www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2024 Március 28, 17:05:44

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Tawaszi Rallye
Budapest
2024. május 11.
920121 Hozzaszólás 218 Témában írta 1606 Felhasználó
Legújabb tag: Stoye
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1997 1998 1999 2000 2001 [2002] 2003 2004 2005 2006 2007 ... 2014
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 10564471 alkalommal)
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7961


« Hozzászólás #487 Dátum: 2006 Február 11, 20:06:39 »

Stunt, mit fogsz csinálni ha kész lesz?
Halálra fogod unni magad!

Smiley

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #486 Dátum: 2006 Február 11, 20:05:11 »

Részletekre is ügyelve...

[melléklet törölve a rendszer által]

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #485 Dátum: 2006 Február 11, 20:04:41 »

Kívül, lefestve, letisztítva stb.

[melléklet törölve a rendszer által]

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #484 Dátum: 2006 Február 11, 20:04:07 »

Belül, beszerelve a speciális zsírral a engle W120 tengely.
Figyeljétek a tőcsavarokon az O gyűrűket és az alumínium vezérműkereket.

[melléklet törölve a rendszer által]
« Utoljára szerkesztve: 2006 Február 11, 20:06:52 írta Stuntmanus »

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #483 Dátum: 2006 Február 11, 20:02:59 »

A "short block" készen áll, ma egésznap ezen dolgoztam, patika szintű tisztítás 30-szor kézmosás, pontosan nyomatékra húzás, stb.
Sajnos méréseim alapján a gépmunka nem olyan lett, mint szerettem volna, de hát ez van, amikor az ember nem magának csinálja.  Sad  Pontosan és precízen igyekeztem dolgozni, mindennek tökéletesnek kell lenni.
A főtengely axiális hézagolása sem sikerült olyanra, mint szerettem volna, de azért megjárja a 0.2 mm-rel is.
Ha az ember pontosan dolgozik akkor nem megy semmi hirtelen.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #482 Dátum: 2006 Február 11, 20:02:43 »

Ki ne hagyd egyiket se, mert megfő a motor! Az egyik legfontosabb - és gyakran kihagyott lemez. Deflektornak híjják Smiley


Na végre találtam róla fotót: felülről a második. Ugye a hengerfejen is van ilyesmi...
http://www.hoffmann-speedster.com/us/prod/MOTOPT_3.asp

'81 Hecho en México
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11536

« Hozzászólás #481 Dátum: 2006 Február 11, 19:43:11 »

Ki ne hagyd egyiket se, mert megfő a motor! Az egyik legfontosabb - és gyakran kihagyott lemez. Deflektornak híjják Smiley

nem tudja véletlen valaki, hogy közvetlen a hengerek alatt lévő kis légterelő lemez mind a 2 oldalra kell-e?
Nem elérhető SCupi
Hozzászólások: 39


« Hozzászólás #480 Dátum: 2006 Február 11, 18:55:10 »

nem tudja véletlen valaki, hogy közvetlen a hengerek alatt lévő kis légterelő lemez mind a 2 oldalra kell-e?
Leon 1303
« Hozzászólás #479 Dátum: 2006 Február 11, 15:57:43 »

Kárpitbolha:
valamennyi porosodik a garázsban. Ha megtalálom, megkaphatod.

jólenne, csak én elég vidéken lakok, egy csomag feladása meg több száz forint.
kiccsabi fog nekem küldeni nemsoká egy kis pakkot, azzal monnyuk eljöhetne, de először megkérdem, hátha neki is van.
köszi, majd még szólok. amúgy hol lax?
Nem elérhető amato
Hozzászólások: 167


Results are all that matters.

« Hozzászólás #478 Dátum: 2006 Február 11, 15:17:14 »

Kárpitbolha:
valamennyi porosodik a garázsban. Ha megtalálom, megkaphatod.

Üdv,
amato
 
ELMO
1968 ELM220 VW1300
Leon 1303
« Hozzászólás #477 Dátum: 2006 Február 11, 14:23:31 »

Újra gőzerővel folytatódik a Tóbiás projekt, mostmár projekt 2 néven!
Itt van pár kép, a jelenlegi állapotról.
Most épp az oldalkárpitokat faragom. az első most let kész, röpke 4 óra alatt  Sad
de faszántos  Grin
a többi már rutinosabban fog menni gondolom.
JAH, és nem lesz elég kárpitbolhám! Valaki megdobhatna egy marékkal!!  Wink
az új:

a régi:

szítkaptam:

ez a kalaptartó perem gyárilag ilyen volt???

kicsit szűkösen, de legalább melegben megy az SZMB

köszi Mikrobi a kiemelőt, lefestettem feketére, és be is szereltem. faszántosan álllll
Sompi
« Hozzászólás #476 Dátum: 2006 Február 11, 11:47:08 »

Ezt nem a *-ag hozta. (Deviltuning-bolt Evil). Simota a markaja es direkt 50-es torok atmerore van keszitve. Ja es 6900Huf volt +2900 A kartelgaz szuro.
Grin szííp...
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #475 Dátum: 2006 Február 11, 11:43:17 »

Ezt nem a *-ag hozta. (Deviltuning-bolt Evil). Simota a markaja es direkt 50-es torok atmerore van keszitve. Ja es 6900Huf volt +2900 A kartelgaz szuro.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Sompi
« Hozzászólás #474 Dátum: 2006 Február 11, 11:22:13 »

http://www.kep.tar.hu/makai11/50136198/18924811#2 Itt a link a legszuro kepevel Grin Igen tudom koszos a motorterem Grin
Most az elobb szetszedtem a gyujtast es ez csak vakumos! Ehez lehet felujito keszletett venni?
Szép ez a szűrő!
ezmilyenfajtaez??? mennyiért hozta a Sillag? ...ha nem titok.
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #473 Dátum: 2006 Február 11, 11:16:11 »

http://www.kep.tar.hu/makai11/50136198/18924811#2 Itt a link a legszuro kepevel Grin Igen tudom koszos a motorterem Grin
Most az elobb szetszedtem a gyujtast es ez csak vakumos! Ehez lehet felujito keszletett venni?

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7961


« Hozzászólás #472 Dátum: 2006 Február 11, 10:22:24 »

A sport legszuro az viszont erezhetoen dobott rajta.

hát, akkor hajrá!
Smiley

milyen légszűrő? van fotód?


én akkor is lemaratnám a lendkerék felét (ha már a motort nem akarod megbontani), azt jobban megérzed, mint a légszűrőt
régebben (8-10 éve) 1000, 1500 forintért megcsinálták az esztergályosok (centírozással együtt)

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #471 Dátum: 2006 Február 11, 10:16:33 »

A sport kipufogorol meg nem tudok nyilatkozni mert tegnap este vettem at Grin(koszi *-ag)
A sport legszuro az viszont erezhetoen dobott rajta.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7961


« Hozzászólás #470 Dátum: 2006 Február 11, 10:11:36 »

009-est (illetve a 094-es és 050-est) azért szokták a mocira rakni, hogy rugalmasabb legyen (tehát könnyebben vegye a fordulatot)
de pusztán a gyújtáselosztótól nem fog megtáltosodni a motor

lendkerék könnyítés, sport vez. tengely és utána jöhet a gyújtáselosztó

nem tudom mennyiért vennéd, de a 009-es újkori árából simán kifutja egy komplett gyári elektromos gyújtás
azzal többre mész szerintem (utánna azon is megcsinálhatod a Tschokker által előbb leírt módosításokat)
 
mint ahogy egyébként a sport légszűrő és a kipufogó sem használ semmit szerintem egy széria motoron

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #469 Dátum: 2006 Február 11, 10:04:12 »

A szeria mocim most abban valtizik meg: sport legszuro+csokigyo+j-cso+empiQpdob! Ezek mar itthon vannak Grin A kerdes az hogy erdemes -e ehez meg egy 009-est rakni?

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető tschokker
Hozzászólások: 62


TYP 34

« Hozzászólás #468 Dátum: 2006 Február 11, 10:01:50 »

szerintem nem más, mint egy hagyományos elosztó, amiből kiszedték a vákumos részt és kikönnyítették a röpsúlyt


Ezt én is megcsináltam, avval a különbséggel hogy nem könnyítettem semmit hanem egy trabant röpsúlyrugót tettem be az első gyengébb (kis fordulatra) rugó helyére, és kíválóan működött.

www.boxter.hu   TELJESÍTMÉNYMÉRÉS MOTORBEHANGOLÁS
 
    http://fototar.t-online.hu/pages/albumlist/albumview.jsp?id=902803   itt van néhány eladó alkatrészem
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7961


« Hozzászólás #467 Dátum: 2006 Február 11, 09:22:44 »

Egy Kérés.
Tudna valaki nekem valami okosat mondani a 009-es gyujtasrol?
Miert jobb mint a gyari? Miben kulonbozik?

csak röpsúly van benne
az a mondás, hogy rugalmasabb és szélesebb tartományú előgyújtást tud adni, mint a hagyományos
szerintem nem más, mint egy hagyományos elosztó, amiből kiszedték a vákumos részt és kikönnyítették a röpsúlyt

nekem volt ilyenem egyébként és akkor esküdtem rá
ma már nem biztos, hogy ráizgulnék, de végülis rosszat nem tesz

nehezebb gyújtást állítani, mert sokkal nagyobb előgyuszit kell adni, mint a gyári elosztónál
nekem egy sport vez. tengellyel volt ez párosítva és 30 fok fölött volt az alap előgyújtásom
ez soknak hangzik, de ha kisebbre vettem, akkor nem indult/nem járt a motor

széria motoron teljesen felesleges szerintem

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Leon 1303
« Hozzászólás #466 Dátum: 2006 Február 11, 09:13:34 »

Valakíííí!

12V-os rencerhez milyen paraméterekkel rendelkező vezeték kell a belső elektronikához???
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #465 Dátum: 2006 Február 11, 09:10:23 »

Egy Kérés.
Tudna valaki nekem valami okosat mondani a 009-es gyujtasrol?
Miert jobb mint a gyari? Miben kulonbozik?

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
1303LS
« Hozzászólás #464 Dátum: 2006 Február 11, 07:20:47 »

A napokban volt erről szó:


[melléklet törölve a rendszer által]
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #463 Dátum: 2006 Február 10, 23:56:13 »

Miért van O gyűrű a himbatengely tőcsavarjának tövében a hengerfejen? Fogalmam sincs.... Huh

tömítőgyűrű. lehet hogy megakadályozni az olajszivárgást?

'81 Hecho en México
Nem elérhető SCupi
Hozzászólások: 39


« Hozzászólás #462 Dátum: 2006 Február 10, 19:34:45 »

Vettem a motorhoz egy tömítés szettet (német), de a 2/3-t nem ismerem fel hova kell... amiket felismertem, azokkal találkoztam a szétszereléskor.

Honnan tudhatom meg, hogy mi hova való? Nincs valami táblázat, leírás valahol?
Nem elérhető SCupi
Hozzászólások: 39


« Hozzászólás #461 Dátum: 2006 Február 10, 19:28:51 »

Én ugy tudom,hogy a prespánt anno trafo vasmagokhoz és általában avillanyszerelészeti iparban használták.
Olyan 0,5-1mm vastagságu lapokban forgalmazták.Ölég rideg,merev,nem zömülö,bakelit szerü matéria,amit
kis ügyességgel olloval lehetett szabni,alakitani.

Én is pont így tudom...  Wink
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #460 Dátum: 2006 Február 10, 18:33:59 »

A Trends Magazine oldaláról:
http://www.vwtrendsweb.com/tech/0204vwt_budgetbeater_08_zoom.jpg
Megnézném hogy húzza meg így az előírt nyomatékra! Wink (hacsak nem evett spenótot reggelire Smiley )

'81 Hecho en México
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #459 Dátum: 2006 Február 10, 18:33:11 »

lemaradtam valamiről? mintha a henger és a blokk közötti tömítésről lett volna szó, nem?

ott viszont nehogymár kifújjon, ha ott nyomás van, akkor az a motor már rég meghalt.
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #458 Dátum: 2006 Február 10, 17:36:12 »

Utánajárok, hogy mi a prespán.
Én ugy tudom,hogy a prespánt anno trafo vasmagokhoz és általában avillanyszerelészeti iparban használták.
Olyan 0,5-1mm vastagságu lapokban forgalmazták.Ölég rideg,merev,nem zömülö,bakelit szerü matéria,amit
kis ügyességgel olloval lehetett szabni,alakitani.

Tóth Zoltán
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #457 Dátum: 2006 Február 10, 17:31:23 »

De rég hallottam ezt a szót! Valójában én sem tudom mi a prespán(papír) csak úgy rémlik, valami préselt, rétegelt impregnált papírtömítés.

Ide valami nagyon keveset zömülő (illetve zömülős és utána alaktartó) tömítés kell. Ami rugalmas és lassan zömülő az nem jó, mert a hengerfej csavarok amikor összenyomódik lelazulnak és kifúj. Pláne nagyobb kompressziónál.
akkor az lehetett az a hang...hengerfejnél kifújt a cucc
gyanítom, hogy a szerelőbácsi először közönséges kartonpapírból vágta a tömítést körömollóval.  

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #456 Dátum: 2006 Február 10, 17:30:25 »

Miért van O gyűrű a himbatengely tőcsavarjának tövében a hengerfejen? Fogalmam sincs.... Huh

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #455 Dátum: 2006 Február 10, 17:29:05 »

Utánajárok, hogy mi a prespán.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #454 Dátum: 2006 Február 10, 17:28:25 »

azért kérdeztem, mert anno tavaly a Fiqsz barátom motorfelújításánál történt az, hogy a szerelő papírtömítéssel hézagolta ki és az valahogy "összeeshetett" és egy idő után elkezdett "klaffogni" a motor, hideg állapotban, nagyobb gázadásra.
aztán a tömítést hosszas okoskodás után kicserélték prespánra és az bevált.
egyébként mi az a prespán?  Undecided

De rég hallottam ezt a szót! Valójában én sem tudom mi a prespán(papír) csak úgy rémlik, valami préselt, rétegelt impregnált papírtömítés.

Ide valami nagyon keveset zömülő (illetve zömülős és utána alaktartó) tömítés kell. Ami rugalmas és lassan zömülő az nem jó, mert a hengerfej csavarok amikor összenyomódik lelazulnak és kifúj. Pláne nagyobb kompressziónál.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #453 Dátum: 2006 Február 10, 17:16:29 »

azért kérdeztem, mert anno tavaly a Fiqsz barátom motorfelújításánál történt az, hogy a szerelő papírtömítéssel hézagolta ki és az valahogy "összeeshetett" és egy idő után elkezdett "klaffogni" a motor, hideg állapotban, nagyobb gázadásra.
aztán a tömítést hosszas okoskodás után kicserélték prespánra és az bevált.
egyébként mi az a prespán?  Undecided

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7186


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #452 Dátum: 2006 Február 10, 17:05:04 »

Teo nak igaza van, jó olvasgatni a precíz szép munkákról... kedvet kap hozzá az ember...

nincs valakinek felesleges motorja olcsóért amin lehetne ismerkedni a beltartalommal is?!

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #451 Dátum: 2006 Február 10, 16:57:17 »

a blokk és a hengerek közötti hézagolásra milyen anyagú tömítést használnak jobb helyeken?

Ezen szeretem rágni a gittet, vállalva hogy többen kiröhögnek és/vagy hülyének néznek miatta.

Gyárilag papírtömítés van, mivel a tömítő felület széles és az összeszorító erő nagy (és nincs nagy nyomás) ezért ez tökéletes. De! A henger hőjének jelentős részét a blokknak adja át, ezért többen, pl. EMPI, gene berg azt javasolják, hogy puhafém tömítést használjunk, ami adott vastagságúra zömülve tömít és tökéletsen adja át a hőt, vagy pedig szilikongumi bázisú tömítőpasztát, ami vékonyra nyomódik és a egyenetlenségeket kitöltve tömít, de  fémes kapcsolatot ad és a hőátadást minimálisan akadályozza.

Itt a kérdés! Én szilikonpasztát használok, Loctite Ultra Black.

Ezek a szép dolgok, a szépségek mindig az apróságokban rejlenek!! Imádom ezeket!!
« Utoljára szerkesztve: 2006 Február 10, 17:14:27 írta Stuntmanus »

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7961


« Hozzászólás #450 Dátum: 2006 Február 10, 16:34:21 »

a blokk és a hengerek közötti hézagolásra milyen anyagú tömítést használnak jobb helyeken?

oda van valami papír tömítés (a készletben)
a geneberg-en viszont valami olyasmit írtak, hogy azt eszünkbe se jusson berakni, inkább használjunk valami paszát (az övéket természetesen)

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #449 Dátum: 2006 Február 10, 16:27:41 »

a blokk és a hengerek közötti hézagolásra milyen anyagú tömítést használnak jobb helyeken?

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #448 Dátum: 2006 Február 10, 15:50:13 »

Én meg nem görbíteném el a hengerfejemet.
De hát ízlések és pofonok...

A geneberg.com-on ezt írják:
"Cylinder spacers are used to achieve proper deck height when using stroker crankshafts and/or longer connecting rods. Using spacers is one accepted method to lower CR and works very well on VW engines."

Ebből nekem nem az tűnik ki, hogy a gyárból kijött motorokon lett volna ilyen.

Ráadásul négyesével árulják őket, ami szintén nem arra utal, hogy hengerenként különböző méretet kéne berakni.

Hengerenként különbözőket vagy többet csak akkor kell berakni, ha korábban már meghúzták úgy a hengerfejeket, hogy a motortömbbe a hengerek nem egyformán nyomódtak be.

Ezek egyébként olyan dolgok, amire sokan azt mondják "leszarom, a rajzáson elmegy enélkül is az autó simán" és tényleg, de ha valaki teljesítményt akar növelni, vagy ki akarja szépen játszani a blokkot egyenletes járásúra akkor foglalkozni kell vele, mert a bogármotor, nem egy egytömbből álló vizes négyes, sajnos vagy éppen pont szerencsére.  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak: 1 ... 1997 1998 1999 2000 2001 [2002] 2003 2004 2005 2006 2007 ... 2014
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.144 másodperc alatt készült el 19 lekéréssel.