem mértünk feszültséget a gyújtáskapcsolótól jövő kábelen.
Aztán nagy nehezen beindult, de most meg azt produkálja, ha beindult, akkor egyszer magas fordulaton pörög, aztán meg kicsit visszaesik a fordulat, majd megint felpörög...
Próbáljunk meg egy ultrahangos karbipucolást, hátha valami kosz van benne mégis? Tati és Szabó Miki is erre tippel....  Undecided Tongue

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14590

« Hozzászólás #79750 Dátum: 2020 Augusztus 04, 22:05:36 »

Most akartam ajánlani egyet. Nekem már nincs rá szükségem.

Nofene.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11521

« Hozzászólás #79749 Dátum: 2020 Augusztus 04, 20:48:19 »

Most akartam ajánlani egyet. Nekem már nincs rá szükségem.

Köszönöm. Van Elkon 320-as bőröndöm, az mindent ki mér a vén autóknál.
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2431


« Hozzászólás #79748 Dátum: 2020 Augusztus 03, 14:44:06 »

Nekem az a tapasztalatom, hogy míg a jó állapotú eredeti 009 gyújtások mind ugyanazt a görbét hozzák, addig az utángyártottak éppen ahogy sikerültek. Sőt, találkoztam olyannal is, ami két gázadásra nem ugyanúgy húzta rá az előgyújtást (akadtak a röpsúlyok). De pl. volt már nálam olyan euromax elosztó, ami nagyon szépen, jól működött. Én azt csinálnám, hogy ha van rá lehetőség, akkor strobival kimérném, hogy hogy működik az előgyújtás-szabályozása (ráhúzza-e rendesen az előgyújtást, egyenletesen húzza rá, stb.) Ha ez rendben van és egyéb látható, érezhető mechanikai baja (lötyögő tengely, igénytelen bütyök kialakítás) nincs, rendesen működik, akkor hagynám. Ellenkező esetben cserélném minőségi alkatrészre.

Köszönöm. Van Elkon 320-as bőröndöm, az mindent ki mér a vén autóknál.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #79747 Dátum: 2020 Augusztus 03, 12:43:32 »

Nekem az a tapasztalatom, hogy míg a jó állapotú eredeti 009 gyújtások mind ugyanazt a görbét hozzák, addig az utángyártottak éppen ahogy sikerültek. Sőt, találkoztam olyannal is, ami két gázadásra nem ugyanúgy húzta rá az előgyújtást (akadtak a röpsúlyok). De pl. volt már nálam olyan euromax elosztó, ami nagyon szépen, jól működött. Én azt csinálnám, hogy ha van rá lehetőség, akkor strobival kimérném, hogy hogy működik az előgyújtás-szabályozása (ráhúzza-e rendesen az előgyújtást, egyenletesen húzza rá, stb.) Ha ez rendben van és egyéb látható, érezhető mechanikai baja (lötyögő tengely, igénytelen bütyök kialakítás) nincs, rendesen működik, akkor hagynám. Ellenkező esetben cserélném minőségi alkatrészre.

Érdemes lehet lecserélni egy új (meglévő euromax kinai, fingom sincs) 009-re? Vagy 20 éves német 009-re?

Nem elérhető vwezsenyi1300
Hozzászólások: 1


« Hozzászólás #79746 Dátum: 2020 Augusztus 03, 12:17:52 »

Sziasztok! Szakmai tanácsra/segítségre lenne szükségem. Két éve vásároltam egy 70-es 1300-mas F motorkódú bogarat (motoron semmilyen átalakítás nincs végezve), első két évben 20W50 olajat használtam, majd olvasva Göbi cikkét, váltottam 10W40-re. Ezzel az új olajjal érdekes dolgot produkál az autó: hidegindításkor nem egyből, hanem a motor elindulását követően még kb. 1.5-2 másodpercig ég az olajlámpa, majd elalszik, és menet közben nem jelez. Kérdésem az lenne, normális az hogy ilyen lassan áll fel az olajnyomás? Mit tehetek? Használjak vastagabb, 15W40-es olajat? (mielőtt vettem, feltehetően ilyet raktak bele)

Előre is köszi a válaszokat!

loud & slow
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2431


« Hozzászólás #79745 Dátum: 2020 Augusztus 03, 11:08:54 »

EMPI gyártmányú (taiwani) Bosch 009 koppintás.


Érdemes lehet lecserélni egy új (meglévő euromax kinai, fingom sincs) 009-re? Vagy 20 éves német 009-re?
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #79744 Dátum: 2020 Augusztus 03, 11:04:27 »

EMPI gyártmányú (taiwani) Bosch 009 koppintás.

Sziasztok!

Ez milyen elosztó lehet?

Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2431


« Hozzászólás #79743 Dátum: 2020 Augusztus 02, 11:05:44 »

Sziasztok!

Ez milyen elosztó lehet?
Nem elérhető antpeter
Hozzászólások: 169


« Hozzászólás #79742 Dátum: 2020 Július 29, 22:43:29 »

17mm & 80W90. :-)

Még annyit hozzáfűznék,hogy nekem olyan 1,8liter ment bele.

DO IT YOURSELF
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17101


« Hozzászólás #79741 Dátum: 2020 Július 29, 20:40:44 »

Csak azt nyitom, mert sajna a féltengelynél folyt ki a java. :-)))))

és előbb a betöltőt nyisd ki, hogyha az nem menne, ne maradjon szárazon a váltó Wink
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 26797


« Hozzászólás #79740 Dátum: 2020 Július 29, 20:39:51 »

17mm & 80W90. :-)

és előbb a betöltőt nyisd ki, hogyha az nem menne, ne maradjon szárazon a váltó Wink

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Oldalak: 1 ... 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 ... 2006
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.161 másodperc alatt készült el 19 lekéréssel.