www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 19, 09:03:48

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 80 81 82 83 84 [85] 86 87 88 89 90 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13186362 alkalommal)
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #77235 Dátum: 2016 Október 05, 16:39:38 »

Köszi az alapos választ. Még meg is értettem az elvet Smiley Szóval, ha a rövidzár marad, akkor szar a kondi.


 Grin

Igen

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #77234 Dátum: 2016 Október 05, 16:16:49 »

Köszi az alapos választ. Még meg is értettem az elvet Smiley Szóval, ha a rövidzár marad, akkor szar a kondi.

Nem alkalmas a mérésére …
(de talán mégis mert régen is ezzel néztük …  Wink )
A kondenzátor töltéstároló. A kikötött kondira az ellenállásmérő vizsgálófeszültségét felhasználva … amikor a műszer mérőkapcsait csatlakoztatod, egy pillanatra rövidzárat mutat, aztán innen indulva folyamatosan gyorsan növekszik az érték, és néhány másodperc alatt ki kell akadnia a műszernek a végtelen irányába.
Eztán polaritást váltasz, és ismét ugyanezt kell tapasztalnod.
Csere nélkül sokáig végtelent kell látnod, csak ha kisütöd (vagy magától kisül sokára) akkor láthatod újra ugyanezt.
(mutatós műszerrel szemléletesebb. A digitálisok viszont gyakorta tudnak kapacitás értéket mérni is)

« Utoljára szerkesztve: 2016 Október 05, 16:18:29 írta gsattila »
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #77233 Dátum: 2016 Október 05, 15:52:36 »

és ha kapacitást mérsz, mennyit kéne rajta mérni?

Ha jól emlékszem 0,2 ... 0,22 micro F az elterjedt, de felszokták tüntetni.

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #77232 Dátum: 2016 Október 05, 15:35:47 »

Nem alkalmas a mérésére …
(de talán mégis mert régen is ezzel néztük …  Wink )
A kondenzátor töltéstároló. A kikötött kondira az ellenállásmérő vizsgálófeszültségét felhasználva … amikor a műszer mérőkapcsait csatlakoztatod, egy pillanatra rövidzárat mutat, aztán innen indulva folyamatosan gyorsan növekszik az érték, és néhány másodperc alatt ki kell akadnia a műszernek a végtelen irányába.
Eztán polaritást váltasz, és ismét ugyanezt kell tapasztalnod.
Csere nélkül sokáig végtelent kell látnod, csak ha kisütöd (vagy magától kisül sokára) akkor láthatod újra ugyanezt.
(mutatós műszerrel szemléletesebb. A digitálisok viszont gyakorta tudnak kapacitás értéket mérni is)

és ha kapacitást mérsz, mennyit kéne rajta mérni?
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #77231 Dátum: 2016 Október 05, 15:17:18 »

Ha a kondenzátoron multiméterrel 0 körüli ellenállást mérek, azt jelenti: kuka.  ??

Nem alkalmas a mérésére …
(de talán mégis mert régen is ezzel néztük …  Wink )
A kondenzátor töltéstároló. A kikötött kondira az ellenállásmérő vizsgálófeszültségét felhasználva … amikor a műszer mérőkapcsait csatlakoztatod, egy pillanatra rövidzárat mutat, aztán innen indulva folyamatosan gyorsan növekszik az érték, és néhány másodperc alatt ki kell akadnia a műszernek a végtelen irányába.
Eztán polaritást váltasz, és ismét ugyanezt kell tapasztalnod.
Csere nélkül sokáig végtelent kell látnod, csak ha kisütöd (vagy magától kisül sokára) akkor láthatod újra ugyanezt.
(mutatós műszerrel szemléletesebb. A digitálisok viszont gyakorta tudnak kapacitás értéket mérni is)

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #77230 Dátum: 2016 Október 05, 14:35:29 »

Ha a kondenzátoron multiméterrel 0 körüli ellenállást mérek, azt jelenti: kuka.  ??
Nem elérhető t2fan
Hozzászólások: 630


lassan és bizonytalanul,sosem készül el...

« Hozzászólás #77229 Dátum: 2016 Szeptember 26, 12:53:27 »

Valaki irt anno egy egesz jo kis osszegzest teddyhengeres festesrol.Probaltam keresni de nem talaltam.esetleg valakinek meg van?
1303LS
« Hozzászólás #77228 Dátum: 2016 Szeptember 25, 10:04:46 »

Mozognia is kell, lévén a kerék rugózáskor nem kötelezően van egyforma távolságban a váltótól.
Na az már rég rossz ha az veszi fel a kerék oldalirányú mozgását.
Egyszerű csapágykopáshézag. Ha nincs hangja és nem nagyon lóg akkor ennyi.
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #77227 Dátum: 2016 Szeptember 25, 08:40:42 »

a féltengely csuklói tudnak csúszkálni nem a kihajtás nagyon minimális lógása lehet csak ..
Aha.

Bácsi Győző
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #77226 Dátum: 2016 Szeptember 24, 22:03:09 »

Mozognia is kell, lévén a kerék rugózáskor nem kötelezően van egyforma távolságban a váltótól.
a féltengely csuklói tudnak csúszkálni nem a kihajtás nagyon minimális lógása lehet csak ..

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #77225 Dátum: 2016 Szeptember 24, 22:01:33 »

Sziasztok!

Nagyobb kérdés elé kerültem, így jobbnak láttam feltenni ide a gondom-bajom... Nos a helyzet: Nemrég kaptam egy Solex34 Pict3-as porlasztót az (1972-es évjáratú) 1300-as bogaramhoz (Amin Solex 30 van jelenleg)... Ami egyből feltűnt, hogy a (dupla)szívócső csatlakozása kicsi a 34-eshez. Szóval vagy maradok a 30-nál, vagy szerelgetek... Ha ki akarnám cserélni, akkor elég lenne-e egy szívócső beszerzése vagy kell még más is, hogy kompatibilis legyen?
A következő kérdés: Egyáltalán jó ötlet-e ez a csere? (30-ról 34-re cserélni 1300-as motornál)
Valakinek van ezzel kapcsolatban valami tapasztalata?
(Mellékesen: A jelenlegi porlasztó karbantartás után sem az igazi-> gyenge a motor, elvileg cserélendő lenne)

A válaszokat előre is köszönöm!

Üdv.:
Vadkan
a 30-31es cserélhető a 34est meg nem tenném fel 1300ra semmikép mert kis fordulatnál megpadlózva akkorát fog torpanni hogy elharapod a kormányt , Stunt is így járt

Nem elérhető mikrobi
Hozzászólások: 2169


« Hozzászólás #77224 Dátum: 2016 Szeptember 24, 21:55:46 »

hajrá    Wink


A menü a szokásos... Grin
Nem elérhető convertible98
Hozzászólások: 5


« Hozzászólás #77223 Dátum: 2016 Szeptember 24, 21:01:12 »

A menü a szokásos... Grin

[a csatolmányt egy admin törölte]

1968 VW ORIGINAL Cabrio
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #77222 Dátum: 2016 Szeptember 23, 17:37:43 »

Száraz féltengelyes váltónál  - miután kivettük a féltengelyt -  a kihajtás tányérja egy kicsit mozog.
Ez normális, vagy kopás okozza?
A környéke olajos- olajsáros is volt eléggé.

Mozognia is kell, lévén a kerék rugózáskor nem kötelezően van egyforma távolságban a váltótól.

Bácsi Győző
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #77221 Dátum: 2016 Szeptember 22, 21:25:32 »

Szerintem jó.

Szerintem igen.

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #77220 Dátum: 2016 Szeptember 22, 21:24:39 »

Szerintem igen.

(A 30 és 31-es méretei megegyeznek?)
Nem elérhető VadkanKoma
Hozzászólások: 16

« Hozzászólás #77219 Dátum: 2016 Szeptember 22, 20:52:28 »

Szia!
Lehet kapni adaptert (szerintem bármelyik Bogárboltosnál - hasznos címek), így nem kell sokat szerelgetni. Szerintem nyugodtan rakd fel a nagyobb karbit, ha az tuti jó.


Hű! Köszönöm! Remek! Erre nem is gondoltam. Így egyből egyszerűbbnek tűnik a feladat Smiley
Már csak egy kérdésem volna akkor: Találtam 31Pictről 34Pictre adaptert. Az Jó a 30-ashoz is? (A 30 és 31-es méretei megegyeznek?)

Bocs, ha ez amolyan köztudott dolog volna, de még zöldfülű bogaras vagyok!
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #77218 Dátum: 2016 Szeptember 22, 17:34:14 »

Szia!
Lehet kapni adaptert (szerintem bármelyik Bogárboltosnál - hasznos címek), így nem kell sokat szerelgetni. Szerintem nyugodtan rakd fel a nagyobb karbit, ha az tuti jó.

A válaszokat előre is köszönöm!
Nem elérhető VadkanKoma
Hozzászólások: 16

« Hozzászólás #77217 Dátum: 2016 Szeptember 22, 12:51:55 »

Sziasztok!

Nagyobb kérdés elé kerültem, így jobbnak láttam feltenni ide a gondom-bajom... Nos a helyzet: Nemrég kaptam egy Solex34 Pict3-as porlasztót az (1972-es évjáratú) 1300-as bogaramhoz (Amin Solex 30 van jelenleg)... Ami egyből feltűnt, hogy a (dupla)szívócső csatlakozása kicsi a 34-eshez. Szóval vagy maradok a 30-nál, vagy szerelgetek... Ha ki akarnám cserélni, akkor elég lenne-e egy szívócső beszerzése vagy kell még más is, hogy kompatibilis legyen?
A következő kérdés: Egyáltalán jó ötlet-e ez a csere? (30-ról 34-re cserélni 1300-as motornál)
Valakinek van ezzel kapcsolatban valami tapasztalata?
(Mellékesen: A jelenlegi porlasztó karbantartás után sem az igazi-> gyenge a motor, elvileg cserélendő lenne)

A válaszokat előre is köszönöm!

Üdv.:
Vadkan
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #77216 Dátum: 2016 Szeptember 21, 09:57:50 »


Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #77215 Dátum: 2016 Szeptember 21, 08:52:15 »



"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77214 Dátum: 2016 Szeptember 21, 08:49:16 »

http://kepfeltoltes.hu/view/160921/image_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #77213 Dátum: 2016 Szeptember 21, 08:21:56 »

Csak most sikerült képet csinálni a rádióról, de a mérete miatt nem engedi elküldeni. Egyébként valóban a csatornaválasztó gombot kellett kihúzni. Köszönöm.

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77212 Dátum: 2016 Szeptember 21, 07:11:56 »

Átméretezném én ha lenne egy működő pc. A mobilon meg nem lehet felbontást módosítani.
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #77211 Dátum: 2016 Szeptember 21, 06:38:28 »

...de a mérete miatt nem engedi elküldeni...

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77210 Dátum: 2016 Szeptember 21, 05:43:48 »

Csak most sikerült képet csinálni a rádióról, de a mérete miatt nem engedi elküldeni. Egyébként valóban a csatornaválasztó gombot kellett kihúzni. Köszönöm.
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #77209 Dátum: 2016 Szeptember 20, 15:51:56 »

Persze: szerkezet, kinyomócsapágy, tárcsa. Azt hiszem ezeket, de ezt még szerelő csinálta. Ja cseréltük a bowdent is, de azt mint kiderült utólag, feleslegesen.

Köszi Szépen!

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető HenczBandi
Hozzászólások: 54


« Hozzászólás #77208 Dátum: 2016 Szeptember 20, 13:07:28 »

Mit takar a minden? Lehet tudni?
Persze: szerkezet, kinyomócsapágy, tárcsa. Azt hiszem ezeket, de ezt még szerelő csinálta. Ja cseréltük a bowdent is, de azt mint kiderült utólag, feleslegesen.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #77207 Dátum: 2016 Szeptember 20, 09:52:21 »

A hátsó váltó-motortartó villából kivezetett vékony bovdenvezető kis csöveket valaki az enyémről szinte tőben levágta.
Ezeket hogyan szokás pótolni, lényeges, hogy mekkora hosszúságú a kis kilógó rész?


Nekem ilyen, ha ez segít...


Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #77206 Dátum: 2016 Szeptember 19, 21:44:11 »

Ha jól emlékszem, tán 2 centiméterrel ha hosszabb. Így nem tudod ráhúzni a gumifütyit, ami talán kell rá.

A hátsó váltó-motortartó villából kivezetett vékony bovdenvezető kis csöveket valaki az enyémről szinte tőben levágta.
Ezeket hogyan szokás pótolni, lényeges, hogy mekkora hosszúságú a kis kilógó rész?

Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #77205 Dátum: 2016 Szeptember 19, 21:31:08 »

A hátsó váltó-motortartó villából kivezetett vékony bovdenvezető kis csöveket valaki az enyémről szinte tőben levágta.
Ezeket hogyan szokás pótolni, lényeges, hogy mekkora hosszúságú a kis kilógó rész?


[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #77204 Dátum: 2016 Szeptember 19, 21:27:22 »

Száraz féltengelyes váltónál  - miután kivettük a féltengelyt -  a kihajtás tányérja egy kicsit mozog.
Ez normális, vagy kopás okozza?
A környéke olajos- olajsáros is volt eléggé.


[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #77203 Dátum: 2016 Szeptember 19, 15:12:24 »

Ezt még nem is próbáltam! Fotót csak este tudok felrakni.

Ezeknél így működik  Wink

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #77202 Dátum: 2016 Szeptember 19, 13:51:12 »

Bocsánat, csak nekem a csatornaválasztó a jobb oldali tekerhető gombot jelentette. De rájöttem, hogy te a benyomható gombokra gondoltál. Azokat nem próbáltam még kihúzni.
Várjuk meg a fényképet(vagy keress egy tipus számot) aztán hátha tudunk segiteni?!
Pl,
http://www.oldtimerradio.de/shop/product_info.php?products_id=140?language=de
« Utoljára szerkesztve: 2016 Szeptember 19, 13:53:31 írta Vagabond »

Tóth Zoltán
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77201 Dátum: 2016 Szeptember 19, 13:44:50 »

nem azt írtad az én beírásomra, hogy nem megy?
Bocsánat, csak nekem a csatornaválasztó a jobb oldali tekerhető gombot jelentette. De rájöttem, hogy te a benyomható gombokra gondoltál. Azokat nem próbáltam még kihúzni.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #77200 Dátum: 2016 Szeptember 19, 13:10:05 »

Ezt még nem is próbáltam! Fotót csak este tudok felrakni.
nem azt írtad az én beírásomra, hogy nem megy?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77199 Dátum: 2016 Szeptember 19, 12:55:28 »

Amelyik rádión azonos betűjelű gombból több van, azon lehet a beállított helyet mechanikusan elmemorizálni a kívánt gomb kihúzásával (és visszatolásával).
Ezt még nem is próbáltam! Fotót csak este tudok felrakni.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #77198 Dátum: 2016 Szeptember 19, 10:52:36 »

Amelyik rádión azonos betűjelű gombból több van, azon lehet a beállított helyet mechanikusan elmemorizálni a kívánt gomb kihúzásával (és visszatolásával).
ohh, ezt nem tudtam

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #77197 Dátum: 2016 Szeptember 19, 10:31:50 »

bekapcsológomb? a korabeli gyári rádiók kb így szoktak kinézni:
<beszúrt kép törölve>
ezeken a bekapcsológomb maga a hangerő tekerő is és nem lehet kihúzni. mármint szétszereléshez tényleg le lehet húzni előre a gombot, de az nem üzemszerű használat. a képen egyébként látod a piros pöcköket is amit mondtam.

tényleg segítene legalább egy fotó.

Amelyik rádión azonos betűjelű gombból több van, azon lehet a beállított helyet mechanikusan elmemorizálni a kívánt gomb kihúzásával (és visszatolásával).

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #77196 Dátum: 2016 Szeptember 19, 10:27:36 »

Az a baj, hogy csak a bekapcsoló gombot tudom kihúzni, de semmit sem csinál. Kis pöcök sincsen. Nem tudom, hogy számít e valamit, de az enyém csak az URH sávot fogja.
bekapcsológomb? a korabeli gyári rádiók kb így szoktak kinézni:

ezeken a bekapcsológomb maga a hangerő tekerő is és nem lehet kihúzni. mármint szétszereléshez tényleg le lehet húzni előre a gombot, de az nem üzemszerű használat. a képen egyébként látod a piros pöcköket is amit mondtam.

tényleg segítene legalább egy fotó.
Oldalak: 1 ... 80 81 82 83 84 [85] 86 87 88 89 90 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.141 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.