www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 19, 04:23:07

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1813 1814 1815 1816 1817 [1818] 1819 1820 1821 1822 1823 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13181701 alkalommal)
Holló
« Hozzászólás #7915 Dátum: 2006 Október 04, 10:54:18 »

az a CU-s motoron van, és nem a nagy ventillátortól megy, hanem a generátor előtt levő külön kis ventillátortól.

jellemzően ez az a cumó, ami nem fér be a t2-be, nem véletlenül nincs neked sem fenn...
oda raktam és befér
kell nekem?
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #7914 Dátum: 2006 Október 04, 10:49:01 »

a typ4-es mocin van egy müa. cucc elől, ami a ventillátortól megy balra lefelé.
valószínűleg a hőcserélőhöz. nekem a fűtés nincs bekötve,d de a kérdés az lenne, hogy felrakjam-e, van-e valami jelentősége a hűtés szempontjából?
tehát,  felszereljem?


az a CU-s motoron van, és nem a nagy ventillátortól megy, hanem a generátor előtt levő külön kis ventillátortól.

jellemzően ez az a cumó, ami nem fér be a t2-be, nem véletlenül nincs neked sem fenn...
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #7913 Dátum: 2006 Október 04, 10:48:32 »

ezért lennék kíváncsi a mérésre, hogy vajon megvan-e mind az 54 paci.

Én raktam össze a motort, vadi új mahle hengerek és dugók kerültek bele, használt, de jó állapotú hengerfejek, tömítettségre, pontos illesztésre mindenhol ügyeltem. Gyújtása hall jeladós, elektronikus, csapágyak is pontos illesztésűek, de azoknak még azért járatódni kell. Vonalba fúrás is pontos.

Nincs okom feltételezni, hogy nem tudja a gyári specifikációt...persze azért érdekes lenne leméretni.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Holló
« Hozzászólás #7912 Dátum: 2006 Október 04, 10:43:56 »


a typ4-es mocin van egy müa. cucc elől, ami a ventillátortól megy balra lefelé.
valószínűleg a hőcserélőhöz. nekem a fűtés nincs bekötve,d de a kérdés az lenne, hogy felrakjam-e, van-e valami jelentősége a hűtés szempontjából?
tehát,  felszereljem?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #7911 Dátum: 2006 Október 04, 10:37:53 »

ezért lennék kíváncsi a mérésre, hogy vajon megvan-e mind az 54 paci.
más:
az mire(mikre) utalhat, ha az 1302-esem (gyári 1.6 34-es Solex-el) hidegen (szivatós üzem) jól veszi a fordulatot, de bemelegedés után gyenge az alacsonyabb furdulat tartományban. nem rángat, de érezhetően nehezebben indul meg az autó mondjuk kettes fokozatban gyorsításkor.


Nekem pontosan ez van a typ3-asommal. Hidegen alulról sokkal erősebb, mint melegen. Mivel nekem nincs szivató, nekem az lehet, hogy az alsó tartomány túl dús, ezért melegen ez fokozottan dús jelent, hidegen meg elég jó. Ez pláne igaz, ha nagy a meleg, városi cammogáskor még a motortér is meleg...

Neked azt kellene eldönteni, hogy a szivató dúsit-e amikor jobban megy, mert akkor pont ellenkező a helyzet. (nem hiszem, egyébként).
A szívócső melegítés is túldúsulást eredményez, mert a levegő sűrűségét csökkenti.

Én 90%-ra veszem, hogy amikor meleg, kicsit túldúsul.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #7910 Dátum: 2006 Október 04, 10:18:05 »

gyújtás elméletileg jó helyen van, az autó nem kormol, alapjárat tökéletes stb. (gyertyákat még nem csavartam ki megnézni.)

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #7909 Dátum: 2006 Október 04, 10:16:22 »

Ennek (Tibornak  Smiley ) teljesen széria a motorja. Ez azonnal látszott, amikor a karbirudazatot ráakasztottam és 3-4 mm-rel rövidebb volt. Ez az a kb. 2 x 1.8 mm amit levettem a hengerfejből.

Feltételezhetjük, hogy ennek a teljesítménye is széria, 54 lóerő. Azért érezhetően gyengébb, mint az enyém, a Walter.  Grin Grin Grin Grin
ezért lennék kíváncsi a mérésre, hogy vajon megvan-e mind az 54 paci.
más:
az mire(mikre) utalhat, ha az 1302-esem (gyári 1.6 34-es Solex-el) hidegen (szivatós üzem) jól veszi a fordulatot, de bemelegedés után gyenge az alacsonyabb furdulat tartományban. nem rángat, de érezhetően nehezebben indul meg az autó mondjuk kettes fokozatban gyorsításkor.

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #7908 Dátum: 2006 Október 04, 10:00:13 »

egyébként Tibit is el kéne majd vinni teljesítménymérésre. jó lenne összehasonlítani a két motort.

Ennek (Tibornak  Smiley ) teljesen széria a motorja. Ez azonnal látszott, amikor a karbirudazatot ráakasztottam és 3-4 mm-rel rövidebb volt. Ez az a kb. 2 x 1.8 mm amit levettem a hengerfejből.

Feltételezhetjük, hogy ennek a teljesítménye is széria, 54 lóerő. Azért érezhetően gyengébb, mint az enyém, a Walter.  Grin Grin Grin Grin

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #7907 Dátum: 2006 Október 04, 09:59:07 »

Ja, ez magas labda volt, számítottam rá, hogy lecsapjátok. Megérdemeltem.  Wink

Nem , nem!! Az a L'Oreal.....  Evil Grin

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #7906 Dátum: 2006 Október 04, 09:52:21 »

egyébként Tibit is el kéne majd vinni teljesítménymérésre. jó lenne összehasonlítani a két motort.

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #7905 Dátum: 2006 Október 04, 09:49:24 »

"A Tibi jó, a Tibi finom gyors, a Tibi különleges!"  Grin



"Tibitebitangóóó, tibitebitangóóó...."

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #7904 Dátum: 2006 Október 04, 09:48:36 »

igen, a bogárfórum személyiségtorzulást okoz: Stunt találkozókra jár és nevén szólítja az autókat.  Grin

Ja, ez magas labda volt, számítottam rá, hogy lecsapjátok. Megérdemeltem.  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #7903 Dátum: 2006 Október 04, 09:48:15 »

"A Tibi jó, a Tibi finom gyors, a Tibi különleges!"  Grin

"Mondom az uramnak: TIBI!!"   Grin

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #7902 Dátum: 2006 Október 04, 09:40:05 »

igen, a bogárfórum személyiségtorzulást okoz: Stunt találkozókra jár és nevén szólítja az autókat.  Grin

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #7901 Dátum: 2006 Október 04, 09:36:16 »

ne tibizd, hiszen csak egy autó Grin
vagy tibi morcos?

"Mondom az uramnak: TIBI!!"   Grin

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
1303LS
« Hozzászólás #7900 Dátum: 2006 Október 04, 09:35:03 »

ne tibizd, hiszen csak egy autó Grin
vagy tibi morcos?
Ez betalált.
 Grin Grin Grin Grin Grin
Holló
« Hozzászólás #7899 Dátum: 2006 Október 04, 09:33:56 »


Tibi őgy megy, hogy az ülésbe tapadtunk. Pedig még a fék is fog.  Wink
ne tibizd, hiszen csak egy autó Grin
vagy tibi morcos?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #7898 Dátum: 2006 Október 04, 09:27:06 »

de kidobni ki tudja a rudazat rossz beállítása miatt is (nem megy be teljesen 4-be csak félig)

És minél többször dobja ki, annál nagyobb az esélye, hogy valami úgy megkopik, hogy aztán sehogy sem fog összekapcsolódni.
Meg kell csinálni. Tegnap este nem jutottunk vele (rudazattal) túl messzire, pedig a motor jól ment.
Én semmit nem néztem még a typ3-as rudazaton, az enyém tökéletes. Azt sem tudtam, hol van a szerelő ablak.  Huh

Tibi őgy megy, hogy az ülésbe tapadtunk. Pedig még a fék is fog.  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #7897 Dátum: 2006 Október 04, 09:17:24 »

Mér, ez is "kibicsaklik" ?  Cheesy

de kidobni ki tudja a rudazat rossz beállítása miatt is (nem megy be teljesen 4-be csak félig)
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #7896 Dátum: 2006 Október 04, 08:42:49 »

gumipók
én pár éve így jöttem haza hrvatsziból

de kidobni ki tudja a rudazat rossz beállítása miatt is (nem megy be teljesen 4-be csak félig)

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #7895 Dátum: 2006 Október 04, 08:42:03 »

Szerintem bőven használhatatlan az a negyedik de stone azt mondta majd fogja a kart.Igaz ez sem gyógyír mert így is kidobja csak egyből vissza is megy.


gumipók
én pár éve így jöttem haza hrvatsziból

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
szeda_1970
« Hozzászólás #7894 Dátum: 2006 Október 04, 08:27:20 »

Szerintem bőven használhatatlan az a negyedik de stone azt mondta majd fogja a kart.Igaz ez sem gyógyír mert így is kidobja csak egyből vissza is megy.

Tibi kidobja a negyediket. Ellenben szépen megy, a fékek kicsit fognak. Alacsony fordulatról is jól gyorsul.
Sajnálom ezt a negyedik dolgot. A váltórudazat is izgalmas, azt is be kell állítani. Most vándorolnak a sebességek (szeda: szerencsekerék :-)), de autózható. 4-ben tartani kell.
A BZ-től vettem a váltót 50-ért tökéletes állapotú megjelöléssel. Holnap megyek hozzá.
szeda_1970
« Hozzászólás #7893 Dátum: 2006 Október 04, 08:25:17 »

Én tudom miről van szó! Kíváncsi vagyok!


Holnap reggel betolom ide az év legnagyobb ellentmondását. Tűz és víz. Eső és szárazság.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #7892 Dátum: 2006 Október 04, 08:23:25 »

Én is vettem "tökéletes" hengerfejjel motort tőle. Nem voltak egyformák, és megette az egyik szelepülést......

Tibi kidobja a negyediket. Ellenben szépen megy, a fékek kicsit fognak. Alacsony fordulatról is jól gyorsul.
Sajnálom ezt a negyedik dolgot. A váltórudazat is izgalmas, azt is be kell állítani. Most vándorolnak a sebességek (szeda: szerencsekerék :-)), de autózható. 4-ben tartani kell.
A BZ-től vettem a váltót 50-ért tökéletes állapotú megjelöléssel. Holnap megyek hozzá.
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #7891 Dátum: 2006 Október 03, 23:04:56 »

Mivel lehetne a kipufogót lefesteni, hogy ne jöjjön le róla a festék?

A sima, fekete 800 C-os festékek leégnek a csövekről, a dob egyes részeiről is. Cink spray?


Már nagyon bánom, hogy nema  drágább "Ceramic coated" dobot vettem meg.

Nekem a 800 'C-os még akkor sem jött le amikor megfőztem a motort  Embarrassed
Elvileg ezeknek a kellene hőkezelés is, nem?
A Samba-n olvastam hogy a 'Ceramic coated' -el az a baj amikor nem méretpontos a cső (hajtani kell)  Huh
....Hát ezt most nem találom, úgyhogy visszavonva.., csak a kínai Empi-t fikázzák. Ellenben a "Ceramic coated'-re csupa jót mondanak.
 
 
« Utoljára szerkesztve: 2006 Október 04, 00:08:46 írta aptom »

'81 Hecho en México
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #7890 Dátum: 2006 Október 03, 23:04:30 »

és még

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #7889 Dátum: 2006 Október 03, 23:01:29 »

Üdvw!
a motor tuningról, egy variáció
(remélem olvasható)

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #7888 Dátum: 2006 Október 03, 21:44:05 »

Holnap reggel betolom ide az év legnagyobb ellentmondását. Tűz és víz. Eső és szárazság.

mécsakreggel
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #7887 Dátum: 2006 Október 03, 21:43:37 »

Holnap reggel betolom ide az év legnagyobb ellentmondását. Tűz és víz. Eső és szárazság.
Holló
« Hozzászólás #7886 Dátum: 2006 Október 03, 20:26:02 »

Tibi kidobja a negyediket. Ellenben szépen megy, a fékek kicsit fognak. Alacsony fordulatról is jól gyorsul.
Sajnálom ezt a negyedik dolgot. A váltórudazat is izgalmas, azt is be kell állítani. Most vándorolnak a sebességek (szeda: szerencsekerék :-)), de autózható. 4-ben tartani kell.
A BZ-től vettem a váltót 50-ért tökéletes állapotú megjelöléssel. Holnap megyek hozzá.
szerintem kérd meg a kizst, hogy vigyen el mocival Grin
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #7885 Dátum: 2006 Október 03, 19:57:31 »

Tibi kidobja a negyediket. Ellenben szépen megy, a fékek kicsit fognak. Alacsony fordulatról is jól gyorsul.
Sajnálom ezt a negyedik dolgot. A váltórudazat is izgalmas, azt is be kell állítani. Most vándorolnak a sebességek (szeda: szerencsekerék :-)), de autózható. 4-ben tartani kell.
A BZ-től vettem a váltót 50-ért tökéletes állapotú megjelöléssel. Holnap megyek hozzá.

Ájjájj - ott se baráti beszélgetés készül...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
1303LS
« Hozzászólás #7884 Dátum: 2006 Október 03, 19:53:06 »

LEFORGATOD A POLCRÓL? VAGY MI????
(buzi capslock :-/ )
Forgatod a nyelestengelyt számolod mennyit forgatsz meg mennyit forog a kihajtás oszt ki lehet számolni az áttételt.
Vagy hiszel az eladónak.  Grin
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #7883 Dátum: 2006 Október 03, 19:50:13 »

Csütörtökön megkukkolom neked.
Még le is forgatom ha lesz kedvem.  Grin

LEFORGATOD A POLCRÓL? VAGY MI????
(buzi capslock :-/ )



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
1303LS
« Hozzászólás #7882 Dátum: 2006 Október 03, 19:38:52 »

nézzük meg.
Csütörtökön megkukkolom neked.
Még le is forgatom ha lesz kedvem.  Grin
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #7881 Dátum: 2006 Október 03, 19:35:24 »

Ilyen negyediket kidobálóst olajost állítólag hosszúra átépítettet(nem tudom ki és miből) tudok egyet ha kell valakinek.

nézzük meg.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
1303LS
« Hozzászólás #7880 Dátum: 2006 Október 03, 19:31:03 »

Tibi kidobja a negyediket. Ellenben szépen megy, a fékek kicsit fognak. Alacsony fordulatról is jól gyorsul.
Sajnálom ezt a negyedik dolgot. A váltórudazat is izgalmas, azt is be kell állítani. Most vándorolnak a sebességek (szeda: szerencsekerék :-)), de autózható. 4-ben tartani kell.
A BZ-től vettem a váltót 50-ért tökéletes állapotú megjelöléssel. Holnap megyek hozzá.
Ilyen negyediket kidobálóst olajost állítólag hosszúra átépítettet(nem tudom ki és miből) tudok egyet ha kell valakinek.
1303LS
« Hozzászólás #7879 Dátum: 2006 Október 03, 19:29:26 »

Ma pöfögtem egy kicsit Güntherrel...
A bal oldali hengereket eddig is kormolta, most is olyan volt, mintha azok lennének. Fordulatot nehezen vette és alapjáraton úgy rezegtem mintha egy ikarus bkv buszon ültem volna.
aztán eccercsak valami fémes hangot hallottam hátulról, mintha a vasat kalapáccsal ütné valaki... fordulattal nőtt az "ütemszám" is.
haza csorogtam, de nem volt jó érzés...
Mi lehet ez? befigyel egy új motor?  Cry
Tippelni nem tippelnék hogy mi ez, hallván a hangokat inkább.
Valószínű viszont hogy zsebbenyúlós lesz. Sad
Viszont ha csak esetleg egy hengered kakilt volna be és nem komoly a kár amit okozott, és nem akarod a full generált megcsinálni akkor szerintem sokan tudnak majd segíteni egy kis alkatrésszel.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #7878 Dátum: 2006 Október 03, 19:27:21 »

Tibi kidobja a negyediket. Ellenben szépen megy, a fékek kicsit fognak. Alacsony fordulatról is jól gyorsul.
Sajnálom ezt a negyedik dolgot. A váltórudazat is izgalmas, azt is be kell állítani. Most vándorolnak a sebességek (szeda: szerencsekerék :-)), de autózható. 4-ben tartani kell.
A BZ-től vettem a váltót 50-ért tökéletes állapotú megjelöléssel. Holnap megyek hozzá.
1303LS
« Hozzászólás #7877 Dátum: 2006 Október 03, 19:24:46 »

gondolom ezzel így még szervízbe sem lenne jó elgurulni...

Hát gurulni lehet csak a motort ne indítsd be.
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #7876 Dátum: 2006 Október 03, 19:09:16 »

ajjajjj.....
ha a fordulatszám per kettő ütemben ütöget, akkor lehet, hogy csak a himbasorod lazult le.
ha a forulatszámmal egyező, akkor készítsd a malacperselyt.... hajtókarcsapágy, vagy valami ilyen csúf dolog....
gondolom ezzel így még szervízbe sem lenne jó elgurulni...
Oldalak: 1 ... 1813 1814 1815 1816 1817 [1818] 1819 1820 1821 1822 1823 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.134 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.