www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2024 Március 19, 06:55:13

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Budapest
2023. december 31.
920097 Hozzaszólás 218 Témában írta 1606 Felhasználó
Legújabb tag: Stoye
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 ... 2014
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 10534516 alkalommal)
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5289


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #79805 Dátum: 2020 Október 09, 20:49:07 »

Rég jártam itt... Ki tudja, hol találom azt a sematikus rajzot, amin rajta vannak a bogár csapágyméretei, vagy számai. Konkrétan a száraz féltengelyes hátsó két csapágyának száma érdekelne. Esetleg a 2 szimmering pontos mérete is.

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29024


Road Force One

« Hozzászólás #79804 Dátum: 2020 Október 09, 18:31:48 »

Érdemes indítózás közben is rámérni, hogy a trafó + és a blokkon a test között van-e 12V?! Én jártam úgy, hogy laza volt a testkábel az akksinál, így megvolt a 12V a trafónál, de indítózás közben amikor áramot vett fel az önindító, leesett 6V alá a feszültség a gyújtásnál. Úgyhogy fontos, hogy indítózás közben vizsgáljátok a trafónál lévő feszültséget.


Azt a múltkor a Patonyi Petivel átnéztük és átpucoltuk. Mondjuk egy érdekes kábel van ott, mondjuk mióta nálam van az autó, de eddig nem okozott gondot...
Ma vettem a Misinél egy új testkábelt és azt is kicserélem...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14826

« Hozzászólás #79803 Dátum: 2020 Október 09, 16:47:21 »

Grin
Generátor hiba, mire hazaértem ennyit mértem a gyújtótrafó lábain.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27014


« Hozzászólás #79802 Dátum: 2020 Október 09, 15:56:40 »

Mondjuk a Tati féle gyújtás 4,5V-ról is működik. Kipróbáltam. Roll Eyes

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14826

« Hozzászólás #79801 Dátum: 2020 Október 09, 15:38:01 »

leesett 6V alá a feszültség a gyújtásnál. Úgyhogy fontos, hogy indítózás közben vizsgáljátok a trafónál lévő feszültséget.
Mondjuk a Tati féle gyújtás 4,5V-ról is működik. Kipróbáltam. Roll Eyes
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #79800 Dátum: 2020 Október 09, 14:56:48 »

Érdemes indítózás közben is rámérni, hogy a trafó + és a blokkon a test között van-e 12V?! Én jártam úgy, hogy laza volt a testkábel az akksinál, így megvolt a 12V a trafónál, de indítózás közben amikor áramot vett fel az önindító, leesett 6V alá a feszültség a gyújtásnál. Úgyhogy fontos, hogy indítózás közben vizsgáljátok a trafónál lévő feszültséget.

Köszi szépen a tippeket!!
Patonyi Petivel egy ideje morfondírozunk rajta, hogy hogyan kellene orvosolni, de lehet, az lesz, behúzunk új vezetékszálakat a gyújtástól...

Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3480


« Hozzászólás #79799 Dátum: 2020 Október 08, 21:37:46 »


1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29024


Road Force One

« Hozzászólás #79798 Dátum: 2020 Október 08, 13:23:29 »



Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3480


« Hozzászólás #79797 Dátum: 2020 Október 08, 10:27:27 »

Köszi szépen a tippeket!!

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29024


Road Force One

« Hozzászólás #79796 Dátum: 2020 Október 08, 08:00:38 »

Hát, akkor jó eséllyel a ménkű veszik el valahol... kapcsolási rajzot kell nézni, valahol lesz egy kontakthiba, ha már minden új...
Ha van tolatólámpád, nézd meg, hogy világít-e, amikor nem indul. Ahogy nézem, Super Beetle tolatólámpa kapcsoló a trafóról kapja az áramot (ha nincs átkötve máshova).
Amikor nem indul, megmérném a biztitábla összes biztosítékának mindkét oldalát (gyújtás ráadásával). hátha már ott elveszik valahol.
Hülye ötlet, he a vészvillogó kapcsolót is kapcsolgatnám.... arról a biztiről megy az is.



Köszi szépen a tippeket!!
Patonyi Petivel egy ideje morfondírozunk rajta, hogy hogyan kellene orvosolni, de lehet, az lesz, behúzunk új vezetékszálakat a gyújtástól...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17216


« Hozzászólás #79795 Dátum: 2020 Október 08, 06:15:06 »

Hát, akkor jó eséllyel a ménkű veszik el valahol... kapcsolási rajzot kell nézni, valahol lesz egy kontakthiba, ha már minden új...
Ha van tolatólámpád, nézd meg, hogy világít-e, amikor nem indul. Ahogy nézem, Super Beetle tolatólámpa kapcsoló a trafóról kapja az áramot (ha nincs átkötve máshova).
Amikor nem indul, megmérném a biztitábla összes biztosítékának mindkét oldalát (gyújtás ráadásával). hátha már ott elveszik valahol.
Hülye ötlet, he a vészvillogó kapcsolót is kapcsolgatnám.... arról a biztiről megy az is.


Egyszer próbáltunk egy olyat, hogy a generátorról vittünk + szálat a trafóra... úgy beindult...
Ja ès most egy progresszív Weber karbi van rajta...
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29024


Road Force One

« Hozzászólás #79794 Dátum: 2020 Október 07, 21:08:52 »

Én keresnék egy kábelt, amin mindig van 12V, vagy vinnék hátra direkben egy kábelt 12V-tal. Amikor nem indul, akkor ezt a kábelt rákötném a trafóra, hogy akkor indul-e. Ha igen, akkor ugyanezt megnézném a karbi mágnesszelepénél (hátha nem csak a szikra a baj). Igyekeznék kizárni, hogy a gyújtásban van a hiba, vagy el sem jut a ménkű a trafóig...


Egyszer próbáltunk egy olyat, hogy a generátorról vittünk + szálat a trafóra... úgy beindult...
Ja ès most egy progresszív Weber karbi van rajta...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29024


Road Force One

« Hozzászólás #79793 Dátum: 2020 Október 07, 20:54:15 »




Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17216


« Hozzászólás #79792 Dátum: 2020 Október 07, 14:03:05 »

Én keresnék egy kábelt, amin mindig van 12V, vagy vinnék hátra direkben egy kábelt 12V-tal. Amikor nem indul, akkor ezt a kábelt rákötném a trafóra, hogy akkor indul-e. Ha igen, akkor ugyanezt megnézném a karbi mágnesszelepénél (hátha nem csak a szikra a baj). Igyekeznék kizárni, hogy a gyújtásban van a hiba, vagy el sem jut a ménkű a trafóig...

Nos, úgy tűnik Hisztis3,14csa (alias Öcsisajt) tovább produkálja magát... Hátul szinte már mindent kicseréltünk, amit lehetett: Új NGK gyújtókábelek, új Bosch trafó, új 009-es gyújtáselosztó, új testkábel (ami a váltón van), mert el volt félig szakadva... És még mindig megcsinálja azt, hogy egyszer csak úgy dönt, nem indul... Önindító teker, de nem indul be, nincs szikra... Érdekességképpen van, hogy a trafónál csak 7-9-11 Voltot mérünk...
Tegnap volt műszakin és ott is úgy döntött, nem indul... Nagy nehezen, miután Boross Józsival szinte mindent végig lámpáztunk, mértünk, egyszer csak lett szikra és beindult... Ezután már szépen megy, húz rendesen, de lövésünk sincs, ezt miért csinálja... Ötletként még meg kell néznem a biztosítéktáblát a műszerfal alatt, mivel 2 éve a ceglédi Talin nyakunkba kapott viharban az is beázott. Ezt elvileg a Szabó Miki kitakarította, kicserélte a biztosítékokat, de a hátulját meg kell nézni, nincs-e ott valami bibi... Aztán már csak a főkábel jöhet szóba...  Tongue
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17216


« Hozzászólás #79791 Dátum: 2020 Október 07, 14:00:41 »


Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29024


Road Force One

« Hozzászólás #79790 Dátum: 2020 Október 07, 13:31:31 »




Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3480


« Hozzászólás #79789 Dátum: 2020 Október 07, 11:36:06 »

Wink

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17216


« Hozzászólás #79788 Dátum: 2020 Október 07, 11:28:17 »


Nos, úgy tűnik Hisztis3,14csa (alias Öcsisajt) tovább produkálja magát... Hátul szinte már mindent kicseréltünk, amit lehetett: Új NGK gyújtókábelek, új Bosch trafó, új 009-es gyújtáselosztó, új testkábel (ami a váltón van), mert el volt félig szakadva... És még mindig megcsinálja azt, hogy egyszer csak úgy dönt, nem indul... Önindító teker, de nem indul be, nincs szikra... Érdekességképpen van, hogy a trafónál csak 7-9-11 Voltot mérünk...
Tegnap volt műszakin és ott is úgy döntött, nem indul... Nagy nehezen, miután Boross Józsival szinte mindent végig lámpáztunk, mértünk, egyszer csak lett szikra és beindult... Ezután már szépen megy, húz rendesen, de lövésünk sincs, ezt miért csinálja... Ötletként még meg kell néznem a biztosítéktáblát a műszerfal alatt, mivel 2 éve a ceglédi Talin nyakunkba kapott viharban az is beázott. Ezt elvileg a Szabó Miki kitakarította, kicserélte a biztosítékokat, de a hátulját meg kell nézni, nincs-e ott valami bibi... Aztán már csak a főkábel jöhet szóba...  Tongue
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29024


Road Force One

« Hozzászólás #79787 Dátum: 2020 Október 07, 10:33:25 »

Sajnos úgy néz ki, összetett a hiba. Szétkaptuk a karbit és volt benne dzsuva azért, annak ellenére, hogy két benzinszűrő is van a rendszerben (gyári helyén az üzemanyagtank alatt és az AC és a karbi között), valamint az egyik membrán a karbiban szakadt is volt.
Gyakorlatilag kicseréljük az elektromos oldalt: gyújtókábelek, rotor, trafó, elosztófedél és meglátjuk... A karbi megy ultrahangos tisztításra és elvileg rendelnek nekem az ebay-ről egy karbi felújító készletet...
Idén már nem tudom, tudok-e még majd Bogarazni, vagy elmenni egy Talira...

Nos, úgy tűnik Hisztis3,14csa (alias Öcsisajt) tovább produkálja magát... Hátul szinte már mindent kicseréltünk, amit lehetett: Új NGK gyújtókábelek, új Bosch trafó, új 009-es gyújtáselosztó, új testkábel (ami a váltón van), mert el volt félig szakadva... És még mindig megcsinálja azt, hogy egyszer csak úgy dönt, nem indul... Önindító teker, de nem indul be, nincs szikra... Érdekességképpen van, hogy a trafónál csak 7-9-11 Voltot mérünk...
Tegnap volt műszakin és ott is úgy döntött, nem indul... Nagy nehezen, miután Boross Józsival szinte mindent végig lámpáztunk, mértünk, egyszer csak lett szikra és beindult... Ezután már szépen megy, húz rendesen, de lövésünk sincs, ezt miért csinálja... Ötletként még meg kell néznem a biztosítéktáblát a műszerfal alatt, mivel 2 éve a ceglédi Talin nyakunkba kapott viharban az is beázott. Ezt elvileg a Szabó Miki kitakarította, kicserélte a biztosítékokat, de a hátulját meg kell nézni, nincs-e ott valami bibi... Aztán már csak a főkábel jöhet szóba...  Tongue

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3480


« Hozzászólás #79786 Dátum: 2020 Október 07, 10:31:49 »

Mondjuk az örök.Utángyártott,vagy házilag csinált?Azokon van fűtésdob is?Talán még egy pár lóerőt is ad hozzá.
A kipuff utángyártott (nemházi) Van fűtésdob (,muszáj , másképp befagyna a seggünk ősztől tavaszig ,állófűtést pedig nem akarok a benya miatt) az pedig alumíniumozott.

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető antpeter
Hozzászólások: 169


« Hozzászólás #79785 Dátum: 2020 Október 07, 08:07:07 »

Semelyiket..... Rozsdamentes van fent Wink
Mondjuk az örök.Utángyártott,vagy házilag csinált?Azokon van fűtésdob is?Talán még egy pár lóerőt is ad hozzá.

DO IT YOURSELF
Nem elérhető antpeter
Hozzászólások: 169


« Hozzászólás #79784 Dátum: 2020 Október 07, 08:05:06 »

Nem kell festeni.
(Csak OT-s autókon elvárás, mint egy a sok életszerűtlen dolog közül...)
Ez is egy álláspont,de nekem tetszik a mattfekete dob króm végekkel.

DO IT YOURSELF
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3480


« Hozzászólás #79783 Dátum: 2020 Október 07, 06:16:34 »

Sziasztok!
Kíváncsi lennék,hogy melyik hőálló festéket használjátok a kipufogódobra?
Semelyiket..... Rozsdamentes van fent Wink

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4260


Zeitwagen...

« Hozzászólás #79782 Dátum: 2020 Október 06, 20:38:44 »

Sziasztok!
Ma délután volt egy kis alvázkozmetika,pár helyen kellett csak lejavítani az alján a festést,vicces,hogy több pókháló volt mint sár az alján...
Kíváncsi lennék,hogy melyik hőálló festéket használjátok a kipufogódobra?Én már vagy 4különbözőt kipróbáltam pl.Motip,Lidl,Maestro,még egy idegen,de hamar leég a kipufogó dobról,és kézzel le lehet kaparni a pergő réteget.Talán a felfröccsenő víz miatt,vagy annyira magas a hőmérséklet?
Ugyanezen 650C festékek bírják a motorjaimon.
Nem kell festeni.
(Csak OT-s autókon elvárás, mint egy a sok életszerűtlen dolog közül...)

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető antpeter
Hozzászólások: 169


« Hozzászólás #79781 Dátum: 2020 Október 06, 19:18:38 »

Sziasztok!
Ma délután volt egy kis alvázkozmetika,pár helyen kellett csak lejavítani az alján a festést,vicces,hogy több pókháló volt mint sár az alján...
Kíváncsi lennék,hogy melyik hőálló festéket használjátok a kipufogódobra?Én már vagy 4különbözőt kipróbáltam pl.Motip,Lidl,Maestro,még egy idegen,de hamar leég a kipufogó dobról,és kézzel le lehet kaparni a pergő réteget.Talán a felfröccsenő víz miatt,vagy annyira magas a hőmérséklet?
Ugyanezen 650C festékek bírják a motorjaimon.

DO IT YOURSELF
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #79780 Dátum: 2020 Szeptember 22, 20:51:42 »

Bugpack kartergáz szűrőt (dupla karbi) kell időnként pucolni?
néha nagyon megszívja magát olajjal a szivacs és gyengül a szuszogó képessége....

Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2438


« Hozzászólás #79779 Dátum: 2020 Szeptember 22, 10:04:40 »

Bugpack kartergáz szűrőt (dupla karbi) kell időnként pucolni?
Nem elérhető kanyarkiraly
Hozzászólások: 758


CSD-226

« Hozzászólás #79778 Dátum: 2020 Szeptember 16, 13:53:44 »

És valóban..... Undecided Ők nem is vállalják. Cry

Bárkinek elfekvőben ilyen óra, vagy szerkezet?

Köszi

https://automuszer.eu/

ha ők nem tudják megjavítani, akkor senki☺

VW1300 '69 "Bíborka"    (OFF - Opel Rekord B '66 - UFF)
Nem elérhető kanyarkiraly
Hozzászólások: 758


CSD-226

« Hozzászólás #79777 Dátum: 2020 Szeptember 10, 18:58:48 »

[Köszi

quote author=kormányzoo link=topic=8.msg934181#msg934181 date=1599748847]
https://automuszer.eu/

ha ők nem tudják megjavítani, akkor senki☺
[/quote]

VW1300 '69 "Bíborka"    (OFF - Opel Rekord B '66 - UFF)
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5772


redgear.hu

« Hozzászólás #79776 Dátum: 2020 Szeptember 10, 16:40:47 »

Van köztünk óraguru? Esetleg valakinek jól bevált órása? Pár órást már megjártam, de nem jutottam előre: VDO 1303-ba való óra, tekercses lengetővel. Pár lengés után a hátsó oldal felé megáll. Tranzisztort, kondit már cseréltem, de bármilyen ötletet elfogadok. Köszi
https://automuszer.eu/

ha ők nem tudják megjavítani, akkor senki☺
Nem elérhető kanyarkiraly
Hozzászólások: 758


CSD-226

« Hozzászólás #79775 Dátum: 2020 Szeptember 10, 13:16:28 »

Van köztünk óraguru? Esetleg valakinek jól bevált órása? Pár órást már megjártam, de nem jutottam előre: VDO 1303-ba való óra, tekercses lengetővel. Pár lengés után a hátsó oldal felé megáll. Tranzisztort, kondit már cseréltem, de bármilyen ötletet elfogadok. Köszi

VW1300 '69 "Bíborka"    (OFF - Opel Rekord B '66 - UFF)
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3282


« Hozzászólás #79774 Dátum: 2020 Augusztus 18, 11:45:52 »

a perselyt a kihúzott rudazaton kell cserélni vagy a rögzítő "nemtommin" vagy a váltóból jövő rúdon?

nem lehet (nagyobb szívás árán) ott helyben széthúzni mondjuk 5-10-20 centit és nőgyógyász segítségével kicserélni a perselyt?

(még nem vizsgáltam meg, mi látszik ott a hátsó ülés alatt, de valószínűleg nálam is hasznos lenne, csak nálam egybe van fényezve a rendszám mögötti fedél a kasztival)

Ha csak a lyukon keresztül akarod szerelni mindenképp kell valamit rákötni, alá fűzni a rúdnak, hogy ha le esik az alagút aljára fel tudd venni

 ill elég nehéz lehet a biztosító gyűrűt az új perselyre rá piszkálni, .....plóbáltam nekem nem ment nem vagyok nőgyógyász de ha jól emlékszem az alagút nem rugalmas ellenben a...... Wink

 semmi gond ha nincs elöl lyuk vedd le a kasznit Cool Evil


VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3282


« Hozzászólás #79773 Dátum: 2020 Augusztus 18, 11:36:27 »

Én úgy csináltam, hogy amikor már benn a rúd az új persellyel, és nem bírtam sehogy sem a helyére piszkálni a váltó kar helyén benyúltam egy kb 60 cm-es (s)palyszer görbébikvégével és azzal sikerült elsőre "bekanalazni" a helyére.

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2955


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #79772 Dátum: 2020 Augusztus 18, 08:57:33 »

nem is jött meg a kedvem a szereléshez Grin
csak kíváncsi voltam, hogy aki most szedte szét, lát-e esélyt arra hogy meg lehet csinálni ott helyben. de a választ inkább nemként értékeltem Cheesy
nálam lehet hogy egyébként is a váltóval van gond, mert néha kiugrál negyedikből. talán ha pont rossz neki a rezonancia.. de van egy pici másik fura hang is, ha a váltóbot (adott sebességi fokozaton belül, mintegy holtjátékként) erre vagy arra áll. erről feltételezem hogy elmúlhatna a persely cserével, de megszoktam, tudok vele élni.


Nálam a váltókar rezonálásával kezdődött x fordulaton, aztán meg egyre gyakrabban sikerült kereszteződésben második helyett negyedikbe "visszakapcsolni"   Huh
Azóta szépen pontosan működik.  Cheesy

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18386


1969

« Hozzászólás #79771 Dátum: 2020 Augusztus 18, 08:47:11 »

Ez a meló a leírtak szerint is elég nagy szívás   Evil
Én felmosónyél helyett, a hátsó ülés alatt a dekli eltávolítása után kötöttem egy kötelet a rúdra mielőtt kihúztam. Az segített visszavezetni, de ez is elég jó ötlet.
Az új perselyt a rúd eltávolítása után is elég nehéz behelyezni.
A nőgyógyászati rutin mindenképpen elkél  Grin

nem is jött meg a kedvem a szereléshez Grin
csak kíváncsi voltam, hogy aki most szedte szét, lát-e esélyt arra hogy meg lehet csinálni ott helyben. de a választ inkább nemként értékeltem Cheesy
nálam lehet hogy egyébként is a váltóval van gond, mert néha kiugrál negyedikből. talán ha pont rossz neki a rezonancia.. de van egy pici másik fura hang is, ha a váltóbot (adott sebességi fokozaton belül, mintegy holtjátékként) erre vagy arra áll. erről feltételezem hogy elmúlhatna a persely cserével, de megszoktam, tudok vele élni.
Elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2955


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #79770 Dátum: 2020 Augusztus 18, 08:22:57 »

a perselyt a kihúzott rudazaton kell cserélni vagy a rögzítő "nemtommin" vagy a váltóból jövő rúdon?

nem lehet (nagyobb szívás árán) ott helyben széthúzni mondjuk 5-10-20 centit és nőgyógyász segítségével kicserélni a perselyt?

(még nem vizsgáltam meg, mi látszik ott a hátsó ülés alatt, de valószínűleg nálam is hasznos lenne, csak nálam egybe van fényezve a rendszám mögötti fedél a kasztival)

Ez a meló a leírtak szerint is elég nagy szívás   Evil
Én felmosónyél helyett, a hátsó ülés alatt a dekli eltávolítása után kötöttem egy kötelet a rúdra mielőtt kihúztam. Az segített visszavezetni, de ez is elég jó ötlet.
Az új perselyt a rúd eltávolítása után is elég nehéz behelyezni.
A nőgyógyászati rutin mindenképpen elkél  Grin




"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17216


« Hozzászólás #79769 Dátum: 2020 Augusztus 17, 13:36:12 »

a perselyt a kihúzott rudazaton kell cserélni vagy a rögzítő "nemtommin" vagy a váltóból jövő rúdon? - ha benézel a kiszerelt váltórúd ablakán, a kocsi hátulja felé van egy fém karika kivágás, abban kell cserélni

Ez a fekete L alakú vas van felhegesztve belülről az alagútra, abba kell tenni a fehér perselyt (itt van egy továbbfejlesztett verzió is a képen, nagyobb igénybevételre, tartósabb is, itthon nem találtam)

nem lehet (nagyobb szívás árán) ott helyben széthúzni mondjuk 5-10-20 centit és nőgyógyász segítségével kicserélni a perselyt? - ha nincs más megoldás talán lehet, de nem tudom, a persely mennyire tolerálja az alakváltozást és hogy feszegeted be a helyére a perselyt úgy, hogy a rúd is a helyén van.

(még nem vizsgáltam meg, mi látszik ott a hátsó ülés alatt, de valószínűleg nálam is hasznos lenne, csak nálam egybe van fényezve a rendszám mögötti fedél a kasztival)
[/quote]
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18386


1969

« Hozzászólás #79768 Dátum: 2020 Augusztus 17, 11:53:15 »

Ha zörög a váltóbot és/vagy nem tudod jól kapcsolni a sebességeket, cseréld ki a műanyag perselyt!

a perselyt a kihúzott rudazaton kell cserélni vagy a rögzítő "nemtommin" vagy a váltóból jövő rúdon?

nem lehet (nagyobb szívás árán) ott helyben széthúzni mondjuk 5-10-20 centit és nőgyógyász segítségével kicserélni a perselyt?

(még nem vizsgáltam meg, mi látszik ott a hátsó ülés alatt, de valószínűleg nálam is hasznos lenne, csak nálam egybe van fényezve a rendszám mögötti fedél a kasztival)
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17216


« Hozzászólás #79767 Dátum: 2020 Augusztus 17, 11:24:02 »

Ha zörög a váltóbot és/vagy nem tudod jól kapcsolni a sebességeket, cseréld ki a műanyag perselyt!


Ahogy én csináltam, némi kutatómunka után:
- levettem elöl az összes takarót és fedelet (és a rendszámot), hogy előre ki tudjam csúsztatni a rudat
- fogtam egy felmosó nyelet, aminek a végén van fül és egy gyorskötözőt lazán átfűztem a lukon
- kivettem a szőnyegeket, leszereltem a váltórudat, ekkor láthatóvá válik a rúd a végén a váltóbot perselyével
- betoltam a nyelet, a laza gyorskötözőt átbújtattam a váltórúd perselyén és szorosra húztam
- a hátsó ülés alatt kivettem a komplett nemtommit (ami a rudat rögzíti a váltó rúdjához - 8-as és 10-es csavarok)
- ekkor előre ki lehet húzni a váltórudat
- kiszedegettem a maradékát a perselynek, majd a fém gyűrűt átraktam az újra, jól bezsíroztam és benyomtam a helyére (ha beesik, pecázni kell :-))
- bezsíroztam a rúd végét és elölről betoltam a perselyig, majd tovább (itt nem árt, ha segít valaki célozni, hogy bemenjen a perselybe)
- sokat kell mozgatni, hogy a sok alagútban futó csövet kikerüld (lehet befűzni a rúd végébe kihúzás előtt valami madzagot, úgy könnyebb a visszarakás)
- mindent visszaszerelsz, beállítod a váltókart (ha előtte bejelölted filccel a helyét, könnyebb lesz).
- tesztkör és nyertél.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14826

« Hozzászólás #79766 Dátum: 2020 Augusztus 17, 07:42:15 »

Huhhh... szét lett kapva. Most minden egy szortiment dobozban hever... ha előkerülnek a fiúk (Patonyi Peti és Németh Gergő), akik segítenek, megkérdezem tőlük...
Ez engem is érdekelne.
Oldalak: 1 ... 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 ... 2014
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.168 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.