www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 19, 22:07:52

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 154 155 156 157 158 [159] 160 161 162 163 164 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13196760 alkalommal)
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #74275 Dátum: 2015 Március 28, 23:38:51 »

Dinamó és a generátoron lévő ventilátor megegyezik?

Végre benn a generátor a helyén.
Nem elérhető Tibby
Hozzászólások: 228


« Hozzászólás #74274 Dátum: 2015 Március 28, 22:04:58 »

Sziasztok!

Szívócsövet kell, hogy ki- és beszereljek, több okból is. 1,6 dupla szívó, szimpla előmelegítő.

Eddig azt tudtuk, hogy ha a motort nem akarom kiszedni, márpedig nem akarom, akkor a szívócső kiszereléséhez ki kell szedni a dinamót, az elosztót, a benzinpumpát, a karbit, magyarul kipucolni mindent előle, és akkor kijön. Feltéve, ha előtte valamelyik oldalt megbontottam, és csak egy kanyarkiflit hagyok bent a motortérben.


https://www.youtube.com/watch?v=ynd0yvKuArg

Megnéztem ezt a videót, és ha jól értem, a fentiek helyett az van, hogy a dinamótalp tőcsavarjait kivéve a talpat a dinamó alól kivéve, nagy pusztítás nélkül kifér. A bal oldalát megbontva, a jobb felét a kanyarszívócsövestül kiszedve. Jól értem, mert akkor csak az első lemez van útban. és tényleg meg lehet csinálni egy lépésben.

Csinált már ilyet valaki? Hogy szoktátok?

t
Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #74273 Dátum: 2015 Március 28, 13:03:26 »

Köszönöm a gyors és segítő választ 1303LS-nek és kdf 001-nek.
Tettem be 3db hengerfej tőcsavar alátétet kihézagolni. Kerültem egyet és megkapart, most már nem rágatott. Ugynézki jó lett.
Pedig már elgondolkodtam, hogy veszek egy szuzukit.

Még egyszer köszönöm.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #74272 Dátum: 2015 Március 27, 21:27:14 »

Mágus azt is nézd meg ha alatta vagy, hogy nem keresztezi e a gázbowden a többi bowdent.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #74271 Dátum: 2015 Március 27, 21:23:59 »

na megérkeztem. rá kellett állnom az aknára.
Amit kérdeztél arra az a válaszom, hogy minimál, szinte egyenesen megy a váltónál a boveden vezető cső.

Legalább 2 centi bahajlásának kell lennie a bowdenháznak.
Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #74270 Dátum: 2015 Március 27, 19:49:10 »

jó sikerült a válsz ugylátom
Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #74269 Dátum: 2015 Március 27, 19:48:21 »

3 darab 10-es alátétet tegyél a külső kuplung bowden ház elé.


[/quote

Jelenleg 1db alátét van ott. Majd holnap teszek még oda. Aztán lesz ami lesz.
Azt nem értem,hogy eddig jó volt így is, most meg gebasz van.
Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #74268 Dátum: 2015 Március 27, 19:35:50 »

Van "hasa" a kuplungbowden háznak?

na megérkeztem. rá kellett állnom az aknára.
Amit kérdeztél arra az a válaszom, hogy minimál, szinte egyenesen megy a váltónál a boveden vezető cső.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #74267 Dátum: 2015 Március 27, 19:25:14 »

hallló
Na ma beraktam a frissen felújított sima 1.6-os motoromat a bogárba.
A lényeg hogy indulásnál szét akar szakadni a kocsi hátulja. Egyszerűen nem lehet vele normálisan elindulni. Remeg, rázza a hátulját. Kettessel csúsztatott kuplunggal nem igazán produkálja. A motorberakás előtt átnézetem a váltó tartó bakokat, a csavarokon húztam  a két nagy 27-est is megnéztem, amelyiken lehetett. Amúgy olyan 30000 ezer km-el ezelőtt lettek cserélve a jobbik fajta van fenn, germany feliratos.
Eddig 1.2-es moci volt a gépben és nem csinálta ezt.
Remélem a Rhino bakokat kell beszerelni 32000 -é. Kezdek megbolondulni.
3 darab 10-es alátétet tegyél a külső kuplung bowden ház elé.

1303LS
« Hozzászólás #74266 Dátum: 2015 Március 27, 19:19:40 »

hallló
Na ma beraktam a frissen felújított sima 1.6-os motoromat a bogárba.
A lényeg hogy indulásnál szét akar szakadni a kocsi hátulja. Egyszerűen nem lehet vele normálisan elindulni. Remeg, rázza a hátulját. Kettessel csúsztatott kuplunggal nem igazán produkálja. A motorberakás előtt átnézetem a váltó tartó bakokat, a csavarokon húztam  a két nagy 27-est is megnéztem, amelyiken lehetett. Amúgy olyan 30000 ezer km-el ezelőtt lettek cserélve a jobbik fajta van fenn, germany feliratos.
Eddig 1.2-es moci volt a gépben és nem csinálta ezt.
Remélem a Rhino bakokat kell beszerelni 32000 -é. Kezdek megbolondulni.
Van "hasa" a kuplungbowden háznak?
Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #74265 Dátum: 2015 Március 27, 19:17:39 »

hallló
Na ma beraktam a frissen felújított sima 1.6-os motoromat a bogárba.
A lényeg hogy indulásnál szét akar szakadni a kocsi hátulja. Egyszerűen nem lehet vele normálisan elindulni. Remeg, rázza a hátulját. Kettessel csúsztatott kuplunggal nem igazán produkálja. A motorberakás előtt átnézetem a váltó tartó bakokat, a csavarokon húztam  a két nagy 27-est is megnéztem, amelyiken lehetett. Amúgy olyan 30000 ezer km-el ezelőtt lettek cserélve a jobbik fajta van fenn, germany feliratos.
Eddig 1.2-es moci volt a gépben és nem csinálta ezt.
Remélem a Rhino bakokat kell beszerelni 32000 -é. Kezdek megbolondulni.
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #74264 Dátum: 2015 Március 26, 14:57:08 »

1, jobb a futómű geometria
2, könnyebb hosszúváltót szerezni
3, könnyebb a féket szerelni (fék alaplapot)
4, kevesebb helyen tud folyni az olaj
5, szárazféltengelyes váltóba olcsóbb a sperrdifi

De ha minden jól van beállítva, akár elöl, akár hátul, normál közlekedéskor azért nincs nagy különbség a száraz futóműves és lengőtengelyes között.

Nagyobb a különbség a torziós első és a gólyalábas között.
köszönöm
 normál közlekedem
1300-as a bogaram azaz elöl is a gyengébb megoldás van
 bajt ijedséget mégsem okozott

mondhatnám élvezem a bogarazást☺
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #74263 Dátum: 2015 Március 26, 12:11:57 »

csak a hüjék kedvéért☺
azért kell-lehet-érdemes-jó-stb szárazféltengelyesíteni mert:..........

1, jobb a futómű geometria
2, könnyebb hosszúváltót szerezni
3, könnyebb a féket szerelni (fék alaplapot)
4, kevesebb helyen tud folyni az olaj
5, szárazféltengelyes váltóba olcsóbb a sperrdifi

De ha minden jól van beállítva, akár elöl, akár hátul, normál közlekedéskor azért nincs nagy különbség a száraz futóműves és lengőtengelyes között.

Nagyobb a különbség a torziós első és a gólyalábas között.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #74262 Dátum: 2015 Március 25, 20:57:00 »

Szerintem némi járatás után egy Stunt féle fékolajos motortisztítás megelőzheti a bajt.

mint sok esetben csak a jó Isten tudja a választ, kösz

Nem elérhető szilati
Hozzászólások: 1119


« Hozzászólás #74261 Dátum: 2015 Március 25, 20:08:43 »

Hoztam már el bogarat öt éves állás után diófa alól.
A szokásos rutin(akku,benzin feltöltés a karbiba)után inditás,köhögés,prüszkölés kb 2 percig.
Jött minden kifele a kipuff csövön,de ez nem tartott sokáig.
Miután beindult a haláltusa visszafele játszódott le! Grin
Letelt a két perc,kisimult a motor járása,miután kiküldött minden feleslegest a csövön.Ezután olajcsere,gyertyacsere,ékszij csere,gyujtás állitás,karbi tisztitás,és a motor gond nélkül tette a dolgát hosszu ideig.
bíztató!
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #74260 Dátum: 2015 Március 25, 20:04:20 »

hi
h.lye kérdés, és tudom a válasz 50%
de, sok év állásban mennyi az esélye h rozsdálnak esetleg letapadnak hengerek, olajlehúzó gyűrűk?
Ez gondolom okozhat majd a használatban megnövekedett olajfogyasztást is?!
kösz
Hoztam már el bogarat öt éves állás után diófa alól.
A szokásos rutin(akku,benzin feltöltés a karbiba)után inditás,köhögés,prüszkölés kb 2 percig.
Jött minden kifele a kipuff csövön,de ez nem tartott sokáig.
Miután beindult a haláltusa visszafele játszódott le! Grin
Letelt a két perc,kisimult a motor járása,miután kiküldött minden feleslegest a csövön.Ezután olajcsere,gyertyacsere,ékszij csere,gyujtás állitás,karbi tisztitás,és a motor gond nélkül tette a dolgát hosszu ideig.

Tóth Zoltán
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #74259 Dátum: 2015 Március 25, 20:02:20 »

hi
h.lye kérdés, és tudom a válasz 50%
de, sok év állásban mennyi az esélye h rozsdálnak esetleg letapadnak hengerek, olajlehúzó gyűrűk?
Ez gondolom okozhat majd a használatban megnövekedett olajfogyasztást is?!
kösz

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető szilati
Hozzászólások: 1119


« Hozzászólás #74258 Dátum: 2015 Március 25, 19:59:52 »

A kérdésre egzakt válasz: is. Véleményem szerint a benne maradt olaj minősége és állapota jelentősen befolyásolja a végeredményt. Meg hogy a hengerek mennyi és milyen nedvességtartalmú levegőt kaptak a nyitott szelepeken keresztül.
mint sok esetben csak a jó Isten tudja a választ, kösz
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #74257 Dátum: 2015 Március 25, 19:49:24 »

A kérdésre egzakt válasz: is. Véleményem szerint a benne maradt olaj minősége és állapota jelentősen befolyásolja a végeredményt. Meg hogy a hengerek mennyi és milyen nedvességtartalmú levegőt kaptak a nyitott szelepeken keresztül.

hi
h.lye kérdés, és tudom a válasz 50%
de, sok év állásban mennyi az esélye h rozsdálnak esetleg letapadnak hengerek, olajlehúzó gyűrűk?
Ez gondolom okozhat majd a használatban megnövekedett olajfogyasztást is?!
kösz
Nem elérhető szilati
Hozzászólások: 1119


« Hozzászólás #74256 Dátum: 2015 Március 25, 19:44:29 »

hi
h.lye kérdés, és tudom a válasz 50%
de, sok év állásban mennyi az esélye h rozsdálnak esetleg letapadnak hengerek, olajlehúzó gyűrűk?
Ez gondolom okozhat majd a használatban megnövekedett olajfogyasztást is?!
kösz
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #74255 Dátum: 2015 Március 25, 19:23:43 »

A generátor csere a helyén egy szopóroller. Főleg, ha a kutyaház oldalán az egyik hatlapfejű csavart lapos csavarhúzósra cserélték.
Roll Eyes
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #74254 Dátum: 2015 Március 25, 16:18:58 »


Tóth Zoltán
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #74253 Dátum: 2015 Március 25, 16:08:49 »

Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #74252 Dátum: 2015 Március 24, 20:49:18 »

de jó lenne képeken látni a különbséget meg a geometriát☺

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #74251 Dátum: 2015 Március 24, 20:46:47 »

A váltó és motor mellett elmenő fém benzincsőnek van valami speciális tulajdonsága, vagy kiváltható sima csővel? Nem találom sehol a több éve leszedett darabot, gumicsővel meg a kipufogó közelsége miatt nem operálnék.
A váltó mellett gumi van. Kijön az alvázból, ott csatlakozik a gumi, utána a motortér felől a hátsó lemezelésen jön ki a motoron levő fémcső, ahova  a másik vége. (Egyedül ennél, a motortérinél fontos a fém, mert meleget kap.)

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #74250 Dátum: 2015 Március 24, 20:32:38 »

de jó lenne képeken látni a különbséget meg a geometriát
Ül





Áll



Szarazrol ilyen nincs Wink


http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #74249 Dátum: 2015 Március 24, 19:21:26 »

A váltó és motor mellett elmenő fém benzincsőnek van valami speciális tulajdonsága, vagy kiváltható sima csővel? Nem találom sehol a több éve leszedett darabot, gumicsővel meg a kipufogó közelsége miatt nem operálnék.

Bácsi Győző
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #74248 Dátum: 2015 Március 24, 18:01:58 »

CSak ilyenjeim vannak, ha ez segít.

Köszi Zoli!
Majd Kövivel kielemezzük.

Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #74247 Dátum: 2015 Március 24, 18:00:58 »

de jó lenne képeken látni a különbséget meg a geometriát☺

Tóth Zoltán
« Hozzászólás #74246 Dátum: 2015 Március 24, 17:53:38 »

de jó lenne képeken látni a különbséget meg a geometriát☺
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #74245 Dátum: 2015 Március 24, 17:47:20 »

mert kanyarban nagyobb felületen érintkezik a gumi a talajjal.
 pályán, vagy szlalomversenyen jobb a hátsó kerekek tapadása
Okoskodok egyet, de szerintem eléggé nem ez a lényeg...
Inkább olyasmi, hogy jobb futóműgeometria érhető el vele kirugózáskor, nem dől be a hátsó kerék olyankor (csökkentve a nyomtávot is), magyarul stabilabb. Persze, leginkább kanyarban. (Attól még lehet, hogy a gumi közel azonos felületen érintkezik a talajjal - csak ez a felület nem teljesen a futófelület lesz).
A lengőtengelyeset ha megülteted, akkor pozitív lesz a dőlés (erősen), ami javítja a stabilitást (talán még jobban, mint ez) - a komfort rovására (csökken a rugóút).

VW Beetle - the original since 1938
1303LS
« Hozzászólás #74244 Dátum: 2015 Március 24, 16:22:20 »

Nem kéne...
Mert miért ne?
Volt egy kérdés, kb. jogosan.És ez a válasz rá.
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #74243 Dátum: 2015 Március 24, 12:46:05 »

Mert kb. annyi a komfortbeli különbség, mint a szekérfutóműves és a mekferzon között.
Egyik nagyon szar a másik meg élhető járható.
Nem kéne...

Bácsi Győző
1303LS
« Hozzászólás #74242 Dátum: 2015 Március 24, 12:33:37 »

csak a hüjék kedvéért☺
azért kell-lehet-érdemes-jó-stb szárazféltengelyesíteni mert:..........
Mert kb. annyi a komfortbeli különbség, mint a szekérfutóműves és a mekferzon között.
Egyik nagyon szar a másik meg élhető járható.
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #74241 Dátum: 2015 Március 24, 12:27:34 »

mert kanyarban nagyobb felületen érintkezik a gumi a talajjal.
 pályán, vagy szlalomversenyen jobb a hátsó kerekek tapadása
Akkor is gyorsabb és olcsóbb megoldás a nem mindennap versenyző kartársaknak valamilyen merevítő kütyü beszerelése a lengő tengelyekhez. Wink

Bácsi Győző
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #74240 Dátum: 2015 Március 24, 12:07:59 »

A szerelő nyílás szimpatikus, de hol vannak a fülek amiben át kell fűzni. Hol vágjunk egy ilyent?
Van valakinek fotója az alagút belsejéről?
CSak ilyenjeim vannak, ha ez segít.





Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #74239 Dátum: 2015 Március 24, 11:58:46 »

csak a hüjék kedvéért☺
azért kell-lehet-érdemes-jó-stb szárazféltengelyesíteni mert:..........
mert kanyarban nagyobb felületen érintkezik a gumi a talajjal.
 pályán, vagy szlalomversenyen jobb a hátsó kerekek tapadása
« Utoljára szerkesztve: 2015 Március 24, 12:37:16 írta Typ117 »
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #74238 Dátum: 2015 Március 24, 11:34:10 »





Kurva nagy munka,





csak a hüjék kedvéért☺
azért kell-lehet-érdemes-jó-stb szárazféltengelyesíteni mert:..........
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #74237 Dátum: 2015 Március 24, 10:23:09 »

Sziasztok,

Mielott agyonvertek egy husánggal a hulye kerdesekert, vegytek figyelembe, hogy alig egy eve bogarazom.
Szoval, hogy megy ez a száraz féltengelyesítés?

T


Az egész alvázon csak egyetlenegy dolog hiányzik hozzá, az A lengőkat belső konzolja. Ha az meglenne, akkor csak csavarozgatni kellene, mert ki kell cserélni a hosszirányú lengőkart (penge), a torziós rudat, torziós fedelet, (a féltengelyt, váltót nem mondom) kell a lengőkar a csavarokkal, kell új fék alaplap a kütyükkel, kell új fékcső, fém és flexi is, + T elosztó. Érdemes bontottból kompletten szerezni.

A belső konzol felhegesztéséhez kell belső konzol, amit vagy leflexelsz egy typ3-asról (mert ott könnyebb, mint a Bogárról, hiszen nincs nekinyomva a középső alagútnak, vagy veszel egy majdnem semmire sem jó utágyártott konzolt.

A konzolt mexikói bogár alvázra nehéz felrakni pontosan, német bogár alvázra meg kibaszott nehéz. A mexikóin ott van a helye, de könnyű tévedni, a németen nincs is helye és az alagútból ki kell vágni egy ablakot, hogy oda benyomd vagy 5 mm-t.

Kurva nagy munka, ha más csinálja akkor drága, ha magadnak csinálod, akkor meg szopás.

Én magamnak csináltam, két napot, kb. 18 órát dolgoztam, és többet nem csinálok ilyet. NEKED SEM!  Evil Evil Grin Grin


Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #74236 Dátum: 2015 Március 24, 10:12:52 »

Az utastérben elvinni egyébként nem túl balesetveszélyes?
Ütközéskor, ha sérül a cső, az elektromos vezetékek - akksi miatt simán lehet szikra...
Létezik flexibilis, nagynyomású cső is, ha már...

Bácsi Győző
Oldalak: 1 ... 154 155 156 157 158 [159] 160 161 162 163 164 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.158 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.