www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 19, 09:10:33

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 159 160 161 162 163 [164] 165 166 167 168 169 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13186528 alkalommal)
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #74075 Dátum: 2015 Március 01, 20:26:50 »

... mivel megkerdezte oket, elmondjak a joindulatu velemenyuket. Lehet, hogy csak en ertem felre a hozzaszolasodat, de en nem latok most semmi gondot azzal, hogy "osztjak a tutit". Nem keretlenul, Vili-modra teszik. :-))
Csupán arra akartam utalni,hogy az a "tuti' amit az ember a saját börén megtapasztal,a többi elmélet,ami lehet vagy igen,vagy nem.
Nem akartam semmi negativ kicsengést csempészni a hsz-omba,csupán a sok évtizedes tapasztalat mondatta velem azt,amit leirtam.

Tóth Zoltán
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #74074 Dátum: 2015 Március 01, 20:19:14 »

A többiek próba nélkül fotelból osztják a tutit
... mivel megkerdezte oket, elmondjak a joindulatu velemenyuket. Lehet, hogy csak en ertem felre a hozzaszolasodat, de en nem latok most semmi gondot azzal, hogy "osztjak a tutit". Nem keretlenul, Vili-modra teszik. :-))


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #74073 Dátum: 2015 Március 01, 20:09:50 »

Csekkoltam, úgy néz ki jó helyre esik az emelőkar és szerintem el is fér. Holnap próba élesben Cheesy Köszönöm a segítségeteket. (gyártmánya:DODUCO Made in W.-Germany)
Ja, Lada. Smiley

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #74072 Dátum: 2015 Március 01, 19:58:42 »

Szerintem simán. Ha egyébként elfér, és jó helyre esik az emelőkar. Ekkora diffi simán van két gyártmány közt is utángyártott fronton. Amúgy ez eléggé gyakori fajta, kb. Ladától Merciig jó mindenhez.
Csekkoltam, úgy néz ki jó helyre esik az emelőkar és szerintem el is fér. Holnap próba élesben Cheesy Köszönöm a segítségeteket. (gyártmánya:DODUCO Made in W.-Germany)

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #74071 Dátum: 2015 Március 01, 19:50:39 »

. Persze ki fogom próbálni Wink
Ha kipróbálod és neked müködik,akkor az a Te személyes sikered.
A többiek próba nélkül fotelból osztják a tutit,de az nem ér fel a saját tapasztalás sikerével! Cheesy

Tóth Zoltán
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #74070 Dátum: 2015 Március 01, 19:46:19 »

szerintem az mindegy, ha elfér a helyén. a zárt és nyitott állapot nagysága és ideje a tengelytől függ.
ha befér szerintem használhatod, próbáld ki
Így gondoltam én is.  Azért érdekel még a többiek véleménye is,ha van. Persze ki fogom próbálni Wink

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #74069 Dátum: 2015 Március 01, 19:37:43 »

Igen. A két bakelit között van 0,8mm.
szerintem az mindegy, ha elfér a helyén. a zárt és nyitott állapot nagysága és ideje a tengelytől függ.
ha befér szerintem használhatod, próbáld ki
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #74068 Dátum: 2015 Március 01, 19:36:30 »

Sziasztok! A mai nap beleakadtam egy pár db megszak.kalapácsba. Tudomásom szerint bogárba való.  Látszatra közel egyforma azzal ami a bogaramba van. Igazából ami különbség van az a következő:-a bogimban lévő csatlakozó csúszósarus,a talált nem  -a bakelit bütyök a bogimban 1,8mm vastag amit találtam 2,5mm. A kérdésem:ha a talált kalapácsokat átsaruzom akkor megfelel az eredeti pótlására? Köszönöm szépen Wink
Szerintem simán. Ha egyébként elfér, és jó helyre esik az emelőkar. Ekkora diffi simán van két gyártmány közt is utángyártott fronton. Amúgy ez eléggé gyakori fajta, kb. Ladától Merciig jó mindenhez.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #74067 Dátum: 2015 Március 01, 19:22:39 »

A hossza is más úgy látom.

Igen. A két bakelit között van 0,8mm.

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #74066 Dátum: 2015 Március 01, 19:16:24 »

Sziasztok! A mai nap beleakadtam egy pár db megszak.kalapácsba. Tudomásom szerint bogárba való.  Látszatra közel egyforma azzal ami a bogaramba van. Igazából ami különbség van az a következő:-a bogimban lévő csatlakozó csúszósarus,a talált nem  -a bakelit bütyök a bogimban 1,8mm vastag amit találtam 2,5mm. A kérdésem:ha a talált kalapácsokat átsaruzom akkor megfelel az eredeti pótlására? Köszönöm szépen Wink
A hossza is más úgy látom.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #74065 Dátum: 2015 Március 01, 19:14:25 »

Nyomás alatt nem tud visszamenni, hisz nem működne a fék.
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #74064 Dátum: 2015 Március 01, 19:10:31 »

Sziasztok! A mai nap beleakadtam egy pár db megszak.kalapácsba. Tudomásom szerint bogárba való.  Látszatra közel egyforma azzal ami a bogaramba van. Igazából ami különbség van az a következő:-a bogimban lévő csatlakozó csúszósarus,a talált nem  -a bakelit bütyök a bogimban 1,8mm vastag amit találtam 2,5mm. A kérdésem:ha a talált kalapácsokat átsaruzom akkor megfelel az eredeti pótlására? Köszönöm szépen Wink

[a csatolmányt egy admin törölte]

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #74063 Dátum: 2015 Március 01, 17:57:59 »

Szerintem normál állapotban, MINDEN melegedéssel keletkező térfogat visszakerül a műanyag tartályba. Ennyi.
Ha nem így van akkor valami ROSSZ.
LEgtöbbször nem megy vissza teljesen a dugattyú és nem nyitja ki a töltőfuratot. Vagy ezt elzárja a nem rá aló gumikarmantyú. Ilyenkor nehézkes lehet a légtelenítés is, mert csak ímmel ámmal tud utántöltődni a főfékhenger.

Ezen a véleményen vagyok én is.

De nekem a dugattyú visszamegy koppra. Arra gondolok, hogy a gumikarmantyú esetleg a melegtől nem tágul-e meg kicsit és elzárja a kis lyukat a tartály felé. Mert a fenékszelep az csak nem ragadhat le a melegtől a henger aljára....
Amúgy ugyanaz a szerkezete a főhengernek, mint egy Bogár egykörös.

Legjobb lenne egyszer szó szerint "melegében" szétkapni, de általában sosem pont itthon a szerelőaknán jön ki a hiba, hogy villámgyorsan szétborítsam, még melegen.

Most épp majd egy belső visszajelzőt fogok bekötni a féklámpára, aztán ha már látom, hogy ég, akkor állok is meg egy teára/kávéra/piknikezésre, hadd hűljön Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2015 Március 01, 18:02:15 írta Skodi »

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #74062 Dátum: 2015 Március 01, 16:30:41 »

A gyorsító membrán túlvezérelhető, illetve okozhatja -e a szakadását a beállítás?

Bácsi Győző
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #74061 Dátum: 2015 Március 01, 11:55:00 »

Nem kell kiszedni a motort... Ami útban van, az a dinamó/generátor, a gyújtáselosztó, esetleg az AC, de az nem jellemző. Alapvetően az a gond, hogy valamelyik szívócsonkot- a bal oldalit- mindenképpen le kell bontani, mert arra tudod a szívócsövet kihúzni.
De egyszerübb.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #74060 Dátum: 2015 Március 01, 07:21:01 »

Ide is beteszem a kerdest, hatha.

Keresek 1.6-os szivocso kozepet, amiben jo az elomelegito, nincs szetrohadva, es ramegy a pict34 rendesen.
Es tanacsokat arra vonatkozolag, hogy motor kiszedese nelkul hogy fog kijonni, az uj meg bemenni.
Nem kell kiszedni a motort... Ami útban van, az a dinamó/generátor, a gyújtáselosztó, esetleg az AC, de az nem jellemző. Alapvetően az a gond, hogy valamelyik szívócsonkot- a bal oldalit- mindenképpen le kell bontani, mert arra tudod a szívócsövet kihúzni.

Bácsi Győző
Nem elérhető Tibby
Hozzászólások: 228


« Hozzászólás #74059 Dátum: 2015 Március 01, 00:05:25 »

Ide is beteszem a kerdest, hatha.

Keresek 1.6-os szivocso kozepet, amiben jo az elomelegito, nincs szetrohadva, es ramegy a pict34 rendesen.
Es tanacsokat arra vonatkozolag, hogy motor kiszedese nelkul hogy fog kijonni, az uj meg bemenni.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #74058 Dátum: 2015 Február 28, 20:26:21 »

Igen,összekevertem Versicolor kollégával.
Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13424


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #74057 Dátum: 2015 Február 28, 20:23:08 »

Szia!

Régen szóltál már itt hozzá!

Nem a BigBug patinás,kevesett futott,marinablau (strandkorlátkék),1302-es bogara van Nálad már nagyon régóta,kb 2006 óta?

Nekem az egyik szintén pálcikafutóműves,de 1303-as bogaram viselkedik így,kb nyolcvanig semmi,aztán nyolcvanöt körül beráz,aztán ha azon túllépek,megint minden rendben.Én aki 1302-1303 specialistánál érdeklődtem,nekem azt mondta,hogy a kerekeket centíroztassam,és a kormánylengéscsillapítót cseréljem.Nekem az eleje még nem kapott,az autó mindenhol gyári,érintetlen és törésmentes,tehát a többi dolog,hogy kapott a futómű meg ilyesmi kizárva.
akire Te gondolsz ő Versicolor

Nem elérhető Minx
Hozzászólások: 1155

« Hozzászólás #74056 Dátum: 2015 Február 28, 20:21:45 »

Nem a BigBug patinás,kevesett futott,marinablau (strandkorlátkék),1302-es bogara van Nálad már nagyon régóta,kb 2006 óta?
Nem, Versicolornál volt/van...

2003 Mazda MX-5 Sportive
1995 Opel Astra F Caravan 1.4 SE
2009 Opel Astra G Caravan 1.4 Twinport
2019 Hyundai i20
1995 Honda CB750 Sevenfifty
Nem elérhető Minx
Hozzászólások: 1155

« Hozzászólás #74055 Dátum: 2015 Február 28, 20:18:33 »

Szervusztok!
1302 bogaram 80Km/h sebességnél rendesen simán gurul. 85Km/h sebességnél szitál a kormány és 90Km/h sebességnél ismét szépen gurul. Lakatoláskor derült ki, hogy a jobb eleje meg lett ütve valamikor... kormány lengéscsillapitó lett cserélve, kerékcsapágyak holtjátéka lett ellenőrizve, kerek centirozása megtörtént de másik kerékkel is produkálja. van gyógymód a problémára? köszönöm!
Nekem ugyanezt csinálta az 1302S, csak 65és 80 között. Minden rendben volt vele, a végén derült ki, hogy a gumi egy kicsit kocka volt a sok állástól.

2003 Mazda MX-5 Sportive
1995 Opel Astra F Caravan 1.4 SE
2009 Opel Astra G Caravan 1.4 Twinport
2019 Hyundai i20
1995 Honda CB750 Sevenfifty
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #74054 Dátum: 2015 Február 28, 19:02:20 »

Szervusztok!
1302 bogaram 80Km/h sebességnél rendesen simán gurul. 85Km/h sebességnél szitál a kormány és 90Km/h sebességnél ismét szépen gurul. Lakatoláskor derült ki, hogy a jobb eleje meg lett ütve valamikor... kormány lengéscsillapitó lett cserélve, kerékcsapágyak holtjátéka lett ellenőrizve, kerek centirozása megtörtént de másik kerékkel is produkálja. van gyógymód a problémára? köszönöm!
Szia!

Régen szóltál már itt hozzá!

Nem a BigBug patinás,kevesett futott,marinablau (strandkorlátkék),1302-es bogara van Nálad már nagyon régóta,kb 2006 óta?

Nekem az egyik szintén pálcikafutóműves,de 1303-as bogaram viselkedik így,kb nyolcvanig semmi,aztán nyolcvanöt körül beráz,aztán ha azon túllépek,megint minden rendben.Én aki 1302-1303 specialistánál érdeklődtem,nekem azt mondta,hogy a kerekeket centíroztassam,és a kormánylengéscsillapítót cseréljem.Nekem az eleje még nem kapott,az autó mindenhol gyári,érintetlen és törésmentes,tehát a többi dolog,hogy kapott a futómű meg ilyesmi kizárva.
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #74053 Dátum: 2015 Február 28, 18:47:01 »

Szervusztok!
1302 bogaram 80Km/h sebességnél rendesen simán gurul. 85Km/h sebességnél szitál a kormány és 90Km/h sebességnél ismét szépen gurul. Lakatoláskor derült ki, hogy a jobb eleje meg lett ütve valamikor... kormány lengéscsillapitó lett cserélve, kerékcsapágyak holtjátéka lett ellenőrizve, kerek centirozása megtörtént de másik kerékkel is produkálja. van gyógymód a problémára? köszönöm!
TBK Öcsisajtja ugyanezt csinálta. Mindent leellenőriztek, de a végén csak a kormány lengéscsillapító volt a baj. A bizonyos sebességnél rángatás erre utal, minden más hiba a sebesség növelésével erősödik

Bácsi Győző
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #74052 Dátum: 2015 Február 28, 13:08:51 »

Szervusztok!
1302 bogaram 80Km/h sebességnél rendesen simán gurul. 85Km/h sebességnél szitál a kormány és 90Km/h sebességnél ismét szépen gurul. Lakatoláskor derült ki, hogy a jobb eleje meg lett ütve valamikor... kormány lengéscsillapitó lett cserélve, kerékcsapágyak holtjátéka lett ellenőrizve, kerek centirozása megtörtént de másik kerékkel is produkálja. van gyógymód a problémára? köszönöm!
Gömbfejeket ellenőrizd. Ha lógnak be tudnak rezonálni.
1303LS
« Hozzászólás #74051 Dátum: 2015 Február 28, 10:24:31 »

Szervusztok!
1302 bogaram 80Km/h sebességnél rendesen simán gurul. 85Km/h sebességnél szitál a kormány és 90Km/h sebességnél ismét szépen gurul. Lakatoláskor derült ki, hogy a jobb eleje meg lett ütve valamikor... kormány lengéscsillapitó lett cserélve, kerékcsapágyak holtjátéka lett ellenőrizve, kerek centirozása megtörtént de másik kerékkel is produkálja. van gyógymód a problémára? köszönöm!
Kerékösszetartás, vagy a cserélt kormánylengéscsillapító is szar.
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #74050 Dátum: 2015 Február 28, 08:16:29 »

Szervusztok!
1302 bogaram 80Km/h sebességnél rendesen simán gurul. 85Km/h sebességnél szitál a kormány és 90Km/h sebességnél ismét szépen gurul. Lakatoláskor derült ki, hogy a jobb eleje meg lett ütve valamikor... kormány lengéscsillapitó lett cserélve, kerékcsapágyak holtjátéka lett ellenőrizve, kerek centirozása megtörtént de másik kerékkel is produkálja. van gyógymód a problémára? köszönöm!
1303LS
« Hozzászólás #74049 Dátum: 2015 Február 27, 20:12:51 »

Szerintem egy fék bemelegedett. Mivel egy körös a fékrendszer ezért nyomta a többi munkahengert már azok is melegettek egyre jobban és ott is tágult az olaj. Végén már betüzesedtek a dobok. Mind a négy.
Szerintem normál állapotban, MINDEN melegedéssel keletkező térfogat visszakerül a műanyag tartályba. Ennyi.
Ha nem így van akkor valami ROSSZ.
LEgtöbbször nem megy vissza teljesen a dugattyú és nem nyitja ki a töltőfuratot. Vagy ezt elzárja a nem rá aló gumikarmantyú. Ilyenkor nehézkes lehet a légtelenítés is, mert csak ímmel ámmal tud utántöltődni a főfékhenger.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #74048 Dátum: 2015 Február 27, 20:04:54 »

Szerintem egy fék bemelegedett. Mivel egy körös a fékrendszer ezért nyomta a többi munkahengert már azok is melegettek egyre jobban és ott is tágult az olaj. Végén már betüzesedtek a dobok. Mind a négy.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #74047 Dátum: 2015 Február 27, 19:58:28 »

Csak a főfékhengerben is mi? Mi az ami hidegen jó, melegen meg nem? Egy fenékszelep működését nem kéne, hogy befolyásolja a hőfok. Hacsak nem valami extrém hőtágulások mennek végbe a meleg(esetleg forró) fékolajtól...... Huh
D
Otthon szétszedtem, és sehol nem volt hiba. Minden könyen járt, szinte új szerű.
1303LS
« Hozzászólás #74046 Dátum: 2015 Február 27, 15:05:21 »

Csak a főfékhengerben is mi? Mi az ami hidegen jó, melegen meg nem? Egy fenékszelep működését nem kéne, hogy befolyásolja a hőfok. Hacsak nem valami extrém hőtágulások mennek végbe...... Huh
Nem tudom, hogy néz ki ennek a szörnynek a főfékhengere, de nem lehet, hogy a fenékszelep nem tudja hová visszaengedni az olajat? Mondjuk a dugattyú zár valahol valamit, mert nem belevaló, nem jól van benne, stb.
Levenném az egyik dobot és először kipumpálnám jól (azért ki ne essen a dugattyú) majd feltölteném a tartályt majdnem nyakig, hogy jól lássam a változást és vissznyomnám a munkahengert. Aztán körbe a 4 kereket. Innen már kiderülhet ez-az.
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #74045 Dátum: 2015 Február 27, 15:00:10 »

Biztos, hogy főfékhenger, írja, hogy a felkeményedik betonra a pedál.

Csak a főfékhengerben is mi? Mi az ami hidegen jó, melegen meg nem? Egy fenékszelep működését nem kéne, hogy befolyásolja a hőfok. Hacsak nem valami extrém hőtágulások mennek végbe a meleg(esetleg forró) fékolajtól...... Huh
D
« Utoljára szerkesztve: 2015 Február 27, 15:03:37 írta Skodi »

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #74044 Dátum: 2015 Február 27, 14:57:04 »

sztem a munkahenger megszorul
a felületén kialakul egy oxidréteg, és emiatt nem megy vissza rendesen, ezáltal fölmelegszik a dob kitágul, és már szorul is a fék
ha lehül a dob megint jó egy darabig
munkahenger kiszed, járat, tisztít, beken speckó teflon anyaggal, vagy akármi mással ami rajta marad, és nem engedni oxidálni.
sztem

Ha a munkahengerek valamelyike lenne, akkor nem égne a féklámpa(nyomáskapcsolós), szerintem.

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #74043 Dátum: 2015 Február 27, 09:27:40 »

Pedig lehet. Gyakorlatilag kemény pedál mellett nulla fékhatás, és légtelenítésre sem történt semmi. Utána jött az egyéni módszer, amit lentebb írtam, azóta van fék.
Kipróbálom, Köszi.

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
1303LS
« Hozzászólás #74042 Dátum: 2015 Február 27, 08:26:21 »

sztem a munkahenger megszorul
a felületén kialakul egy oxidréteg, és emiatt nem megy vissza rendesen, ezáltal fölmelegszik a dob kitágul, és már szorul is a fék
ha lehül a dob megint jó egy darabig
munkahenger kiszed, járat, tisztít, beken speckó teflon anyaggal, vagy akármi mással ami rajta marad, és nem engedni oxidálni.
sztem
Biztos, hogy főfékhenger, írja, hogy a felkeményedik betonra a pedál.
Nem elérhető szilati
Hozzászólások: 1119


« Hozzászólás #74041 Dátum: 2015 Február 27, 08:16:08 »

Ezt a témát körbejárhatnánk, mert nekem a Moszkvics szokott ilyet csinálni, ha huzamosabban jövök le mondjuk a Bükkből, vagy sokat fékezgetek a városban.
sztem a munkahenger megszorul
a felületén kialakul egy oxidréteg, és emiatt nem megy vissza rendesen, ezáltal fölmelegszik a dob kitágul, és már szorul is a fék
ha lehül a dob megint jó egy darabig
munkahenger kiszed, járat, tisztít, beken speckó teflon anyaggal, vagy akármi mással ami rajta marad, és nem engedni oxidálni.
sztem
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #74040 Dátum: 2015 Február 27, 00:45:39 »

Ezt a témát körbejárhatnánk, mert nekem a Moszkvics szokott ilyet csinálni, ha huzamosabban jövök le mondjuk a Bükkből, vagy sokat fékezgetek a városban. Főfékhengert már 20-szor szétszedtem, van bőven hézaga a tolórúdnak, a fenékszelep meg olyan egyszerű, hogy az lényegében el sem tud romlani. Legutóbb a főfékhengerben lévő rúgót gyengítettem ki, meg vágtam belőle, hogy ugye minél kisebb erőt kelljen leküzdenie a visszaáramló fékfolyadéknak, hogy benyomja a fenékszelepet. Darabig jó volt, aztán megint kezdte. Megállok, kb. 20 perc alatt lehűl a fék, utána megint jó. Ugyanazok a jelenségek, mint neked, ég a lámpa, beton a pedál.
Már arra is gondoltam, hogy gyárilag 6-os fémcsövekből van a rendszer, de ahol vettem az újakat, csak 5-ös volt, hogy ez nem okozhat-e valami más nyomásokat, vagy mittudomén. Meg még olyanra is, hogy esetleg az utángyártott gumikarmantyú nem tágul e ki a melegben, és az zárja el a főfékhengerben a tartály felé a lyukat. A vége az lesz, hogy valami típusidegen 22 mm körüli főfékhengert beteszek, aztán próba. Gyári elérhetetlen.
Ha meg következőleg kiveszem a főféket, beviszem melóhelyre, aztán műszerrel kimérem, hogy mekkora nyomásra nyit a fenékszelep, elvileg 0,5 bar körül kéne. Annyit csak nyomnak a visszahúzórúgók. Ja abból is vettem már bele erősebbeket.

Én 2x jártam úgy, hogy bemelegedett a fék, és a kitágult fékfolyadék nyomta a többi munkahengert. Annyira, hogy 3-ba tudtam csak menni. Gondoltam ellenszél van azért nem megy a kocsi. A fékpedált be sem lehetett nyomni olyan volt mint valami fix dolog a kocsiban. Rakok képet. Keresem.

« Utoljára szerkesztve: 2015 Február 27, 00:50:35 írta Skodi »

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #74039 Dátum: 2015 Február 26, 22:52:23 »

én nem szoktam menetrögzítőzni, gyakorlatilag kis csavarhúzóval 3ujjal  szoktam összerakni annyira meghúzva hogy ne pöndörödjenek ki az ajkak  illetve egész pontosan  a csavar áll és az anyát húzom egy pincurka dugókulcsal 3ujjal.....

Köszönöm  szépen a segítséget 

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #74038 Dátum: 2015 Február 26, 22:17:51 »

A padlólemezre rakható zajcsillapító lemezt hogy hívják hogy kell kérnem az autós boltban és mennyibe fáj kb?
http://techfoam.hu/rezgescsillapito-lapok

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #74037 Dátum: 2015 Február 26, 22:10:13 »

Meg érkezett a tegufa gumiharang. Kérdésem, hogy mennyire kell meghúzni az összefogató csavarokat és ezekhez kell-e csavarrögzítőt használni?, gondolom igen,mondjuk Loctite 242?
én nem szoktam menetrögzítőzni, gyakorlatilag kis csavarhúzóval 3ujjal  szoktam összerakni annyira meghúzva hogy ne pöndörödjenek ki az ajkak  illetve egész pontosan  a csavar áll és az anyát húzom egy pincurka dugókulcsal 3ujjal.....

Nem elérhető batorit
Hozzászólások: 1642


« Hozzászólás #74036 Dátum: 2015 Február 26, 21:26:50 »

A padlólemezre rakható zajcsillapító lemezt hogy hívják hogy kell kérnem az autós boltban és mennyibe fáj kb?
http://www.oldtimerperfekt.hu/termekkatalogus.html?page=shop.browse&category_id=18

Aki nem lép egyszerre......
Oldalak: 1 ... 159 160 161 162 163 [164] 165 166 167 168 169 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.131 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.