www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 01, 23:23:13

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921354 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 155 156 157 158 159 [160] 161 162 163 164 165 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14818573 alkalommal)
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #74251 Dátum: 2015 Március 24, 20:46:47 »

A váltó és motor mellett elmenő fém benzincsőnek van valami speciális tulajdonsága, vagy kiváltható sima csővel? Nem találom sehol a több éve leszedett darabot, gumicsővel meg a kipufogó közelsége miatt nem operálnék.
A váltó mellett gumi van. Kijön az alvázból, ott csatlakozik a gumi, utána a motortér felől a hátsó lemezelésen jön ki a motoron levő fémcső, ahova  a másik vége. (Egyedül ennél, a motortérinél fontos a fém, mert meleget kap.)

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #74250 Dátum: 2015 Március 24, 20:32:38 »

de jó lenne képeken látni a különbséget meg a geometriát
Ül





Áll



Szarazrol ilyen nincs Wink


http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #74249 Dátum: 2015 Március 24, 19:21:26 »

A váltó és motor mellett elmenő fém benzincsőnek van valami speciális tulajdonsága, vagy kiváltható sima csővel? Nem találom sehol a több éve leszedett darabot, gumicsővel meg a kipufogó közelsége miatt nem operálnék.

Bácsi Győző
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #74248 Dátum: 2015 Március 24, 18:01:58 »

CSak ilyenjeim vannak, ha ez segít.

Köszi Zoli!
Majd Kövivel kielemezzük.
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #74247 Dátum: 2015 Március 24, 18:00:58 »

de jó lenne képeken látni a különbséget meg a geometriát☺

Tóth Zoltán
« Hozzászólás #74246 Dátum: 2015 Március 24, 17:53:38 »

de jó lenne képeken látni a különbséget meg a geometriát☺
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #74245 Dátum: 2015 Március 24, 17:47:20 »

mert kanyarban nagyobb felületen érintkezik a gumi a talajjal.
 pályán, vagy szlalomversenyen jobb a hátsó kerekek tapadása
Okoskodok egyet, de szerintem eléggé nem ez a lényeg...
Inkább olyasmi, hogy jobb futóműgeometria érhető el vele kirugózáskor, nem dől be a hátsó kerék olyankor (csökkentve a nyomtávot is), magyarul stabilabb. Persze, leginkább kanyarban. (Attól még lehet, hogy a gumi közel azonos felületen érintkezik a talajjal - csak ez a felület nem teljesen a futófelület lesz).
A lengőtengelyeset ha megülteted, akkor pozitív lesz a dőlés (erősen), ami javítja a stabilitást (talán még jobban, mint ez) - a komfort rovására (csökken a rugóút).

VW Beetle - the original since 1938
1303LS
« Hozzászólás #74244 Dátum: 2015 Március 24, 16:22:20 »

Nem kéne...
Mert miért ne?
Volt egy kérdés, kb. jogosan.És ez a válasz rá.
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #74243 Dátum: 2015 Március 24, 12:46:05 »

Mert kb. annyi a komfortbeli különbség, mint a szekérfutóműves és a mekferzon között.
Egyik nagyon szar a másik meg élhető járható.
Nem kéne...

Bácsi Győző
1303LS
« Hozzászólás #74242 Dátum: 2015 Március 24, 12:33:37 »

csak a hüjék kedvéért☺
azért kell-lehet-érdemes-jó-stb szárazféltengelyesíteni mert:..........
Mert kb. annyi a komfortbeli különbség, mint a szekérfutóműves és a mekferzon között.
Egyik nagyon szar a másik meg élhető járható.
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #74241 Dátum: 2015 Március 24, 12:27:34 »

mert kanyarban nagyobb felületen érintkezik a gumi a talajjal.
 pályán, vagy szlalomversenyen jobb a hátsó kerekek tapadása
Akkor is gyorsabb és olcsóbb megoldás a nem mindennap versenyző kartársaknak valamilyen merevítő kütyü beszerelése a lengő tengelyekhez. Wink

Bácsi Győző
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #74240 Dátum: 2015 Március 24, 12:07:59 »

A szerelő nyílás szimpatikus, de hol vannak a fülek amiben át kell fűzni. Hol vágjunk egy ilyent?
Van valakinek fotója az alagút belsejéről?
CSak ilyenjeim vannak, ha ez segít.





Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #74239 Dátum: 2015 Március 24, 11:58:46 »

csak a hüjék kedvéért☺
azért kell-lehet-érdemes-jó-stb szárazféltengelyesíteni mert:..........
mert kanyarban nagyobb felületen érintkezik a gumi a talajjal.
 pályán, vagy szlalomversenyen jobb a hátsó kerekek tapadása
« Utoljára szerkesztve: 2015 Március 24, 12:37:16 írta Typ117 »
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5804


redgear.hu

« Hozzászólás #74238 Dátum: 2015 Március 24, 11:34:10 »





Kurva nagy munka,





csak a hüjék kedvéért☺
azért kell-lehet-érdemes-jó-stb szárazféltengelyesíteni mert:..........
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #74237 Dátum: 2015 Március 24, 10:23:09 »

Sziasztok,

Mielott agyonvertek egy husánggal a hulye kerdesekert, vegytek figyelembe, hogy alig egy eve bogarazom.
Szoval, hogy megy ez a száraz féltengelyesítés?

T


Az egész alvázon csak egyetlenegy dolog hiányzik hozzá, az A lengőkat belső konzolja. Ha az meglenne, akkor csak csavarozgatni kellene, mert ki kell cserélni a hosszirányú lengőkart (penge), a torziós rudat, torziós fedelet, (a féltengelyt, váltót nem mondom) kell a lengőkar a csavarokkal, kell új fék alaplap a kütyükkel, kell új fékcső, fém és flexi is, + T elosztó. Érdemes bontottból kompletten szerezni.

A belső konzol felhegesztéséhez kell belső konzol, amit vagy leflexelsz egy typ3-asról (mert ott könnyebb, mint a Bogárról, hiszen nincs nekinyomva a középső alagútnak, vagy veszel egy majdnem semmire sem jó utágyártott konzolt.

A konzolt mexikói bogár alvázra nehéz felrakni pontosan, német bogár alvázra meg kibaszott nehéz. A mexikóin ott van a helye, de könnyű tévedni, a németen nincs is helye és az alagútból ki kell vágni egy ablakot, hogy oda benyomd vagy 5 mm-t.

Kurva nagy munka, ha más csinálja akkor drága, ha magadnak csinálod, akkor meg szopás.

Én magamnak csináltam, két napot, kb. 18 órát dolgoztam, és többet nem csinálok ilyet. NEKED SEM!  Evil Evil Grin Grin


Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #74236 Dátum: 2015 Március 24, 10:12:52 »

Az utastérben elvinni egyébként nem túl balesetveszélyes?
Ütközéskor, ha sérül a cső, az elektromos vezetékek - akksi miatt simán lehet szikra...
Létezik flexibilis, nagynyomású cső is, ha már...

Bácsi Győző
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #74235 Dátum: 2015 Március 24, 08:18:00 »

Beton oszlopba is szoktatok falfülkét vésni? Smiley
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #74234 Dátum: 2015 Március 23, 22:09:54 »

<beszúrt kép törölve>
Köszi Zolik!  Grin
Majd kiderül hétvégén Kövi mit szól hozzá!  Grin
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #74233 Dátum: 2015 Március 23, 21:20:24 »

Teljesen más a hátsó felfüggesztés, emiatt hegeszteni kell. De leginkább, minek?
(Beszélgess Varázslóval a témáról, csinált ilyet. http://oettingertsv.blogspot.hu/2011/04/motorberakas-kozeledik.html)
én is csináltam  typ 3 amugy ne jo

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #74232 Dátum: 2015 Március 23, 20:55:06 »

A szerelő nyílás szimpatikus, de hol vannak a fülek amiben át kell fűzni. Hol vágjunk egy ilyent?
Van valakinek fotója az alagút belsejéről?


http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #74231 Dátum: 2015 Március 23, 20:45:27 »

Egy ilyet találtam még az Ovál felújításának képei között.

Ha Dadan csinál képet, talán okosabbak leszünk.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #74230 Dátum: 2015 Március 23, 19:59:09 »

csak tipp, de a szerelő nyíláson benyúlva nem lehet a nyílás két végére füleket is rakni? akkor mindegy hol az eredeti (főleg, ha az eredeti csövet ki sem tudod játszani belőle)
Ha Dadan csinál képet, talán okosabbak leszünk.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #74229 Dátum: 2015 Március 23, 19:57:19 »

Ha nem fog esni hétvégén, akkor én fölnyittatom az egyik csővázamat és készítek róla fényképeket is.

Köszi! Az nagyon jó lenne. Várom.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27169


« Hozzászólás #74228 Dátum: 2015 Március 23, 19:51:05 »

A szerelő nyílás szimpatikus, de hol vannak a fülek amiben át kell fűzni. Hol vágjunk egy ilyent?
Van valakinek fotója az alagút belsejéről?
csak tipp, de a szerelő nyíláson benyúlva nem lehet a nyílás két végére füleket is rakni? akkor mindegy hol az eredeti (főleg, ha az eredeti csövet ki sem tudod játszani belőle)

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #74227 Dátum: 2015 Március 23, 19:36:26 »

A szerelő nyílás szimpatikus, de hol vannak a fülek amiben át kell fűzni. Hol vágjunk egy ilyent?
Van valakinek fotója az alagút belsejéről?

Ha nem fog esni hétvégén, akkor én fölnyittatom az egyik csővázamat és készítek róla fényképeket is.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #74226 Dátum: 2015 Március 23, 19:29:31 »

A tizes megoldas az alagutban vinni. Lakatolaskor felnyitni az egeszet, vagy csinalni ra egy-ket szereloabkakot
A szerelő nyílás szimpatikus, de hol vannak a fülek amiben át kell fűzni. Hol vágjunk egy ilyent?
Van valakinek fotója az alagút belsejéről?
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #74225 Dátum: 2015 Március 23, 18:48:45 »

A tizes megoldas az alagutban vinni. Lakatolaskor felnyitni az egeszet, vagy csinalni ra egy-ket szereloabkakot
Lájk!

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #74224 Dátum: 2015 Március 23, 14:02:56 »

Áááá, szerintem inkább egy új Fabia.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #74223 Dátum: 2015 Március 23, 13:29:14 »

Az utastérben elvinni egyébként nem túl balesetveszélyes?
Ütközéskor, ha sérül a cső, az elektromos vezetékek - akksi miatt simán lehet szikra...
A gyári AC -ből néha magától is kiszakad a cső, vagy ha a tűzfal átvezetésnél letörik, és a leömlőre folyik, akkor is lehet tűzijáték, vagy megfolyik a karbi... esetleg aládobnak egy kézigránátot.
Ha az utastérben, az alagút mellett elviszed, és akkorát koccansz, hogy eltörik a cső... hát előfordulhat, ha ilyen alakú lesz az alváz: /\ De akkor visszafolyik a tankba a benzin. Vagy esetleg ha nagy emelkedőn történik, a sok benzin eloltja a tüzet is.
Áááá, szerintem inkább egy új Fabia.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #74222 Dátum: 2015 Március 23, 12:52:10 »

Az utastérben elvinni egyébként nem túl balesetveszélyes?
Ütközéskor, ha sérül a cső, az elektromos vezetékek - akksi miatt simán lehet szikra...
A tizes megoldas az alagutban vinni. Lakatolaskor felnyitni az egeszet, vagy csinalni ra egy-ket szereloabkakot

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #74221 Dátum: 2015 Március 23, 12:22:45 »

Az utastérben elvinni egyébként nem túl balesetveszélyes?
Ütközéskor, ha sérül a cső, az elektromos vezetékek - akksi miatt simán lehet szikra...
hogy sérül a gerenda mellett?
ha máshol sérül, az meg ugyanaz mintha gyárilag benne menne, nem?
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #74220 Dátum: 2015 Március 23, 12:01:11 »

úgy tudom az utastérben szokták vinni az alagút mellett, ha utólag kell

Az utastérben elvinni egyébként nem túl balesetveszélyes?
Ütközéskor, ha sérül a cső, az elektromos vezetékek - akksi miatt simán lehet szikra...
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #74219 Dátum: 2015 Március 23, 11:54:07 »

úgy tudom az utastérben szokták vinni az alagút mellett, ha utólag kell
Es rezet rakj, az tuleli az autot is.

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #74218 Dátum: 2015 Március 23, 11:30:08 »

 

úgy tudom az utastérben szokták vinni az alagút mellett, ha utólag kell
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #74217 Dátum: 2015 Március 23, 10:40:19 »

Erre senkinek nincs ötlete?
úgy tudom az utastérben szokták vinni az alagút mellett, ha utólag kell
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #74216 Dátum: 2015 Március 23, 10:06:31 »

Ez engem is érdekelne, mert le van törve az alvázfejnél tőben a benzincső.

A külső csövet az utastérben vagy az autó alatt szokták elhúzni?
Az alagútban lenne a legjobb helyen, ott viszont nem lehet rögzíteni és a váltórudazat mozgása miatt esetleg sérülhet is, nem?
Esetleg nem rézcsövet, hanem gumi benzincsövet behúzni az alagútba?

Erre senkinek nincs ötlete?
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #74215 Dátum: 2015 Március 23, 10:05:37 »

Sziasztok,

Mielott agyonvertek egy husánggal a hulye kerdesekert, vegytek figyelembe, hogy alig egy eve bogarazom.
Szoval, hogy megy ez a száraz féltengelyesítés?

T

Ha mégis rászánod magad és nekiállsz,  és kell hozzá 1303-as hátulja, akkor nekem van vágható.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #74214 Dátum: 2015 Március 23, 08:36:26 »

Sziasztok,

Mielott agyonvertek egy husánggal a hulye kerdesekert, vegytek figyelembe, hogy alig egy eve bogarazom.
Szoval, hogy megy ez a száraz féltengelyesítés?

T
Teljesen más a hátsó felfüggesztés, emiatt hegeszteni kell. De leginkább, minek?
(Beszélgess Varázslóval a témáról, csinált ilyet. http://oettingertsv.blogspot.hu/2011/04/motorberakas-kozeledik.html)

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #74213 Dátum: 2015 Március 23, 07:22:36 »

Sziasztok,

Mielott agyonvertek egy husánggal a hulye kerdesekert, vegytek figyelembe, hogy alig egy eve bogarazom.
Szoval, hogy megy ez a száraz féltengelyesítés?

T
miért lenne erre szükséged?
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #74212 Dátum: 2015 Március 23, 06:20:58 »

Sziasztok,

Mielott agyonvertek egy husánggal a hulye kerdesekert, vegytek figyelembe, hogy alig egy eve bogarazom.
Szoval, hogy megy ez a száraz féltengelyesítés?

T
Alighanem kell szerezni hozzá egy typ3, vagy egy 302, 303 hátsó futóművet. Hagynám a fenébe, kicsit- már ne haragudj- járatosabb tuningosnak való mutatvány.

Bácsi Győző
Oldalak: 1 ... 155 156 157 158 159 [160] 161 162 163 164 165 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.143 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.